Keith Jarrett - The Koln Concert

17 June 2009
3,594
keith_jarret.jpg


30 χρόνια πριν, στις 24 Ιανουαρίου 1975, και 2562 χιλιόμετρα μακριά, στο Kolns Opera House, ο κύριος Keith Jarrett, πραγματοποίησε μια συναυλία, το ηχογραφημένο αποτέλεσμα της οποίας επρόκειτο να γίνει ένα από τα πιο διάσημα και εμπορικά solo albums στην ιστορία της Jazz και όχι μόνον.
Δεδομένων των αντίξοων συνθηκών που επικράτησαν πριν την έναρξη της συναυλίας, δηλαδή το να μην φτάσει εγκαίρως το πιάνο που είχε ζητήσει, το ήδη υπάρχον στην αίθουσα να είναι πολύ κατώτερο των απαιτήσεών του και ο Κύριος Jarrett να αρνηθεί παρ’ ολίγον να παίξει, το ότι η ηχογράφηση αποφασίστηκε σχεδόν την τελευταία στιγμή καθαρά για λόγους «τήρησης αρχείου», ο δίσκος αυτός σε προκαλεί να αναρωτηθείς τι από τα δύο συμβαίνει: Ότι ήταν «γραφτό» να γίνει ένας υπέροχος δίσκος και έγινε παρ’ όλες τις αντιξοότητες, ή ότι καμμιά δυσκολία δεν μπορεί να αποτρέψει έναν εκπληκτικό Δημιουργό από το να φτιάξει το αριστούργημά του;
Ο καθένας μπορεί να δώσει την δική του ερμηνεία.
Ο όρος «εμπορικό» βέβαια που ανέφερα παραπάνω, μακράν απέχει από την σημερινή του έννοια που κρατά μόνο των αριθμό των πωλήσεων και συνιστά συνήθως παντελή έλλειψη ποιότητας και καλλιτεχνίας.
Ακριβώς το αντίθετο από το αποτέλεσμα αυτού του κονσέρτου για σόλο πιάνο.
Για ένα album σταθμό στην ιστορία της μουσικής, δημιουργία ενός και μόνον ανθρώπου, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά να πω.
Η αλήθεια είναι πως όταν αποφάσισα να γράψω για το Koln Concert και τον Keith Jarrett, στην ουσία δεν ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να γράψω, να προσπεράσω, να τονίσω ή να αγνοήσω. Σε ποια σημεία του δίσκου ή του ιδίου να σταθώ, αφού σαν δημιούργημα είναι μοναδικό, όπως άλλως τε και κάθε δημιούργημα του από το ξεκίνημά του μέχρι σήμερα.
Ήταν αυτή ακριβώς η ικανότητά του να παραμένει ξεχωριστός, διαχρονικός αλλά όχι στάσιμος σε κάθε έργο του;
Προφανώς. Όλα έχουν να κάνουν με την διαδικασία της εξέλιξης. Ο Keith Jarrett δεν είναι απλά ένας μουσικός, ένας πιανίστας ή ένας συνθέτης. Είναι ένας Δημιουργός, ένας Πλάστης Μουσικής, εικόνας, συναισθήματος, επικοινωνίας, ένας κοινωνός της Τέχνης, της δεξιοτεχνίας, της έμπνευσης αλλά και της παράδοσης.

