Καλυτερος raw converter για καθε μηχανη?

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Με την ευκαιρία αυτού του νήματος τί θα λέγατε για έλεγχο-πιστοποίηση των διαφόρων προγραμμάτων πανω σε raw αρχεία απο το image resource όπως αυτό http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7000/D7000LL001003.NEF.HTM
για έλεγχο εικρίνειας-χρωματικής πιστότητας ή και το γνωστό still life σε χαμηλά και ψηλά ISO για έλεγχο συμπεριφοράς στο θόρυβο κλπ.

ναι αλλα...-bye-

Και ποιος θα το κανει αυτος?
Το καθε προγραμμα δε θα εχει αλλα settings , αρα κ περιπου αλλα αποτελεσματα?
Πως ξερουμε οτι η συγκεκριμενη εικονα ειναι πιστη και σωστη απο τη ληψη της?
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Γιάννη, οπως θα είδες η προτεινόμενη φωτο έχει ως θέμα ενα resolution target, + macbeth(??) color target, + ... Kodac ... + ...
H ίσως καλύτερο target είναι το http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7000/D7000hVFAI00200.NEF.HTM

Και αν πιστέψουμε τις αναφορές του image resource ολες οι λήψεις τους είναι σε πολυ καλά ελεγχόμενες και καλιμπραρισμένες συνθήκες.
http://www.imaging-resource.com/ARTS/TESTS/SUNSOURCE2.HTM

Για το resolution chart δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα για το τι είναι σωστό και τί λάθος. Aρκεί ένα σωστό WB και απο κει και πέρα θα φανεί πόσο ανάλυση - ευκρίνεια βγάζει ο κάθε Raw decoder στη συγκεκριμένη φωτο και πόσο επιρρεπής σε τεχνουργήματα είναι ... moire, aliasing, λαβύρινθοι, πιθανώς halo απο "κρυφό" sharpening ... κλπ.
Αν εννοείς το πόσο sharpening θα μπαίνει κρυφά ή φανερά, αυτόματα με ντεφω ρυθμίσεις ή μανιουαλλυ κατα τα γούστα του χρήστη ... αρκεί η κάθε μετατροπή να συνοδεύεται απο τις πλήρεις ρυθμίσεις ώστε να επιτρέπει επαναληψιμότητα.

Για τα color charts.
Ολα αυτά τα στοιχεία είναι γνωστα ως προς τα χαρακτηριστικά τους και ποιά είναι τα πραγματικά τους χρώματα. Ηδη κάπου έχω τις σωστές τιμές του macbeth σε sRGB & ProphotoRGB και με ψάξιμο μάλλον μπορούν να βρεθούν και τα υπόλοιπα. Μπορούμε δηλ. να ελέγξουμε την πιστότητα της αναπαραγωγής στα διάφορα χρώματα by the numbers.
Σίγουρα είναι θέμα input color profiling που αφορά την αντιστοίχιση των raw τιμών στο color space εργασίας αρχικά (π.χ. τα *.dcp color profiles της Adobe) και έτσι έχοντας αρχικά μηδενικές ρυθμίσεις hue/sat/Light ελέγχεται η επάρκεια - ορθότητα του input profile που χρησιμοποιεί ο κάθε decoder.

Mετά απο τις ρυθμίσεις-διορθώσεις hue/saturation/Lightness (μπορεί να πούμε οτι πάλι είναι ενα user-profiling) ελέγχει κανείς το τελικό αποτέλεσμα και το αξιολογεί α) by the numbers β) κατα το γούστο του.

Ελεγχος διαχείρησης καμμένων στην αντανάκλαση της μεταλλικής επιφάνειας.

Ελεγχος διαχείρησης θορύβου υποέκθεσης στο σκοτεινό εσωτερικό του κουτιού στη μέση κάτω.

Συμπληρωματικά αλλα με πιο υποκειμενικό τρόπο μπορεί να γίνουν έλεγχοι απόδωσης χρωμάτων - διαχειρησης θορύβου στα διάφορα ISO στο γνωστο still life.

http://www.imaging-resource.com/ARTS/TESTS/SLMULTI.HTM

Χωράει αρκετή συζήτηση ... ελπίζω να υπάρξει και ενδιαφέρον.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Eνα τεστ raw decoding σε εξέλιξη αλλα ήδη έχει αρκετά δείγματα.

http://translate.google.com/transla...erso.neuf.fr/geraud/interpolation.php&act=url

Kαι ένα άλλο επίσης σε εξέλιξη που ξεκινάει με πατερν επιρρεπές σε moire.

στο libraw.org ...

Κατι δεν πάει καλά με την σύνδεσή μου ... δεν ανοιγει τίποτε εκτος Ελλάδας ...
 
Last edited:

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,367
Αθήνα
κυκλοφορησε το νεο capture one pro 6 για οποιον ενδιαφερεται...

Κατέβασα το trial, και ψήνομαι τουλάχιστον για την "βασική" έκδοση στα 99 ... το μόνο που με χαλάει, σε σχέση με την καλή των 299 , είναι ότι δεν έχει έλεγχο εστίασης, όλα τα υπόλοιπα είναι άψογα!!!
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,700
Κατέβασα το trial, και ψήνομαι τουλάχιστον για την "βασική" έκδοση στα 99 ... το μόνο που με χαλάει, σε σχέση με την καλή των 299 , είναι ότι δεν έχει έλεγχο εστίασης, όλα τα υπόλοιπα είναι άψογα!!!

