KILL SAMPLE

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
KILL SAMPLE

Ακούγεται από φίλους του ήχου, ότι η ψηφιακή τεχνολογία έκανε κακό στην μουσική.
Ας δούμε όμως, πως.

Το «ψηφιακό» κάνει κακό στην δημιουργία της μουσικής και όχι στην αναπαραγωγή.

Αυτό σημαίνει ότι κάπου υστερεί έναντι του «αναλογικού» ή φυσικού, πάντα κάτι μοναδικού [διαφορετικά σημεία].
Η ευκολία και όχι η ποιότητα, οδήγησε στην «αντιγραφή» που γέμιζε κενά της μουσικής, με «ίδιες φράσεις».
Μαζί με αυτό χάθηκε πολύτιμη πληροφορία, άρα υποβιβασμός.

Η προσπάθεια ξεκίνησε αναλογικά αλλά η ψηφιακή τεχνολογία το έκανε πολύ εύκολο και με πολλές δυνατότητες.
Έτσι έκανε κακό: SAMPLER KILLS MUSIC.

Γι´αυτό προσέξτε τι ακούτε !​
Ισχύει ?

Παρακαλώ να απαντήσετε με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ και μετά περιγράψτε ότι θέλετε.
Όποιοι είναι ανάμεσα από τα δύο να μην απαντήσουν μέχρι τότε.
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
KILL SAMPLE

Ισχύει ?

Παρακαλώ να απαντήσετε με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ και μετά περιγράψτε ότι θέλετε.
Όποιοι είναι ανάμεσα από τα δύο να μην απαντήσουν μέχρι τότε.

Η απάντηση είναι ένα σαφές όχι. Μήπως ο Timbre μπορεί να γίνει λίγο πιο σαφής σε σχέση με τα "πάντα κάτι μοναδικού [διαφορετικά σημεία]"...."κενά μουσικής" κλπ, για να υπάρξει μία σαφής απάντηση?
 

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Κατ'αρχήν, ο λόγος που ζητώ ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ είναι "στατιστικός" :deal: οπότε αρκεί για απάντηση μια μόνο λέξη.

Αυτό προέκυψε από μια κουβέντα και θέλω τις απόψεις σας.

Το θέμα είναι η δημιουργία της μουσικής, οι τρόποι και οι τεχνικές ως αποτέλεσμα σε εμάς, τους τελικούς αποδέκτες.
Αφορά τον τρόπο που χρησιμοποιούνται τα μουσικά όργανα, σε αντίθεση με τα ψηφιακά.
Το ποιο απλό που μπορούμε να πάρουμε ως παράδειγμα είναι τα τύμπανα ή drums. Η διαφορά δηλαδή του παραδοσιακού τρόπου παιξίματος και των drums machines.
Στην πρώτη περίπτωση διαφέρει πχ το κάθε χτύπημα (νότα- φράση) ενώ στην δεύτερη είναι αναπαραγωγή ενός δείγματος, πολλές φορές.

Το θέμα νομίζω είναι στα "δείγματα" (samples) που χρησιμοποιούνται, σε αντιπαράθεση με το φυσικό που είναι μοναδικό κάθε φορά.
Δεν έχει να κάνει με την ψηφιακή τεχνολογία γενικά και ότι αυτή έχει προσφέρει.
 

Tzimisce

AVClub Fanatic
1 February 2007
34,102
127.0.0.1
Ναιιιιι


Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το είδος της μουσικής εξαρτάται από τα samples (που και πάλι δεν μου αρέσει).
 

gas gas

Senior Member
23 March 2008
443
Νέα Σμύρνη
Oh, yes!

Εκτός των άλλων, όπως έχω γράψει εδώ με άλλη αφορμή, αν εξαιρέσεις κάποιες συσκευές σουπερουάου, ο μέσος καταναλωτής πιέστηκε να αφήσει το πικάπ (μαζί με τον κόσμο της τέχνης των εξωφύλλων) για χάρη ενός μαζικού ήχου με πολλές ευκολίες και ελάχιστες συγκινήσεις. Και από εκεί, φτάσαμε στα γραμμένα, στα αντιγραμμένα, στα mp3 και mp4 που σαβουριάζονται στον σκληρό και δεν ξέρει κανένας τι έχει και τι δεν έχει. Η δισκοθήκη από στοιχείο ταυτότητας εξέπεσε σε ψηφιακή αποθήκη. Μωρέ, κάπου το 'χω κι αυτό....
 

gas gas

Senior Member
23 March 2008
443
Νέα Σμύρνη
Η ψηφιακίλα είναι ενιαίο φαινόμενο, τόσο στο στάδιο της δημιουργίας, όσο και σ' αυτό της αναπαραγωγής. Τα πράγματα κινούνται επιθετικά προς τα μπρος, χωρίς έλεος ή ευαισθησία για τέτοιες "λεπτές" ή "υποκειμενικές" διαφορές. Πολυτέλειες.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,955
Βόλος
Τα samples μπορούν να χρησιμοποιηθούν για λόγους δημιουργικούς. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα.