Στην αίθουσα νομίζεις πως δεν υπάρχουν παρά τρία μόνο πράγματα. Ένα πιάνο, ο Κύριος Jarrett και η Σιωπή. Μια σιωπή που επρόκειτο να γεμίσει από νότες, ένα αριστούργημα αυτοσχεδιασμών, δεξιοτεχνίας, ένα σημείο αναφοράς στην διαδρομή της Jazz και όχι μόνον.
Το Κονσέρτο αποτελείτο από δύο μέρη, τα οποία κατά την δημιουργία του album έγιναν τέσσερα. Το πρώτο, 26 λεπτά, στα οποία διαφαίνεται ξεκάθαρα η ικανότητά του να δημιουργεί ισορροπώντας ανάμεσα στην ένταση και το πάθος τη μια στιγμή και τις blues επιρροές την άλλη.
Το δεύτερο, 14, αρχίζει παιχνιδιάρικα και σε παρασύρει σε ένα παιχνίδι που θέλοντας και μη υπακούς στους δικούς του κανόνες, λίγο ροκ’ ν’ ρολ , λίγο swing, λίγο τίποτα απ’ όλα αυτά παρά μια καθαρή επίδειξη του τι μπορεί να κάνει το μαγικό αριστερό του χέρι…… .
Το τρίτο, 18 λεπτά στα οποία περιέχεται ένα από τα ομορφότερα πιανιστικά κομμάτια που έχω ακούσει, και τέλος, το encore που αφήνουν να ξετυλιχθεί μια απίστευτη αρμονία, μια μαγευτική μελωδία και ταυτόχρονα μια ένταση και μια δύναμη που σε υπνωτίζει και σε κρατά δέσμιό της για πάντα.
Μουσική που δείχνει να έχει επηρεαστεί φυσικά από την κλασσική μουσική του παιδεία, αλλά ανασύρει ταυτόχρονα μνήμες κι απ’ τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκε κατά καιρούς πριν ξεκινήσει αυτήν την σόλο περιοδεία του, μοιάζει όμως στα δικά μου ερασιτεχνικά αυτιά, σαν να είναι εμπνευσμένη εξ ολοκλήρου από τη φύση, από μοτίβα λουλουδιών, χρώματα, το φύσημα του ανέμου, απ’ το τρίξιμο του πάγου που λιώνει, ένας ζωγραφικός καμβάς τρισδιάστατος γεμάτος φως και έμπνευση την οποία προσπαθεί να μετουσιώσει σε μουσική.
Το πάθος που ο ίδιος βιώνει καθώς αυτοσχεδιάζει, είναι εκεί, οι μικρές κραυγές που του ξεφεύγουν για να ανακουφίσουν την ένταση της στιγμής, για να οδηγήσουν λίγο μετά στο απόλυτο νιρβάνα, αυτές οι κραυγές για τις οποίες έχει ‛κατηγορηθεί’ κατά καιρούς ότι τις χρησιμοποιεί για να καθοδηγήσει το ακροατήριό του, μας θυμίζουν πως αυτό που ακούμε δεν είναι καθόλου μια μουσική εύκολη, μια μουσική για να χαλαρώσουμε και να περάσουμε μιάμιση σχεδόν ευχάριστη ώρα, αλλά ένα αποκύημα μιας μουσικής ιδιοφυΐας, η αντικειμενοποίηση της φαντασίας και ίσως των φαντασιώσεών του, ένας οργασμός έμπνευσης και πιανιστικής δεξιοτεχνίας που παρά τις κλασσικές αναφορές μας δείχνει απλά πως τίποτα στη μουσική δεν θα είναι πιά το ίδιο.
Κάθε δίσκος του Keith Jarrett είναι ξεχωριστός και πολύτιμος, ιδιοφυής και καλλιτεχνικά άρτιος, με αποκορύφωμα το Testament το οποίο σχετικά πρόσφατα είχε παρουσιάσει ο κ. Λυμπερόπουλος. Αλλά και κάθε δίσκος του μπορεί να χαρακτηρισθεί, να κατηγοριοποιηθεί, να κωδικοποιηθεί. Εκτός από το The Koln Concert. Αυτό, δεν ανήκει πουθενά. Είναι ένα σημείο αναφοράς, η Μουσική όλη, μια δημιουργία που σε κατακτά και σε κυριεύει από το πρώτο άγγιγμα των δακτύλων πάνω στα πλήκτρα και μένει χαραγμένη στην ψυχή σου .
Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω μια λέξη για να χαρακτηρίσω το The Koln Concert, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον όρο Μasterpiece.
Αλλά για να είμαι στο πνεύμα των χαρακτηρισμών που έχουν κατά καιρούς αποδοθεί στην Μουσική Κατηγορία, στην οποία εγώ προσωπικά οφείλω πάρα πολλά, θα το χαρακτηρίσω απλά Landmark ή αλλιώς «οριοθέσιο».
 
