μη προνομιούχοι χριστιανοί

oldman

AVClub Enthusiast
7 December 2006
937
Anavissos
Βλέπω ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον γι αυτά τα θέματα και στον λίγο χρόνο που απουσίασα γράφτηκαν τόσα πολλά, που για κάθε μία γραμμή, θα μπορούσαμε να την αναλύαμε με ολόκληρες σελίδες. Εν πάση περιπτώσει συμφωνώ ότι ο κατώτερος κλήρος δεν εξισώνεται με τους μεγαλοιεράρχες, αλλά το ίδιο ισχύει και στους Λατίνους. Ο Βίκτορ Ουγκό στους αθλίους, μας δίνει δύο εκ διαμέτρου αντίθετους ανθρώπους της εκκλησίας. Τον επίσκοπο και τον απλό ιερέα που καλύπτει τον Αγιάννη.
Αυτό που μετράει σε εμένα πάντως είναι ότι δεν μπορώ να διανοηθώ πως στον χώρο μας που κυκλοφορούν σκεπτόμενοι άνθρωποι, μπορούν κάποιοι να πέσουν θύμα της νοοτροπίας του ελληναρά. Μόνο εμείς είμαστε οι σωστοί, οι καλοί, οι ξύπνιοι, οι μάγκες, οι καπάτσοι, οι μορφωμένοι, ο περιούσιος λαός, με την καλλίτερη κουλτούρα, την σωστότερη θρησκεία και από την άλλοι οι κουτόφραγκοι, οι ανιστόρητοι, οι απολίτιστοι οι ...αιρετικοί κλπ. Στο κάτω κάτω το αποτέλεσμα μετράει. Θαυμάζουμε κάποιον όταν προέρχεται από επιφανείς γονείς, μόνο αν η ζωή που διάγει αξίζει. Αλλιώς λέμε: κρίμα τους γονείς του.
Και βέβαια δεν εξισώνω την ιερά εξέταση με τις μεθόδους των βυζαντινών. Από την άλλη όμως πάει πολύ να ισχυρίζομαι ότι ο μεσαίωνας δεν πέρασε από το βυζάντιο, όταν οι τυφλώσεις και κόψιμο γλώσσας ανάμεσα σε αντίπαλες φατρίες ήταν στην ημερήσια διάταξη. Μη σταθούμε και σε κωμικοτραγικές ενέργειες σαν και αυτή που αποθανόν εικονομάχος πατριάρχης, όταν άλλαξαν τα πράγματα, διατάχτηκε οι εκταφή των οστών του. Μεταφέρθηκαν στον ιππόδρομο, όπου και μαστιγώθηκαν δημόσια!
Τελειώνοντας για σήμερα θα ήθελα να ενημερώσω ότι όσον αφορά το άτομο μου, η πείρα της ηλικίας με δίδαξε να μην θεωρώ καμία αλήθεια δεδομένη, όσο κι αν αντηχεί ευχάριστα στα αυτιά μου. Κάντε μία τελείως υποθετική προσέγγιση. Έστω ότι αληθεύουν όλες οι κατηγορίες ενάντια σε ότι αγαπάτε και θαυμάζετε από άποψη πατρίδας και ιστορίας. Εάν πείσετε τον εαυτό σας ότι ακόμα και τότε θα αγαπάτε αυτό που είσαστε και αυτό από το οποίο προέρχεστε, τότε δεν έχετε να φοβάστε καμία κριτική και κανείς δεν θα μπορέσει να σας πανικοβάλει ότι στοιχεία και αν σας προσκομίσει, διότι θα είστε προετοιμασμένοι και για το χειρότερο.
Η μόνη κληρονομιά που έχουμε από τους αρχαίους προγόνους μας δεν είναι το DNA των Αχαιών και των Ιώνων, αλλά η πνευματική κληρονομιά. Για όποιον την ασπάζεται βεβαίως. Με το ζόρι δεν γίνεται. Αν θεωρείτε λοιπών ότι είστε Έλληνες επειδή ασπάζεστε την κληρονομιά αυτή, τότε αν εμφανιστεί κάποιος με στοιχεία που θα αποδεικνύουν ότι δεν κατάγεστε από Έλληνες, θα του πείτε να τα κάνει ρολό και να τα βάλει εκεί που ξέρει.
 

oldman

AVClub Enthusiast
7 December 2006
937
Anavissos
Και μια διευκρίνιση.
Και βέβαια δεν εννοούσα ότι οι διαφωτιστές αποκλειστικά περιέγραψαν τα εγκλήματα της παπικής εκκλησίας. Εννοούσα ότι οι διαφωτιστές και ο φιλελευθερισμός συνέβαλλαν ώστε να διαμορφωθούν συνειδήσεις που δεν κρύβουν τα κακώς πραχθέντα κάτω από το χαλί. Ο Dressel π.χ. που έγραψε την πολύτομη «Εγκληματική Ιστορία του Χριστιανισμού» (Die Kriminell Geschichte des Christentums), διαθέτει σεμινάριο σε πανεπιστήμιο της καθολικής και ευαγγελικής Γερμανίας. Εμείς εδώ προωθούμε την ενσωμάτωση των μουσικών σχολών των πανεπιστημίων, στις θεολογικές σχολές! Η κεφαλή του Αριστοτέλη από την σφραγίδα του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αντικαθίσταται άτυπα με την μορφή του Αγίου Δημητρίου.
 
19 June 2006
35,671
Αυτό που μετράει σε εμένα πάντως είναι ότι δεν μπορώ να διανοηθώ πως στον χώρο μας που κυκλοφορούν σκεπτόμενοι άνθρωποι, μπορούν κάποιοι να πέσουν θύμα της νοοτροπίας του ελληναρά. Μόνο εμείς είμαστε οι σωστοί, οι καλοί, οι ξύπνιοι, οι μάγκες, οι καπάτσοι, οι μορφωμένοι, ο περιούσιος λαός, με την καλλίτερη κουλτούρα, την σωστότερη θρησκεία και από την άλλοι οι κουτόφραγκοι, οι ανιστόρητοι, οι απολίτιστοι οι ...αιρετικοί κλπ. Στο κάτω κάτω το αποτέλεσμα μετράει. Θαυμάζουμε κάποιον όταν προέρχεται από επιφανείς γονείς, μόνο αν η ζωή που διάγει αξίζει. Αλλιώς λέμε: κρίμα τους γονείς του.

Υπάρχει κάποιο ποστ στο συγκεκριμένο νήμα που σε κάνει να βγάζεις αυτό το συμπέρασμα??

Ή είναι, απλώς, μια γενική θεώρηση???
 
19 June 2006
35,671
Τελειώνοντας για σήμερα θα ήθελα να ενημερώσω ότι όσον αφορά το άτομο μου, η πείρα της ηλικίας με δίδαξε να μην θεωρώ καμία αλήθεια δεδομένη, όσο κι αν αντηχεί ευχάριστα στα αυτιά μου. Κάντε μία τελείως υποθετική προσέγγιση. Έστω ότι αληθεύουν όλες οι κατηγορίες ενάντια σε ότι αγαπάτε και θαυμάζετε από άποψη πατρίδας και ιστορίας. Εάν πείσετε τον εαυτό σας ότι ακόμα και τότε θα αγαπάτε αυτό που είσαστε και αυτό από το οποίο προέρχεστε, τότε δεν έχετε να φοβάστε καμία κριτική και κανείς δεν θα μπορέσει να σας πανικοβάλει ότι στοιχεία και αν σας προσκομίσει, διότι θα είστε προετοιμασμένοι και για το χειρότερο.

