Και κάπως έτσι ξεκίνησε ο καυγάς

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
χειρότερο και από των κοριτσιών.. σόρυ Διονύση, ούτε με σένα συμφωνώ, ούτε με τον Μικ.....
καλά εσύ είσαι της κλασικής και κάπως μπορώ να καταλάβω γιατί σου άρεσε..
ο Μικ πρέπει να ήταν πιωμένος όταν το άκουσε και είπε ότι ήταν καλύτερο από το δικό του.... :LOL:
Kαι οχι μονο πιωμενος μαλλον.... :LOL:
 
  • Like
  • Haha
Reactions: Mi_ka and vlad66

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,105
Αθήνα, Ηλιούπολη
Και τα δύο clips, των κοριτσιών και των DEVO πρέπει μάλλον να θεωρηθούν σχόλια πάνω στο αρχικό. Δηλαδή, δεν έχουν δική τους ζωή, παρά μόνο αν έχουμε στο νου μας και το αρχικό. Για το οποίο αρχικό, ένα από τα δύο θα ισχύει. Μας αρέσει, ή δεν μας αρέσει.

Έ, λοιπόν αυτά τα δύο προηγούμενα δεν ανήκουν στις επανεκτελέσεις που μπορούν να δώσουν καινούργια ζωή ή έστω ένα άλλο νόημα σε γνωστό κομμάτι.
Δεν είναι επανεκτελέσεις, είναι σκέτες "εκτελέσεις"! 😁

Παραδείγματα:
(Εδώ το αρχικό φωτίζεται από πολλές πλευρές ή παίρνει κι' άλλη ζωή).

  • Gracias a la Vida
    Τι προτιμάτε; Την τρυφερότητα της Violeta Parra, το πάθος της Mercedes Sosa, ή την επαναστατικότητα της Joan Baez; Το original (Violeta Parra) παίρνει παρά πέρα ζωή, ταξιδεύει σε νέα σύνορα με κάθε επανεκτέλεση.
[VIDEO]

[VIDEO]

[VIDEO]
  • Τι σου 'κανα και πίνεις
    Μία περίπτωση που η νεώτερη εκτέλεση της Μελίνας Ασλανίδου δίνει ζωή και νόημα στην αδιάφορη εκτέλεση του αρχικού τραγουδιού με την κορυφαία κατά τα άλλα Πόλυ Πάνου.
[VIDEO]

[VIDEO]
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,027
Αθήνα
  • Τι σου 'κανα και πίνεις
    Μία περίπτωση που η νεώτερη εκτέλεση της Μελίνας Ασλανίδου δίνει ζωή και νόημα στην αδιάφορη εκτέλεση του αρχικού τραγουδιού με την κορυφαία κατά τα άλλα Πόλυ Πάνου.
[VIDEO]

[VIDEO]

Προτιμώ το πρώτο με την Πόλυ Πάνου, εντάξει δεν με χαλάει και το δεύτερο αλλά νέα ζωή δεν του δίνει. Άσε που η δεύτερη εκτέλεση έγινε γνωστή μέσω reality τηλεπαιχνιδιού (μπλιαχ).


Νέα ζωή και διαφορετική άποψη από το original είναι αυτή εδώ η περίπτωση.

Original

Διασκευή
 
  • Like
Reactions: vlad66

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,395
127.0.0.1
Εμένα δεν μου αρέσει ο τρόπος που τραγουδούσε η Πόλυ Πάνου (σαν να είχε κολλήσει η Corega τη μασέλα της), οπότε και ο Manson να το τραγουδούσε καλύτερο θα μου ακουγόταν.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,027
Αθήνα



Και κλείνω εδώ με τις διασκευές, γιατί δεν είναι το κατάλληλο νήμα. Σε άλλο νήμα ίσως με τα... 108 τραγούδια Bollywood που έγιναν Ελληνικά. :p
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,913
Μεσευρώπη
Αυτό θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον (y)
Κάπου είχα ακούσει ότι ο Απόστολος Καλδάρας ήταν φανατικός του Ινδικού κινηματογράφου, δεν έχανε ταινία για ταινία, και πήγαινε πάντα στο σινεμά οπλισμένος με ένα τετράδιο πενταγράμμου.
 