17 June 2009
3,594
Ο keith Jarrett himself δεν ήταν ιδιαίτερα ‘ευχαριστημένος’ με την επιτυχία του δίσκου. Έλεγε ότι πρέπει να αρχίσουμε να «ξεχνάμε τη μουσική, αλλιώς μένουμε εξαρτημένοι από το παρελθόν». Κάτι όμως μου λέει αμυδρά μέσα μου, ότι αυτό ήταν μια αντίδραση στην επίγνωση του ότι ακόμα και ο ίδιος δεν θα καταφέρει να δημιουργήσει κάτι περισσότερο Θείο, κάτι που στην πορεία, θεωρώ ότι διαψεύσθηκε ίσως από το Vienna Concert, το οποίο όμως, αν και πιθανότατα καλύτερο, είναι ίσως λιγότερο "κατανοητό".
Μήπως εξάλλου η στροφή προς την μνήμη δεν είναι αυτή που μας προσφέρει καταφύγιο μέσα σε έναν κόσμο γρήγορης και εύκολης αλλαγής, υψηλών ταχυτήτων, στο πλαίσιο του οποίου εξαφανίζονται τα Σημεία Αναφοράς και ανατρέπονται οι Σταθερές;
Ακούγοντας λοιπόν 30χρόνια μετά, το Κονσέρτο της Κολωνίας, δεν κάνουμε μια αναφορά στο παρελθόν, αλλά ψάχνουμε για Σταθερές Αναφοράς, ανατρέχοντας σε Μουσικές που έχουν θεμελιώσει Ιστορία και εποχές που τα μουσικά πράγματα εξελίσσονταν και το κάθε τι είχε αίτιο και αιτιατό.
 
17 June 2009
3,594
Αν θυμάμαι καλά, το 1975, εγώ προσωπικά δεν είχα καν ακούσει το όνομα Keith Jarrett. Μερικά χρόνια αργότερα προσπαθούσα αφενός να ακούσω κάτι διαφορετικό από την Κλασσική Μουσική που ακουγόταν στο σπίτι τις Κυριακές και εφ’ ετέρου να ξεφύγω από την Donna Summer, τους Boney M, την Gloria Gaynor και τους Chic που χορεύαμε τότε στα parties, και ανακάλυπτα τους Doors, Pink Floyd, Led Zeppelin (ξέρω, ξέρω) και αρκετά αργότερα τον John Cale, τους Velvet Undergroundκαι τους Kinks.
Πέρασαν πολλά χρόνια για να κατανοήσω ότι αυτό που δεν καταλάβαινα στην jazz, ήταν όλη της η Μαγεία, και ο Ορισμός της ταυτόχρονα. Ότι η Jazz, δεν είναι παρά η ουσία της λέξης αυτοσχεδιάζω και τίποτα λιγότερο από αυτό. Ή, αν χρησιμοποιήσω τα λόγια του Tom Cruise στην ταινία Collateral, Jazz is behind the notes. Beyond music”.
Ο Keith Jarrett ΔΕΝ ήταν αυτός που με οδήγησε στο να την αγαπήσω. Ήταν όμως αυτός που θεμελίωσε την αγάπη μου.
Θα ήθελα να διευκρινήσω ότι σε καμμία περίπτωση αυτό το κείμενο δεν μπορεί να θεωρηθεί παρουσίαση δίσκου. Πολύ δε περισσότερο ενός δίσκου που είναι καθαρό προϊόν δεξιοτεχνίας μεν αλλά και μουσικής γνώσης,
Επειδή όμως πέραν της αναφοράς του Skakinen σε ένα γενικότερο νήμα θεωρώ ότι του αξίζει ιδιαίτερη μνεία, βρήκα αυτόν τον τρόπο για να "προκαλέσω" τους συνήθεις υπόπτους να γράψουν κάτι περισσότερο και ουσιωδέστερο.
 
