Lenco L-75 restored by Jean Nantais

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Εδώ και δέκα χρόνια περίπου ακούω βινύλιο με ένα THORENS TD 320 με βραχίονα TD16 MKIII αν δεν κάνω λάθος. Το μηχάνημα είναι πολύ καλό, και πολύ αξιόπιστο, αλλά κάποια στιγμή κόλλησα το μικρόβιο της αναβάθμισης. Του πάσαρα το PROJECT SPEEDBOX που βελτίωσε αρκετά την στερεοφωνική εικόνα και την ανάλυση, αλλά κάπου δε μου έφτανε. Κάτι μικροπροβληματάκια που είχα με τον βραχίονα μου έβαλαν στο μυαλό την έμμονη ιδέα της αλλαγής βραχίονα. Έλα όμως που το THORENS 320 δεν αναβαθμίζεται εύκολα. .Είναι φτιαγμένο για να δουλεύει με τον μαμίσιο βραχίονα, τελεία και παύλα. Οπότε πάμε σε άλλο πλατώ. Τα πικάπ και πλατώ στην κατηγορία μέχρι 500 ευρώ (παραπάνω δεν επιτρέπουν τα οικονομικά μεγέθη) δε μου γέμισαν το μάτι. Ώσπου κάποια μέρα σκόνταψα πάνω σε αυτό το άρθρο του SIX MOONS

http://www.6moons.com/audioreviews/garrard/301.html


Εκεί περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια η μετατροπή ενός ταπεινού GARRARD 301 σε φονέα γιγάντων,με λογικό κόστος, μέσω της αντικατάστασης του plinth από ΜDF με άλλο, από κάποιο καλής ποιότητας σκληρό ξύλο.
Ιδού,λοιπόν, πεδίο δόξης λαμπρό. GARRARD 301 ή 401. Πατρόν για το plinth υπάρχουν στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ δωρεάν ή πολύ φτηνά, οι ξυλουργοί στην Ελλάδα είναι σχετικά φτηνοί, βάζουμε και ένα καλό φτηνό βραχίονα της REGA ή της JELCO και έτοιμο το καινούριο πικάπ! Ξεκινάω να ψάχνω στο ebay για κάποιο προσιτό τεμάχιο. Μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι κι άλλοι είχαν την ίδια ιδέα και τα GARRARD ξεφεύγουν πλέον αρκετά στην τιμή. Κανένα από τα πλατώ που χτύπησα στο ebay δεν πουλήθηκε κάτω από 500 ευρώ, τιμή που αν την πλήρωνα θα μου τίναζε τον προϋπολογισμό στον αέρα.

Είχα εγκαταλείψει το σχέδιο για καινούριο πλατώ και έψαχνα το Διαδίκτυο για προτάσεις αναβάθμισης του THORENS, όταν σε μια συζήτηση εδώ στο φόρουμ για την ιδανική μέθοδο μετάδοσης για πλατώ ο CD 318 (αν δεν κάνω λάθος γράφει πλέον με άλλο nickname ως ΙΝ ΜΥ ΗUMBLE)έγραψε ότι ένας σουηδός φίλος του που έχει τρέλα με το βινύλιο και είχε καμιά δεκαριά διαφορετικά πλατώ, μεταξύ των οποίων και διάφορα ακριβά σύγχρονα,θα κρατούσε μόνο το LENCO L75 και θα πουλούσε όλα τα υπόλοιπα.


Μετά από επικοινωνία με τον συμφορουμίτη και ψάχνοντας και ο ίδιος στο GOOGLE για το εν λόγω μηχανάκι, βρήκα ότι υπάρχει μια ολόκληρη κοινότητα τρελλαμένων που ασχολούνται με τις μετατροπές του και όλους τους πιθανούς και απίθανους τρόπους για να το κάνουν να κελαηδάει. Εννοείται ότι διατείνονται ότι είναι το καλύτερο πικάπ που έγινε ποτέ, και ότι ένα καλό μοντιφαρισμένο LENCO παίζει καλύτερα από ένα PLATINE VERDIER, EMT 950, CLEARAUDIO κλπ, κλπ. Αλλά τέτοιοι αφορισμοί δεν είναι σπάνιοι στο χόμπι μας, έτσι δεν είναι;το σίγουρο είναι ότι όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.μπορεί να μην παίζουν όσο καλά λένε οι φανατικοί, αλλά κάτι θα κάνουν αλλιώς δεν θα ασχολούνταν τόσοι πολλοί τόσο παθιασμένα μαζί τους. Ξανακοιτάω στο ebay και διαπιστώνω ότι τα LENCO είναι πάμφθηνα! Ειδικά τα μοντέλα L 75 και L 78. Φαίνεται ότι είχαν παραχθεί σε τεράστιες ποσότητες τη δεκαετία του ´70 και η προσφορά υπερκαλύπτει τη ζήτηση ακόμη και τώρα. Το δικό μου το πήρα από Γερμανία και κόστισε μόνο 100 ευρώ μαζί με τα μεταφορικά.
 
