πανκροκ
AVClub Enthusiast
αν ο χωρος σου διεπεται απο τον νομο της παντοφλας (ασυμμετρος, χωρις καλη αποσβεση στις πρωτες ανακλασεις κλπ) ενα κατευθυντικοτερο 8αρι μπορει να σωσει πολλα κατα το στησιμο.
Θοδωρής Κ. said:Δηλαδή σε ένα έντονα απορροφητικό χώρο (για της μεσαίες ) με ελάχιστες ανακλάσεις δεν θα μας πείραζε και μάλλον θα ήταν επιθυμητό να ακτινοβολεί και οφ αξις ! Μιλάω σωστά ?
ΘΕΟΘΑΝ said:Έτσι κι αλλιώς ΚΑΘΕ μεγάφωνο-ηχείο ακτινοβολεί οφ-άξις... Το πόσο και πως αλλάζει...
Και όταν λέμε όφ-άξις εννοούμε και στον οριζόντιο και στον κάθετο άξονα...
Το σύνολο της εκτός άξονα ακτινοβολίας ονομάζεται power responce και παίζει μεγάλο ρόλο στον τελικό ήχο του ηχείου μιας και οι ανακλάσεις (που κυρίως δημιουργούνται από την οφ-άξις ακτινοβολία) προστίθενται με μια μικρή χρονική διαφορά στην απ' ευθείας ακτινοβολία και δημιουργούν το πεδίο αντήχησης - το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην ζωντανή μουσική σε κλειστούς χώρους γιαυτό και λέμε ότι κάθε χώρος έχει την δική του ηχητική ταυτότητα....
ΘΕΟΘΑΝ said:Όλα είναι θέμα σχεδίασης και πετυχημένης εφαρμογής....Αν πχ κροσσάρεις ένα 8ιντσο γούφερ στα 4-4,5 ΚΗΖ , μπορεί να πάρεις μια καλή ον άξις απόκριση, αλλά μόλις βγείς στις 30-45 μοίρες εκτός άξονα το γούφερ θα έχει μια τεράστια τρύπα στην απόκρισή του με αποτέλεσμα το power responce θα υποφέρει και το ηχείο θα έχει έναν αφύσικο ήχο...
Γιάννης Γιακουμάκης said:Αγαπητοί Κύριοι ....αφού υποβάλω τα σέβη μου και τα χαιρετίσματά μου-bye- ..έχω να κάνω μιά ερώτησις ....:violent-smiley-030:
Τι θα γίνει θα δούμε φώς ...?:damnyou:
Αντε γιατί μάς έχετε καταστήσει εγκύους :grinning-smiley-043
jvalacas-mtz audio said:Ούτως ή άλλως ο απευθείας ήχος κουβαλά πεδίο αντήχησης (πληροφορία ανακλάσεων) - εκείνο της ηχογράφησης.. Απλά το δωμάτιο θα αναπαράξει την μουσική πιο πιστά (σε αυτές πάντα τις συχνότητες που συζητάμε για τρύπα στο power response)..
Η συζήτηση γίνεται ολοένα και πιό ενδιαφέρουσα..
ΘΕΟΘΑΝ said:Και εδώ ερχόμαστε στην "καυτή" πατάτα του θέματος που δεν είναι άλλη από το πεδίο αντηχήσεων που περιέχεται στις σημερινές ηχογραφήσεις....
Αν συζητάμε για live ηχογραφήσεις και με στήσιμο μικροφώνων που παίρνουν πληροφορία χώρου, θα συμφωνήσω...
Για να δούμε όμως ...πως ηχογραφείται σήμερα το 99% των παραγωγών ???
Θυμάμαι , διάβαζα ,στον Ήχο πριν καμπόσα χρόνια ότι ως ιδανική σχεδίαση συνόλου (ηχείου-κρος) είναι αυτή που θα ακτινοβολεί το ίδιο και εκτός άξονα χωρίς πτώση στις συχνότητες αυτές .Νομίζω ότι αυτό θα ήταν καταστροφή ειδικά σε χώρους με έντονες ανακλάσεις. Γι αυτό και πιστεύω (το αναφέρω πιο πάνω) ότι το μεγάφωνο αυτό θα δώσει πολλά περισσότερα από ότι κάποιο 6.5’’ και ανεβαίνει άνετα μέχρι 4KHz όχι βέβαια να παίζει εκεί αλλά για να διαχωριστεί χωρίς πρόβλημα και θα έχει και χαμηλό σπέσιαλ!!! Παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος! :grinning-smiley-043jvalacas-mtz audio said:Και η ειρωνία είναι ότι πριν από αρκετά χρόνια πιστεύαμε όλοι οι μηχανικοί ότι το καλό ηχείο είναι εκείνο που είναι όσο το δυνατόν πιο παντοκατευθυντικό..