17 June 2006
14,350
στην πορεία, θεωρώ ότι διαψεύσθηκε ίσως από το Vienna Concert, το οποίο όμως, αν και πιθανότατα καλύτερο, είναι ίσως λιγότερο "κατανοητό[/FONT]

Διαψεύσθηκε όντως. Το Vienna Concert είναι τουλάχιστον το ίδιο καλό. Χρονικογραφεί την εμπλοκή του με τα πιανιστικά του Μπαχ (The Well Tempered Clavier) και του Σοστακόβιτς (Preludes & Fugues), μουσικές πιο 'δύσκολες' που απευθύνονται περισσότερο σε επαϊοντες.
Γύρω στα 18´λεπτά είναι εξαίσιος και μετά ανασύρει ένα θέμα που θυμίζει κάντρυ-βαλς. Το ψηλαφίζει για λίγο και μετά το παίζει ανεστραμμένο :blink: και του αλλάζει τα φώτα γενικώς σε ολόκληρη την υπόλοιπη διάρκεια του κονσέρτου.
Pure Genius.

Φυσικά και είναι Παρουσίαση το Κείμενό σας - και πολύ καλή μάλιστα: One From The Heart. :ernaehrung004:
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Αυτός ο δίσκος είναι ο πρώτος του Jarrett που άκουσα, εξαιρετικός πράγματι αν και δεν έχω ιδιάίτερη σχέση με αυτό το είδος μουσικής.
Θα έλεγα ότι είναι πολύ καλή πρόταση για κάποιον να γνωρίσει τον Jarrett σε σόλο δουλειές.
Η Βιέννη και το Παρίσι μου αρέσουν επίσης αλλά η Κολωνία μου αρέσει περισσότερο από όλα.
 
17 June 2006
62,715
Χολαργός
Ειχα πρωτογνωρίσει τον Jarrett από τό Facing You τού 1971,πού πρέπει νά το αγόρασα στην πολη που μεγάλωσα (με παραγγελία φυσικά στο Μεγάλο Χωριό)γύρω στά 1976...Ειχα πάθει πολιτισμικό σόκ,γιατι τότε ακόμα άκουγα άλλες μουσικές(σύν λίγη κλασσική)
Το Κοντσέρτο τής Κολωνίας το πήρα οταν ανέβηκα για σπουδές στην Αθήνα περί το 1979..Ακολούθησε η Βρέμη σέ ένα διπλό βινύλιο...
Η ´Κολωνία´μού άνοιξε άλλους δρόμους στην Jazz οπου κυριαρχούσε το πιάνο..
Γύρισα εποχιακά πιό ´πίσω´καί έφτασα σιγά σιγά και στούς παλιότερους..
Απο τότε πάντως ακολουθώ τον Jarrett ,πιστά ,μέχρις και σήμερα,ειτε σε ρεσιτάλ δικά του,ειτε σε piano trios ,είτε ...ειτε...είτε..
Πάντα έχει κάτι να μού πεί..
Η Scala ειδικά το πρώτο της μέρος ειναι απο τά αγαπημένα μου...
Και στην συνέχεια έχω αγαπήσει και τα τελευταία του solo που ειναι απόσταγμα ωριμότητας.
Η Κολωνία οντως κατέχει ειδκή θέση μέσα μου γιά ευεξήγητους λόγους και ακόμα και σήμερα καταφεύγω σε αυτήν...
Νάσαι καλά πού την παρουσίασες τόσο όμορφα:)ernaehrung004:) γιατί θάπρεπε να καταγραφεί και ξεχωριστά εδώ μέσα... (έχει κάνει και ο Skakinen αφιερώματα σε μεγάλο μέρος τού Keith)...

Υ.Γ.
Κοντεύοντας τά 50 πιά,δίπλα στον Keith βάζω τον λιγότερο δημοφιλή Paul Bley...