Last edited by a moderator:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Να και το μηχάνημα. Όπως βλέπετε ο πωλητής είχε πρωτότυπες ιδέες για το αμπαλάζ.γέμισε το πικάπ εφημερίδες και ζηλοτέιπ (το οποίο είδα κι έπαθα να ξεκολλήσω). Και άφησε και υπολλείματα κόλλας στις μεταλικές επιφάνειες που βγήκαν μόνο με συνδυασμό λαδιού και ισοπροπυλικής αλκοόλης!
http://avclub.gr/forum/attachment.p...ent.php?attachmentid=41463&stc=1&d=1247504248

Τέλος πάντων αφού είδαμε και πάθαμε με τη γυναίκα μου να το καθαρίσουμε,πάω να το συνδέσω στον ενισχυτή να δω αν δουλεύει.Διαπιστώνω ότι το καλώδιο σύνδεσης δεν έχει βύσματα RCA αλλά DIN! Αγόρασα έναν αντάπτορα απο DIN σε καρφί σε RCA (μονοφωνικό, δε βρήκα άλλο) το συνδέω, και πάω να βάλω ένα δίσκο να παίξει. Για κάποιο λόγο ο βραχίονας είναι τόσο χαμηλά ώστε δεν μπορώ να τον κατεβάσω στο δίσκο! Μα καλά, αυτός ο Γερμανός δεν άκουγε ποτέ μουσική;ξέχασα να πω ότι το πικάπ ήρθε με κεφαλή, μια SHURE E75 την οποία θα με ενδιέφερε να δοκιμάσω, έστω από περιέργεια. Τέλος πάντων, σηκώνω το βραχίονα, συνδέω επιτέλους το πικάπ και βάζω ένα ψιλοχαλασμένο δίσκο να παίζει. Έκπληξη! Η βελόνα φαίνεται να είναι σε καλή κατάσταση. Ας δοκιμάσουμε και ένα καινούριο δίσκο. Ναι, η κεφαλή παίζει πολύ καλά, χωρίς ίχνος παραμόρφωσης, οπότε με τα 100 ευρά κονόμησα και δεύτερη κεφαλή. Θα της βάλω μονοφωνική βελόνα για ειδικές αποστολές.
 

Attachments

  • lenco1.jpg
    lenco1.jpg
    92.9 KB · Views: 1,147
  • lenco 2.jpg
    lenco 2.jpg
    125.9 KB · Views: 1,018
  • lenco 3.jpg
    lenco 3.jpg
    101.8 KB · Views: 1,026
  • lenco 4.jpg
    lenco 4.jpg
    87.6 KB · Views: 1,008

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Lenco L75 Restoration Project

Mε 'γειές Κώστα! Εχω μπεί κι εγω αρκετές φορές στον πειρασμό αγοράς παλιού πικάπ για 'ανάσταση', παρέμεινα ομως να ψειριάζω το 145mkII μου. Είσαι σίγουρος ότι δεν σηκώνει άλλο βραχίονα το TD-320; Eδώ πχ του έχουν προσαρμόσει εναν SME IV.

Όπως και να 'χει, είμαι σίγουρος οτι θα ευχαριστηθείς τους πειραματισμούς με το Lenco! Στο vinylengine υπάρχει και το εγχειρίδιο, σε περίπτωση που το χρειασθείς(απαιτεί εγγραφή στο site).
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Mε 'γειές Κώστα! Εχω μπεί κι εγω αρκετές φορές στον πειρασμό αγοράς παλιού πικάπ για 'ανάσταση', παρέμεινα ομως να ψειριάζω το 145mkII μου. Είσαι σίγουρος ότι δεν σηκώνει άλλο βραχίονα το TD-320; Eδώ πχ του έχουν προσαρμόσει εναν SME IV.

