Στα πρωτα σκρινσοτς με την VA υπο γωνια υπαρχει σημαντικο φειντ στην VA
με εμφανες ξεθωριασμα χρωματων. (σε σκηνες κανονικου φωτισμου)
Στα δευτερα σκοτεινα πλανα, βλεπουμε το γνωστο φειντ των IPS στα τελειως μαυρα υπο πολυ μεγαλη (και χαμηλη)
γωνια αλλα επισης βλεπουμε και στο VA το περιφημο μαυρο να εχει παει περιπατο υπο γωνια.
Αλλοιώσεις υπό γωνία έχουν και οι δύο τύποι. Καταρχάς, εμφανίζουν πτώση φωτεινότητας και χειροτέρευση του μαύρου. Από εκεί και πέρα, τα IPS σκοτεινιάζουν το gamma ενώ τα VA το φωτίζουν. Αυτό που έχουν μικρότερο τα IPS σε σχέση με τα VA, είναι το color shift, αν και στα 8-12 segment VA, η διαφορά είναι μικρή.
Το "μαύρο" των VA μπορεί να πηγαίνει περίπατο υπό γωνία, αλλά σε οποιαδήποτε γωνία παραμένει καλύτερο από των IPS (τουλάχιστον στα 8-12 segment VA).
Αυτη τη στιγμη μαλιστα βλεπω στη 49αρα IPS LG την εικονα του AVclub με τα μαυρα απο το PC
υπο γωνια 45 μοιρων στα σκοτεινα και δεν παρατηρω κανενα φειντ, καμια ασπριλα.
Η ασπριλα στην δικη μου IPS εμφανιζεται στα τελειως μαυρα χωρις φωτα
μονο αν κυταζω την εικονα απο ψηλα ή απο χαμηλα,
που δεν υπαρχει βεβαια τετοια περιπτωση. (δλδ ορθιος η σκυμενος κατω απο πολυ κοντα)
Ενδιαφέρον αυτό που περιγράφεις. Αν δεν σου είναι κόπος, μπορείς να ανεβάσεις μια φωτό υπό γωνία από πολύ σκοτεινή σκηνή ταινίας σε σκοτάδι;