Tό piano trio από την Πολωνία,πού ξεκίνησε συνεργαζόμενο μέ τον σπουδαίο τρομπετίστα Tomasz Stanko ,επιστρέφει μέ τον τρίτο δίσκο του(Trio καί January οι δυό πρώτοι) πού κυκλοφόρησε στίς 12/4.
Τίτλος Faithful από τό ομώνυμο κομμάτι τού Ornette Coleman.
O Wasilewski (piano)έχει ώς σταθερούς συνεργάτες του ,τούς ,Kurkiewicz-double-bass καί Miskiewicz-drums ,καί κάθε καινούριος δίσκος τους αποδεικνύει ότι οχι μόνον συντηρούν τήν τέχνη τού piano trio,αλλά καί την εξελίσσουν ιδανικά...
Η Πολωνική τριάδα είναι ή άλλη όψη τού Tord Gustavsen trio,μιάς και συχνά διατηρεί μιά θεσπέσια μελωδική γραμμή,αλλά συγχρόνως αντλεί τήν έμπνευσή της ,από μορφές τής Jazz τής άλλης πλευράς τού Ατλαντικού καί όχι μόνον..
Το Faithful αποτελείται από δέκα κομμάτια συνθέσεις τού trio καί διασκευές πρώτης τάξεως.
An Den Kleinen Radioapparat
Night Train To You
Faithful (Ornette Coleman)
Mosaic
Ballad Of The Sad Young Men (Tommy Wolf)
Oz Guizos (Hermeto Pascoal)
Song For Swirek
Woke Up In The Desert Marcin
Big Foot (Paul Bley)
Lugano Lake
Tό trio έχει μιά άψογη δομή και συνεργασία ενώ ο Wasilewski πιανιστικά φαίνεται νά έχει αφομοιώσει ιδανικά τήν τεχνική τού Evans καί τού Bley αλλά και πολωνών ''προγόνων''.
Αλλοτε λυρικός,αλλοτε γεμάτος ατσάλινη ρυθμική ένταση καί άλλοτε κινούμενος πάνω σέ μεταξένιες αρμονικές,δίνει ένα σαφές προσωπικό στίγμα..
Η ερμηνεία του στήν Βραζιλιάνικη μεταγραφή τού Pascoal ,σε συνδυασμό μέ τήν άψογη ρυθμική συνδρομή τών άλλων δυό δείχνει πώς η μεγάλη jazz μπορεί νά γίνει ένα υπέροχο χωνευτήρι ήχων καί πολιτισμών..
Τό Big Foot(απο τον δίσκο τού 1970 τών Bley-Peacock)ξαναγεννιέται μέσα από μιά ατσάλινη καί στακάτη ερμηνεία πού συναρπάζει...
Οι νεαροί πολωνοί θέτουν τίς βάσεις γιά σημαντικά πράγματα στό μέλλον καί μέ το Faithful κυριολεκτικά ανοίγουν τά φτερά τους..
Κάπου ψηλά ο πρόωρα χαμένος και στήν ουσία ιδρυτής τής διωκόμενης τότε jazz στην Πολωνία Krzysztof Komeda,θά νοιώθει περήφανος γιά τήν σπορά πού έχει καρπίσει τόσο εύφορα..
Ο Αυστριακός πιανίστας Thomas Larcher (1963),μαθητής τής Elisabeth Leonskaja ασχολείται πλέον περισσότερο μέ τήν σύγχρονη σύνθεση καί μάλιστα πρόσφατα παρουσίασε έναν πολύ καλό δίσκο τό Madhares...
Στά 1999 παρουσίασε μιά επιλογή από Klavierstucke(piano pieces)τών Schoenberg καί Schubert πού μάλιστα τά ερμήνευσε μέ μιά σειρά πού ενόχλησε τούς πιουρίστες τών διαφόρων μουσικών ειδών...
1. Klavierstuck, Op.11 No.1: Massige Viertel
2. Klavierstuck In D Minor, D.946 No.1: Allegro Assai - Andante - Tempo I - Andantino - Tempo I
3. Klavierstuck, Op.11 No.2: Sehr Langsam
4. Klavierstuck In D, D.946 No.2: Allegretto - L'istesso Tempo
5. Klavierstuck In C, D.946 No.3: Allegro
6. Klavierstuck, Op.11 No.3: Bewegte Achtel
7. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Leicht, Zart
8. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Langsam
9. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Sehr Langsame Viertel
10. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Rasch, Aber Leicht
11. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Etwas Rasch
12. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Sehr Langsam
13. Allegretto In C Minor, D.915
Ο Larcher πέραν τής εξαιρετικής του τεχνικής ήθελε νά δείξει ότι η αρμονία καί η ''δυσαρμονία'' μπορούν νά συνυπάρξουν καί μάλιστα κατόρθωσε νά πείσει όσους αγόρασαν τόν δίσκο ,ότι χωρίς τούς ''προγόνους'' σάν τον Schubert δύσκολα θά προέκυπταν οι καινοτόμοι Schoenberg ..
O δίσκος αξίζει καί ερμηνευτικά,αλλά ταυτόχρονα θυμίζει μιά ''συμφωνία γιά πιάνο'' μέ εναλλαγές ηχοχρωμάτων ,γεμάτες λυρισμό καί σκιές πού συναρπάζουν,ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η συνύπαρξη τής ατονικότητας μέ την αρμονία πού εξοικειώνει ακόμα καί τόν άπειρο ακροατή..