Γιατί να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία, και να μην δοκιμάσουμε να υλοποιήσουμε τη ρήση του Εθνικού ποιητή?

''Το Έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό''
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Προσωπικα δεν βλέπω τέτοια πόστς .
Οσο καιρό είμαι εδώ μέσα -όποιος με καταλαβαίνει βέβαια,αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημά μου-ξεκαθαρίζω το πνευματικό απο το φυλετικό.Πάντα μιλάω για γλώσσα,πολιτισμό ήθη και έθιμα.
Αλλως τε οι ακροδεξιοί και οι ´φωταδιστές´αντιλαμβάνονται την Ιστορία με ´πηδήματα´ακόμα και 11 αιώνων για να βολέψουν τίς θεωρίες τους.
Και σταθερή μου γνώμη είναι πώς για να προχωρήσει η Ελλάδα οφείλει να ξεριζώσει απο μέσα της ότι έχει κληρονομήσει απο την Τουρκιά.Αυτά τα βαμπίρ είναι πολιτισμικοί εχθροί μου.Αισθάνομαι ελληνας και ευρωπαίος,αλλά όχι επαρχιώτης ευρωπαίος όπως θάθελε μέρος τής ´διανόησής ´μας αλλά και το μεγαλύτερο μέρος τών πολιτικών μας .
Αλλά μού είναι αδιανόητο να ´βολέυω´τήν ιστορία με τσιτάτα.
Σαν έλληνας πολίτης θεωρώ ως μεγαλύτερους εχθρούς στην δική μου σκέψη τον Πλεύρη και τούς ´θεωρητικούς ´τής λήθης τύπου Ρεπούση,Λιάκου και C.D.R.S.E.E.
Αυτά είναι ξεκάθαρα.Αλλά σιγά μην φοβηθώ και τίς ρετσινιές τών Κουναλάκηδων περί εθνικισμού.Αυτοί έχουν διαβάσει Ιστορία απο φυλλάδια.
Εξυπακούεται ότι με τον oldman,δεν τίθεται οποιοδήποτε πρόβλημα.
Χαίρομαι που συμετέχει στην συζήτηση,μέρος τής οποίας είναι και οι σημαντικές διαφωνίες.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ποια σχέση έχει το Λουξεμβούργο, η Ευρωπαική Πρωτεύουσα 2007 με την Κωνσταντινούπολη, την Βασιλεύουσα του 330

Ειρήνη Lang- Γρυπάρη





Φέτος οι εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας του 2007 διοργανώνονται από το κράτος του Λουξεμβούργου, την γύρω περιοχή της Ρηνανίας/Παλατινάτου, και την γερμανική πόλη Τρίερ, και είναι αφιερωμένες στον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Μεγάλο. Η Τρίερ (Treveris), η „Augusta Treverorum“ (πόλη του Αυγούστου στην χώρα των Treverer - κελτική φυλή), ήταν από το 312 η πόλη του Κωνσταντίνου. Από την Τρίερ το 307 εξόρμησε ο Κωνσταντίνος και υπέταξε την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ως ηγεμών επέβαλλε την μετάβαση από την Αρχαιότητα των Εθνικών στον Μεσαίωνα των Χριστιανών.

Σήμερα, 1700 χρόνια αργότερα, η πόλη της Τρίερ σε συνεργασία με 160 μουσεία του κόσμου – βεβαίως και του Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών - και των μουσείων του Λούβρου, του Βατικανού, του Καπιτωλίου της Ρώμης και του Βρεταννικού Μουσείου του Λονδίνου, αναφέρεται στον Κωνσταντίνο, ως ευρωπαϊκή μορφή με σημασία για το ευρωπαϊκό παρόν.

Το συνοδευτικό πρόγραμμα και η όλη παρουσίαση είναι υψιλότατου επιπέδου.

Ιδιαίτερο κατόρθωμα η ανακαίνιση της κεφαλής του κολοσσιαίου αγάλματος του Κωνσταντίνου που στήθηκε το 312 στην Βασιλική του Μαξεντίου στο Forum Romanum της Ρώμης. Πρόκειται για ένα από τα κολοσσιαία αγάλματα της ‛Υστερης Αρχαιότητας, ανάλογο του Κολοσσού της Ρόδου, του αγάλματος του Νέρωνα στο Κολοσσαίο της Ρώμης, και του χρυσελεφάντινου αγάλματος του Δία της Αρχαίας Ολυμπίας. Η κεφαλή του αγάλματος που έχει 12 μέτρα ύψος, ανακαινίστηκε με βάση τις διαστάσεις των σωζομένων τμημάτων της κεφαλής και του αριστερού πέλματος με την βοήθεια Laser και ψηφιακής τεχνολογίας.

Με σκοπό την προετοιμασία του Ευρωπαϊκού έτους 2007, έλαβε χώρα το 2005 στο Πανεπιστήμιο της Τρίερ ένα διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα την ιστορική και πολιτισμική σημασία του Κωνσταντίνου και της εποχής του για την σημερινή Ευρώπη. Το αποτέλεσμα ήταν πολλαπλές απόψεις, τις οποίες αναφέρουμε μόνο σε σχέση με το θέμα, γιατί ο Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας από την Ρώμη στο Βυζάντιο, πρώην αποικία των Μεγάρων περί το 658 π.Χ., και αργότερα από το 479 π.Χ. υπό σπαρτιατική αρχή.

Ποιοί ήταν οι λόγοι της ιδρύσεως μιάς ευρωπαϊκής πρωτεύουσας το 330 στην Ανατολή;

Στις 11 Μαίου του 330 εορτάστηκαν τα εγκαίνια της Νέας Ρώμης. Η λαμπρότητα της τελετής και το ότι η επέτειος της εορτάζετο ετησίως στις 11 Μαϊου, είναι γνωστά από ιστορικές πηγές του 8ου αιώνα. Το μεγαλειώδες έργο άρχισε το 326 υπό την επίβλεψη του ίδιου του Αυτοκράτορα. Η απόφαση για την θέση του Βυζαντίου ελήφθη το 325 κατά την διάρκεια της Συνόδου της Νικαίας και την επομένη της νίκης της Χρυσοπόλεως της Βιθυνίας, όπως αποδεικνύουν αναμνηστικά νομίσματα. Η ίδρυση μιάς νέας πρωτεύουσας βασίζετο σε μια παλαιότερη ιδέα. Ήδη ο Πλωτίνος εμπνέετο από την ιδέα της ιδρύσεως μιας πόλης των φιλοσόφων. Σύμφωνα με τον Σωζόμενο, ο Κωνσταντίνος είχε επιλέξει κατ´αρχάς την περιοχή της Τροίας. Αλλά και η πόλις Σέρδικα στο Δούναβη, η σημερινή Σόφια, περιήλθε περί το 317 στην στενότερη επιλογή του, όπως αποδεικνύει το απόφθευγμα του: „ Η Σέρδικα είναι η Ρώμη μου“.

Ο μύθος της ιδρύσεως της Κωνσταντινουπόλεως, γνωστός στην Δύση από την διήγηση του μοναχού Gunther de Pairis „Historia Consmopolitana“(1220), αναφέρεται στο ενύπνιο του Κωνσταντίνου. Μια γηραιά γυναίκα με πορφυρό ένδυμα μεταβάλεται σε μια ωραία νέα. Την ερμηνεία του ενυπνίου την έδωσε στον Κωνσταντίνο ο Πάπας Σίλβεστρος :Η γηραιά γυναίκα είναι το Βυζάντιο, η νεαρά είναι η Κωνσταντινούπολη.