Όπως και να 'χει, είμαι σίγουρος οτι θα ευχαριστηθείς τους πειραματισμούς με το Lenco! Στο vinylengine υπάρχει και το εγχειρίδιο, σε περίπτωση που το χρειασθείς(απαιτεί εγγραφή στο site).


Σωτήρη ευχαριστώ. Ναι το 320 δέχεται και άλλο βραχίονα, αλλά με την κατάλληλη μοντίφα από έμπειρο ντιούη (στους οποίους δεν ανήκω εγώ). Υπομονή, το πρότζεκτ παίρνει απροσδόκητη τροπή. Άλλωστε υπάρχει λόγος που το ποστάρω στην κατηγορία αυτή και όχι στην DIY.
icon10.gif
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Αφού λοιπόν το μηχάνημα έφθασε αισίως στο σπίτι, ήρθε και η ώρα να σκεφτούμε τα περί μετατροπών. Μια περιήγηση στο internet αποδίδει αμέτρητα αποτελέσματα, άπειρες προτάσεις μετατροπής. Υπάρχουν ολόκληρα φόρουμ που έχουν σαν θέμα το συγκεκριμένο πικάπ, καθώς και ένα thread τέρας στο AUDIOGON, με πάνω από 3500 ποστ!(υπήρχε και ένα άλλο φόρουμ το LENCO LOVERS, όπου διάφοροι ντιούηδες αντάλλασσαν εμπειρίες και γνώσεις για τα LENCO, ώσπου κάποιοι φαίνεται άρχισαν να εκμεταλεύονται εμπορικά τις γνώσεις που αποκόμιζαν. Το φόρουμ διαλύθηκε μέσα σε φοβερούς καβγάδες,με τα μέλη να αλληλομηνύονται για την πνευματική ιδιοκτησία των ποστ. Μάλιστα διάβασα ότι κάποιο από τα παλιά μέλη προσέλαβε έναν χάκερ ο οποίος κατέστρεψε όλα τα δεδομένα του σέρβερ!) Όλοι συμφωνούν στην ανάγκη αντικατάστασης του plinth από ΜDF από κάποιο καλύτερο, από ξύλο συνήθως.

moz-screenshot.jpg
moz-screenshot-1.jpg
100_5542.JPG


audiopics%20009.jpg



Ή και από πέτρα.



Αυτό το τελευταίο άρεσε στη γυναίκα μου. Πολύ θα ήθελε ένα πικάπ σε βάση από μάρμαρο, κατά προτίμηση μαύρο. Επειδή εγώ από DIY, μοντιφιές και τέτοια δεν πολυσκαμπάζω ότι ήταν να γίνει θα το έκανε κάποιος μάστορας, είτε επιπλοποιός είτε μαρμαράς. Ζήτησα λοιπόν τη γνώμη ενός ειδικού στα πικάπ της Lenco, του Jean Nantais, ο οποίος ήταν ένας από αυτούς που ξεκίνησαν την τρέλα με τα πικάπ μετάδοσης με τροχό γύρω στο 2000, πρώην μέλος του LENCO LOVERS, και ένας από τα μέλη με τα περισσότερα ποστ στο νήμα που ανέφερα στο AUDIOGON. Ο Jean μου έστειλε ένα μακροσκελέστατο email όπου με απέτρεπε από την χρήση πέτρας παρά μόνο ως βάση, όχι στο plinth. Επίσης με απέτρεπε από τη χρήση διαφόρων εξωτικών ξύλων όπως έβενου, τηκ, κλπ που μου είχε προτείνει ένας φίλος μου κατασκευαστής μουσικών οργάνων. Κατ' αυτόν το ιδανικό ξύλο είναι η σημύδα, καναδική ή βαλτικής. Ο Jean έχει ζήσει αρκετά χρόνια στη Ρόδο και έχει ταξιδέψει πολύ σε όλη την Ελλάδα. Ένα από τα LENCO του το έστειλε σε ένα reviewer του sixmoons που μένει στην Κύπρο για δοκιμή, αλλά για κάποιο λόγο η δοκιμή δεν έγινε ποτέ. Θα έρθει αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα για διακοπές, και μετά θα πάει Κύπρο για να παραλάβει το πικάπ και να επιστρέψει στον Καναδά.Αφού ανταλλάξαμε αρκετά μέιλ μου πρότεινε να μου φτιάξει ο ίδιος ένα plinth και να το φέρει στην Ελλάδα.
Να και μερικές από τις πρόσφατες δημιουργίες του.
ak9lencoturntable.jpg