Kαί πάλι ευχαριστώ.:2thumb22sup::2thumb22sup:
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,050
Αιγάλεω
Τον γνώριζα εξ ονόματος, αλλά δεν είχα δίσκο του.
Την σκοτεινή και βροχερή χειμωνιάτικη εκείνη μέρα του '82 που "συναντηθήκαμε", θα την θυμάμαι, γιατί άνοιξε ένα "παράθυρο" σε ένα κόσμο που δεν γνώριζα και με συντάραξε, ένας δίσκος ορόσημο για τον τρόπο αντίληψης της Μουσικής γενικότερα.
Ο πλανόδιος πωλητής που ερχόταν τακτικά απέξω απο τη σχολή με δυό κούτες βινύλια, μαζί με τα stantard κλασικά είχε πάντοτε και μερικά "ψαγμένα". Έχοντας μιλήσει μαζί του κάποιες φορές- δεν ξέρω πως με είχε ψυχολογήσει- μου πρότεινε πάντα κάποια πράγματα που δεν τα ήξερα και που για κάποιο λόγο έπεφτε πάντα "μέσα", με την έννοια πως για οτι είχα παρει, δεν το είχα μετανοιώσει ποτέ.
Εκείνη την ημέρα, βλέποντας με απο μακρυά μου έκανε νόημα.
"Τι είναι αυτό..; πιάνο..;Solo? και διπλός; και εισαγωγής; και ακριβό; και δεν έχω πιεί και καφέ ακόμη"
"Εσύ πρέπει να το πάρεις αυτό.." μου είπε.
"Θα στον φέρω πίσω"
"Δε θα τον φέρεις..."
Εχοντας συνάμα διαπιστώσει πως είχα φάει ήδη αρκετή βροχή και όρεξη για μάθημα δεν υπήρχε, έχωσα το δίσκο μέσα στο μπουφάν και πήρα το δρομο της επιστροφής.

Με τις πρώτες νότες, σηκώθηκα και τράβηξα την κουρτίνα.. Η βροχή έγλυφε τα γυμνά κλαδιά του δέντρου, απέξω στην πλατεία..
Εμεινα όρθιος εκεί, μέχρι που τελείωσε η πρώτη πλευρά... Λες και με είχε χτυπήσει αστροπελέκι. Ούτε τσιγάρο δεν άναψα.. ´
Δεν είχα ξανανοιώσει μουσική, να έχει τέτοιας λογής επίδραση πάνω μου, που οτι και να πω δεν θα καταφέρω επαρκώς να περιγράψω.
Βύθιση... Όταν τελείωσε, προσπαθούσα να αντιληφθώ τι μου είχε συμβεί.

Ο δίσκος αυτός μαζί με λίγους ακόμη, είναι για μένα τοτέμ. Υπεράνω σχολιασμού, ανάλυσης ή κριτικής. Ολοκληρωτική παράδοση.
Και υπήρξε και μεγάλο μάθημα: όσο δεν ρισκάρεις να αφήσεις το σίγουρο μονοπάτι, συγκινήσεις τέτοιες δύσκολα θα γνωρίσεις. Μικρός ήμουν, μάθαινα...
Κάλλη, συγχαρητήρια για την ωραία σου παρουσίαση και ένα ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου έδωσες να πω τα ..δικά μου!
 
17 June 2006
14,350
Θυμάμαι σαν τώρα την ημέρα που το πρωτοαγόρασα. Αρχές 1976, μόλις είχε αφιχθεί στα καταστήματα που ειδικεύονταν στους δίσκους 'εισαγωγής', πρέπει να ήμουν ανάμεσα στους πρώτους. Το πήγα σπίτι και, από τις πρώτες κιόλας στροφές, έπεσα σε trance. Hταν περίπου υπνωτικό, υμνητικό, κάτι σαν ωδή και αποθέωση που διέτρεχε ολόκληρη την ιστορία του πιάνου δια μέσου των αιώνων. Ακουγες μέσα του τους Ρομαντικούς Γερμανούς του 19ου αιώνα χέρι χέρι με την παράδοση του γκόσπελ κι έμοιαζε με ψαλμό: ένα δοξαστικό, διθυραμβικό εγκώμιο πανηγυρικού χαρακτήρα, τόσο εορταστικό αλλά και τόσο ενήμερο όσον αφορά τη Λύπη. Μέσα σε δύο μήνες είχα λιώσει κυριολεκτικά το αντίτυπό μου και το ξανα-αγόρασα...ήταν και διπλό άλμπουμ βινυλίου, πανάκριβο. Θα πρέπει να το έχω πληρώσει συνολικά 4 ή 5 φορές μέχρι την έλευση του CD.
Για χρόνια η φήμη του κυκλοφορούσε 'στόμα με στόμα' ανάμεσα στους cognoscenti. Αρχές του 1981 όμως, το άκουσα να στολίζει με την κομψότητα και τη χάρη του την ταινία 'Bad Timing' του Nicolas Roeg, στο σύντομο πέρασμά της από τις Αθηναϊκές αίθουσες: είχε πάψει να είναι 'μυστικό' για τους λίγους μυημένους πια.
 