Από το site, οι λειτουργίες "local adjustments" και "keystone correction" φαίνονται να είναι οι ουσιαστικές (πλην δηλαδή των i-συσκευών-compatible λειτουργιών) διαφορές ανάμεσα στην pro και την express έκδοση. Υπάρχει κάτι άλλο που να δικαιολογεί τα 200 διαφορά;

(όχι βέβαια ότι δεν είναι σημαντικά και χρήσιμα αυτά τα δύο)
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Τι ακριβως κανει αυτος ο "ελεγχος εστιασης"? Απο μια ματια που εριξα, και αν δεν κανω λαθος και θυμαμαι αλλα αντ αλλων, πρασινιζε με μια μασκα καποια σημεια της φωτογραφιας.

Τι μας δειχνει αυτο και πως το αξιοποιουμε?
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,367
Αθήνα
Το local adjustments σου επιτρέπει να επέμβεις τοπικά σε περιοχές της φωτογραφίας. Το keystone correction διορθώνει την προοπτική χωρίς να χαλάει την υφή των αντικειμένων. Ο έλεγχος εστίασης σου βάζει μια πράσινη μάσκα όπου είσαι εστιασμένος, με αποτέλεσμα να ξεσκαρτάρεις με συνοπτικές διαδικασίες τις out of focus.

Άλλες διαφορές είναι η αφαίρεση του θορύβου με πιο σύνθετα εργαλεία και μεγαλύτερη ακρίβεια, η διόρθωση Levels και Curves ανά κανάλι, η δυνατότητα sessions κ.λ.π.

Οι μάγκες έχουν κάνει το εξής: για να έχεις άμεση σύγκριση, το trial είναι ένα, και όταν ξεκινάει σε ρωτάει κάθε φορά αν θες το απλό ή το pro. Ε! άνθρωπος είσαι βλέπεις το pro και το χαλβαδιάζεις - όχι ότι το "απλό" πάει πίσω... Να δούμε που θα κάτσει η μπίλια τώρα που τελειώνει η χρονιά και κλείνουμε λογαριασμούς (κυριολεκτικά).
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Ο έλεγχος εστίασης σου βάζει μια πράσινη μάσκα όπου είσαι εστιασμένος, με αποτέλεσμα να ξεσκαρτάρεις με συνοπτικές διαδικασίες τις out of focus..

Ενδιαφερον μου ακουγεται αυτο... πως και δεν υπαρχει στο φωτοσοπ ή στο λαιτρουμ?
Ειναι ακριβες? Ή μπορει να σε οδηγησει και σε λαθος συμπερασματα?
Κανενα λινκ να δουμε πως δουλευει υπαρχει?
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,700
Και υπάρχει και το demo βέβαια.
Δεν μπορώ να το συνηθίσω όμως... Το ερώτημά μου, λοιπόν, παραμένει: χάνω από ποιότητα σε σχέση με το Lightroom ώστε να πιεστώ να το μάθω;
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,367
Αθήνα
Και υπάρχει και το demo βέβαια.
Δεν μπορώ να το συνηθίσω όμως... Το ερώτημά μου, λοιπόν, παραμένει: χάνω από ποιότητα σε σχέση με το Lightroom ώστε να πιεστώ να το μάθω;

Σκέψου τα μεγάλα studio που το χρησιμοποιούν κατά την διάρκεια της λήψης, πολλές μηχανές μεσαίου φορμά (και όχι μόνο) κάνουν κλικ μέσω εντολής του Capture One, αφού καδράρουν, ελέγξουν και ρυθμίσουν τα πάντα στην οθόνη του υπολογιστή...

Σίγουρα δεν χάνεις - ίσως και να κερδίζεις κάτι, αλλά νομίζω ότι οι όποιες διαφορές (αν υπάρχουν), θα αφορούν top μηχανές με top φακούς.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
πολλές μηχανές μεσαίου φορμά (και όχι μόνο) κάνουν κλικ μέσω εντολής του Capture One, αφού καδράρουν, ελέγξουν και ρυθμίσουν τα πάντα στην οθόνη του υπολογιστή...

Αυτο -αν το εχω καταλαβει σωστα- υπαρχει και στο νεο λαιτρουμ 3... το ονομαζουν teathering... προς το παρον υποστηριζει ορισμενα μονο μοντελα κανον και νικον.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Eδω σε still life φωτογραφηση προιοντων που τα παντα ελεγχονται και γινονται tethered μεσα απο το C1.:

IMG_0680.jpg
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,367
Αθήνα
Αν ενδιαφέρεται κανείς, αυτή την περίοδο ο ν.1 European reseller έχει το CaptureOne Pro στις 229 λίρες (~260 ), με δώρο συνδρομή 1 χρόνο στο Capture U, όπου μπορείς να κάνεις κανονικά on line courses, και να κατεβάσεις διάφορα extra. Δεν άντεξα το τσίμπησα...

http://teamworkphoto.com/shop/