Κλασική Μουσική - Θεοί και Δαίμονες

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Το έργο αυτό έχει χαρακτηριστικά ηχοχρώματα, που μόνο η ορχηστρική εκτέλεση προσφέρει ! Όσο καλή και να είναι η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν μπορεί να αναπαράγει την ατμόσφαιρα του έργου γιά ορχήστρα. Τον ρυθμό, φυσικά τον πετυχαίνουν πολύ πιστά.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,898
Dystopia
Το έργο αυτό έχει χαρακτηριστικά ηχοχρώματα, που μόνο η ορχηστρική εκτέλεση προσφέρει ! Όσο καλή και να είναι η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν μπορεί να αναπαράγει την ατμόσφαιρα του έργου γιά ορχήστρα. Τον ρυθμό, φυσικά τον πετυχαίνουν πολύ πιστά.

Όντως τα χρώματα είναι πολύ σημαντικά σε αυτό το έργο, αυτή όμως είναι η μία όψη του νομίσματος.
Όπως πολύ σωστά γράφεις στο τέλος, οι δυναμικές τους, ο ρυθμός, ή ένταση που βγάζουν πάνω πάνω στο πιάνο,
το οποίο είναι πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του έργου, συνθέτουν μια αριστουργιματική εκτέλεση.
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Θα πρότεινα (προσοχή όχι αντιπρότεινα) την "πλήρη" οπτικοακουστική εκτέλεση του έργου του Θεάτρου Μαριίνσκυ με τον Γκεργκίεφ.

Le Sacre du Printemps HD Mariinsky 2008


Αξίζει να το απολαύσετε....
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Το έργο αυτό έχει χαρακτηριστικά ηχοχρώματα, που μόνο η ορχηστρική εκτέλεση προσφέρει ! Όσο καλή και να είναι η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν μπορεί να αναπαράγει την ατμόσφαιρα του έργου γιά ορχήστρα. Τον ρυθμό, φυσικά τον πετυχαίνουν πολύ πιστά.

Όντως τα χρώματα είναι πολύ σημαντικά σε αυτό το έργο, αυτή όμως είναι η μία όψη του νομίσματος.
Όπως πολύ σωστά γράφεις στο τέλος, οι δυναμικές τους, ο ρυθμός, ή ένταση που βγάζουν πάνω πάνω στο πιάνο,
το οποίο είναι πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του έργου, συνθέτουν μια αριστουργιματική εκτέλεση.

Συμφωνώ κι εγώ ότι τα ορχηστρικά ηχοχρώματα είναι πολύ βασικό κομμάτι αλλά εξίσου σημαντικό είναι και το κομμάτι του ρυθμού. Αυτή ακριβώς η αίσθηση του ρυθμού είναι που με τα δύο πιάνα, (προτιμότερα από το πιάνο 4 χέρια) αποδίδεται ίσως και καλύτερα από την ορχήστρα. Υπάρχει μια εξαιρετική εκτέλεση με Ashkenazy και Gavrilov. Αναζητείστε την στο Spotify.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Ο James Levine πέθανε πριν λίγες ημέρες.
Μπορεί τα τελευταία του χρόνια να αμαυρώθηκαν λόγω των γνωστών καταγγελιών, η καλλιτεχνική του όμως προσφορά δεν ακυρώνεται.
Μεταξύ άλλων άφησε και μια εξαιρετική 5η του Mahler.

 
Last edited by a moderator:

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,854
Αθήνα-Κέντρο
Καλή του ώρα.

Η δισκοθήκη μου τον έχει τιμήσει αλλά αυτό που έχω σαν αναφορά είναι η 25η του Μότσαρτ.

Δεν την ακούω από άλλον.

Τον έχω και σε Οπερα,θα ψάξω αύριο στον χαμό..!
 
Διαβάζω από το άρθρο παραπάνω...


Levine became music director emeritus and remained head of its young artists program but was suspended on Dec. 3, 2017, the day after conducting a Verdi “Requiem” in what turned out to be his final performance, after accounts in the New York Post and The New York Times of sexual misconduct dating to the 1960s. He was fired the following March 12 and never conducted again.
 
Ειναι γνωστή ιστορία, το ανέφερε και ο Διονύσης νωρίτερα.

Την ξέρω την ιστορία (ότι τον διώξανε), απλά δύσκολα χωνεύεται πως μπορεί να σιγήσει ένας μεγάλος μουσικός ως κατηγορούμενος για κάτι που συνέβη 60 χρόνια πίσω. Δεν ξέρω βέβαια λεπτομέρειες για το τι είναι αυτό για το οποίο κατηγορείται. Αλλά 60 χρόνια;
 
Επειδή μόλις διάβασα λεπτομέρειες, τα παίρνω πίσω. Ούτε 60 χρόνια πίσω είναι, ούτε τίποτα ασήμαντο ή υστερικό. Κρίμα ένας τόσο μεγάλος μουσικός να αποδεικνύεται τόσο μικρός άνθρωπος.

Εγώ θα τον θυμάμαι πάντα από τη Φαντασία 2000, τότε πρωτοείδα την πληθωρική του παρουσία και ξεκίνησα να τον ψάχνω από περιέργεια σε όπερα κυρίως. Την 5η δεν έτυχε να την ακούσω, ίσως ήρθε η ώρα.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Μεγάλος μαέστρος και ευρηματικός στις προσεγγίσεις, αν και είχε αρκετή δόση φον-βελουδισμού :--)

Στα λοιπά, έχουμε πήξει με τέτοια νέα ... είναι κρίμα τέτοιες συμπεριφορές, αν ισχύουν ... το ''αν'' το βάζω, γιατί έζησα τρια χρόνια στις ΗΠΑ, σε μια εποχή που οι πάντες μήνυαν τους πάντες για χρηματικό όφελος ... και πολλοί εκμεταλλεύθηκαν πραγματικές περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης για να προβάλουν ψεύτικες και να επωφεληθούν ... δεν εννοώ να αθωώσω τον Λιβάιν ή οιονδήποτε ... για να ευθυμήσουμε και να προβληματιστούμε όμως, προτείνω να δείτε μια φάρσα του Μητσικώστα στην Παπαρίζου που κυκλοφορεί στο ΥΤ.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Αν κάποιος έχει παρακολουθήσει, στο Youtube, συναυλίες με την 2η του Mahler, θα έχει διαπιστώσει ότι στο τέλος, 99 στις 100 φορές, ο μαέστρος ή θα ασθμαίνει ή θα είναι κάθιδρος ή θα έχει "μερακλώσει" ή όλ'αυτά μαζί.
Η 1 στις 100 περιπτώσεις λέγεται Pierre Boulez. Στο παρακάτω video δεν πρέπει να κύλησε στο μέτωπό του ούτε μια σταγόνα ιδρώτα.
Ήρεμος, ψυχρός και μετρημένος, σαν να λύνει άσκηση μαθηματικών! Όσον αφορά την προσέγγισή του, μπορεί να υστερεί σε συναίσθημα ( ό,τι κι αν σημαίνει αυτό και όσο κι αν μετράει για κάποιους) αλλά κερδίζει σε ανάδειξη της λεπτομέρειας και της συνολικής δομής του έργου. Δηλώνω ευτυχής κάτοχος του κύκλου του με τις Συμφωνίες του Mahler, τον επισκέπτομαι πολύ συχνά.

 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Boulez rules !

Τα λέγαμε και τα παλιά χρόνια, είναι απαραίτητες οι ερμηνείες του για τον ενδιαφερόμενο Μαλερικό, για να ζυγίζει όλες τις άλλες ερμηνείες, αφού ο Μπουλέζ είναι το μέτρο, η σαφής, νηφάλια και χωρίς παρεκκλίσεις ερμηνευτική αποτύπωση της παρτιτούρας.

Η καλύτερη προσπάθεια του είναι βέβαια η τρίτη.

Μετά από τόσα χρόνια, θεωρώ ότι αν κάποιος έχει τον κύκλο Λέννυ με Νέα Υόρκη και τον του Μπουλέζ, είναι κατά 95% καλυμμένος. Και απλά θέλει κάποια must, πχ. Χορενστάιν 3η, Αμπάντο 6η, Τζουρόφσκι 2η, κλπ., για να πάει στο 99%.
 
  • Like
Reactions: Skakinen

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Μετά από τόσα χρόνια, θεωρώ ότι αν κάποιος έχει τον κύκλο Λέννυ με Νέα Υόρκη...
Πώς αλλάζουν οι καιροί...;)
Θυμάμαι ότι κάποτε, πολλά χρόνια (ή αιώνες) πριν, δεν ήσουν τόσο ένθερμος με τον Λέννυ. Τον θεωρούσες δημοσιοσχεσίτη (που ήταν ως ένα βαθμό) και δεν θυμάμαι τι άλλο του είχες προσάψει.
Η αλήθεια είναι ότι ο Λέννυ έτρεφε τεράστια αγάπη για την μουσική του Μάλερ κα πρέπει να του πιστώσουμε σεβαστό μερίδιο στην προώθησή της. Μην ξεχνάμε ότι ηχογράφησε τον πρώτο ολοκληρωμένο κύκλο με τις Συμφωνίες. Δεν νοείται σοβαρός Μαλερικός που να μην έχει και τους δύο κύκλους του Bernstein, όχι μόνο τον πρώτο.
Όσον αφορά τα must, για 6η, μιας και το έφερε η κουβέντα, πρέπει οπωσδήποτε να μνημονευθούν οι Barbirolli και Sanderling (υιός).