12 Aυγούστου 1976.
Ο Προσφυγικός Καταυλισμός τού Tall el Zaatar(Χριστιανική Περιοχή τού Ανατολικού Λιβάνου)μετά απο 53 μέρες Πολιορκίας απο τούς Φασίστες Χριστιανούς Φαλαγγίτες ´πέφτει´.
Στον καταυλισμό βρίσκονται περί τούς 20000 Παλαιστίνιοι...
Σάν τούς Ελεύθερους Πολιορκημένους τού Μεσολογγίου,οι Παλαιστίνιοι παρά την σφοδρή Αντίστασή τους,κυριολεκτικά σφαγιάζονται όταν πιά ξεμένουν απο νερό ,τροφή και Πολεμοφόδια.
Παρά την Συμφωνία τής P.L.O. μέ τους Φαλαγγίτες για ομαλή παράδοση τών Παλαιστινίων ,μέσα σε μιά μέρα ξεπαστρεύονται Αντρες,Γυναίκες και Παιδιά..
Υπολογίζεται πως απο τούς 20000 Παλαιστινίους οι μισοί Ξεκληρίστηκαν.
Ειναι μιά απο τίς πιό βρώμικες μέρες τού Λιβανέζικου Εμφυλίου.
Ο Ιταλός πιανίστας τής free-jazz Gaetano Liguori,σοκαρισμένος απο το γεγονός,αποφασίζει να συνθέσει ένα Εργο,με μορφή Καντάτας γιά την Σφαγή τού Tall el Zaatar,μέ σκοπό να αφυπνίσει την Κοινή Γνώμη.
Ο πατέρας του Pascuale,ήταν απο τούς πιό γνωστούς drummers τής Ιταλικής Τζάζ την δεκαετία τού 50.
Μαζί με τον Μπασίστα Roberto del Piano και μέ την συνδρομή τού πατέρα του δημιουργούν το G.Liguori Trio.
O Liguori ζητά απο τόν Ποιητή Giullio Stocchi νά γράψει ποιήματα για την Καντάτα και να αναλάβει τον ρόλο τού Αφηγητή στην Ηχογράφηση..
Ταυτόχρονα ζητά την Συνδρομή τού Βοκαλίστα Demetrio Stratos(Eλληνας απο την Αλεξάνδρεια),πού υπήρξε τραγουδιστής στούς Area αλλά και είχε συνεργαστεί με τον John Cage,νά συμμετάσχει στόν Δίσκο..
Τέλος ζητά απο την Concetta Busacca,κόρη τού Παραδοσιακού Σιτσιλιάνου τραγουδιστή Ciccio Busacca να τραγουδήσει ένα κομμάτι επίσης...
Ολοι οι συμμετέχοντες ανήκαν σέ αριστερές-ριζοσπαστικές οργανώσεις πέριξ τού P.C.I.(Κ.Κ.Ιταλίας)και συχνά συμμετείχαν και στίς γιορτές τής Unita .
Η Cantata Rossa είναι ένα μείγμα αβανγκάρντ Jazz,απαγγελίας,Δραματουργίας,παραδοσιακής Ιταλικής και Αραβικής Μουσικής.
Το σύνολο δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα γεμάτο ένταση καί λυρισμό πού υπερβαίνει ακόμα και τίς jazz δομές.
Το έργο αποτελείται απο 9 μέρη .
Ξεκινά με το Jazz trio σέ ένα ρυθμικό αραβικό στύλ με τον Stocchi να απαγγέλλει τούς στίχους τού Αραβα Ποιητή Τewfiq Zayad..
'Questo Popolo ha Sette anime.Ogni volta che muore rinasce piu giovane e bello.
'Aυτός ο Λαός έχει Επτά Ψυχές.Κάθε φορά πού πεθαίνει ξαναγεννιέται πιό Νέος και Ομορφος´...
Ακολουθεί τό συγκλονιστικό Ι 53 Giorni,όπου ο Stocchi μιλά γιά τις 53 μέρες τής Πολιορκίας ενώ στό φόντο το Trio συνοδεύει σαν να πυροβολεί.Η καταγγελτική Φωνή τού Stocchi που ´μιλά´με λεπτομέρειες για την Σφαγή είναι σαν Μαχαιριά στίς Κοιμισμένες Συνειδήσεις..