Τώρα καταλαβαίνουμε ότι σε συχνότητες από 1000 έως 5000Hz καλό είναι να 'πέφτει' εκτός άξονα..
Σε ανώτερες συχνότητες η 'έλλειψη έντασης' δίνει πιο μουντή αίσθηση στον ανθρώπινο εγκέφαλο.. για αυτό και περιορίζουμε πια την βύθιση του power response μόνον σε αυτήν την ζώνη συχνοτήτων..
jvalacas-mtz audio said:Οταν το power response έχει τρύπα σε κάποιες συχνότητες αλλά το SPL response επί του αξονα του ηχείου είναι κάπως επίπεδο, τότε σαφώς το ηχείο εκπέμπει αυτές τις συχνότητες προς τα εμπρός αλλά πολύ λιγότερο στο πλάι (εκτός άξονα)..
Ετσι αυτές οι συχνότητες δεν στέλνονται για ανάκλαση πάνω στους διάφορους πλαινούς τοίχους, δάπεδα και ταβάνι, οπότε ο ακροατής θα δεχτεί μικρότερες ανακλάσεις..
Ετσι όμως ο απευθείας ήχος (SPL response επί του άξονα) σε αυτές τις συχνότητες θα 'κυριαρχεί' και θα γίνει αντιληπτός με μεγαλύτερη καθαρότητα και χωρίς χρωματισμούς..
Ούτως ή άλλως ο απευθείας ήχος κουβαλά πεδίο αντήχησης (πληροφορία ανακλάσεων) - εκείνο της ηχογράφησης.. Απλά το δωμάτιο θα αναπαράξει την μουσική πιο πιστά (σε αυτές πάντα τις συχνότητες που συζητάμε για τρύπα στο power response)..
Η συζήτηση γίνεται ολοένα και πιό ενδιαφέρουσα..
:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043jvalacas-mtz audio said:Μεσιέ Γιακουτζών,
είναι ευκαιρία στα πλαίσια της παρουσίασης της σχεδίασης του JAIRO να κάνουμε και μερικές συζητήσεις τεχνικές..
Ισως και μερικές συζητήσεις για στρατηγικές σχεδίασης.
anasthom said:Να εκφράσω μια απορεία ;
Το έπιπλο του ηχείου πρέπει να είναι οπωσδήποτε ορθογώνίο παραλληλεπίπεδο ; Υπάρχει κάποιος λόγος όπως αυξημένο κόστος κατασκευής ή μεγαλύτερη δυσκολία υλοποίησης για τον οποίο προτιμάται αυτό το σχήμα ;
Μπορεί να ακούγετι ανόητο απλά επισκέφθηκα το site της ΜΤΖ και έριξα μια ματιά στα ηχεία.
Fuse said:Και εδώ θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς:
Γιατί τότε οι χώροι με πολύ μεγάλη απορόφηση ή οι ανηχοϊκοί θάλαμοι δεν ακούγονται καλά;
Και γιατί τα ακουστικά, χωρίς καθόλου πεδίο αντήχησης από κάποιο χώρο, ακούγονται κατά περίπτωση ακόμα και εξαιρετικά;
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:Αυτή Πάνο , οφείλεται στον ακουστικό φακό , δηλαδή στο plug τής μονάδας
Αν θυμασαι στο TW25A20 (το φοβερό μεταλλικό τής πάλαι ποτέ Audax ,) υπήρχε μια κορύφωση κοντά στα 26-27KHz όπως σε όλα τα μέταλλα , ε! λοιπόν εκεί που πάει να σχηματιστεί η ιδια κορυφή (αν παρατηρήσεις προσεκτικά τήν καμπύλη απόκρισης του TAC/D ) θα δείς οτι στήν νοητή μέση της κορύφωσης επενεργεί ο φακός και δημιουργεί τήν αντισταθμιστική πτώση που είναι όμως τρομερά μικρού πλάτους ώς όφειλε να είναι ...