  • Like
Reactions: Mi_ka

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,072
Αθήνα
χειρότερο και από των κοριτσιών.. σόρυ Διονύση, ούτε με σένα συμφωνώ, ούτε με τον Μικ.....
καλά εσύ είσαι της κλασικής και κάπως μπορώ να καταλάβω γιατί σου άρεσε..
Είμαι της Κλασικής αλλά και της Jazz, και νομίζω ότι στο jazz αισθητήριό μου, "μίλησε" η πολύ καλή διασκευή των Devo.

Και τα δύο clips, των κοριτσιών και των DEVO πρέπει μάλλον να θεωρηθούν σχόλια πάνω στο αρχικό. Δηλαδή, δεν έχουν δική τους ζωή, παρά μόνο αν έχουμε στο νου μας και το αρχικό. Για το οποίο αρχικό, ένα από τα δύο θα ισχύει. Μας αρέσει, ή δεν μας αρέσει.

Μιχάλη θα διαφωνήσω πλήρως, γενικά για τις διασκευές. Νομίζω ότι μια καλή (για τ'αυτιά του ακροατή) διασκευή, στέκεται, ακόμη και αν αυτός αγνοεί το πρωτότυπο.
Το επιχείρημά μου είναι το εξής:
το κομμάτι που ακούγεται στο video, είναι το 3ο μέρος από την Σονάτα για Πιάνο νο. 14, op. 27.2 του Beethoven (την βλακωδώς, κατ'εμέ) επονομαζόμενη, "του Σεληνόφωτος". Ο Beethoven δεν είχε καμμία σχέση μ'αυτό.
Αν 100 μεταλάδες ακούσουν το κομμάτι (χωρίς καμμία επιπλέον πληροφορία), οι 99 απ'αυτούς δεν θα ξέρουν ότι είναι Beethoven, αλλά στους περισότερους θα αρέσει.
Διαφωνείς;


By the way, καταπληκτική η μικρή!
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,105
Αθήνα, Ηλιούπολη
Προτιμώ το πρώτο με την Πόλυ Πάνου, εντάξει δεν με χαλάει και το δεύτερο αλλά νέα ζωή δεν του δίνει. Άσε που η δεύτερη εκτέλεση έγινε γνωστή μέσω reality τηλεπαιχνιδιού (μπλιαχ).


Νέα ζωή και διαφορετική άποψη από το original είναι αυτή εδώ η περίπτωση.

Original

Διασκευή
Λεωνίδα, σίγουρα έχουμε διαφορετικά μουσικά γούστα! :)
Στα δικά σου παραπάνω παραδείγματα μου αρέσει το original, ίσως και γιατί υπάρχουν βιώματα και αναμνήσεις από πάρτι. Και όχι το διασκευασμένο που μου φαίνεται κάπως... πως να το πω, τρα-λα-λα παιδικό;.. χμμ! φλώρικο; Τώρα, τι μου φταίνε οι φλώροι, μια χαρά πουλάκια είναι, μιά χαρά κελαηδάνε!
Αλλά δε βρίσκω πιο κατάλληλη λέξη! :rolleyes:

Υ.Γ.1 Ότι έχουμε διαφορετικά γούστα δίνει στη συζήτηση πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον! 🍻

Υ.Γ.2 Αυτή η "Jesahel" του original τραγουδιού είναι η Ιεζάβελ, ή κακιά βασίλισσα της Βίβλου, κάνω λάθος;
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,105
Αθήνα, Ηλιούπολη



Και κλείνω εδώ με τις διασκευές, γιατί δεν είναι το κατάλληλο νήμα. Σε άλλο νήμα ίσως με τα... 108 τραγούδια Bollywood που έγιναν Ελληνικά. :p
Λοιπόν δεν ξέρω αν συμφωνείς, αλλά εδώ στη διασκευή ο Μπέμπης είναι απλά καταπληκτικός. Με το ταξίμι και τον αυτοσχεδιασμό δίνει στο κομμάτι ένα αέρα, μία δημιουργική πνοή που το αρχικό δεν διαθέτει. Δεν είναι πια το μονότονο κλαψιάρικο, αλλά κάτι άλλο. Η κλαψιάρικη μελωδία και οι επαναλήψεις λειτουργούν ως απλή αφορμή για το Μπέμπη που το παίξιμο του εδώ δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την καλύτερη τζαζ.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,309
Αγιοι Αναργυροι
Καλέ, κορούλα του Malmsteen είναι τούτη; Διονύση, respect στην πιτσιρίκα, αλλά αυτό που παίζει είναι πιο άψυχο και από την μούμια του king Tut.
δεν είναι καθόλου άψυχο Νίκο.. για φαντάσου να είχε δίπλα της ένα μπάσο και μια ντραμς.......
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,105
Αθήνα, Ηλιούπολη
Είμαι της Κλασικής αλλά και της Jazz, και νομίζω ότι στο jazz αισθητήριό μου, "μίλησε" η πολύ καλή διασκευή των Devo.