2_1.jpg
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Επανεκκινώ το νήμα μετά από ένα διάστημα λήθης γιατί είχαμε εξελίξεις, και τι εξελίξεις! Ο Jean, όπως είχα γράψει σε προηγούμενο ποστ, προσφέρθηκε να μου φτιάξει ένα plinth ο ίδιος σε πολύ συμφέρουσα τιμή (μιλάμε για χώμα πραγματικό), να το φέρει στην Ελλάδα αεροπορικώς, να μοντάρει επάνω το Lenco μου και...να συνεχίσει τις διακοπές του στα νησιά, την Ανατολική Μεσόγειο, την Κύπρο, κλπ. Κλπ. Εννοείται πως δέχτηκα. Είναι σαν να σε ρωτάει ο Enzo Ferrari αν θες να σου κάνει tuning στο αμάξι σου...Οπότε την περασμένη εβδομάδα αφίχθη στο σπίτι ένα τεράστιο plinth ομού μετά του κατασκευαστή. Ιδού το μηχάνημα σε πρώιμη μορφή.








Eδώ φοράει ένα βραχίονα RS-A1 της RS Labs.

Ο Jean μετά ωρίμου σκέψεως έφερε μαζί του από τον Καναδά όπου μένει ολόκληρο το πλατώ εκτός από το μοτέρ και το ματ. Το μοτέρ διαλύθηκε και επαναλιπάνθηκε με φρέσκο γράσσο και λάδι μηχανής. Για επίδοξους ντιούηδες: το γράσσο και το λάδι πρέπει να είναι Mobil 1. εμείς δε βρήκαμε στη Λάρισα και επειδή ο χρόνος πίεζε χρησιμοποιήσαμε λάδι Aral 10w40 και γράσσο no name από το Praktiker, αλλά χωρίς πρόσθετα λιθίου. Κατά τον Jean το κατάλληλο γράσσο για τη λίπανση του μοτέρ του Lenco είναι ή το πιό ακριβό (MOBIL ONE) ή το πιό φτηνό, για αγροτικά μηχανήματα, τρακτέρ και τα παρόμοια. Αυτό που αγόρασα εγώ ήταν μάλλον το δεύτερο. Αφού μοντάραμε τον καινούριο βραχίονα SUMIKO MMT (μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση από το ebay) και την παλιά μου κεφαλή GRADO RED, τοποθετήσαμε το πλατώ, το οποίο στηρίζεται σε μπρούντζινα ποδαράκια, στην βάση του, από κόκκινο τραβερτίνη. Το φινίρισμα είναι καναδική σφενδάμη με πολύ μικρούς ρόζους (bird´s eye maple). Όλο μαζί το πλατώ ζυγίζει κοντά στα 45 κιλά! Ελπίζω το ράφι μου να αντέξει... Ο Jean πάντως προσφέρει και ένα μεγαλύτερο μοντέλο που ζυγίζει γύρω στα 60 κιλά και παίρνει δύο βραχίονες. Ένα από αυτά διακρίνεται δίπλα στο δικό μου στις φωτογραφίες που έχω ποστάρει. Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα του μεγέθους...

Να και το πλατώ στο σπίτι πριν το μοντάρισμα του βραχίονα.

edit_preview.php


Και να και το έτοιμο πλατώ εν δράσει στο ρακ μου. Η φωτογραφία δεν είναι και πολύ καλή, την πήρα με το κινητό μου, θα ακολουθήσουν καλύτερες μόλις εμφανίσουμε το φιλμ που έχω στην άλλη μηχανή
icon10.gif
.