Οράματα και όνειρα ήταν συχνά στοιχεία της θρησκείας, της πολιτικής και της ιστοριογραφίας. Για την βιογραφία του Κωνσταντίνου είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος γιατί είναι ένα κράμα ειδωλατρικών και χριστανικών, λογικών και παράλογων, ψυχολογικών και προπαγανδιστικών στοιχείων. Αυτό το τελευταίο, γιατί ο ίδιος ο Κωνσταντίνος έκανε προπαγανδιστικά λόγο για το ενύπνιο του.

Το χριστιανικό αστικό κέντρο, η Κωνσταντινούπολη, αντί της εθνικής μητροπόλεως, της Ρώμης, ήταν από θρησκευτικοπολιτικής απόψεως έργο πρωτοποριακό και μεταρρυθμιστικό. Το πολεοδομικό κατόρθωμα είναι και από σημερινής απόψεως πρωτοποριακό.

Μία σειρά νόμων συνετέλεσαν στην αύξηση του πληθυσμού της Πόλης:

Το Ius italicum - απαλλακτικό δiκαιο για τους κατοίκους από τον φόρο ακινήτου περιουσίας.
Γαι τους αριστοκράτες, παραχώρηση γαιών στην Μικρά Ασία, εφόσον θα κατοικούσαν στην Πόλη.
Για τον λαό δωρεάν ψωμί από κρατικούς φούρνους, εφόσον θα κατοικούσαν στην Πόλη.

Απαλλαγή των χριστιανών κατοίκων από τους φόρους munera (περιουσιακός φόρος) και lustralis collatio (φόρος μεγάλης περιουσίας).

Χωροταξικοί νόμοι για τις κυκλοφοριακές αρτηρίες, τις ιδιωτικές οικοδομές και την διαμόρφωση των δημοσίων χώρων.

Ο Ευσέβιος Καισαρείας(265 - 339) στο έργο του „Βίος Κωνσταντίνου του Βασιλέως“ τονίζει ότι η „Νέα Ρώμη“ ήταν χριστιανική πρωτεύουσα προς δόξαν Θεού. Στην παράδοση του Ευσέβιου, ο Θεοδοσιανός Κώδικας σε ένα νόμο του αναφέρει ότι ο Κωνσταντινος, θελήματος Θεού (deo iubente XII 5,7), ίδρυσε την Κωνσταντινούπολη. Αυτό το θεωρεί ο εθνικός ιστορικός Ζώσιμος του 5ου αιώνα εξιδανίκευση του Κωνσταντίνου στους πανηγυρικούς του Ευσέβιου. Και οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι αναφορές του Ζώσιμου επιβεβαιώνουν ότι παράλληλα συνυπήρχαν στην νέα πόλη, παγανιστικά μνημεία και ιερά ως απόδειξη της λατρείας της Αθηνάς, της Αρτέμιδος, της Αφροδίτης και κυρίως του Ηλίου, όπως το άγαλμα του ίδιου του Κωνσταντίνου ως „»’Ηλιος/Απόλλωνας“ στο Forum της Κωνσταντινουπόλεως.
Κατά τον Ζώσιμο η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως ήταν πράξη εξαϋλωτική και λύτρωση μετά από τα αιματηρά εγκλήματα του Κωνσταντίνου κατά του Λικίνιου, της συζύγου του Φαύστας και του γιού του Κρίσπου.

Γνωστά είναι τα πολιτισμικά κριτήρια που υπαγόρευσαν την ίδρυση της νέας πόλης.Το γεγονός δηλαδή ότι εγειτόνευε με της ελληνιστικές πόλεις Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Πέργαμο, τα κυρίως πνευματικά κέντρα της εποχής με ακαδημίες και βιβλιοθήκες.

Από γεωπολιτικής απόψεως η τοπογραφική θέση του Βυζαντίου είχε αμυντική και ενωτική σημασία για το κράτος. Εξασφάλιζε την κυριαρχία στην Ανατολή , από την οποία η απειλή για την αυτοκρατορία στο παρελθόν ήταν πιο έντονη απ ότι από την Δύση. Συγχρόνως η Κωνσταντινούπολη εξασφάλιζε την ενώτητα του κράτους και τα δυναστικά δικαίωματα των απογόνων του Κωνσταντίνου στον αυτοκρατορικό θρόνο.

Η πολιτικοϊστορική ερμηνεία της ιδρύσεως της Κωνσταντινουπόλεως ακολουθεί στην Δύση λίγο πολύ μία γραμμή, αυτή του Ουμανισμού μέχρι και τον Γαλλικό Διαφωτισμό. Αρχίζει από τον 15ον και 16ον αιώνα και αποκορυφώνεται στον 18ον αιώνα.

Κατά την εποχή της διαμάχης μεταξύ Ουγενόττων και Καθολικών στην Γαλλία του 17ου αιώνα, η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως κατανοείται πολιτικοθρησκευτικά ανάλογα με την πολιτικοθρησκευτική παρούσα κατάσταση. Ο Ουγενόττος Francois de la Nou εκθειάζει το 1630 τον Κωνσταντίνο. O Καθολικός Bénigne Bossuet (1627 1704) παραδέχεται τον Ευσέβιο, αλλά θεωρεί την ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως υπεύθυνη για την πτώση της Δύσης. Τα επιχειρήματα σφετερίζονται τον Κωνσταντίνο πολιτικοθρησκευτικά, ανάλογα με τα εκάστοτε καθολικά ή ουγενοττικά συμφέροντα. Ton 18ο αιώνα ο Montesquieu και ο Voltaire τελικά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ή Κωνσταντινούπολη κατέστρεψε την Ρώμη. Ως σύντομη αναφορά στο θέμα, το έργο του Montesquieu „Considérations sur les causes de la grandeur des Romains et de leur decadence” και το έργο „Dictionaire philosophique” του Voltaire: Η ίδρυση της Νέας Ρώμης ήταν γέννημα της φιλοδοξίας του Κωνσταντίνου και είχε ως συνέπεια τον αποδεκατισμό του πληθυσμού της Ιταλίας, την καταστροφή των οικονομικών θεμελίων της Δύσεως και την διάλυση του κρατικού οργανισμού της Αυτοκρατορίας.

Ο Voltaire σε ηλικία 83 ετών το 1771 γράφει την τραγωδία „Ειρήνη“ που αναφέρεται στο Βυζάντιο των Κομνηνών και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της αυτοκρατορίας από την Δύση στην Ανατολή είναι η αιτία της συμφοράς του κόσμου... „pour le malheur du monde“.

Μία άλλη γραμμή επιχειρημάτων είναι αυτή του άγγλου Edward Gibbon (1737-1794) στο έργο του „History of the decline and fall of the Roman Empire“, και του γερμανού Jacob Burckhardt. (1818 – 1897) στο έργο του „ Die Zeit Constantins des Großen“. Ο Gibbon έχει μια διαφοροποιημένη άποψη για τον Κωνσταντίνο, διότι κατ’αυτόν η άνοδος της Κωνσταντινουπόλεως δεν είναι αυτομάτως υπεύθυνη για τήν πτώση της Ρώμης. Και για τον Burckhardt ο Κωνσταντίνος ήταν μέγας, διότι σε μια μεταβατική εποχή ανεγνώρισε ότι η ισχύς του κράτους έγκειται στην ένωση θρησκείας και κράτους. Αυτό βεβαίως χωρίς να σημαίνει ότι και για το πολιτικό μέλλον, αυτή η πολιτικοθρησκευτική λύση θα μπορούσε να ισχύει. Η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως δεν ήταν μόνο πολεοδομικό έργο, αλλά νομοθετικό έργο. ‛Ηταν δηλαδή η ολοκλήρωση του νομοθετικού έργου του Κωνσταντίνου.

Είναι ασύλληπτο, όχι το ότι ο Κωνσταντίνος ίδρυσε την Πόλη, αλλά το ότι διανοήθηκε να μεταφέρει την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από την Ρώμη στο Βυζάντιο. Οι επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι κατ’ αρχάς η Κωνσταντινούπολη ιδρύθηκε μόνο ως αστικό κέντρο. Πρωτεύουσα έγινε αργότερα. Η ίδρυσή της ανήκει στην παράδοση των αστικών ιδρύσεων του παρελθόντος. ’Ετσι π.χ. περί το 293 μ.Χ. οι Καίσαρες Γαλέριος και Κωνστάντιος Χλωρός διέμεναν στην Θεσσαλονίκη και στην Τριέρ, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι αυτά τα αστικά κέντρα διεκδικούσαν το τίτλο „Πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας“.
Την εποχή του Κωνσταντίνου, η Πόλη ήταν μόνο αστικό κέντρο. Η ονομασία „Νέα Ρώμη“ της εδόθηκε μετά τον θάνατο του Κωνσταντίνου. Και „Κωνσταντινούπολη“ εν αντιθέσει προς τις ιδρύσεις των Τετραρχών προηγουμένως, εσήμαινε πόλη του Κωνσταντίνου και κυριαρχία του ενός και μόνου αυτοκράτορα. Παρ’ όλα αυτά, κατά τους αιώνες της ‛Υστερης Αρχαιότητας, η Ρώμη παρέμεινε „Caput mundi“ δηλαδή „Κεφαλή του κόσμου“.

Πρατηρούμε ότι το πνευματικό κλίμα της Ενωμένης Ευρώπης συνειδητοποιεί την αξία του παρελθόντος για την ταυτότητα του μέλλοντος της Ενώσεως. Είναι αισθητό, ότι αυτή η απασχόληση με το παρελθόν, φέρνει στην επιφάνεια κενά στην αντίληψη ακριβώς αυτού του παρελθόντος.

‛Ετσι γίνεται εμφανής η ανάγκη να ενσωματωθεί στην μνήμη του ευρύτερου ευρωπαϊκού κοινού η βυζαντινή παράδοση, ως κεφάλαιο του κοινού παρελθόντος. Και βεβαίως πρόκειται για την κοινή συνείδηση και το ευρύτερο κοινό, και όχι για τις σχολές Βυζαντινολογίας στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Το θέμα της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας 2007 είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και χριστιανική θρησκεία. Την αντίθεση αυτή μεταξύ Αρχαιότητας και Χριστιανισμού, την υπερέβη ο Imperator Caesar Flavius Constantinus.
Ο Κωνσταντίνος είναι κατά την γνώμη του μεγάλου προτεστάντη θεολόγου Johann Erst Gerhard(1582 - 1637), η „Σφιγξ“ στο κατώφλι της βυζαντινής ιστορίας. Eίναι δηλαδή φρουρός στην αρχή των βυζαντινών αιώνων. Και το Βυζάντιο με τις αντιφάσεις του, ως Χριστιανική Αυτοκρατορία και εξέλιξη του Imperium Romanum, είναι κατά τον βυζαντινολόγο Ralph-Johannes Lilie πολύ πιο μοντέρνο από όλα τα άλλα χριστιανικά κράτη του Μεσαίωνα.
........................................................................................................

Σχόλιο 1:Δηλαδή οι Ευρωπαίοι ,που τόσο τούς πιθηκίζουν οι δικοί μας επαρχιώτες ,διέπραξαν τέτοια ´προδοσία´ώστε έκαναν επίσημες τελετές στο Τρίερ στα πλαίσια τού ορισμού τού Λουξεμβούργου ως Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας για το 2007.??
Γι αυτό πάνε και κλαίνε στην Turkish Daily News?.Πού αλλού να βρούνε παρηγοριά.??
Δηλαδή η Ευρώπη ψάχνει το παρελθόν της??Μα κάντε κάτι κυριε Βερέμη και κυρία Γιανάκου και κυρία Ρεπούση,για να μήν μαθαίνουμε αυτά τα νεα στην Ψωροκώσταινα.
Σχόλιο 2:Αναμενόμενη η αντίληψη τού Βολταίρου.Ο πολυδιαφημισμένος τύπος αυτός υπήρξε φανατικός οπαδός τής Απολυταρχίας και ψιλογούσταρε την δουλεία.
Σχόλιο 3:Για τίς συγκεκριμένες φετεινές εκδηλώσεις υπήρξε αναφορά και στην εφημερίδα ´Ελευθεροτυπία´πρό ημερών ,χωρίς άλλα σχόλια.
Προφανώς πολλοί κατάπιαν τήν γλώσσα τους.
Βρέ τούς ´κουτόφραγκους´.Ασχολούνται σοβαρά με την Ιστορία.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: μη προνομιούχοι χριστιανοί

Ποια σχέση έχει το Λουξεμβούργο, η Ευρωπαική Πρωτεύουσα 2007 με την Κωνσταντινούπολη, την Βασιλεύουσα του 330

Ειρήνη Lang- Γρυπάρη





Φέτος οι εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας του 2007 διοργανώνονται από το κράτος του Λουξεμβούργου, την γύρω περιοχή της Ρηνανίας/Παλατινάτου, και την γερμανική πόλη Τρίερ, και είναι αφιερωμένες στον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Μεγάλο. Η Τρίερ (Treveris), η „Augusta Treverorum“ (πόλη του Αυγούστου στην χώρα των Treverer - κελτική φυλή), ήταν από το 312 η πόλη του Κωνσταντίνου. Από την Τρίερ το 307 εξόρμησε ο Κωνσταντίνος και υπέταξε την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ως ηγεμών επέβαλλε την μετάβαση από την Αρχαιότητα των Εθνικών στον Μεσαίωνα των Χριστιανών.

Σήμερα, 1700 χρόνια αργότερα, η πόλη της Τρίερ σε συνεργασία με 160 μουσεία του κόσμου – βεβαίως και του Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών - και των μουσείων του Λούβρου, του Βατικανού, του Καπιτωλίου της Ρώμης και του Βρεταννικού Μουσείου του Λονδίνου, αναφέρεται στον Κωνσταντίνο, ως ευρωπαϊκή μορφή με σημασία για το ευρωπαϊκό παρόν.

Το συνοδευτικό πρόγραμμα και η όλη παρουσίαση είναι υψιλότατου επιπέδου.

Ιδιαίτερο κατόρθωμα η ανακαίνιση της κεφαλής του κολοσσιαίου αγάλματος του Κωνσταντίνου που στήθηκε το 312 στην Βασιλική του Μαξεντίου στο Forum Romanum της Ρώμης. Πρόκειται για ένα από τα κολοσσιαία αγάλματα της ‛Υστερης Αρχαιότητας, ανάλογο του Κολοσσού της Ρόδου, του αγάλματος του Νέρωνα στο Κολοσσαίο της Ρώμης, και του χρυσελεφάντινου αγάλματος του Δία της Αρχαίας Ολυμπίας. Η κεφαλή του αγάλματος που έχει 12 μέτρα ύψος, ανακαινίστηκε με βάση τις διαστάσεις των σωζομένων τμημάτων της κεφαλής και του αριστερού πέλματος με την βοήθεια Laser και ψηφιακής τεχνολογίας.

Με σκοπό την προετοιμασία του Ευρωπαϊκού έτους 2007, έλαβε χώρα το 2005 στο Πανεπιστήμιο της Τρίερ ένα διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα την ιστορική και πολιτισμική σημασία του Κωνσταντίνου και της εποχής του για την σημερινή Ευρώπη. Το αποτέλεσμα ήταν πολλαπλές απόψεις, τις οποίες αναφέρουμε μόνο σε σχέση με το θέμα, γιατί ο Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας από την Ρώμη στο Βυζάντιο, πρώην αποικία των Μεγάρων περί το 658 π.Χ., και αργότερα από το 479 π.Χ. υπό σπαρτιατική αρχή.

Ποιοί ήταν οι λόγοι της ιδρύσεως μιάς ευρωπαϊκής πρωτεύουσας το 330 στην Ανατολή;

Στις 11 Μαίου του 330 εορτάστηκαν τα εγκαίνια της Νέας Ρώμης. Η λαμπρότητα της τελετής και το ότι η επέτειος της εορτάζετο ετησίως στις 11 Μαϊου, είναι γνωστά από ιστορικές πηγές του 8ου αιώνα. Το μεγαλειώδες έργο άρχισε το 326 υπό την επίβλεψη του ίδιου του Αυτοκράτορα. Η απόφαση για την θέση του Βυζαντίου ελήφθη το 325 κατά την διάρκεια της Συνόδου της Νικαίας και την επομένη της νίκης της Χρυσοπόλεως της Βιθυνίας, όπως αποδεικνύουν αναμνηστικά νομίσματα. Η ίδρυση μιάς νέας πρωτεύουσας βασίζετο σε μια παλαιότερη ιδέα. Ήδη ο Πλωτίνος εμπνέετο από την ιδέα της ιδρύσεως μιας πόλης των φιλοσόφων. Σύμφωνα με τον Σωζόμενο, ο Κωνσταντίνος είχε επιλέξει κατ´αρχάς την περιοχή της Τροίας. Αλλά και η πόλις Σέρδικα στο Δούναβη, η σημερινή Σόφια, περιήλθε περί το 317 στην στενότερη επιλογή του, όπως αποδεικνύει το απόφθευγμα του: „ Η Σέρδικα είναι η Ρώμη μου“.

Ο μύθος της ιδρύσεως της Κωνσταντινουπόλεως, γνωστός στην Δύση από την διήγηση του μοναχού Gunther de Pairis „Historia Consmopolitana“(1220), αναφέρεται στο ενύπνιο του Κωνσταντίνου. Μια γηραιά γυναίκα με πορφυρό ένδυμα μεταβάλεται σε μια ωραία νέα. Την ερμηνεία του ενυπνίου την έδωσε στον Κωνσταντίνο ο Πάπας Σίλβεστρος :Η γηραιά γυναίκα είναι το Βυζάντιο, η νεαρά είναι η Κωνσταντινούπολη.

Οράματα και όνειρα ήταν συχνά στοιχεία της θρησκείας, της πολιτικής και της ιστοριογραφίας. Για την βιογραφία του Κωνσταντίνου είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος γιατί είναι ένα κράμα ειδωλατρικών και χριστανικών, λογικών και παράλογων, ψυχολογικών και προπαγανδιστικών στοιχείων. Αυτό το τελευταίο, γιατί ο ίδιος ο Κωνσταντίνος έκανε προπαγανδιστικά λόγο για το ενύπνιο του.

Το χριστιανικό αστικό κέντρο, η Κωνσταντινούπολη, αντί της εθνικής μητροπόλεως, της Ρώμης, ήταν από θρησκευτικοπολιτικής απόψεως έργο πρωτοποριακό και μεταρρυθμιστικό. Το πολεοδομικό κατόρθωμα είναι και από σημερινής απόψεως πρωτοποριακό.

Μία σειρά νόμων συνετέλεσαν στην αύξηση του πληθυσμού της Πόλης:

Το Ius italicum - απαλλακτικό δiκαιο για τους κατοίκους από τον φόρο ακινήτου περιουσίας.
Γαι τους αριστοκράτες, παραχώρηση γαιών στην Μικρά Ασία, εφόσον θα κατοικούσαν στην Πόλη.
Για τον λαό δωρεάν ψωμί από κρατικούς φούρνους, εφόσον θα κατοικούσαν στην Πόλη.

Απαλλαγή των χριστιανών κατοίκων από τους φόρους munera (περιουσιακός φόρος) και lustralis collatio (φόρος μεγάλης περιουσίας).

Χωροταξικοί νόμοι για τις κυκλοφοριακές αρτηρίες, τις ιδιωτικές οικοδομές και την διαμόρφωση των δημοσίων χώρων.

Ο Ευσέβιος Καισαρείας(265 - 339) στο έργο του „Βίος Κωνσταντίνου του Βασιλέως“ τονίζει ότι η „Νέα Ρώμη“ ήταν χριστιανική πρωτεύουσα προς δόξαν Θεού. Στην παράδοση του Ευσέβιου, ο Θεοδοσιανός Κώδικας σε ένα νόμο του αναφέρει ότι ο Κωνσταντινος, θελήματος Θεού (deo iubente XII 5,7), ίδρυσε την Κωνσταντινούπολη. Αυτό το θεωρεί ο εθνικός ιστορικός Ζώσιμος του 5ου αιώνα εξιδανίκευση του Κωνσταντίνου στους πανηγυρικούς του Ευσέβιου. Και οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι αναφορές του Ζώσιμου επιβεβαιώνουν ότι παράλληλα συνυπήρχαν στην νέα πόλη, παγανιστικά μνημεία και ιερά ως απόδειξη της λατρείας της Αθηνάς, της Αρτέμιδος, της Αφροδίτης και κυρίως του Ηλίου, όπως το άγαλμα του ίδιου του Κωνσταντίνου ως „»’Ηλιος/Απόλλωνας“ στο Forum της Κωνσταντινουπόλεως.
Κατά τον Ζώσιμο η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως ήταν πράξη εξαϋλωτική και λύτρωση μετά από τα αιματηρά εγκλήματα του Κωνσταντίνου κατά του Λικίνιου, της συζύγου του Φαύστας και του γιού του Κρίσπου.

Γνωστά είναι τα πολιτισμικά κριτήρια που υπαγόρευσαν την ίδρυση της νέας πόλης.Το γεγονός δηλαδή ότι εγειτόνευε με της ελληνιστικές πόλεις Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Πέργαμο, τα κυρίως πνευματικά κέντρα της εποχής με ακαδημίες και βιβλιοθήκες.

Από γεωπολιτικής απόψεως η τοπογραφική θέση του Βυζαντίου είχε αμυντική και ενωτική σημασία για το κράτος. Εξασφάλιζε την κυριαρχία στην Ανατολή , από την οποία η απειλή για την αυτοκρατορία στο παρελθόν ήταν πιο έντονη απ ότι από την Δύση. Συγχρόνως η Κωνσταντινούπολη εξασφάλιζε την ενώτητα του κράτους και τα δυναστικά δικαίωματα των απογόνων του Κωνσταντίνου στον αυτοκρατορικό θρόνο.

Η πολιτικοϊστορική ερμηνεία της ιδρύσεως της Κωνσταντινουπόλεως ακολουθεί στην Δύση λίγο πολύ μία γραμμή, αυτή του Ουμανισμού μέχρι και τον Γαλλικό Διαφωτισμό. Αρχίζει από τον 15ον και 16ον αιώνα και αποκορυφώνεται στον 18ον αιώνα.

Κατά την εποχή της διαμάχης μεταξύ Ουγενόττων και Καθολικών στην Γαλλία του 17ου αιώνα, η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως κατανοείται πολιτικοθρησκευτικά ανάλογα με την πολιτικοθρησκευτική παρούσα κατάσταση. Ο Ουγενόττος Francois de la Nou εκθειάζει το 1630 τον Κωνσταντίνο. O Καθολικός Bénigne Bossuet (1627 1704) παραδέχεται τον Ευσέβιο, αλλά θεωρεί την ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως υπεύθυνη για την πτώση της Δύσης. Τα επιχειρήματα σφετερίζονται τον Κωνσταντίνο πολιτικοθρησκευτικά, ανάλογα με τα εκάστοτε καθολικά ή ουγενοττικά συμφέροντα. Ton 18ο αιώνα ο Montesquieu και ο Voltaire τελικά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ή Κωνσταντινούπολη κατέστρεψε την Ρώμη. Ως σύντομη αναφορά στο θέμα, το έργο του Montesquieu „Considérations sur les causes de la grandeur des Romains et de leur decadence” και το έργο „Dictionaire philosophique” του Voltaire: Η ίδρυση της Νέας Ρώμης ήταν γέννημα της φιλοδοξίας του Κωνσταντίνου και είχε ως συνέπεια τον αποδεκατισμό του πληθυσμού της Ιταλίας, την καταστροφή των οικονομικών θεμελίων της Δύσεως και την διάλυση του κρατικού οργανισμού της Αυτοκρατορίας.

Ο Voltaire σε ηλικία 83 ετών το 1771 γράφει την τραγωδία „Ειρήνη“ που αναφέρεται στο Βυζάντιο των Κομνηνών και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της αυτοκρατορίας από την Δύση στην Ανατολή είναι η αιτία της συμφοράς του κόσμου... „pour le malheur du monde“.

Μία άλλη γραμμή επιχειρημάτων είναι αυτή του άγγλου Edward Gibbon (1737-1794) στο έργο του „History of the decline and fall of the Roman Empire“, και του γερμανού Jacob Burckhardt. (1818 – 1897) στο έργο του „ Die Zeit Constantins des Großen“. Ο Gibbon έχει μια διαφοροποιημένη άποψη για τον Κωνσταντίνο, διότι κατ’αυτόν η άνοδος της Κωνσταντινουπόλεως δεν είναι αυτομάτως υπεύθυνη για τήν πτώση της Ρώμης. Και για τον Burckhardt ο Κωνσταντίνος ήταν μέγας, διότι σε μια μεταβατική εποχή ανεγνώρισε ότι η ισχύς του κράτους έγκειται στην ένωση θρησκείας και κράτους. Αυτό βεβαίως χωρίς να σημαίνει ότι και για το πολιτικό μέλλον, αυτή η πολιτικοθρησκευτική λύση θα μπορούσε να ισχύει. Η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως δεν ήταν μόνο πολεοδομικό έργο, αλλά νομοθετικό έργο. ‛Ηταν δηλαδή η ολοκλήρωση του νομοθετικού έργου του Κωνσταντίνου.

Είναι ασύλληπτο, όχι το ότι ο Κωνσταντίνος ίδρυσε την Πόλη, αλλά το ότι διανοήθηκε να μεταφέρει την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από την Ρώμη στο Βυζάντιο. Οι επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι κατ’ αρχάς η Κωνσταντινούπολη ιδρύθηκε μόνο ως αστικό κέντρο. Πρωτεύουσα έγινε αργότερα. Η ίδρυσή της ανήκει στην παράδοση των αστικών ιδρύσεων του παρελθόντος. ’Ετσι π.χ. περί το 293 μ.Χ. οι Καίσαρες Γαλέριος και Κωνστάντιος Χλωρός διέμεναν στην Θεσσαλονίκη και στην Τριέρ, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι αυτά τα αστικά κέντρα διεκδικούσαν το τίτλο „Πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας“.
Την εποχή του Κωνσταντίνου, η Πόλη ήταν μόνο αστικό κέντρο. Η ονομασία „Νέα Ρώμη“ της εδόθηκε μετά τον θάνατο του Κωνσταντίνου. Και „Κωνσταντινούπολη“ εν αντιθέσει προς τις ιδρύσεις των Τετραρχών προηγουμένως, εσήμαινε πόλη του Κωνσταντίνου και κυριαρχία του ενός και μόνου αυτοκράτορα. Παρ’ όλα αυτά, κατά τους αιώνες της ‛Υστερης Αρχαιότητας, η Ρώμη παρέμεινε „Caput mundi“ δηλαδή „Κεφαλή του κόσμου“.

Πρατηρούμε ότι το πνευματικό κλίμα της Ενωμένης Ευρώπης συνειδητοποιεί την αξία του παρελθόντος για την ταυτότητα του μέλλοντος της Ενώσεως. Είναι αισθητό, ότι αυτή η απασχόληση με το παρελθόν, φέρνει στην επιφάνεια κενά στην αντίληψη ακριβώς αυτού του παρελθόντος.

‛Ετσι γίνεται εμφανής η ανάγκη να ενσωματωθεί στην μνήμη του ευρύτερου ευρωπαϊκού κοινού η βυζαντινή παράδοση, ως κεφάλαιο του κοινού παρελθόντος. Και βεβαίως πρόκειται για την κοινή συνείδηση και το ευρύτερο κοινό, και όχι για τις σχολές Βυζαντινολογίας στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Το θέμα της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας 2007 είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και χριστιανική θρησκεία. Την αντίθεση αυτή μεταξύ Αρχαιότητας και Χριστιανισμού, την υπερέβη ο Imperator Caesar Flavius Constantinus.
Ο Κωνσταντίνος είναι κατά την γνώμη του μεγάλου προτεστάντη θεολόγου Johann Erst Gerhard(1582 - 1637), η „Σφιγξ“ στο κατώφλι της βυζαντινής ιστορίας. Eίναι δηλαδή φρουρός στην αρχή των βυζαντινών αιώνων. Και το Βυζάντιο με τις αντιφάσεις του, ως Χριστιανική Αυτοκρατορία και εξέλιξη του Imperium Romanum, είναι κατά τον βυζαντινολόγο Ralph-Johannes Lilie πολύ πιο μοντέρνο από όλα τα άλλα χριστιανικά κράτη του Μεσαίωνα.
........................................................................................................

Σχόλιο 1:Δηλαδή οι Ευρωπαίοι ,που τόσο τούς πιθηκίζουν οι δικοί μας επαρχιώτες ,διέπραξαν τέτοια ´προδοσία´ώστε έκαναν επίσημες τελετές στο Τρίερ στα πλαίσια τού ορισμού τού Λουξεμβούργου ως Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας για το 2007.??
Γι αυτό πάνε και κλαίνε στην Turkish Daily News?.Πού αλλού να βρούνε παρηγοριά.??
Δηλαδή η Ευρώπη ψάχνει το παρελθόν της??Μα κάντε κάτι κυριε Βερέμη και κυρία Γιανάκου και κυρία Ρεπούση,για να μήν μαθαίνουμε αυτά τα νεα στην Ψωροκώσταινα.
Σχόλιο 2:Αναμενόμενη η αντίληψη τού Βολταίρου.Ο πολυδιαφημισμένος τύπος αυτός υπήρξε φανατικός οπαδός τής Απολυταρχίας και ψιλογούσταρε την δουλεία.
Σχόλιο 3:Για τίς συγκεκριμένες φετεινές εκδηλώσεις υπήρξε αναφορά και στην εφημερίδα ´Ελευθεροτυπία´πρό ημερών ,χωρίς άλλα σχόλια.
Προφανώς πολλοί κατάπιαν τήν γλώσσα τους.
Βρέ τούς ´κουτόφραγκους´.Ασχολούνται σοβαρά με την Ιστορία.

Πηγή; Προέλευση;
 

oldman

AVClub Enthusiast
7 December 2006
937
Anavissos
Η στροφή προς τον συντηρητισμό της ευρωπαϊκής – γενικά δυτικής – νεολαίας που προκαλεί τάχα έκπληξη στους αναλυτές δεν είναι τυχαία. Δημιουργείται βάσει οργανωμένου σχεδίου της στροφής προς τις χριστιανικές αξίες. Ο χριστιανομαρξισμός που είναι τελευταία στη μόδα παίζει κι αυτός σημαντικό ρόλο. Έτσι μετά τις εκδηλώσεις για την προώθηση της αναγνώρισης της προσωπικότητας του Μεγάλου Κωνσταντίνου από τους ευρωπαίους, (αλήθεια, προς τι η έκπληξη; Δικό τους παιδί είναι.), μην εκπλαγείτε αν αργότερα δεν ανακηρυχτεί και ο άγιος Νεκτάριος προστάτης των Βρυξελών.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Nαι αλλά ο Ντανιέλ Κον Μπεντίντ τού Γαλλικού Μαη που τώρα πρεσβεύει τον Πολεμο τών Πολιτισμών τού Χάντινγκτον χειροκροτά τούς βομβαρδισμούς τού Βελιγραδίου και τού Ιράκ
Οπότε καλύτερα να γίνεται απόπειρα προσεγγίσεως τών Πολιτισμών μέσω τής Ιστορίας,παρά απο δήθεν ´επαναστάτες´που γίνανε τσιράκια τού Μπούς.Και που φυσικά εξακολουθούν να δηλώνουν ´άθεοι´.
Μαλλον δεν είσαι ενημερωμένος αγαπητέ Oldman.
Oλη η αντιδραστική διανόηση τών Γάλλων που κόπτεται υπέρ τών ´ανθρωπίνων δικαιωματων´(βλέπε πολιτική αμερικανικού ιμπεριαλισμού δηλαδή)με επικεφαλής τον Αντρέ Γκλυξμάν αλλά και όλους τούς πρώην σοσιαλιστές που έτρεξαν να προσκυνήσουν τον Σαρκοζί δηλώνουν ´άθεοι´και εναντίον τού φονταμενταλισμού για να κρύψουν τίς πομπές τους.
Ετσι πανηγυρίζουν για τίς βόμβες στο Βελιγράδι και στο Ιράκ απενοχοποιημένοι.
Τι να κάνουμε η Ιστορία δεν είναι προνόμιο τής τελευταίας πεντηκονταετίας ,ούτε περιμέναμε τούς Βολταίρους για να μάς την διδάξουν.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Μήπως θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε την θέση τών Ελλήνων στην Ρωμαϊκή Περίοδο και τι γνώμη είχαν οι ιδιοι οι Ρωμαίοι για τον Ελληνικό πολιτισμό??Και τι συνέβαινε με την ελληνική γλώσσα??
Iσως ετσι καταλαβαίναμε καλύτερα γιατί ο Κωνσταντίνος επέλεξε την Πόλη για πρωτεύουσα του Νέου Κράτους.Και τούς λόγους πού την μετέφερε ανατολικά.
Μήν το μπερδεύουμε με τον φυλετισμό τον πολιτισμό τών ελλήνων.Είπαμε αυτά τα λένε ο Πλεύρης και κάποιοι ´φωταδιστές´ αντάμα και αγκαλίτσα,που ως δια μαγείας χάνουν καμιά 15αριά αιώνες ιστορίας.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: μη προνομιούχοι χριστιανοί

Η στροφή προς τον συντηρητισμό της ευρωπαϊκής – γενικά δυτικής – νεολαίας που προκαλεί τάχα έκπληξη στους αναλυτές δεν είναι τυχαία. Δημιουργείται βάσει οργανωμένου σχεδίου της στροφής προς τις χριστιανικές αξίες. Ο χριστιανομαρξισμός που είναι τελευταία στη μόδα παίζει κι αυτός σημαντικό ρόλο. Έτσι μετά τις εκδηλώσεις για την προώθηση της αναγνώρισης της προσωπικότητας του Μεγάλου Κωνσταντίνου από τους ευρωπαίους, (αλήθεια, προς τι η έκπληξη; Δικό τους παιδί είναι.), μην εκπλαγείτε αν αργότερα δεν ανακηρυχτεί και ο άγιος Νεκτάριος προστάτης των Βρυξελών.


Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι μπορεί κανείς με ένα οργανωμένο σχέδιο να στρέψει ιδεολογικά ή πολιτικά το σύνολο ή την πλειοψηφία της νεολαίας προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Υπάρχει κάτι που να δικαιολογεί αυτή την άποψή;
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
H αδυναμία τών ´κλασσικών κομμάτων´να ερμηνεύσουν τον μετανεωτερικό κόσμο,δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με κάποιο τόοοσο επιτυχημένο πιά παγκόσμιο σχέδιο(αυτό οδηγεί σε θεωρίες συνωμοσίας,που πολλάκις έχουν δεί το φώς ανά τούς αιώνες και θυμίζουν αστειότητες τύπου Κωδικα Da Vinci).
Aλλά και στην υποθετική εκείνη περίπτωση που υπάρχει και πάλι θα πρεπει να αναρωτηθούμε ως προς το τί είδους ερμηνευτικά εργαλεία χρησιμοποιούν οι νόμιμοι αλλά και ´παράνομοι φορείς´για να κατανοήσουν την σημερινή περίοδο ή έστω αυτή την ´φοβερή και τρομερή συνωμοσία´.
Η κρίση τών ιδεολογιών είναι εμφανής και ο κόσμος στήν μετά τον Διαφωτισμό φάση εξηγείται με εργαλεία πού έχουν σκουριάσει.
Και αυτό είναι το ζητούμενο.
Να ειδωθεί το οικονομικό,πολιτισμικό ,τεχνολογικό και γεωπολιτικό παιχνίδι στην παγκόσμια σκακιέρα όπως όντως είναι.
Εάν δεν συμβεί αυτό,δηλαδή να υπάρχουν ουσιαστικές εναλλακτικές απαντήσεις για την μετα-νεωτερική εποχή ,που να πείθουν τούς πολίτες ,ο άνθρωπος θα παραμείνει δέσμιος τού καταστροφικού συστήματος αναγκών στο οποίο έχει εγκλωβιστεί και που εμποδίζει την φυσιολογική του εξέλιξη και ολοκλήρωση.
Το Ατομο έχει στην ουσία διαλυθεί ή στήν καλύτερη περίπτωση παραμένει καθηλωμένο στο ´στοματικό στάδιο´τής υποχρεωτικής κάλυψης κάθε ανάγκης του,όπως τα νήπια.Περνάμε την εποχή τής ψυχαναγκαστικής υποταγής σε κάθε λογής ανάγκη,που είναι άλλου τύπου δουλεία.
Αυτή η ´υπέρβαση´δεν μπορεί να επιτευχθεί με χρήση οικονομίστικων και μόνον εργαλείων.Ουδέποτε εξηγήθηκαν οι κοινωνικές παράμετροι μόνον με οικονομικούς όρους(χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Α.Παγκόσμιος Πολεμος,που έγινε μεταξύ χωρών με μεγάλες εμπορικές συναλλαγές)όπως πιστεύουν αγοραίοι μαρξιστές ή νεοφιλελεύθεροι,που θεωρούν ότι ο άνθρωπος είναι το σύνολο τών σχέσεων παραγωγής του και ότι θα σταματήσουν οι πόλεμοι εάν υπάρχει οικονομική συνεργασία τών χωρών...Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγάλες αιματοχυσίες.
Ζητούμενο είναι η ανανοηματοδότηση τού ατομικού και συλλογικού υποκειμένου.Αυτό όμως φαίνεται να αργεί ακόμα...
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Και μιά και συζητάμε και για τήν κατάπτωση τής Ευρώπης ,αλλά και γιά τον εξευτελισμό τών ´κλασσικών κομμάτων´ενδιαφέρον έχει το σχόλιο τού Γ.Τριάντη στην στήλη του στην ´Ε´για τον Μπλαίρ.
Απεκαλύφθη οτι ο Μπλαίρ και ο Μέρντοκ ,ο γνωστός μεγιστάνας τού τύπου στην Αγγλία είχαν πλήρη συνεργασία σε όλα τα σημαντικά θέματα.
Επί παραδείγματι όταν ο Μπλαίρ ήθελε να επιβάλλει την εισβολή στο Ιράκ έβγαινε η κωλοφυλλάδα η Sun(μιλάμε η ελληνική εσπρέσσο μοιάζει με Ντοστογιέφσκυ μπροστά της)και έβριζε άθλια τον Σιράκ που ήταν αντίθετος με την εισβολή.
Βήμα δεν έκανε ο Μπλαίρ χωρίς τον Μέρντοχ.Αυτό το πολεμοκάπηλο κάθαρμα,αυτός ο Αζόρ τού Μπούς υπήρξε κανονικό πιόνι τού μεγαλοπαράγοντα.
Ο Τριάντης αναρωτιέται πώς άρα γε ο Μερντοχ θα ´τακτοποιούσε´για τον ´κεντροαριστερό ´Μπλαίρ εσωτερικά ζητήματα τής χώρας και πολιτικούς του αντιπάλους.
Βρέ τον Τονυ,μα καλά ο Διαφωτισμός και ο ´Ορθός Λόγος´δεν τον φώτισαν να μήν είναι τόσο ξεδιάντροπος??
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
John Haldon:Byzantium,A History,εκδ.Ελληνικά Γράμματα 2007.
Ο Haldon είναι καθηγητής Βυζαντινής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο τού Princeton.
Στήν εισαγωγή τού ενδιαφέροντος βιβλίου του (σ.15)σημειώνει:'Σύμφωνα με τίς πληροφορίες πού αντλούμε από τίς γραπτές πηγές και τα υλικά τεκμήρια,η βυζαντινή αυλή δέν ήταν περισσότερο διεφθαρμένη,εξαγοράσιμη ή συνωμοτική απο οποιαδήποτε άλλη μεσαιωνική αυλή στήν Δύση ή στην Ανατολή.
Πάντως ,χρειάστηκε πολύς χρόνος γιά να ανασκευαστούν αυτές οι αντιλήψεις.
Οι ιστορικοί πού ασχολούνται με την παράδοση τής Δυτικής Ευρώπης,συχνά έπεσαν θύματα τής εθνικιστικής ευρωποκεντρικής προπαγάνδας,πού πρωτοεμφανίστηκε τον 17ο και 18ο αιώνα στό πλαίσιο τών αυξανομένων εθνικιστικών και ορθολογιστικών αντιλήψεων τής εποχής.´
Βρέ τούς άτιμους τούς Δυτικούς επιστήμονες ιστορικούς.Ακου εθνικισμός και ευρωποκεντρική προπαγάνδα στην Ευρώπη.
Και εμείς που νομίζαμε οτι μονον στίς ´καθυστερημένες χώρες´υπήρχαν τέτοια φαινόμενα.Τελικά αυτοί οι Δυτικοί πρέπει να είναι πράκτορες εναντίον τών χωρών τους πού ξαναδιαβάζουν την Ιστορία.
Βαζουμε και τον Haldon στόν κατάλογο τών ´πρακτόρων´.Και υπάρχουν μπόλικοι πανάθεμά τους,που ασχολούνται σοβαρά με την Παγκόσμια Ιστορία.
Ε,τώρα εδώ στην επαρχία έχουμε μείνει σε ´συνθήματα´
 

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,627
Κάτι σχετικό-άσχετο:
Είχα δει ένα ντοκιμαντέρ, (στο ΝG νομίζω) που λίγο πολύ έβγαζε τους Κέλτες ανώτερους απ τους αρχαίους Έλληνες, επειδή, λέει, επιβίωσαν, ενώ οι αρχαίοι Έλληνες καταστράφηκαν τελείως από τους Ρωμαίους.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Κάτι σχετικό-άσχετο:
Είχα δει ένα ντοκιμαντέρ, (στο ΝG νομίζω) που λίγο πολύ έβγαζε τους Κέλτες ανώτερους απ τους αρχαίους Έλληνες, επειδή, λέει, επιβίωσαν, ενώ οι αρχαίοι Έλληνες καταστράφηκαν τελείως από τους Ρωμαίους.

Oι ελληνες δεν καταστράφηκαν πολιτιστικά απο τούς Ρωμαίους.Οι ίδιοι μάλιστα οι Ρωμαίοι,παρ´ότι τούς είχαν υποτάξει στρατιωτικά πάντα είχαν σύμπλεγμα πολιτιστικής κατωτερότητας πρός τούς ελληνες και οι έλληνες σύμπλεγμα πολιτικής κατωτερότητας πρός τούς Ρωμαίους.Η ελληνική αριστοκρατία συμβιβάστηκε με την Ρωμαϊκή κατοχή και η Ρωμαϊκή αριστοκρατία αντέγραφε συχνά τούς ελληνικούς τρόπους.
Ενδιαφέρον έχει το βιβλίο τού Paul Veyne :'L'Empire Greco-Romain'εκδόσεις Seuile,Παρίσι 2005.
Επίσης σημαντικό βιβλίο είναι αυτό τού Α.Η.Μ.Jones:'The Greeks under the Roman Empire,Dumbarton Oak Papers,17,1963
O Jones γράφει ότι´Το πλέον εκπληκτικό γνώρισμα τής Ρωμαϊκής διακυβέρνησης στην ελληνική ανατολή είναι ότι παρά την μακρά διάρκειά της είχε τόσο μικρή επίδραση στον πολιτισμό τής περιοχής.....Στην πραγματικότητα η επίδρασις ασκήθηκε κατά την αντίθετη φορά´σ.1-19
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Και οι κατσαρίδες είναι ανώτερες από το ανθρώπινο είδος. Επιβιώνουν 300 εκ. χρόνια τώρα. Και ο κώνωπας μεγαλύτερος από τον Δαρείο τον Γ´, γιατί κατά την "επίσημη" εκδοχή αυτός μόνο πέτυχε να νικήσει τον μεγαλέξανδρο. Και φυσικά οι Αβοριγίνες ήταν μεγαλύτερος λαός και από τους Κέλτες και τους Έλληνες, γιατί δεν νικήθηκαν ποτέ από τους Ρωμαίους. Σύγκρισις ηλιθίου.