Αλλά βασικά ο λόγος που χρησιμοποιόυνται είναι για να μην πληρώσουν μουσικούς για την ηχογράφηση. Γιατί εκτός από την ηχογράφηση πρέπει να πληρώσουν για πρόβες, στούντιο, ηχοληψία... Δηλαδή, η φτήνια τρώει την μουσική.

Από την άλλη, τι μπορεί να κάνει ένας συνθέτης για να ακουστεί το έργο του. Να το κυκλοφορήσει σε παρτιτούρα και να περιμένει να το αγοράσει κάποιος και να το παίξει; Να πληρώσεις μουσικούς για ιδιωτικό κοντσέρτο; Χρησιμοποιεί λοιπόν samples και κάνει τη δουλειά του.

Δηλαδή, για μια ακόμα φορά:
Σταματήστε να κατηγορείτε την τεχνολογία. Οι χρήστες αποφασίζουν τι θα κάνουν με αυτή.
 
Last edited:

Tzimisce

AVClub Fanatic
1 February 2007
34,102
127.0.0.1
Από την άλλη, τι μπορεί να κάνει ένας συνθέτης για να ακουστεί το έργο του. Να το κυκλοφορήσει σε παρτιτούρα και να περιμένει να το αγοράσει κάποιος και να το παίξει;

Για αυτό κυκλοφορούν τόσα σουβέρ στην αγορά...
Αν δεν θέλει να πληρώσει για τίποτα ας τα βγάλει δωρεάν στο internet!

Κατά τα άλλα, να σου φέρω εγώ δίσκους μεγάλων Ελλήνων συνθετών και μουσικάντηδων που ακούς το σαμπλεράκι της πλάκας να παίζει από πίσω;
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,955
Βόλος
Κατά τα άλλα, να σου φέρω εγώ δίσκους μεγάλων Ελλήνων συνθετών και μουσικάντηδων που ακούς το σαμπλεράκι της πλάκας να παίζει από πίσω;
Αυτό εμπίπτει στην κατηγορία της φτήνιας.
 

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Εγώ μέχρι τώρα είχα πειστεί ότι, το (μόνο ίσως) κοινό όλων μας, είναι η ποιότητα της μουσικής και όχι των ήχων !
Μπορεί να μην έχει αξία η ιδιαιτερότητα του μουσικού, καθώς παίζει ?
 

Tzimisce

AVClub Fanatic
1 February 2007
34,102
127.0.0.1
Το συναίσθημα που βάζει και ο μοναδικός τρόπος που παίζει ο κάθε μουσικός είναι η υπογραφή του στο μεγάλο βιβλίο της μουσικής.
Όταν αυτό έρχεται να παραμεριστεί από μπλιμπλίκια τότε η μουσική χάνει το νόημα ύπαρξής της και γίνεται αλληλουχία ήχων.
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Οποιος εχει ασχοληθει με μουσικη παιζοντας και ιδιως με πληκτρα, ξερει πολυ καλα οτι υπαρχουν πια προγραμματα (οχι cubase και τα συναφη αν και κιαυτα κανουν μια ζημια) που μπορεις να δημιουργησεις "μουσικη" χωρις να εχεις στοιχειωδεις γνωσεις μουσικης απλα μονταροντας ετοιμα phrases. Πλεον τετοια "μουσικη" κατασκευαζουν κομπιουτεραδες και ντιτζει και οχι μουσικοι. Υπαρχουν προγραμματα που δηλωνεις ακομα και τι οργανα θελεις να παιξουν τι υφος θελεις να εχει το κομματι και στο φτιαχνουν ετοιμο (εχω ακουσει για συνθετη που εχει τραπεζα πληροφοριων για να μην του βγαλει το προγραμμα κομματι που να μοιαζει με αλλου και παθει πλακα και γινει ρεζιλι). Εγω προσωπικα εχω φτιαξει ως και 5 τετοια κομματια μεσα σε μια ωρα. Αυτη η τεχνολογια βοηθαει σε τζιγκλακια, στη eurovision και γενικως μια παραγωγη φθηνη ωστε μεσω του ιντερνετ να φορτωσεις τα ipod με 15000 κομματια-αηδιες. Δεν εχει να κανει με το ειδος της μουσικης -ο Παπαθανασιου να ειστε σιγουροι δεν δουλευει τετοια σαμπλακια.
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,392
t3.large
φυσικά και όχι... πόσο στενά μυαλά μπορούν να γράφουν κάτι τέτοια?!

ο sampler είναι μουσικό όργανο και εργαλείο για τον παραγωγό. Φυσικά αν δεν τον παίξεις καλά δεν θα βγάλεις και καλή μουσική (σε όποιο είδος αυτός χρησιμοποιείται)