Last edited:
17 June 2006
14,350
την ταινία 'Bad Timing' του Nicolas Roeg,


'sick movie for sick people' την χαρακτήρισαν οι 'εγκέφαλοι' της Rank και έσπευσαν να αφαιρέσουν τη φίρμα της εταιρίας από το poster της ταινίας.
Να χαίρεσθε την ...Υγεία σας ροδομάγουλοι κύριοι και συγχαρητήρια δια την τύχην σας. -bye-
Η μουσική του Keith Jarrett είχε βρεί την Εικόνα της: bullseye! :award:
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,043
Ελλαδα
οταν εχεις αυτο το βινυλιο [ οχι CD ] στην δισκοθηκη σου
εισαι πολυ πλουσιος ανθρωπος

ειχα παει εκει στον λοφο να τον δω, δεν ηξερα τι επαιζε ουτε τον ηξερα καλα
ουτε εκεινα τα δακρυα που κυλουσαν δεν καταλαβα πως επεφταν
κοιταξα διπλα μου ηταν κι αλλοι σαν εμενα σαστισμενοι απορημενοι
σε μια στιγμη σαν να ντρεποταν σταματησε την συναυλια και ζητησε ευγενικα
στους 2-3 φωτογραφους να απομακρυνθουν
οταν τελειωσε ο λοφος ειχε παγωσει ουτε να χειροκροτησουμε δεν μπορουσαμε


.
 
17 June 2009
3,594
Τελικά, αυτό σημαίνει εμπνευσμένος δημιουργός. Το να καταφέρνει μια αναφορά σε ένα δίσκο του να ανασύρει στον καθένα από εμάς τόσες προσωπικές μνήμες, να ξεθάβει συναισθήματα, δάκρυα που έχουν κυλήσει, ταξίδια του μυαλού και της ψυχής, να καταφέρνει να είναι η αφορμή γιά την απαρχή μιας διαδρομής η οποία δεν έχει τέλος....
Σκέφτηκα να "διαφωνήσω" λίγο με τον κύριο Λυμπερόπουλο στο σημείο που αναφέρει ότι ήταν "προνόμιο" των cognoscenti και των λίγων μυημένων λέγοντας ότι η μουσική πρέπει να μας αγγίζει και να είναι προσιτή σε όλους, αλλά μετά και την χθεσινή εμπειρία με τον Simon Nabatov ζωντανά στο πιάνο, αναθεωρώ. Υπάρχουν ορισμένες μουσικές για τις οποίες δεν είναι έτοιμος όλος ο κόσμος, και είναι απαραίτητο να παραμένουν 'κτήμα' των λίγων οι οποίοι μπορούν να τις κατανοήσουν και να τις αφήσουν να τους διαβρώσουν...
Σας ευχαριστώ πολύ.
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Re: Απάντηση: Keith Jarrett - The Koln Concert

Ειχα πρωτογνωρίσει τον Jarrett από τό Facing You τού 1971,πού πρέπει νά το αγόρασα στην πολη που μεγάλωσα (με παραγγελία φυσικά στο Μεγάλο Χωριό)γύρω στά 1976...Ειχα πάθει πολιτισμικό σόκ,γιατι τότε ακόμα άκουγα άλλες μουσικές(σύν λίγη κλασσική)
Το Κοντσέρτο τής Κολωνίας το πήρα οταν ανέβηκα για σπουδές στην Αθήνα περί το 1979..Ακολούθησε η Βρέμη σέ ένα διπλό βινύλιο...
Η ´Κολωνία´μού άνοιξε άλλους δρόμους στην Jazz οπου κυριαρχούσε το πιάνο..
Γύρισα εποχιακά πιό ´πίσω´καί έφτασα σιγά σιγά και στούς παλιότερους..
Απο τότε πάντως ακολουθώ τον Jarrett ,πιστά ,μέχρις και σήμερα,ειτε σε ρεσιτάλ δικά του,ειτε σε piano trios ,είτε ...ειτε...είτε..
Πάντα έχει κάτι να μού πεί..
Η Scala ειδικά το πρώτο της μέρος ειναι απο τά αγαπημένα μου...
Και στην συνέχεια έχω αγαπήσει και τα τελευταία του solo που ειναι απόσταγμα ωριμότητας.
Η Κολωνία οντως κατέχει ειδκή θέση μέσα μου γιά ευεξήγητους λόγους και ακόμα και σήμερα καταφεύγω σε αυτήν...
Νάσαι καλά πού την παρουσίασες τόσο όμορφα:)ernaehrung004:) γιατί θάπρεπε να καταγραφεί και ξεχωριστά εδώ μέσα... (έχει κάνει και ο Skakinen αφιερώματα σε μεγάλο μέρος τού Keith)...

