Vignettes είναι ο τίλος του πρώτου solo δίσκου της Marilyn Crispell για την ECM και ο τέταρτος συνολικά.
Για τους υπόλοιπους τρεις (piano trio ) έχει αναφερθεί ε δ ώ ο Κώστας Λυμπερόπουλος στον οποίο (ειρήσθω εν παρόδω) οφείλω (μεταξύ πολλών άλλων) την γνωριμία με την Marilyn.
Ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει 17 κομμάτια όλα δικές της συνθέσεις εκτός από 2 (“Stilleweg” του Arve Henriksen και “Cuida Tu Espiritu” της Jayna Nelson) .Τα 7 από τα 17 τιτλοφορούνται Vignettes και τα περισσότερα απ'αυτά είναι μινιατούρες του ενός και κάτι λεπτού με αυτοσχεδιαστικό ένδυμα.
Τα κομμάτια συνθέτουν έναν ηχητικό καμβά που αν και κατά βάση εσωτερικός και χαμηλών τόνων έχει απ’όλα:
Μπαλλάντες σφύζουσες λυρισμού οι οποίες όμως δεν γίνονται γλυκερές.
Ατμοσφαιρικά ηχητικά τοπία κάποια εξ’άυτών με ασαφές περίγραμμα σαν πίνακες του Monet , να ακροβατούν μεταξύ σιωπής και ψιθύρου.
Έντονα ,φαινομενικά δύστροπα κομμάτια, με το πιάνο να παίζεται (και) δίκην κρουστού, που ρέπουν προς το χαοτικό ατονικό στυλ.
Κάποια από τα κομμάτια αιχμαλωτίζουν τον ακροατή με τα πρώτα ακούσματα ενώ κάποια άλλα είναι πιο ''δύσκολα'' για να αποκαλύψουν τις χάρες τους.
Το Cuida Tu Espiritu στην αρχή του θυμίζει λίγο Bach (την Passacaglia BWV 582), εξάλλου μην ξεχνάμε ότι η Marilyn έχει ως πιανίστρια κλασσικές baroque καταβολές.
Κάποιοι ίσως αναγνωρίσουν κάποιες υπόγειες συγγένειες με το στυλ των solo του Keith Jarrett και πιθανώς με τον ήχο του Paul Bley τουλάχιστον όπως τον γνώρισα στο Solo in Mondsee (thanks to Κώστα Λύμπ. ξανά).
Κάποιοι άλλοι (κι εγώ μέσα σ'αυτούς) θα τολμήσουν να πουν ότι στις Vignettes ανίχνευσαν ίχνη και από Bach και από Rachmaninov και από Messiaen.
Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε fan και μη.