Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Μουσικές Συζητήσεις
Kurt Weill & Bertolt Brecht: μουσικές ενυπώσεις και ιδεολογικοί προβληματισμοί
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="suria" data-source="post: 123709" data-attributes="member: 497"><p><strong>Re: Kurt Weill & Bertolt Brecht: μουσικές ενυπώσεις και ιδεολογικοί προβληματισμοί</strong></p><p></p><p>Ο Μπρεχτ ήταν επαναστάτης. Δεν ήταν αντιεξουστής, τουλάχιστον αρχικά. Όποιος έχει δει τη "Ζωή των Άλλων" θα έχει διαπιστώσει ενδιαφέροντες παραλληλισμούς στην πορεία του ήρωα με τον Μπρεχτ. Οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του έργου του Μπρεχτ ήταν τα κομματικά στελέχη. Μερικά χρόνια πριν την κοπανήσει για την Αμερική και πριν απογοητευτεί από την επανάσταση είχε καταφέρει να πληρώνεται σε δυτικά μάρκα σε τράπεζα της Δ. Γερμανίας. Η Berliner Ensemble είχε πολλά κοινά με το σημερινό Μέγαρο. Η πρόσβαση σε εισιτήρια για τους απλούς συντρόφους δεν ήταν και τόσο εύκολη υπόθεση. </p><p>Ο όρος αποστασιοποίηση χρησιμοποιήθηκε από τον Μπρεχτ, όπως πολύ σωστά είπατε, ως τεχνική για να εμποδίσει το θεατή του να ταυτιστεί με τους ηθοποιούς. Το θέατρο του χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο ως επικό, ώστε να τονίσει τον αφηγηματικό χαρακτήρα, την εξιστόρηση δηλαδή των γεγονότων που θα επιτρέψουν στο θεατή να καταλάβει τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία. Ωστόσο, η αποστασιοποίηση αποτελεί απόδοση του όρου Entfremdung που σημαίνει αποξένωση αλλά και ξενίζω. Το θέατρό του ήταν εγκεφαλικό, ήθελε με διάφορους τρόπους, όπως κοστούμια, υποκριτική, τραγούδια να ξενίζει τους θεατές και να τους υπενθυμίζει ότι αυτό που παρακολουθούν αποτελεί θέαμα και όχι πραγματικότητα, ούτε καν αναπαράσταση πραγματικότητας, ων ενάντιος του ρεαλισμού. Ο Μπρεχτ ήθελε να διαφοροποιηθεί από το Αριστοτελικό θέατρο και κυρίως από τις τρεις ενότητες τόπου, χρόνου, πλοκής, και κατ' επέκταση από το κλασσικό, το ρομαντικό και το ρεαλιστικό θέατρο. Ήθελε όμως να χτυπήσει το αριστοτελικό θέατρο με τα ίδια του τα μέσα, βλέπε χορικά. Το τραγούδι του Μπρεχτ είχε σκοπό να ξυπνήσει το θεατή από το λήθαργο της ταύτισης, αλλά και να εμπλουτίσει την παράσταση με αισθητικά στοιχεία που ξεφεύγουν του διδακτισμού για να πετύχει μεγαλύτερη απήχηση στις μάζες. Το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού είχε μια τεράστια παράδοση στο Βερολίνο όταν ήταν ενωμένο. Όσοι έχετε πάει ίσως να είχατε την τύχη να παρακολουθήσετε βαριετέ. Στις φορές που δεν του "βγήκε", τα τόσο δυνατά τραγούδια του Βάιλ απέκτησαν τη δική τους υπόσταση και λειτούργησαν συγκινησιακά, όπως είπε κάποιος φίλος. Ωστόσο δεν έχουμε δει τις παραστάσεις του. Και το αν του βγήκε κρίνεται τελικά κρίνεται στην αριστοτελική "όψιν". Στο σινεμά μπορούμε να έχουμε μια παρόμοια εμπειρία "επικού θεάτρου" από τις ταινίες του Τζάρμαν.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="suria, post: 123709, member: 497"] [b]Re: Kurt Weill & Bertolt Brecht: μουσικές ενυπώσεις και ιδεολογικοί προβληματισμοί[/b] Ο Μπρεχτ ήταν επαναστάτης. Δεν ήταν αντιεξουστής, τουλάχιστον αρχικά. Όποιος έχει δει τη "Ζωή των Άλλων" θα έχει διαπιστώσει ενδιαφέροντες παραλληλισμούς στην πορεία του ήρωα με τον Μπρεχτ. Οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του έργου του Μπρεχτ ήταν τα κομματικά στελέχη. Μερικά χρόνια πριν την κοπανήσει για την Αμερική και πριν απογοητευτεί από την επανάσταση είχε καταφέρει να πληρώνεται σε δυτικά μάρκα σε τράπεζα της Δ. Γερμανίας. Η Berliner Ensemble είχε πολλά κοινά με το σημερινό Μέγαρο. Η πρόσβαση σε εισιτήρια για τους απλούς συντρόφους δεν ήταν και τόσο εύκολη υπόθεση. Ο όρος αποστασιοποίηση χρησιμοποιήθηκε από τον Μπρεχτ, όπως πολύ σωστά είπατε, ως τεχνική για να εμποδίσει το θεατή του να ταυτιστεί με τους ηθοποιούς. Το θέατρο του χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο ως επικό, ώστε να τονίσει τον αφηγηματικό χαρακτήρα, την εξιστόρηση δηλαδή των γεγονότων που θα επιτρέψουν στο θεατή να καταλάβει τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία. Ωστόσο, η αποστασιοποίηση αποτελεί απόδοση του όρου Entfremdung που σημαίνει αποξένωση αλλά και ξενίζω. Το θέατρό του ήταν εγκεφαλικό, ήθελε με διάφορους τρόπους, όπως κοστούμια, υποκριτική, τραγούδια να ξενίζει τους θεατές και να τους υπενθυμίζει ότι αυτό που παρακολουθούν αποτελεί θέαμα και όχι πραγματικότητα, ούτε καν αναπαράσταση πραγματικότητας, ων ενάντιος του ρεαλισμού. Ο Μπρεχτ ήθελε να διαφοροποιηθεί από το Αριστοτελικό θέατρο και κυρίως από τις τρεις ενότητες τόπου, χρόνου, πλοκής, και κατ' επέκταση από το κλασσικό, το ρομαντικό και το ρεαλιστικό θέατρο. Ήθελε όμως να χτυπήσει το αριστοτελικό θέατρο με τα ίδια του τα μέσα, βλέπε χορικά. Το τραγούδι του Μπρεχτ είχε σκοπό να ξυπνήσει το θεατή από το λήθαργο της ταύτισης, αλλά και να εμπλουτίσει την παράσταση με αισθητικά στοιχεία που ξεφεύγουν του διδακτισμού για να πετύχει μεγαλύτερη απήχηση στις μάζες. Το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού είχε μια τεράστια παράδοση στο Βερολίνο όταν ήταν ενωμένο. Όσοι έχετε πάει ίσως να είχατε την τύχη να παρακολουθήσετε βαριετέ. Στις φορές που δεν του "βγήκε", τα τόσο δυνατά τραγούδια του Βάιλ απέκτησαν τη δική τους υπόσταση και λειτούργησαν συγκινησιακά, όπως είπε κάποιος φίλος. Ωστόσο δεν έχουμε δει τις παραστάσεις του. Και το αν του βγήκε κρίνεται τελικά κρίνεται στην αριστοτελική "όψιν". Στο σινεμά μπορούμε να έχουμε μια παρόμοια εμπειρία "επικού θεάτρου" από τις ταινίες του Τζάρμαν. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Μουσικές Συζητήσεις
Kurt Weill & Bertolt Brecht: μουσικές ενυπώσεις και ιδεολογικοί προβληματισμοί
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…