edit_preview.php


Και πάμε στις ηχητικές εντυπώσεις. Τι εντυπώσεις δηλαδή, έμεινα άφωνος. Έχω ξανακούσει τέτοιο ήχο, δε λέω, αλλά όχι από το σύστημά μου, από άλλα πολλαπλάσιας τιμής. Η ανάλυση εκτοξεύτηκε στα ύψη, π.χ.στο δίσκο La Folia του Gregorio Paniagua ακούω όργανα που πριν δεν ήξερα ότι υπήρχαν στην ηχογράφηση. Η σκηνή απέκτησε βάθος,στην Έβδομη Συμφωνία του Beethoven με την Royal Philharmonic Orchestra υπό τη διεύθυνση του René Leibowitz νόμιζα ότι τα δεύτερα βιολιά και τα κοντραμπάσα είναι στο διπλανό σπίτι. Ρυθμός; Μεταβατικές; Ακούγοντας τον Arthur Rubinstein να παίζει τα Scherzi του Chopin ήμουν σίγουρος ότι το πλατώ ήταν ρυθμισμένο λάθος και ότι γύριζε με παραπάνω από 33 στροφές. Έβαλα τον Jean να το ξαναελέγξει για να είμαστε σίγουροι αλλά δεν ήταν εκεί το πρόβλημα. Εγώ άκουγα λάθος τόσα χρόνια, ο Arturo ήταν πολύ πιό γρήγορος από ότι νόμιζα, ακόμα και στα εβδομήντακάτι του... Το πλατώ αυτό βγάζει από τον δίσκο ότι υπάρχει μέσα στο αυλάκι, καλό ή κακό. Στο δίσκο Sviatoslav Richter Live at Carnegie Hall της RCA καταλαβαίνεις αμέσως ότι το μικρόφωνο είναι υπερβολικά κοντά στο πιάνο και δεν πιάνει την αντήχηση της αίθουσας, χωρίς αυτό να σε εμποδίζει να απολαύσεις την ασύγκριτη δεξιοτεχνία του Richter.

Θα μπορούσα να συνεχίσω στο ίδιο στυλ για πολλή ώρα. Το ρεζουμέ της υπόθεσης είναι ότι το μοντιφαρισμένο Lenco L-75 προσφέρει ήχο που θα τον ζήλευαν πλατώ του πεντοχίλιαρου. (ναι, έχω ακούσει και τέτοια στο σύστημά μου, με βραχίονες unipivot από ανθρακονήματα και συστήματα MC της τάξης των χιλίων ευρώ). Η σχέση κόστους/απόδοσης είναι αστρονομική. Α, και πριν το ξεχάσω: πωλείται THORENS TD 320 μαζί με PROJECT SPEEDBOX σε καλή τιμή...
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Lenco L75 Restoration Project

Γειά σου ρε Κώστα! :D
Δεδομένου οτι η Grado Red ειναι αφενός παλιά, αφετέρου απλώς μια αξιοπρεπής ΜΜ, καταλαβαινει κανείς πόσο σημαντική ειναι η σταθερότητα του πλατώ για την σωστή αναπαραγωγή.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Επίσης δεν ταιριάζει καθόλου με τον βραχίονα, έχει ενδοτικότητα 6 και ο Sumiko θέλει τουλάχιστον 10! φανταστείτε να βάλω και καμιά καλή κεφαλή MC τι έχει να γίνει!
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,171
Αθήνα
Re: Lenco L75 Restoration Project

Καταπληκτικό project Κώστα. Συνολικά μαζί με το λαδάκι πόσο τελικά κόστισε το όλο πόνημα?
 

DIAMANTIS SVIGOS

AVClub Addicted Member
7 April 2008
2,887
ΕΛΛΑΔΑ
Re: Lenco L75 Restoration Project

Κωστα μας πεσαν τα σαγωνια, απλα καταπληκτικο. Για πες μας οντως και το λογαριασμο...:BDGBGDB55:
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

έχουμε και λέμε, 100 ευρώ το πικάπ, 200 ο βραχίονας, 10 το λάδι, 5 το γράσο, άλλα 20 διάφορα εργαλεία και υλικά, 50 το καλώδιο βραχίονα(της Ultimate Cables), 35 η βάση από τραβερτίνη, 100 τα ποδαράκια από μπρούντζο. Σύνολο 520 ευρά η πρώτη ύλη, χωρίς την εργασία του Jean, την τιμή της οποίας δεσμεύομαι να μην αποκαλύψω (η τιμή ήταν φιλική).
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Το ποστ που ακολουθεί συντάχθηκε μετά από απαίτηση και σύμφωνα με τις οδηγίες της επιβλέπουσας αρχής (δηλαδή της συζύγου).