Μιχάλη θα διαφωνήσω πλήρως, γενικά για τις διασκευές. Νομίζω ότι μια καλή (για τ'αυτιά του ακροατή) διασκευή, στέκεται, ακόμη και αν αυτός αγνοεί το πρωτότυπο.
Το επιχείρημά μου είναι το εξής:
το κομμάτι που ακούγεται στο video, είναι το 3ο μέρος από την Σονάτα για Πιάνο νο. 14, op. 27.2 του Beethoven (την βλακωδώς, κατ'εμέ) επονομαζόμενη, "του Σεληνόφωτος". Ο Beethoven δεν είχε καμμία σχέση μ'αυτό.
Αν 100 μεταλάδες ακούσουν το κομμάτι (χωρίς καμμία επιπλέον πληροφορία), οι 99 απ'αυτούς δεν θα ξέρουν ότι είναι Beethoven, αλλά στους περισότερους θα αρέσει.
Διαφωνείς;


By the way, καταπληκτική η μικρή!
Μα δεν διαφωνούμε!
Εκείνο που έγραψα ήταν πως υπάρχουν διασκευές που λειτουργούν ως σχόλια πάνω στο αρχικό. Δηλαδή για να έχουν υπόσταση και την όποια μουσική επίδραση, είναι προαπαιτούμενο ο ακροατής να γνωρίζει, να έχει υπ' όψη του το αρχικό.
Και διασκευές που έχουν αυτοτέλεια, έχουν δική τους ζωή. Και δε χρειάζεται ο ακροατής να γνωρίζει και το αρχικό (το original).
Τέτοια παραδείγματα στην κλασσική και στην τζαζ βρίσκουμε άπειρα.

Ύ.Γ. Η πιτσιρίκα όντως εκπληκτική! :)
 
δεν είναι καθόλου άψυχο Νίκο.. για φαντάσου να είχε δίπλα της ένα μπάσο και μια ντραμς.......
Βλαδίμηρε ναι, θα γινόταν πιο ενδιαφέρον. Από την άλλη, θα μπορούσα να ακούω πχ τον Gilmour να παίζει κιθάρα με τις ώρες, χωρίς ντραμς και μπάσο..
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,395
127.0.0.1
Είναι η διαφορά το "εκτελώ" από το "ερμηνεύω".
Και εγώ θα προτιμούσα π.χ. έναν Gary Moore μόνο του και ας χτυπούσε μία χορδή ανά 10 δευτερόλεπτα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,027
Αθήνα
Λοιπόν δεν ξέρω αν συμφωνείς, αλλά εδώ στη διασκευή ο Μπέμπης είναι απλά καταπληκτικός. Με το ταξίμι και τον αυτοσχεδιασμό δίνει στο κομμάτι ένα αέρα, μία δημιουργική πνοή που το αρχικό δεν διαθέτει. Δεν είναι πια το μονότονο κλαψιάρικο, αλλά κάτι άλλο. Η κλαψιάρικη μελωδία και οι επαναλήψεις λειτουργούν ως απλή αφορμή για το Μπέμπη που το παίξιμο του εδώ δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την καλύτερη τζαζ.

Συμφωνώ. Γενικότερα οι διασκευές εκείνης της εποχής είναι καλές.


Απλώς αν κι εφ' όσον μιλήσουμε για τις διασκευές από Ινδικά τραγούδια σε ελληνικά, θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψη στα ορίτζιναλ η πολιτισμική ενσωμάτωση ορισμένων στοιχείων που δεν κάθονται εύκολα στο δικό μας αυτί, όσο κι αν το δικό μας αυτί δεν έχει τελείως δυτικό κούρδισμα (π.χ. γυναικείες φωνές στα Ινδικά τραγούδια).