Υ.Γ.
Κοντεύοντας τά 50 πιά,δίπλα στον Keith βάζω τον λιγότερο δημοφιλή Paul Bley...

Kαί πάλι ευχαριστώ.:2thumb22sup::2thumb22sup:

+1000 Σπύρο για το la Scala.Φοβόμουν να πω ότι το αγαπάω πιο πολύ από τα υπόλοιπα γιατί δεν ήθελα να κάνω το σνομπ αντιρρησία.Ανοίγεις δρόμους στην αποενοχοποίηση γιατρέ μου...
Ένα ακόμη πολυαγαπημένο είναι το The Melody At Night With You με εξαιρετικό παίξιμο σε στάνταρτς.Συνιστάται για νυχτερινές ακροάσεις.
 
17 June 2006
62,715
Χολαργός
Μαζί σου και για το δεύτερο Ευθύμιε.:a0210::a0210:
Απο τά πιό ´εσωτερικά´τού Keith και ένα απο τά πιο αγαπημένα μου...

Ψίθυρος και θροϊσματα φύλλων.............
 
17 June 2009
3,594
Re: Απάντηση: Keith Jarrett - The Koln Concert

Ένα ακόμη πολυαγαπημένο είναι το The Melody At Night With You με εξαιρετικό παίξιμο σε στάνταρτς.Συνιστάται για νυχτερινές ακροάσεις.

Για τί άλλο θα συνίστατο μια τόσο λεπτεπίλεπτη και τρυφερή μουσική;
Αιθέριες συνθέσεις, γραμμένες μόνο γι αυτούς που αγαπάς. Πολύ.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
και?...:chinscratch:

είναι νωρίς ακόμα ....τόχω ακούσει μόνο 3 φορές ( ολόκληρο ) ...πάντως για δίσκο με ένα μόνο όργανο ρέει πολύ ευχάριστα... ( πάντως θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι είμαι μουσικά αναλφάβητος ) ... θα επανέρθω .
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,207
Αλιμος
είναι νωρίς ακόμα ....τόχω ακούσει μόνο 3 φορές ( ολόκληρο ) ...πάντως για δίσκο με ένα μόνο όργανο ρέει πολύ ευχάριστα... ( πάντως θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι είμαι μουσικά αναλφάβητος ) ... θα επανέρθω .

Aφου αντεξες ηδη 3 φορες, δεν μπορει, θα σου αρεσε! Ουτε με αμοιβη δε θα ακουγες εσυ 3 φορες ενα δισκο που δεν αντεχεις!
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Aφου αντεξες ηδη 3 φορες, δεν μπορει, θα σου αρεσε! Ουτε με αμοιβη δε θα ακουγες εσυ 3 φορες ενα δισκο που δεν αντεχεις!

οχι δεν είπα ότι δεν μου άρεσε ... ίσα - ίσα είναι πολύ ευχάριστος . Απλώς μου λείπουν οι μουσικές γνώσεις για να καταλάβω το γιατί είναι αριστούργημα .
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Κι εγώ το παράγγειλα, μετά από αυτά που διάβασα στο παρών thread (μιλάμε για ψυχικό καταναγκασμό, το κρίμα στο λαιμό σας :violent-smiley-030:). Δηλώνω επίσης τζαζιστικά αναλφάβητος. Τον Jarrett τον ξέρω από το Καλά Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο του Μπαχ. Ενδιαφέρουσα ερμηνεία, στον αντίποδα της γνωστής του Gould.