Η σχέση και οι επιδράσεις τού Liguori με τον Cecil Taylor είναι προφανείς..
Και αυτό φαίνεται στο αμιγώς οργανικό οκτάλεπτο Liberta Subito όπου ερμηνεύεται μια´εκπληκτική σύνθεση τού γκρούπ ,καθαρά αποδομητική Jazz .
Η τεχνική τού Liguοri εντυπωσιακή και η όλη δημιουργία αποτελεί ένα free-jazz Yμνο στην Ελευθερία.
Στην Συνέχεια ο Demetrio Stratos συνοδευόμενος απο Solo Piano(o Liguori έχει πάρει ιδέες απο τον Pierrot Lunaire τού Schoenberg)...
Ο Stratos με εξαιρετικούς βοκαλισμούς ,σαρκασμό και θεατρικότητα ´μιλά´γιά την 12 χρονη Amna που ´υποχρεώνεται´να προσφέρει τίς ´υπηρεσίες της´στούς Φαλαγγίτες...
Quant'e lunga la strada di Ashrafieh
Ohni gradino,ogni pietra,ogni passo
sono secoli interi di dolore....
eterne constellazioni cadenti
sulla cieca notte del cuore.
Ποσο μακρύς είν´ο δρόμος γιά την Ashrafieh??
Kάθε σκαλί,κάθε πέτρα,κάθε βήμα
είναι Αιώνες και Αιώνες Πονου
αιώνια πεφταστέρια στην Τυφλή Νύχτα τής καρδιάς.
Ο Stratos με την αποστασιοποιημένα δραματική συνοδεία τού Liguori συνεχίζει να χρωματίζει με την φωνή του το Μαρτύριο τής Αmna αποκαλύπτοντας εντελώς κυνικά τά Δρώμενα...
Αmna
Open your Legs
so we can see
what you hide between them...
Turn Around Amna
your ass Amna
move it a little
your ass Amna......
Girati Amna
Muoviti Amna
in piedi Amna
bestia amna
balla Amna
avanti balla
palestinese
comunista
bestia Amna
balla
balla palestinese balla
Balla.
Amna.
Aπό τίς πιό έντονες στιγμές τού Δίσκου.
Το πέμπτο κομμάτι μιλά για τον μικρό Fadhi πού σκοτώθηκε ενώ έβγαινε απο το Στρατόπεδο..
Η Μουντή συνοδεία μπάσσου και ντράμς μαζί με την επιβλητική φωνή τού Stocchi δημιουργουν μια Επιτάφεια Μινιατούρα.
Ακολουθεί ένας Μαγευτικός θρήνος τής Μάνας(La Madre γιά το σκοτωμένο Παιδί της χωρίς συνοδεία Οργάνων..
Και όμως η έμπνευση τών Δημιουργών είναι εξαιρετική..
Ενώ απαγγέλλει ο Stocchi κοφτά και δραματικά, στό Φόντο η Concetta Busacca τραγουδά a capella Aρχαία Σιτσιλιάνικα Τραγούδια ..
Ο Συνδυασμός ειναι μοναδικός.
Ξαφνικά και ενώ ο Stocchi θρηνεί, η Busacca τραγουδά γιά τα γεγονότα τής Avola ,χωριού τής Σικελίας ,τού 1968 όπου οι Καραμπινιέροι δολοφόνησαν εν ψυχρώ αγρότες και παιδιά σέ μιά ειρηνική διαμαρτυρία τών Χωρικών...
Στό αποθεωτικό φινάλε ´εισβάλλει´Ηχογραφημένος ο Υμνος τών Φενταγίν ενώ η Βusacca μιλά για την ´Κόκκινη Μαρία´.
Ακολουθεί το Οργανικό Sulle Macerie(Πάνω απο τά Συντρίμια),ενας αυτοσχεδιαστικός Θρήνος γιά τήν Καταστροφή και τον Πόνο...
Και φτάνουμε στην Cantata Rossa...
To piano trio και ο Stocchi αφήνουν μιά Ακτίνα Ελπίδας...
In Piedi
Ahmed
Fathma
Ibrahim
In Piedi
Mervath
Abeth
Leila
In Piedi
Youssef il Nonno
e il piccolo Fadh
che aveva tre anni
In Piedi
ognuno
dei trentamilla
di Tal El Zaatar
e che nessuno
nessuno dico
che nessuno pianga
NON UNA LACRIMA
Γίνεται ένα κανονικό Προσκλητήριο Νεκρών όπου καλούνται ολοι να Σηκωθούν και να μήν Χυθεί ούτε ένα δάκρυ για την Σφαγή γιατί παρότι τούς περιγέλασαν και τούς είπαν ´Tu Non avrai Patria'(Δέν θά έχετε Πατρίδα)πάντα πρέπει να ελπίζουν για τη Ανεξαρτησία.
Η Καντάτα τελειώνει μέ το αρχικό Fedayin πού ενσταλλάζει την Ελπίδα..
Ο δίσκος υπο την στενή έννοια θα μποορύσε να χαρακτηριστεί Στρατευμένος...
Ομως η αβάν γκάρντ Μουσικότητά του,η ένταση τών απαγγελιών και τών Βοκαλισμών παραπέμπει σε μια εξαιρετική Δημιουργία,πού και σήμερα ακούγεται και συναρπάζει..
Απο την άλλη σαφώς και αποτελεί και ένα Μουσικό Ντοκουμέντο τής Δεκαετίας τού 70 απο μιά ακόμα Ριζοσπαστικοποιημένη Ευρώπη ,αλλά και απο μιά Ιταλική Αριστερά που δεν ντρεπόταν να μιλήσει για Πατρίδα και Εθνική Ανεξαρτησία,και ταυτόχρονα είχε απαλλαγεί από τίς Σταλινικές αγκυλώσεις τού Παρελθόντος.Hταν Ανθρωπιστική,γνήσια Διεθνιστική και Πατριωτική.
Η Κόκκινη Καντάτα τού Tall el Zaatar επανεκδόθηκε το 2001 σε μιά παραγωγή τού Radio Popolare απο την εταιρεία Arpa.
Οποιος την ψαξει θα την βρεί,έστω με δυσκολία.
Ο Προσφυγικός Καταυλισμός τού Tall el Zaatar(Χριστιανική Περιοχή τού Ανατολικού Λιβάνου)μετά απο 53 μέρες Πολιορκίας απο τούς Φασίστες Χριστιανούς Φαλαγγίτες ´πέφτει´.
Στον καταυλισμό βρίσκονται περί τούς 20000 Παλαιστίνιοι...
Σάν τούς Ελεύθερους Πολιορκημένους τού Μεσολογγίου,οι Παλαιστίνιοι παρά την σφοδρή Αντίστασή τους,κυριολεκτικά σφαγιάζονται όταν πιά ξεμένουν απο νερό ,τροφή και Πολεμοφόδια.
Παρά την Συμφωνία τής P.L.O. μέ τους Φαλαγγίτες για ομαλή παράδοση τών Παλαιστινίων ,μέσα σε μιά μέρα ξεπαστρεύονται Αντρες,Γυναίκες και Παιδιά..
Υπολογίζεται πως απο τούς 20000 Παλαιστινίους οι μισοί Ξεκληρίστηκαν.
Ειναι μιά απο τίς πιό βρώμικες μέρες τού Λιβανέζικου Εμφυλίου.
Ο Ιταλός πιανίστας τής free-jazz Gaetano Liguori,σοκαρισμένος απο το γεγονός,αποφασίζει να συνθέσει ένα Εργο,με μορφή Καντάτας γιά την Σφαγή τού Tall el Zaatar,μέ σκοπό να αφυπνίσει την Κοινή Γνώμη.
Ο πατέρας του Pascuale,ήταν απο τούς πιό γνωστούς drummers τής Ιταλικής Τζάζ την δεκαετία τού 50.
Μαζί με τον Μπασίστα Roberto del Piano και μέ την συνδρομή τού πατέρα του δημιουργούν το G.Liguori Trio.
O Liguori ζητά απο τόν Ποιητή Giullio Stocchi νά γράψει ποιήματα για την Καντάτα και να αναλάβει τον ρόλο τού Αφηγητή στην Ηχογράφηση..
Ταυτόχρονα ζητά την Συνδρομή τού Βοκαλίστα Demetrio Stratos(Eλληνας απο την Αλεξάνδρεια),πού υπήρξε τραγουδιστής στούς Area αλλά και είχε συνεργαστεί με τον John Cage,νά συμμετάσχει στόν Δίσκο..
Τέλος ζητά απο την Concetta Busacca,κόρη τού Παραδοσιακού Σιτσιλιάνου τραγουδιστή Ciccio Busacca να τραγουδήσει ένα κομμάτι επίσης...
Ολοι οι συμμετέχοντες ανήκαν σέ αριστερές-ριζοσπαστικές οργανώσεις πέριξ τού P.C.I.(Κ.Κ.Ιταλίας)και συχνά συμμετείχαν και στίς γιορτές τής Unita .
Η Cantata Rossa είναι ένα μείγμα αβανγκάρντ Jazz,απαγγελίας,Δραματουργίας,παραδοσιακής Ιταλικής και Αραβικής Μουσικής.
Το σύνολο δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα γεμάτο ένταση καί λυρισμό πού υπερβαίνει ακόμα και τίς jazz δομές.
Το έργο αποτελείται απο 9 μέρη .
Ξεκινά με το Jazz trio σέ ένα ρυθμικό αραβικό στύλ με τον Stocchi να απαγγέλλει τούς στίχους τού Αραβα Ποιητή Τewfiq Zayad..
'Questo Popolo ha Sette anime.Ogni volta che muore rinasce piu giovane e bello.
'Aυτός ο Λαός έχει Επτά Ψυχές.Κάθε φορά πού πεθαίνει ξαναγεννιέται πιό Νέος και Ομορφος´...
Ακολουθεί τό συγκλονιστικό Ι 53 Giorni,όπου ο Stocchi μιλά γιά τις 53 μέρες τής Πολιορκίας ενώ στό φόντο το Trio συνοδεύει σαν να πυροβολεί.Η καταγγελτική Φωνή τού Stocchi που ´μιλά´με λεπτομέρειες για την Σφαγή είναι σαν Μαχαιριά στίς Κοιμισμένες Συνειδήσεις..
Η σχέση και οι επιδράσεις τού Liguori με τον Cecil Taylor είναι προφανείς..
Και αυτό φαίνεται στο αμιγώς οργανικό οκτάλεπτο Liberta Subito όπου ερμηνεύεται μια´εκπληκτική σύνθεση τού γκρούπ ,καθαρά αποδομητική Jazz .
Η τεχνική τού Liguοri εντυπωσιακή και η όλη δημιουργία αποτελεί ένα free-jazz Yμνο στην Ελευθερία.
Στην Συνέχεια ο Demetrio Stratos συνοδευόμενος απο Solo Piano(o Liguori έχει πάρει ιδέες απο τον Pierrot Lunaire τού Schoenberg)...
Ο Stratos με εξαιρετικούς βοκαλισμούς ,σαρκασμό και θεατρικότητα ´μιλά´γιά την 12 χρονη Amna που ´υποχρεώνεται´να προσφέρει τίς ´υπηρεσίες της´στούς Φαλαγγίτες...
Quant'e lunga la strada di Ashrafieh
Ohni gradino,ogni pietra,ogni passo
sono secoli interi di dolore....
eterne constellazioni cadenti
sulla cieca notte del cuore.
Ποσο μακρύς είν´ο δρόμος γιά την Ashrafieh??
Kάθε σκαλί,κάθε πέτρα,κάθε βήμα
είναι Αιώνες και Αιώνες Πονου
αιώνια πεφταστέρια στην Τυφλή Νύχτα τής καρδιάς.
Ο Stratos με την αποστασιοποιημένα δραματική συνοδεία τού Liguori συνεχίζει να χρωματίζει με την φωνή του το Μαρτύριο τής Αmna αποκαλύπτοντας εντελώς κυνικά τά Δρώμενα...
Αmna
Open your Legs
so we can see
what you hide between them...
Turn Around Amna
your ass Amna
move it a little
your ass Amna......
Girati Amna
Muoviti Amna
in piedi Amna
bestia amna
balla Amna
avanti balla
palestinese
comunista
bestia Amna
balla
balla palestinese balla
Balla.
Amna.
Aπό τίς πιό έντονες στιγμές τού Δίσκου.
Το πέμπτο κομμάτι μιλά για τον μικρό Fadhi πού σκοτώθηκε ενώ έβγαινε απο το Στρατόπεδο..
Η Μουντή συνοδεία μπάσσου και ντράμς μαζί με την επιβλητική φωνή τού Stocchi δημιουργουν μια Επιτάφεια Μινιατούρα.
Ακολουθεί ένας Μαγευτικός θρήνος τής Μάνας(La Madre γιά το σκοτωμένο Παιδί της χωρίς συνοδεία Οργάνων..
Και όμως η έμπνευση τών Δημιουργών είναι εξαιρετική..
Ενώ απαγγέλλει ο Stocchi κοφτά και δραματικά, στό Φόντο η Concetta Busacca τραγουδά a capella Aρχαία Σιτσιλιάνικα Τραγούδια ..
Ο Συνδυασμός ειναι μοναδικός.
Ξαφνικά και ενώ ο Stocchi θρηνεί, η Busacca τραγουδά γιά τα γεγονότα τής Avola ,χωριού τής Σικελίας ,τού 1968 όπου οι Καραμπινιέροι δολοφόνησαν εν ψυχρώ αγρότες και παιδιά σέ μιά ειρηνική διαμαρτυρία τών Χωρικών...
Στό αποθεωτικό φινάλε ´εισβάλλει´Ηχογραφημένος ο Υμνος τών Φενταγίν ενώ η Βusacca μιλά για την ´Κόκκινη Μαρία´.
Ακολουθεί το Οργανικό Sulle Macerie(Πάνω απο τά Συντρίμια),ενας αυτοσχεδιαστικός Θρήνος γιά τήν Καταστροφή και τον Πόνο...
Και φτάνουμε στην Cantata Rossa...
To piano trio και ο Stocchi αφήνουν μιά Ακτίνα Ελπίδας...
In Piedi
Ahmed
Fathma
Ibrahim
In Piedi
Mervath
Abeth
Leila
In Piedi
Youssef il Nonno
e il piccolo Fadh
che aveva tre anni
In Piedi
ognuno
dei trentamilla
di Tal El Zaatar
e che nessuno
nessuno dico
che nessuno pianga
NON UNA LACRIMA
Γίνεται ένα κανονικό Προσκλητήριο Νεκρών όπου καλούνται ολοι να Σηκωθούν και να μήν Χυθεί ούτε ένα δάκρυ για την Σφαγή γιατί παρότι τούς περιγέλασαν και τούς είπαν ´Tu Non avrai Patria'(Δέν θά έχετε Πατρίδα)πάντα πρέπει να ελπίζουν για τη Ανεξαρτησία.
Η Καντάτα τελειώνει μέ το αρχικό Fedayin πού ενσταλλάζει την Ελπίδα..
Ο δίσκος υπο την στενή έννοια θα μποορύσε να χαρακτηριστεί Στρατευμένος...
Ομως η αβάν γκάρντ Μουσικότητά του,η ένταση τών απαγγελιών και τών Βοκαλισμών παραπέμπει σε μια εξαιρετική Δημιουργία,πού και σήμερα ακούγεται και συναρπάζει..
Απο την άλλη σαφώς και αποτελεί και ένα Μουσικό Ντοκουμέντο τής Δεκαετίας τού 70 απο μιά ακόμα Ριζοσπαστικοποιημένη Ευρώπη ,αλλά και απο μιά Ιταλική Αριστερά που δεν ντρεπόταν να μιλήσει για Πατρίδα και Εθνική Ανεξαρτησία,και ταυτόχρονα είχε απαλλαγεί από τίς Σταλινικές αγκυλώσεις τού Παρελθόντος.Hταν Ανθρωπιστική,γνήσια Διεθνιστική και Πατριωτική.
Η Κόκκινη Καντάτα τού Tall el Zaatar επανεκδόθηκε το 2001 σε μιά παραγωγή τού Radio Popolare απο την εταιρεία Arpa.
Οποιος την ψαξει θα την βρεί,έστω με δυσκολία.
Last edited: