Κουράστηκα..

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Κουράστηκα..

Μεγαλο (και πολυσυζητημενο) θεμα ανοιγουμε ....αλλα ας ξαναγραψω μερικες σκεψεις μου.
Οκ ακουσα ενα βιολι ζωντανα.
Ποιο βιολι?
Το ταδε, το δεινα ή το παραλο, που εχουν ολα τον δικο τους ηχο?
Που ξερω ποιο απο ολα ειναι ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ.
Υπαρχει ενα μαγαζακι στην Δραπετσωνα που καθε Τεταρτη παιζουν τα φιλαρακια μου.
Παιζουν 2 μπουζουκια 3-4 κιθαρες και ΚΑΘΕ οργανο εχει το δικο του ηχο.
Τους εχω ηχογραφησει με ενα καλουτσικο Tascam και οντως πιανει τις διαφορες .
Αρα?...παλι αδιεξοδο...ποιος ειναι ο ηχος της κιθαρας?
Παμε στο Μεγαρο....που καθομαστε???....στο κεντρο ,στο πλαϊ,πισω πισω,...παλι αλλος ηχος.
Εχω παρευρεθει σε στουντιο-προβαδικο ,που στο ιδιο χωρο παιζαν 2 ντραμς με ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικο
Εχω σπιτι μου δυο ντεφια (το μονο οργανο που κοπαναω!!!) και τα δυο εχουν ΑΛΛΟ ηχο
Δεν νομιζω οτι χρειαζεται να αναφερθω στις συναυλιες ή σε μαγαζια με ηλεκτρικο ηχο.


Αρα που με βοηθαει η ακροαση ζωντανης μουσικης, στην κριση μου για ενα μηχανημα???

Μονο ΧΟΝΤΡΙΚΑ μπορω να εχω μια μυρωδια ,πως ηχει το καθε οργανο.

Και το μονο που μπορω να πω με σιγουρια ειναι οτι,τις δυναμικες και τον ηχο που ειχε η ντραμς διπλα μου,ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΩ ΜΑΤΑΞΑΝΑΚΟΥΣΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ:drummer:

Η ακρόαση ζωντανής μουσικής, παράλληλα με την εμπειρία σε ηχοληψία-επεξεργασία ήχου, αποτελούν το καλύτερο εφόδιο στο χώρο της μουσικής αναπαραγωγής υψηλής ποιότητας.
Εγώ για παράδειγμα, εμπιστεύομαι πλήρως τις απόψεις του κ. Θέμη Ζαφειρόπουλου, ή τον κ. Χρήστου Ζατζηστάμου καθώς και ορισμένων άλλων σε θέματα ήχου και ηχογραφήσεων.
Εμπιστεύομαι και τα αυτιά μου, αλλά όχι πάντα.
 
Last edited:

spmk

Established Member
25 October 2009
281
Η ακροαση ζωντανης μουσικης δεν εχει σχεση με αυτο που ακουμε σπιτι μας. Καμια.Επειδη εδω ζουμε στην Ελαδα θα μπορουσε καποιος να μου αναφερει πεντε "σωστους" χωρους για ζωντανη μουσικη.Γιατι εγω τουλαχιστον απο τα περισσοτερα live φευγω με πονοκεφαλο. Συνεπως αυτο δεν θα ηθελα να το επαναλαβω στο σπιτι. Κι επειδη μιλαμε για σπιτια ας σταματησουμε αυτην την καραμελα με τους "χωρους". Οχι οτι δεν παιζει ρολο.Παιζει και μαλιστα τεραστιο. Αλλα και πριν εικοσι χρονια τον ιδιο ρολο επαιζε. Απλα τωρα εχει μαζευτει το νταλαβερι και προσπαθουν οι επαγγελματιες να το απλωσουν οσο μπορουν......
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Δεν είπε κανείς ότι υπάρχει για όλους το ίδιο μέτρο σύγκρισης του φρέσκου με την κονσέρβα.
Απλώς, κάποιος που έχει μεγαλύτερη εμπειρία δεν θα μπερδεύει το βιολί με το βιολοντσέλο.
Το θέμα της παραίτησης λόγω κούρασης του νηματοθέτη νομίζω ότι το εξαντλήσαμε .
Του εύχομαι καλή συνέχεια
 