Οσοι πιστοί προσέλθετε..
Τίτλος Faithful από τό ομώνυμο κομμάτι τού Ornette Coleman.
O Wasilewski (piano)έχει ώς σταθερούς συνεργάτες του ,τούς ,Kurkiewicz-double-bass καί Miskiewicz-drums ,καί κάθε καινούριος δίσκος τους αποδεικνύει ότι οχι μόνον συντηρούν τήν τέχνη τού piano trio,αλλά καί την εξελίσσουν ιδανικά...
Η Πολωνική τριάδα είναι ή άλλη όψη τού Tord Gustavsen trio,μιάς και συχνά διατηρεί μιά θεσπέσια μελωδική γραμμή,αλλά συγχρόνως αντλεί τήν έμπνευσή της ,από μορφές τής Jazz τής άλλης πλευράς τού Ατλαντικού καί όχι μόνον..
Το Faithful αποτελείται από δέκα κομμάτια συνθέσεις τού trio καί διασκευές πρώτης τάξεως.
An Den Kleinen Radioapparat
Night Train To You
Faithful (Ornette Coleman)
Mosaic
Ballad Of The Sad Young Men (Tommy Wolf)
Oz Guizos (Hermeto Pascoal)
Song For Swirek
Woke Up In The Desert Marcin
Big Foot (Paul Bley)
Lugano Lake
Tό trio έχει μιά άψογη δομή και συνεργασία ενώ ο Wasilewski πιανιστικά φαίνεται νά έχει αφομοιώσει ιδανικά τήν τεχνική τού Evans καί τού Bley αλλά και πολωνών ''προγόνων''.
Αλλοτε λυρικός,αλλοτε γεμάτος ατσάλινη ρυθμική ένταση καί άλλοτε κινούμενος πάνω σέ μεταξένιες αρμονικές,δίνει ένα σαφές προσωπικό στίγμα..
Η ερμηνεία του στήν Βραζιλιάνικη μεταγραφή τού Pascoal ,σε συνδυασμό μέ τήν άψογη ρυθμική συνδρομή τών άλλων δυό δείχνει πώς η μεγάλη jazz μπορεί νά γίνει ένα υπέροχο χωνευτήρι ήχων καί πολιτισμών..
Τό Big Foot(απο τον δίσκο τού 1970 τών Bley-Peacock)ξαναγεννιέται μέσα από μιά ατσάλινη καί στακάτη ερμηνεία πού συναρπάζει...
Οι νεαροί πολωνοί θέτουν τίς βάσεις γιά σημαντικά πράγματα στό μέλλον καί μέ το Faithful κυριολεκτικά ανοίγουν τά φτερά τους..
Κάπου ψηλά ο πρόωρα χαμένος και στήν ουσία ιδρυτής τής διωκόμενης τότε jazz στην Πολωνία Krzysztof Komeda,θά νοιώθει περήφανος γιά τήν σπορά πού έχει καρπίσει τόσο εύφορα..
Ο Αυστριακός πιανίστας Thomas Larcher (1963),μαθητής τής Elisabeth Leonskaja ασχολείται πλέον περισσότερο μέ τήν σύγχρονη σύνθεση καί μάλιστα πρόσφατα παρουσίασε έναν πολύ καλό δίσκο τό Madhares...
Στά 1999 παρουσίασε μιά επιλογή από Klavierstucke(piano pieces)τών Schoenberg καί Schubert πού μάλιστα τά ερμήνευσε μέ μιά σειρά πού ενόχλησε τούς πιουρίστες τών διαφόρων μουσικών ειδών...
1. Klavierstuck, Op.11 No.1: Massige Viertel
2. Klavierstuck In D Minor, D.946 No.1: Allegro Assai - Andante - Tempo I - Andantino - Tempo I
3. Klavierstuck, Op.11 No.2: Sehr Langsam
4. Klavierstuck In D, D.946 No.2: Allegretto - L'istesso Tempo
5. Klavierstuck In C, D.946 No.3: Allegro
6. Klavierstuck, Op.11 No.3: Bewegte Achtel
7. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Leicht, Zart
8. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Langsam
9. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Sehr Langsame Viertel
10. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Rasch, Aber Leicht
11. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Etwas Rasch
12. Sechs Kleine Klavierstucke, Op.19: Sehr Langsam
13. Allegretto In C Minor, D.915
Ο Larcher πέραν τής εξαιρετικής του τεχνικής ήθελε νά δείξει ότι η αρμονία καί η ''δυσαρμονία'' μπορούν νά συνυπάρξουν καί μάλιστα κατόρθωσε νά πείσει όσους αγόρασαν τόν δίσκο ,ότι χωρίς τούς ''προγόνους'' σάν τον Schubert δύσκολα θά προέκυπταν οι καινοτόμοι Schoenberg ..
O δίσκος αξίζει καί ερμηνευτικά,αλλά ταυτόχρονα θυμίζει μιά ''συμφωνία γιά πιάνο'' μέ εναλλαγές ηχοχρωμάτων ,γεμάτες λυρισμό καί σκιές πού συναρπάζουν,ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η συνύπαρξη τής ατονικότητας μέ την αρμονία πού εξοικειώνει ακόμα καί τόν άπειρο ακροατή..
Οσοι πιστοί προσέλθετε..