Περί της αισθητικής του Lenco.​

Η πολυετής ενασχόληση με το σύστημά μου, προσθέτοντας κατά καιρούς κάποια κομμάτια, αφαιρώντας άλλα, δεν πέρασε φυσικά απαρατήρητη από τη σύζυγό μου, η οποία ήταν αναγκασμένη να προσαρμόσει τη διαρρύθμιση του καθιστικού μας στις ανάγκες του χόμπυ μου. Άλλοι τοποθετούν ως κέντρο της οικογενειακής θαλπωρής το τζάκι, στο δικό μας σπίτι όλη η επίπλωση είναι προσανατολισμένη ως προς το ράφι του στερεοφωνικού. Το „έτερον ήμισυ“ εξέφρασε πολλές φορές την αρνητική του γνώμη για το ένα ή το άλλο απόκτημά μου. Προπάντων τα καλώδια έγιναν πολλές φορές αφορμή έντονων συζητήσεων και ενδοσυζυγικών διαφωνιών. Πρόσφατα όμως βρέθηκα προ εκπλήξεως. Το πικάπ της Lenco την ενθουσίασε!
Μου ομολόγησε ότι το τροποποιημένο Lenco ξεπερνάει κατά πολύ σε ποιότητα αναπαραγωγής το παλιό μου Thorens-το οποίο παρεμπιπτόντως δεν ήθελε να αποχωριστεί („μα αφού έχουμε πικάπ, τι το θέλουμε το καινούριο;“). Βιολί και πιάνο ακούγονται πλέον σα βιολί και πιάνο, όχι αναπαραστάσεις αυτών.
Πιό πολύ όμως την εντυπωσίασε η εμφάνιση του πικάπ διά χειρός Jean Nantais. Βλέπετε έχει συνηθίσει να ξεσκονίσει μαύρα ή ασημένια τετράγωνα κουτιά ιαπωνικού „ντιζάιν“ στην πλέον αδιάφορη αισθητικά γωνία του σπιτιού μας μετά την αποθήκη, τη γωνιά του στερεοφωνικού. Τώρα όμως έχουμε όπως λέει „ένα πραγματικό έπιπλο“ στο κέντρο του ηχοσυστήματος. Ο στιβαρός του όγκος της θύμησε τεχνοτροπία της δεκαετίας του ´30, σκέφτεται μάλιστα να κρεμάσει από πάνω ένα μεγάλο πίνακα στο στιλ της Tamara de Lempicka. Ο όγκος αυτός αιωρείται σχεδόν, στηριζόμενος σχεδόν αδιόρατα από τρεις μπρούντζινους κυλίνδρους οι οποίοι καταλήγουν σε λεπτές μύτες. Να προσθέσω ότι ο Jean επέλεξε το φινίρισμα του του πικάπ σύμφωνα με τις απαιτήσεις μας και το χρώμα του πλατώ και της μεταλικής πλάκας επελέγησαν ώστε να ταιριάζουν χρωματικά στην πέτρινη βάση. Το παλιό Lenco είναι σαν καινούριο και αποχαιρετάει την αισθητική των Sony και Σία!

Εικόνα043.jpg
 

Attachments

  • ΓŽβ€’ΓŽΒΉΓŽΒΊΓΕ’ΓŽΒ½ΓŽΒ±043.jpg
    ΓŽβ€’ΓŽΒΉΓŽΒΊΓΕ’ΓŽΒ½ΓŽΒ±043.jpg
    94.8 KB · Views: 502

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Lenco L75 Restoration Project

...τέτοια γράφε Κώστα, να πάρουν μυρωδιά τα έτερα ημίσεα ετέρων μελών, να τρεχουν όλοι για πικάπ... :D
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,729
Re: Lenco L75 Restoration Project

Φίλε Κωστα,
Κατ’ αρχή συγχαρητήρια για την επιλογή αλλά και την επιμονή σου στις βελτιώσεις του Πικ-Απ που δείχνουν μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο. Είμαι αρκετά παλιός στο hobby και έχω αρκετά αξιόλογα μηχανήματα αναπαραγωγής δίσκων. Έχω καταλήξει ότι η τροχαλία είναι το πιο αξιόπιστο μέσο μετάδοσης κίνησης όταν τα μηχανικά της μέρη είναι σωστά σχεδιασμένα (βλ.Lenco) και συντηρημένα. (Γι’αυτό και η αγάπη μου για τα ΕΜΤ)
Θα σου συνιστούσα αντί για γρανίτες από κάτω από το Πικ-Απ να δεις το Slate που είναι η πέτρα που χρησιμοποιούν για τους Μαυροπίνακες του σχολείου. Θα βρεις αναφορές στο δίκτυο, αν δε το όλο plinth ήταν από αυτό το υλικό ακόμη καλλίτερα. -bye-
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,532
Μεσευρώπη
Re: Lenco L75 Restoration Project

Φίλε Κωστα,
Κατ’ αρχή συγχαρητήρια για την επιλογή αλλά και την επιμονή σου στις βελτιώσεις του Πικ-Απ που δείχνουν μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο. Είμαι αρκετά παλιός στο hobby και έχω αρκετά αξιόλογα μηχανήματα αναπαραγωγής δίσκων. Έχω καταλήξει ότι η τροχαλία είναι το πιο αξιόπιστο μέσο μετάδοσης κίνησης όταν τα μηχανικά της μέρη είναι σωστά σχεδιασμένα (βλ.Lenco) και συντηρημένα. (Γι’αυτό και η αγάπη μου για τα ΕΜΤ)
Θα σου συνιστούσα αντί για γρανίτες από κάτω από το Πικ-Απ να δεις το Slate που είναι η πέτρα που χρησιμοποιούν για τους Μαυροπίνακες του σχολείου. Θα βρεις αναφορές στο δίκτυο, αν δε το όλο plinthήταν από αυτό το υλικό ακόμη καλλίτερα. -bye-

φίλε geovar, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Την πέτρα είχα στο νου μου και γώ όταν ξεκίνησα, αν ανατρέξεις στα αρχικά ποστ (τα οποία παραδέχομαι ότι μου βγήκαν τεράστια) θα δεις ότι αυτό ακριβώς ρώτησα τον Jean στο πρώτο μου mail, αλλά με απέτρεψε. Ο άνθρωπος ασχολείται με πικάπ τροχαλίας από το 1992 (ναι, καλά διάβασες, 1992, δεκαεφτά χρόνια τώρα) οπότε τη γνώμη του την άκουσα. Ειδικά για το slate (νομίζω ότι είναι ο σχιστόλιθος, αλλά δεν παίρνω όρκο) ήταν ιδιαίτερα αρνητικός. Η πέτρα που έχω σαν βάση είναι τραβερτίνης, όχι γρανίτης. Στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητός με τόσο μάρμαρο που έχουμε, αλλά στην Γαλλία και την Ιταλία χρησιμοποιείται κατά κόρον. Το ΕΜΤ είναι θρυλικό μηχάνημα, θα μπορούσα να το ακούσω κάποια φορά;
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,729
Re: Lenco L75 Restoration Project

φίλε geovar, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Την πέτρα είχα στο νου μου και γώ όταν ξεκίνησα, αν ανατρέξεις στα αρχικά ποστ (τα οποία παραδέχομαι ότι μου βγήκαν τεράστια) θα δεις ότι αυτό ακριβώς ρώτησα τον Jean στο πρώτο μου mail, αλλά με απέτρεψε. Ο άνθρωπος ασχολείται με πικάπ τροχαλίας από το 1992 (ναι, καλά διάβασες, 1992, δεκαεφτά χρόνια τώρα) οπότε τη γνώμη του την άκουσα. Ειδικά για το slate (νομίζω ότι είναι ο σχιστόλιθος, αλλά δεν παίρνω όρκο) ήταν ιδιαίτερα αρνητικός. Η πέτρα που έχω σαν βάση είναι τραβερτίνης, όχι γρανίτης. Στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητός με τόσο μάρμαρο που έχουμε, αλλά στην Γαλλία και την Ιταλία χρησιμοποιείται κατά κόρον. Το ΕΜΤ είναι θρυλικό μηχάνημα, θα μπορούσα να το ακούσω κάποια φορά;
Βεβαίως και μπορείς να ακούσεις και το ΕΜΤ 927 και το 930,το μικρότερο αδελφάκι του, και το 950 που είναι όμως direct drive.Και τα τρία είναι ενεργά. Το travertinο το γνωρίζω αλλά επιμένω για τον «σχιστόλιθο» (slate) καλά το είπες, που είναι το πιο αδρανές από τις άλλες πέτρες και συνδυάζει και μεγάλο βάρος.
Αν βρεθούμε από κοντά θα τα πούμε ευχαρίστως.