Last edited:

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,424
Θεσσαλονίκη
Η ακροαση ζωντανης μουσικης δεν εχει σχεση με αυτο που ακουμε σπιτι μας. Καμια.Επειδη εδω ζουμε στην Ελαδα θα μπορουσε καποιος να μου αναφερει πεντε "σωστους" χωρους για ζωντανη μουσικη.Γιατι εγω τουλαχιστον απο τα περισσοτερα live φευγω με πονοκεφαλο. Συνεπως αυτο δεν θα ηθελα να το επαναλαβω στο σπιτι. Κι επειδη μιλαμε για σπιτια ας σταματησουμε αυτην την καραμελα με τους "χωρους". Οχι οτι δεν παιζει ρολο.Παιζει και μαλιστα τεραστιο. Αλλα και πριν εικοσι χρονια τον ιδιο ρολο επαιζε. Απλα τωρα εχει μαζευτει το νταλαβερι και προσπαθουν οι επαγγελματιες να το απλωσουν οσο μπορουν......

Ενώ οι ''άλλοι'' επαγγελματίες του ήχου δεν έχουν μαζευτεί για να μας φάνε τα λεφτά?
Τουλάχιστον στον χώρο πιάνει τόπο και το τελευταίο ευρώ με τελικό κέρδος να μπορούμε τουλάχιστον να
αντιλαμβανόμαστε και να δικαιολογούμε τις αλλαγές που προσφέρουν οι συνεχείς ''αναβαθμίσεις'' του χόμπι.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Και επειδη επαναληψη , μητηρ μαθησεως (εστω και αν γινομαι γραφικος) παμε μια ακομα:
http://matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm

ρε Μιχαλη σοβαρα τωρα... δε Θα ξεχωριζεs το Α με το Β ??!! φιλοs ηρΘε σπιτι να ακουσουμε λιγη μουσικουλα και να πιουμε κατι. βαζω ενα cdακι στο player δεν περνανε 30 δευτερα, σαλταρει πανω, μου λεει,: πω πω τι κουρτινα ειναι αυτη? Oehlbach rca εχειs ?? χωριs να ξερει, χωριs να του το`χω πει ποτε! ουτε εξοικειωμενοs με το χωρο μου ηταν ουτε με τα μηχανακια, πρωτη φορα στο σπιτι μου! δλδ στην τυχη το ειπε και επεσε μεσα? Δεν αμφιβαλλω το αποτελεσμα του τεστ.. αλλα τι συμβαινει τελοσπαντων???
 

Music matters...

AVClub Enthusiast
9 March 2017
1,203
ρε Μιχαλη σοβαρα τωρα... δε Θα ξεχωριζεs το Α με το Β ??!! φιλοs ηρΘε σπιτι να ακουσουμε λιγη μουσικουλα και να πιουμε κατι. βαζω ενα cdακι στο player δεν περνανε 30 δευτερα, σαλταρει πανω, μου λεει,: πω πω τι κουρτινα ειναι αυτη? Oehlbach rca εχειs ?? χωριs να ξερει, χωριs να του το`χω πει ποτε! ουτε εξοικειωμενοs με το χωρο μου ηταν ουτε με τα μηχανακια, πρωτη φορα στο σπιτι μου! δλδ στην τυχη το ειπε και επεσε μεσα? Δεν αμφιβαλλω το αποτελεσμα του τεστ.. αλλα τι συμβαινει τελοσπαντων???

Εννοείται ότι το είπε στην τύχη...τι νομίζεις εσύ; Ότι υπάρχει άνθρωπος που να ακούει ένα μουσικό αρχείο που έχει περάσει από μύρια κύματα (transport, dac, rca, καλώδιο, προενισχυτής, ενισχυτής, καλώδιο ηχείων, κροσόβερ) και μπορεί να καταλάβει την μάρκα του καλωδίου;
Έλεος βρε παιδιά, προσγειωθείτε στην πραγματικότητα (έτσι για να γλυτώσετε και κάμποσα χρήματα μελλοντικά από ανούσιες αναβαθμίσεις).
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,462
Πειραιας
ρε Μιχαλη σοβαρα τωρα... δε Θα ξεχωριζεs το Α με το Β ??!! φιλοs ηρΘε σπιτι να ακουσουμε λιγη μουσικουλα και να πιουμε κατι. βαζω ενα cdακι στο player δεν περνανε 30 δευτερα, σαλταρει πανω, μου λεει,: πω πω τι κουρτινα ειναι αυτη? Oehlbach rca εχειs ?? χωριs να ξερει, χωριs να του το`χω πει ποτε! ουτε εξοικειωμενοs με το χωρο μου ηταν ουτε με τα μηχανακια, πρωτη φορα στο σπιτι μου! δλδ στην τυχη το ειπε και επεσε μεσα? Δεν αμφιβαλλω το αποτελεσμα του τεστ.. αλλα τι συμβαινει τελοσπαντων???
Πιθανολογω...
Σε αλλη περιπτωση ειχε τετοιο αποτελεσμα και το ειπε με βαση προηγουμενη εμπειρια.
Και επειδη εσυ επινες ποτα με τον φιλο σου και δεν ειχες καμμια διαθεση για στεναχωριες δεν σκεφτηκες να του πεις:
"Κατσε να σου κανω μια σκαντζα τα καλωδια"
Και φυσικα ΔΕΝ θα εκανες τιποτα.
Αν,λεω αν, εφευγε η κουρτινα να δουμε τι θα εγραφες σημερα!!!!!!

Υποθεσεις κανω .....

Οσο για το τεστ εισαι ο δευτερος που ,ουσιαστικα, το αμφισβητει!!!!

Εξαλλου το τεστ ΔΕΝ συγκρινει συσκευες και καλωδια.....ρωταει ποιο ακουγεται καλυτερα συνολικα.
 
Last edited:

djx33

AVClub Addicted Member
26 July 2007
1,712
Tokyo, JP
Σοβαρα ο φίλος σου άκουσε μουσική και κατάλαβε τον τύπο και τη μαρκα του καλωδιου;
:blink:
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
ΝΑΙ ρε παιδια!!! Και ΝΑΙ Μιχαλη εφυγε η κουρτινα οταν εκανε σκατζα με το rca του πικαπ! και ΔΕΝ αμφισβητω το αποτελεσμα του τεστ. απλα μη αφησε αφωνο!
@ djx33 : δεν καταλαβε τον τυπο αλλα το ηχοχρωμα τηs εταιριαs στα rca τηs. καταλαβε δλδ οτι ακουγε Oehlbach. Θελετε να σαs τον ονοματισω? μελοs του club ειναι, απλα το`χει παρατησει λιγο.
και ξανατονιζω !!! στα πρωτα 30 δευτερολεπτα και πρωτη φορα σπιτι μου!!!
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,462
Πειραιας
Δηλ. τοσο μαπα ειναι τα Oehlbach???:flipout:...που τα καταλαβαινεις με την μια???
 
Last edited:

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Αυτός ο τύπος καταλαβαίνει το ηχόχρωμα των βυσμάτων της Oehlbach , ενώ οι επαγγελματίες μουσικοί -λένε κάποιοι εδώ μέσα- δεν μπορούν να αναγνωρίσουν το ίδια τους τα μουσικά όργανα.
Αυτά μόνο εδώ γράφονται, γι αυτό μ' ερέσει :flipout:
 

djx33

AVClub Addicted Member
26 July 2007
1,712
Tokyo, JP
Βρε vlad δεν είπα ότι λες ψέμματα. Αλλά εσύ πραγματικά πιστεύεις ότι ο φίλος σου κατάλαβε ότι για την κουρτίνα έφταιγε το α ή β καλώδιο και μάλιστα της τάδε μάρκας;;
Απο τα πρώτα δευτερόλεπτα κιόλας; Δεν θα μπορούσαν να φταίνε 1002 άλλοι παράγοντες, όπως σου έγραψαν πριν; Έλα ρε φιλε...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Δηλ. τοσο μαπα ειναι τα Oehlbach???:flipout:...που τα καταλαβαινεις με την μια???
Δεν μπορω να πω οτι ειναι μαπα. τα συγκεκριμενα ειναι απο την ακριβη σειρα φτιαγμενα στην Ελβετια. πριν κανενα χρονο τα δανεισα σε αλλον κοινο μαs φιλο μεχρι να αγορασει δικα του και ακομα δεν μου τα`χει επιστρεψει. εκεινου του αρεσουν πολυ. ( με trasport cambridge audio cxc και dac mf v σειρα) οι γνωμεs τουs δλδ, εκ διαμετρου αντιΘετεs!
Α ...τωρα που το ΘυμηΘηκα, οταν τα δοκιμασαμε απο το πικαπ προs το phono, δεν ειχε αισΘηση "κουρτιναs" . και με denon dl-160 και με shure m97x. αντε βγαλτε ακρη...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Βρε vlad δεν είπα ότι λες ψέμματα. Αλλά εσύ πραγματικά πιστεύεις ότι ο φίλος σου κατάλαβε ότι για την κουρτίνα έφταιγε το α ή β καλώδιο και μάλιστα της τάδε μάρκας;;
Απο τα πρώτα δευτερόλεπτα κιόλας; Δεν θα μπορούσαν να φταίνε 1002 άλλοι παράγοντες, όπως σου έγραψαν πριν; Έλα ρε φιλε...
να πω οτι δεν συμφωνω μαζι σου, Θα πω ψεματα. αλλα ετσι οπωs τα λεω εγιναν τα πραματα. Να μη σου πω πωs ενιωσα οταν με ..."ξεβρακωσε":flipout:
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Κουράστηκα..

Αυτός ο τύπος καταλαβαίνει το ηχόχρωμα των βυσμάτων της Oehlbach , ενώ οι επαγγελματίες μουσικοί -λένε κάποιοι εδώ μέσα- δεν μπορούν να αναγνωρίσουν το ίδια τους τα μουσικά όργανα.
Αυτά μόνο εδώ γράφονται, γι αυτό μ' ερέσει :flipout:
μαλλον καποιοι εχουν απιστευτα αφτια.. εχω ακουσει και για ενα αλλο παλικαρι με χαρισματικη ακοη εδω στο φορουμ. (Σαλονικα μερια...:flipout: )
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,462
Πειραιας
Καλα ρε Βλαντ!
Δεν σου περασε ποτε απο το μυαλο να κανεις εσυ αυτην την αλλαγη???
Και καλα ο φιλος την ακουσε την κουρτινα.
Εσυ τοσο καιρο πως και δεν ειχες παρει χαμπαρι "τα πεπλα" ????:flipout:
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,637
Kως
Μεγάλωσε με ήχο Βιολιού,υπάρχουν 4 στο σπίτι και 2 λαούτα ,φανατικός βιολιστής ο συγχωρεμένος ,όπως και οι δικοί του ,με πολλές ηχογραφήσεις στο ενεργητικό τους και κάποιους δίσκους.
Ναι έχουν δικό τους ήχο τα όργανα,αλλά αυτό με την ακουστική μνήμη δεν ισχύει.Και βέβαια το ξεχώριζα το αγαπημένο του απ το διπλανό δωμάτιο,απ τον από κάτω όροφο.
Όπως θα ξεχώριζα και το παίξιμο ,που καθορίζεται απ το ειδικό κούρδισμα πρώτα,αλλά και την 'φιλοσοφία'..
Και φυσικά ακούγεται το παίξιμο αυτό ,απ όλες τις ηχογραφήσεις που κάναμε μέσα από μετάλλου/χρωμίου και μετά απ το CDR.
Συγγνώμη αν έχω άλλη γνώμη...αλλά βασίζεται σε 'εμπειρία' 45 χρόνων συνύπαρξης με βιολιστή...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Καλα ρε Βλαντ!
Δεν σου περασε ποτε απο το μυαλο να κανεις εσυ αυτην την αλλαγη???
Και καλα ο φιλος την ακουσε την κουρτινα.
Εσυ τοσο καιρο πως και δεν ειχες παρει χαμπαρι "τα πεπλα" ????:flipout:
Μου αρεσε ρε συ Μιχαλη... στο μπασο αυτο το καλωδιο δεν "παιζοταν".. αμα μου το δωσει πισω ο αλλοs Θα σου στειλω πμ, να στο δωσω να το ακουσειs και συ, να μου πειs. αλλωστε το ειχα μονιμα στο cdp. (δεν χαιρει εκτιμησηs σαν το πικαπ):flipout:
 
Last edited:

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,637
Kως
Με τις φωνές βέβαια τι γίνεται?
Αν παράδειγμα ακολουθήσεις σε 2 τουρνέ ,μια αγαπημένη σου καλλιτέχνιδα,πάρεις αυτόγραφο πολλές φορές,μιλήσεις μαζί..δεν θα αναγνωρίσεις αναπαράγοντας μέσα από κάποια συστήματα,ποια εκδοχή είναι η 'κοντύτερα' ορθή?
Το γράφω έχοντας αποκομίσει εμπειρία όπως ακριβώς την περιγράφω ,παρακολουθώντας μία τραγουδοποιό-συνθέτη πολύ near-field.και μιλώ για την Sophie Zelmani,όπως έχω ξανα-γράψει (και από διαφορετικές θέσεις ακρόασης,και μπροστινές θέσεις ,αλλά και Βόρεια).
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Θα πω κατ' αρχήν ότι το post #79 με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο!
Παρέχει επίσης την αφορμή να προσθέσω μερικά συμπληρωματικά σχόλια. Και να εκθέσω με την ευκαιρία συνολικά την άποψη μου.

...............
Υπαρχει ενα μαγαζακι στην Δραπετσωνα που καθε Τεταρτη παιζουν τα φιλαρακια μου.
Είχαμε πάει παρέα εκεί παλιά, σωστά; :cool:

.............
Παιζουν 2 μπουζουκια 3-4 κιθαρες και ΚΑΘΕ οργανο εχει το δικο του ηχο.
Τους εχω ηχογραφησει με ενα καλουτσικο Tascam και οντως πιανει τις διαφορες .
Αρα?...παλι αδιεξοδο...ποιος ειναι ο ηχος της κιθαρας?.....................
Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι τις διαφορές μεταξύ των οργάνων τις πιάνουμε. Και πολύ καλά μάλιστα!
Κι' όσο καλύτερος είναι ο ηχογραφικός μας εξοπλισμός, τόσο πιο καλά καταγράφονται και αναδεικνύονται αυτές οι διαφορές.

Αλλά εδώ γεννιέται σειρά προβλημάτων.
Οι ιδιαιτερότητες των οργάνων και των φωνών αποτελούν, μεταξύ άλλων μπορούμε να πούμε την "αλήθεια" της συγκεκριμένης ηχογράφησης. Ακριβέστερα, την αλήθεια του συγκεκριμένου ηχητικού γεγονότος.

Όμως:
-Οι ιδιαιτερότητες αυτές ενδέχεται -το πιθανότερο- να μην ακούγονται σε χαμηλής η μεσαίας ποιότητας συστήματα. Π.χ σε φορητά, ή συστήματα αυτοκινήτου. Που όμως αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος των συσκευών αναπαραγωγής. Μία εμπορική ηχογράφηση (όχι μία ιδιωτική, για πάρτη μας) πάλι απευθύνεται προς όλους και όχι μόνο προς τους κατόχους υψηλής πιστότητας συσκευών. Προκειμένου λοιπόν να ακούγεται καλά από παντού απαιτείται ένας σοβαρός βαθμός επεξεργασίας (με EQ, Compressors, limiters, κλπ). Γι' αυτό η πρακτική είναι να ελέγχουμε το αποτέλεσμα της μίξης και του τελικού μας mastering βαζοντας το να παίξει σε διάφορα συστήματα, π.χ. σ' ένα φορητό, σ' ένα μικροσύστημα και στο σύστημα ενός αυτοκινήτου. Ώστε να εξασφαλίσουμε ότι παίζει καλά (=ικανοποιητικά) παντού, στην πλειοψηφία των συστημάτων καί όχι μόνο στο σύστημα, όπου κάναμε την παραγωγή.

Έτσι προκύπτει αναγκαστικά μία σημαντική πρώτη απομάκρυνση από την όποια "αλήθεια" της αρχικής χύμα (=raw) ανεπεξέργαστης ηχογράφησης.

Και δε σταματάμε εδώ.

Συμβαίνει συχνά το αποτέλεσμα μίας πρώτογενούς ηχογράφησης να έχει σοβαρά ελαττώματα. Μερικά παραδείγματα από την εμπειρία μου:
-Ένα φτηνιάρικο (το όργανο) βιολί που "ξυρίζει" κυριολεκτικά τ' αυτιά, το οποίο παίζει ένας κατά τα άλλα πολύ αξιόλογος παραδοσιακός μουσικός. Ένα άλλο βιολί που αυτό καθαυτό σαν όργανο έχει εντελώς ξερό ήχο. Ένα άλλο πάλι "μπασάτο", φουσκωμένο. Κι' ένα άλλο πολύ γλυκό και ισορροπημένο. Μιλάμε πάντα για τα ίδια τα όργανα, όχι για τους μουσικούς. Αλλά αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο στον κόσμο των ηχογραφήσεων. Δε μας τυχαίνουν κάθε μέρα Αμάτι ή Στραντιβάρι! :cool:
Πάμε παρακάτω.

-Μία τραγουδίστρια που τονίζει υπερβολικά το συριστικό (Ssss). Μία σοπράνο που της ξεφεύγει μία "κορώνα" πολύ ενοχλητική. Και μία άλλη με ανεπαρκή έλεγχο στα δυναμικά της. Ένας ωραίος ρεμπέτης, αλλά με αδύναμη φωνή!

-Ένα λαούτο που παίζει σα βραχνοκοκοράκι. Καμμία σχέση με εκείνο με το βαθύ σώμα που έχουμε στο νού μας από κάποιες κλασσικές ηχογραφήσεις. Όσο για τις κιθάρες, εκεί να δείτε τι γίνεται!

-Κιθάρα ακουστική, όπου ο μουσικός έχει βάλει στην πάνω χορδή μία πολύ σκληρή μεταλλική, λίγο παχύτερη από το συνηθισμένο. Ακούγεται με τονισμένο το χαμηλό της. Στην αναπαραγωγή, αν κάποιος δεν το ξέρει, μπορεί να νομίσει ότι το σύστημα του τονίζει τα χαμηλά!

-Αλλά και μπουζούκια τρίχορδα με εξαιρετικό ήχο, εντελώς όμως διαφορετικό ήχο το ένα από το άλλο!​


Όλα τα παραπάνω είναι πραγματικές καθημερινές καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο ηχολήπτης/παραγωγός. Ιδανικές συνθήκες δεν υπάρχουν και αν ποτέ προκύψουν, θα είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και μακράς προετοιμασίας.

Πως αντιμετωπίζουμε όλα τα παραπάνω προβλήματα;

Πρώτ' απ' όλα θέλουμε να αναδεικνύονται οι διαφορές, όταν συμβάλλουν στη βελτίωση του συνολικού τελικού αποτελέσματος (του τελικού mastering δηλαδή). Όπως π.χ. για τα τρίχορδα πιο πάνω.

Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως χρειάζεται να διορθώσουμε, ή να βελτιώσουμε. Εργαλεία για αυτό το σκοπό, τα έχουμε.

Το επόμενο ερώτημα που προβάλλει είναι:
Με ποιο κριτήριο θα κάνουμε τη διόρθωση και τη βελτίωση; Ποιόν ήχο θα προσπαθήσουμε να αποδώσουμε, λ.χ. στο παραπάνω παράδειγμα με το βιολί;

Η απάντηση είναι μία.
Με βάση ένα ιδανικό βιολί που δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει μόνο μέσα στο νου και στη φαντασία μας (στη φαντασία του ηχολήπτη/παραγωγού δηλαδή) και αντιπροσωπεύει την άποψη μας για το πως πρέπει να ακούγεται ένα βιολί ή άλλο αντίστοιχο όργανο!

Κι' εδώ ανακύπτει το αμέσως επόμενο ερώτημα:
-Από που προέρχεται η άποψη, η αναφορά για τό "ιδανικό" βιολί ή άλλο όργανο που προσπαθούμε να εφαρμόσουμε;

Κατά τη γνώμη μου δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ο μέσος όρος της συνολικής εμπειρίας μας, ζωντανής και ηχογραφημένης μουσικής.

Και εδώ όσο περισσότερη είναι η πρωτογενής εμπειρία μας, ζωντανής μουσικής και οργάνων, τόσο πιο καθοριστική στη διαμόρφωση του αντίστοιχου κριτηρίου. Εφ' όσον για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουμε ή δεν μπορούμε να έχουμε πρωτογενή εμπειρία π.χ. για κάποιο εξωτικό κρουστό, τότε αυτή αναπληρώνεται άμεσα από την αντίστοιχη εμπειρία μας σε ηχογραφημένη μουσική.

Με τον ίδιο τρόπο παράγεται κατά τη γνώμη μου και το κριτήριο, η αναφορά μας για το πως πρέπει να παίζουν τα μηχανήματα. Όπου στη διαμόρφωση της συνολικής εμπειρίας μας μετέχει και η εμπειρία μας από άλλα μηχανήματα και από τη μεταξύ τους σύγκριση. Συμβαίνει όμως πολύ συχνά η εμπειρία μας σε ζωντανή μουσική να είναι ελλιπής ή ανεπαρκής. Τότε και το κριτήριο μας θα διαμορφωθεί αντίστοιχα. Μόνο από την εμπειρία μας από ακροάσεις άλλων μηχανημάτων. Έτσι εξηγούνται και οι πολύ μεγάλες διαφορές στις προτιμήσεις σε μηχανήματα, αλλά και ο έντονος υποκειμενισμός που φανερώνεται στο χώρο μας.

Η άγνοια επίσης των τεχνικών που χρησιμοποιούνται κατά τη διαδικασία μίας ηχογράφησης συμβάλλει επίσης σε λανθασμένες εκτιμήσεις, ή μάλλον σε όχι και τόσο σωστά πρότυπα αναφοράς, ειδικά όταν πρόκειται για τεχνικές συγκρίσεις.
Η ζεστασιά ας πούμε, μίας γυναικείας φωνής, π.χ. Αλεξίου, είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα μίας ορισμένης τεχνικής κατά τη λήψη. Χρήση μικροφώνου μεγάλου διαφράγματος (=περισσότερο σώμα). Λήψη από καθορισμένη σχετικά κοντινή απόσταση (=υπολογισμένο κατά την περίσταση proximity effect). Συν ήπια χρήση Compressor (=όγκος). Και ιδού: Το μαγικό αποτέλεσμα. Αυτό δε σημαίνει πως η Χαρούλα δεν είναι μεγάλη τραγουδίστρια. Κάθε άλλο. Το εντελώς αντίθετο. Δεν είναι όμως αυτή η φωνή της. Δεν είναι αυτή η φωνή που θα παίρναμε, αν την ακούγαμε να τραγουδάει "φυσιολογικά", ζωντανά, από κοντά στο δωμάτιο της. Θα ήταν κάτι άλλο. Μπορεί εξίσου ωραίο, ή και καλύτερο, αλλά πάντως αλλο. Σε κάθε περίπτωση κάτι διαφορετικό. Που καταλήγουμε;
Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στα πρότυπα αναφοράς που λαμβανουμε υπ' όψη, όταν πρόκειται για κρίσεις και συγκρίσεις μηχανημάτων και συστημάτων. Και εδώ η γνώση των τεχνικών που έχουν χρησιμοποιηθεί ή χρησιμοποιούνται σε μία ηχογράφηση βοηθάει πολύ.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και εφαρμόζονται άμεσα, εφ' όσον έχουμε να κάνουμε με ακουστική μουσική. Όταν πρόκειται για ηλεκτρικό ήχο, η για συνδυασμό ακουστικών με ηλεκτρικά όργανα (και να μην ξεχνάμε και το MIDI!), όπου χρησιμοποιείται κατά κόρον το overdubbing, τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Καθοριστικός παράγοντας εδώ αναδεικνύεται ο ηχολήπτης/παραγωγός και η γενικότερη άποψη του για τη μουσική, η αισθητική του, τα μουσικά του γούστα. Ο οποίος καθίσταται πλέον και συν-δημιουργός μαζί με τους μουσικούς, τραγουδιστές, συνθέτες, στιχουργούς κλπ, αν και συνήθως αφανής.

Η εντιμότητα λοιπόν του ηχολήπτη/παραγωγού, η ακεραιότητα του, ο σεβασμός του απέναντι στο τελικό αποτέλεσμα και προς το μουσικό είδος που καλείται να υπηρετήσει παίζουν συχνά σοβαρότατο ρόλο κι' ας μην είναι και τόσο γνωστά.

Εάν πάντως ένα σύστημα παίζει σωστά την ακουστική μουσική, θα παίζει καλά και με τα υπόλοιπα είδη. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο όμως και για το αντίστροφο.

Αρα που με βοηθαει η ακροαση ζωντανης μουσικης, στην κριση μου για ενα μηχανημα???
...............
Βοηθάει στη συνολική εμπειρία. Και για να ξέρουμε τι μπορούμε να περιμένουμε, ή καλύτερα τι θα θέλαμε να μπορεί να μας δώσει ένα μηχάνημα!

................
Και το μονο που μπορω να πω με σιγουρια ειναι οτι,τις δυναμικες και τον ηχο που ειχε η ντραμς διπλα μου,ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΩ ΜΑΤΑΞΑΝΑΚΟΥΣΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ:drummer:
Άμ το ακκορντεόν το ξεχνάς; Αυτό τον τεράστιο ηχητικό όγκο αμφιβάλλω αν μπορεί να τον συλλάβει οποιαδήποτε ηχογράφηση. :rolleyes: :cool:
Σκέψου μόνο τους πλανώδιους που γυρνάνε τα βράδια στις ταβέρνες και ακούγονται από 100 μέτρα μακριά. :D

Να ευλογήσω όμως τα γένια μου; :grandpa:
Σε πειραματική ηχογράφηση που είχα κάνει το πλησίασα! :lehrer:
Χρησιμοποιώντας δύο ζεύγη μικροφώνων και συνδυασμένες τεχνικές.
Ένα ζεύγος σε διάταξη X/Y Overhead.
Και ένα δεύτερο ζεύγος σε διάταξη A-B Boundaries στο πάτωμα.
Καθόλου οικονομική διάταξη!

Δυστυχώς ο ακκορντεονίστας μου, αν και καλόβολος για να κάνω τις δοκιμές μου, ήταν εντελώς ερασιτέχνης!
Τι να κάνουμε, δε μπορούμε να τα έχουμε όλα... :nounder:
 
Last edited: