Μηχανουργικός τορνος.

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Αυτό δεν είναι πρόβλημα ,όπως είπα πριν έχω διάφορες διαμέτρους και πάχη πχ η διαφορά του ύψους από το κέντρο στην περιφέρεια σε μια ακέφαλη βίδα 4 mm με έναν δίσκο 80mm και βάθος εγκοπής 0,8 mm είναι μόνο 0,03mm.
Φαίνεται η διαφορά του 0,03mm με το ματι;;
 

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,790
Αθήνα
σωστό.
θα πρέπει ένα από τα δύο μέρη να είναι μετακινούμενο στην ευθεία κοπής του δίσκου.
κάποια στιγμή θα δοκιμάσω να στερεώσω το κινέζικο dremel στο εξάρτημα που μου έδωσες και να προσπαθήσω μια κοπή..
ίσως το βράδυ που θα σχολάσω
Χωρίς να έχω προσωπική εμπειρία απο τόρνο και τα εξειδικευμένα που συζητάτε εδώ παρακολουθώ το θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μιας και ο μηχανουργικός τόρνος μου προκαλεί ενα δέος και τον θαυμάζω για τα έργα μ=που μπορεί να κατασκευάσει. Επίσης μαθαίνω κι εγώ (επιτέλους) κάποια βασικά πραγματάκια για τον τόρνο και τις δυνατότητες του.
Συνεχίστε την καλή δουλειά που κάνετε!

Απο τα λίγα που γνωρίζω είναι ότι ο τόρνος είναι μηχάνημα που απαιτεί μεγάλη ακρίβεια, πόσο μάλλον οταν προσπαθούμε να κατασκευάσουμε αντικείμενα 2-3χλστων.
Με εργαλεία/αναλώσιμα κινέζικα ή αμφίβολης ποιότητας (π.χ. κινεζικο dremel) ή χωρίς την χρήση των κατάλληλων οργάνων π.χ. μικρόμετρο η δουλειά δεν κινδυνεύει ως προς την απαιτούμενη ακρίβεια ή να απαιτήσει πολύ παραπάνω χρόνο και κόπο για να γίνει; Για το χρήμα δεν μιλάω γιατί διαβάζουν και γυναίκες :p
 

Giannis mkds

AVClub Enthusiast
19 June 2019
781
Μήπως είναι καιρός να δουλέψω το ψηφιακό παχύμετρο που το αγόρασα ούτε θυμάμαι πότε;;;

View attachment 231028

Αμάν πια με αυτά τα "αναλογικά"... δεν λένε να πεθάνουν....


Πάρε σύνταξη επιτέλους...

View attachment 231029
Eιτε το πιστεύεις είτε όχι, τα (καλά) αναλογικά παχύμετρα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια απο τα ψηφιακά. Αρκεί να ξέρεις να το διαβάσεις. Αλλά αυτό προϋποθέτει και καλό μάτι.... Αν έχεις τσιμπήσει κάποια ηλικία (δεν αναφέρομαι σε εσένα. Γενικό είναι το σχόλιο) το μάτι κουράζεται... Οπότε το ψηφιακό είναι μάλλον μονόδρομος.
 
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Eιτε το πιστεύεις είτε όχι, τα (καλά) αναλογικά παχύμετρα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια απο τα ψηφιακά. Αρκεί να ξέρεις να το διαβάσεις. Αλλά αυτό προϋποθέτει και καλό μάτι.... Αν έχεις τσιμπήσει κάποια ηλικία (δεν αναφέρομαι σε εσένα. Γενικό είναι το σχόλιο) το μάτι κουράζεται... Οπότε το ψηφιακό είναι μάλλον μονόδρομος.
Μια μλκί@ και μισή είναι το ψηφιακό...
Σαν τα cdp και τα ρέστα ένα πράμα....
 
  • Like
Reactions: Giannis mkds

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Χωρίς να έχω προσωπική εμπειρία απο τόρνο και τα εξειδικευμένα που συζητάτε εδώ παρακολουθώ το θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μιας και ο μηχανουργικός τόρνος μου προκαλεί ενα δέος και τον θαυμάζω για τα έργα μ=που μπορεί να κατασκευάσει. Επίσης μαθαίνω κι εγώ (επιτέλους) κάποια βασικά πραγματάκια για τον τόρνο και τις δυνατότητες του.
Συνεχίστε την καλή δουλειά που κάνετε!

Απο τα λίγα που γνωρίζω είναι ότι ο τόρνος είναι μηχάνημα που απαιτεί μεγάλη ακρίβεια, πόσο μάλλον οταν προσπαθούμε να κατασκευάσουμε αντικείμενα 2-3χλστων.
Με εργαλεία/αναλώσιμα κινέζικα ή αμφίβολης ποιότητας (π.χ. κινεζικο dremel) ή χωρίς την χρήση των κατάλληλων οργάνων π.χ. μικρόμετρο η δουλειά δεν κινδυνεύει ως προς την απαιτούμενη ακρίβεια ή να απαιτήσει πολύ παραπάνω χρόνο και κόπο για να γίνει; Για το χρήμα δεν μιλάω γιατί διαβάζουν και γυναίκες :p
Ναι, όταν πας να φτιάξεις κάτι από το μηδέν ή να ακολουθήσεις κάποιο σχεδιάγραμμα , θες καλά όργανα μέτρησης.

Τώρα το κινέζικο dremel δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα για αυτό που συζητάμε..
Στα υπόλοιπα μετρικά , έχω τα 2 παχύμετρα και κάπου ένα αρκετά καλό μικρόμετρο (που δεν ξέρω που βόσκει)
Στις κόπιες που κάνω θα μπορούσα να μην πάρω καμία μέτρηση.
Δεν τις χρειάζομαι παρά μόνο από περιέργεια! Ακόμα και η εύρεση του σπειρώματος θα μπορούσε να γίνει χωρίς σπειρόμετρο.. αλλά φιλιέρα και κολαούζα αγόρασα πολύ καλής ποιότητος.

Ποιά γυναίκα θα διάβαζε νήμα για μηχανουργικό τόρνο;;;
Ή εργαλεία γενικότερα;;; :LOL:

Eιτε το πιστεύεις είτε όχι, τα (καλά) αναλογικά παχύμετρα έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια απο τα ψηφιακά. Αρκεί να ξέρεις να το διαβάσεις. Αλλά αυτό προϋποθέτει και καλό μάτι.... Αν έχεις τσιμπήσει κάποια ηλικία (δεν αναφέρομαι σε εσένα. Γενικό είναι το σχόλιο) το μάτι κουράζεται... Οπότε το ψηφιακό είναι μάλλον μονόδρομος.
Έχω τσιμπήσει κάποια ηλικία και τώρα το καταλαβαίνω στα πόδια μου που πονάνε πολύ.
Ποιός μου είπε ότι ο τόρνος θέλει ορθοστασία;; :mad:
 

SatSea

Senior Member
11 January 2017
312
Ποιά γυναίκα θα διάβαζε νήμα για μηχανουργικό τόρνο;;;
Ή εργαλεία γενικότερα;;; :LOL:
αυτή νομίζω, θα μπορούσε!;)
 

Attachments

  • 5853cc0361ec92e6ad0725e6fd3af407.jpg
    5853cc0361ec92e6ad0725e6fd3af407.jpg
    16 KB · Views: 20
  • Haha
Reactions: cyclades

enduras1

Moderator
Staff member
Έχω τσιμπήσει κάποια ηλικία και τώρα το καταλαβαίνω στα πόδια μου που πονάνε πολύ.
Ποιός μου είπε ότι ο τόρνος θέλει ορθοστασία;; :mad:
Ο ξυλοτορνος θελει ορθοστασια.

Ο μηχανουργικος δουλευεται και σε ανακλιντρο με συνοδεία σταφυλιων αλλα Καίσαρα.
Χχαχαχαχα
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Μετά από αρκετές μέρες εκτός δουλειάς στον τόρνο , σήμερα βρήκα λίγο χρόνο να ασχοληθώ πάλι...
Μελέτες, δοκιμές και ζημιά στο ρουλεμάν...

IMG_20240409_224625.jpg

Και αφού έγινε η ζημιά , είπα να το διαλύσω για να το δω από μέσα..
7 μπίλιες έχει , πολύ μικροσκοπικές , κάποιες μου έπεσαν κάτω και ..γράψε Κόλλιας....
Έτσι είναι , σε κάθε νέα μελέτη και εφαρμογή , θα δεις και τα προβλήματα , θα μάθεις και θα ψάξεις λύση...
Κατάλαβα γιατί το εργοστάσιο επέλεξε τον εύκολο δρόμο με τα καρφιά και τα ρουλεμάν ανοιχτού τύπου...
Είναι πολύ πιο εύκολα στην τοποθέτηση και κερδίζονται εργατοώρες!
Φυσικά είναι και πολύ πιο φθηνά αφού είναι stainless steel.
Το κάνει και στα νέα μοντέλα ακόμα και στο ακριβότερο 1200GAE , το κάνει και η Denon στο νέο DP-3000 NE
Κρίμα πραγματικά.....

Η ζημιά μου είναι σαν να έσπασα κοπτικό της προκοπής.. μόλις 10€.
Θα παραγγείλω 5 ρουλεμάν , για να μην μπω στον κόπο για 1 τεμάχιο.
Έτσι θα έχω 3 σετ , ένα που ήδη "φοράει" το μαύρο μου M5G, ένα σετ που έχω spare και έχασε το 1 από τα 4 μέλη του και πρέπει κάποια στιγμή να μπει στο ασημί ΜΚ2 και ένα 3ο σετ για να υπάρχει διαθέσιμο.
Να γυρίσω στα ss του εργοστασίου δεν υπάρχει περίπτωση, η δύναμη που έβαλα στον κύλινδρο για να σπάσει το κεραμικό ρουλεμάν ήταν πολύ μεγάλη , το εργοστασιακό θα είχε γίνει πίτα!!
Αυτό είναι το zirconia (ZrO²) , πάνσκληρο και γι'αυτό η jico το χρησιμοποιεί σαν στέλεχος στις ακίδες σαν το "αντίπαλο δέος" του boron....

Παρά την ζημιά δεν θα χρησιμοποιήσω νέο ρουλεμάν, το κεντρικό κυλινδράκι μια χαρά κάνει για τις δοκιμές αν και σπασμένο σε ένα τμήμα του.
 
  • Like
Reactions: nikfor and newbie

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
αν δεν χασομερώ, η δουλειά σε κάθε βάση είναι κάπου 1 ώρα.. καλύτερα να καθυστερώ, παρά να μου πέσει μικρό αξονάκι και να φύγει "άπατο" ολόκληρο τμήμα..

IMG_20240410_000039.jpg

Τα νεύρα μου έσπαγε το τσιμπίδι στο θέμα "που να τερματίσει" η ντίζα για ιδανικό grip με σχέση με το εξωτερικό μήκος της για να την δουλέψω...

IMG_20240410_002340.jpg

Βρήκα και έβαλα ένα στρογγυλό φελιζόλ για κόντρα και ας φωνάζετε όσο θέλετε οι παλιοί... :LOL:

IMG_20240410_002412.jpg


Τα πάντα επιστρατεύονται για καλό οπτικά αποτέλεσμα...

IMG_20240410_003529.jpg

Το τελικό του μήκος μάλλον θα είναι αυτό:

IMG_20240410_004013.jpg

Σύντομα θα πρέπει να αντιμετωπίσω τον δαίμονα...
Πρέπει να βρεθεί λύση στην χάραξη για το κατσαβίδι ρε παιδιά....

IMG_20240410_003740.jpg

Αλλιώς πάει στράφι όλο το έργο.....
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Και 3η βάση χωρίς σπείρωμα φτιάχτηκε, λίγο μικρότερου μήκους (10,5mm) για να δω την ευκολία βάλε-βγάλε με το κυλινδράκι που θα κρατάει τα ρουλεμάν..
Το μήκος της βάσης δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν μιλάμε για διαφορές κάτω του 0,5mm γιατί στο τέλος όλα θα ρυθμιστούν "με το μάτι".

Πάντα στην τελική κοπή μένει ένα τσουτσουνάκι (1,05mm) στην αδύνατη πλευρά της ντίζας..

IMG_20240411_223146.jpg

Το τρώω με την λίμα και μετά σε ντουκόχαρτο (4000) με λάδι.
Εδώ με την (διακοσμητική) του ασφάλεια

IMG_20240411_224105.jpg

Λείπει φυσικά το κόψιμο για το κατσαβίδι......

Τα ρουλεμάν θα είναι σταθεροποιημένα σε αλουμινένιο μασίφ κυλινδράκι που είχε φτιάξει στο παρελθόν ο Μπάμπης..

Πρώτα να δούμε την στήριξή του μαζί με την ασφάλεια,

IMG_20240411_224639.jpg

IMG_20240411_224658.jpg
Και στην παρακάτω φωτό το κυλινδράκι με το ένα ρουλεμάν αριστερά , ενώ δεξιά απλά περασμένη η ντίζα με το σπείρωμα που περιμένει επεξεργασία..

IMG_20240411_225103.jpg

Για όσους δεν έχουν καταλάβει ποιό τμήμα του βραχίονα είναι αυτό, το βάζω στην παρακάτω φωτογραφία:

IMG_20240411_225141.jpg

Βλέπουμε την πάνω βάση του εργοστασίου που απλά ακουμπάει στο κεραμικό ρουλεμάν και δεν μπορεί να το υποστηρίξει σωστά και γι'αυτό εξέχει τόσο πολύ, κάτι που ισχύει και για τις 4.
Φυσικά ο βραχίονας κάνει όλες τις κινήσεις σχετικά άνετα , αλλά όχι όπως θα έπρεπε...
Και γι'αυτό ΔΕΝ παίζει τόσο καλά όσο θα έπρεπε.....

Απόψε μπορεί να ξεκινήσω τις βάσεις με το σπείρωμα.

edit, για να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένος με το "σχετικά άνετα"...
φυσικά και κάνει άνετα και πολύ μάλιστα όλες τις κινήσεις ο βραχίονας.. ίσως και λίγο πιο άνετα από τα ss ρουλεμάν του εργοστασίου..
αλλά απέχει αρκετά (έως πολύ) από αυτό που θέλω να πετύχω.
τα δικά μου "standards" είναι ψηλά , αλλιώς δεν θα είχε και νόημα όλο αυτό που κάνω....
 
Last edited:

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,184
για το κοψιμο στην βιδα βλεπω οτι υπαρχει ειδικη διαταξη (συνηθως σε φρεζοδραπανο) Δες τα βιντεο του clickspring
 
  • Like
Reactions: vlad66

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,677
Αθήνα
Χθές τον παρέλαβα… σήμερα στήθηκε, καθαρίστηκε, αλφαδιάστηκε και ξεκίνησαν οι δοκιμές.
Το πρώτο θετικό, σε σχέση με τον 2004V είναι το μέγεθος και το βάρος… άλλο μηχάνημα, πολύ πιό στιβαρό και γεροδεμένο.
Το αρνητικό είναι ο θόρυβος. Όχι απ’τα γρανάζια και την κίνηση αλλά απ’το μοτέρ.
Ακόμα και σταματημένο έχει έναν ενοχλητικό βόμβο, όπως κάνουν οι γενήτριες της ΔΕΗ, που είναι αρκετά μεγαλύτερος απ’ ότι ήταν του 2004V.
Αυτό συμβαίνει γιατί το μοτέρ θα πρέπει να μειώνει στροφές και να κατεβαίνει πολύ χαμηλά αλλά χωρίς να χάνει δύναμη κι αυτό το κάνει αυξομοιώνοντας τα Herz.
Δεν ξέρω ακριβώς τι είναι αυτός π θόρυβος, ούτε που ακριβώς οφείλεται, κι όσους ρώτησα έπαιρνα και διαφορετική απάντηση.
Σημασία έχει οτι ο θόρυβος υπάρχει, εμένα με ενοχλεί, και θα πρέπει να τον συνηθίσω.

Πρώτη κατασκευή/μετατροπή ο εργαλειοδέτης.
Για να ταιριάξει ο Multifux εργαλειοδέτης στον καινούριο τόρνο θα έπρεπε να μεγαλώσει η τρύπα του άξονα, από 18mm στα 20mm.
IMG_8385.jpeg

Φαινόταν πολύ εύκολη αποστολή αλλά, επειδή το μέταλλο ήταν βαμμένο και θεόσκληρο, δεν ήταν και τόσο.


IMG_8389.jpeg

Παρ’όλα αυτά η δουλειά έγινε και ο καινούριος εργαλειοδέτης αντικατέστησε τον παλιό. .

IMG_8388.jpegIMG_8386.jpegIMG_8387.jpeg

IMG_8384.jpeg

Η πρώτη δουλίτσα τελείωσε, απο αύριο θα προγραμματιστούν οι καινούριες.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
@Babis K.
γιατί να πρέπει να συνηθίσεις τον θόρυβο του μοτέρ;;
υποθέτω ότι μεγάλο μέρος του θορύβου οφείλεται στις λαμαρίνες γύρω από το μοτέρ , τις οποίες αν μονώσεις εσωτερικά θα έχεις μια μείωση του θορύβου που μπορεί να φτάσει το 40-50% , ανάλογα τον κενό χώρο.
και εμένα με ενοχλεί αυτός ο θόρυβος, ειδικά μέσα στην ησυχία της νύχτας.. τόσο ώστε να με αναγκάζει να σβήνω την χαμηλόφωνη μουσική αφού δεν έχει πια νόημα να ακούς με μόνιμο βόμβο.
αν δεν ασχοληθείς εσύ πρώτος με το θέμα, κάποια στιγμή όταν βρω χρόνο θα ασχοληθώ εγώ και θα ενημερώσω για το αποτέλεσμα..
αν μπορείς βάλε το ντεσιμπελόμετρο να δούμε το κατώφλι θορύβου, θα κάνω και γω το ίδιο.. να πάρω μια ιδέα της διαφοράς τους...
να πούμε 50cm απόσταση από το τσοκ;;

Edit..
Στον 2004 δεν έχει νόημα η μέτρηση στα 50cm.. το όργανο γράφει low , πράγμα που σημαίνει ότι ο θόρυβος είναι κάτω από τα 50db.
Ναι , είναι πολύ ήσυχο το εργαστήρι μου, παρόλα αυτά τον ακούω ακόμα και όταν κάθομαι στην καρέκλα του πάγκου 1,7 μέτρα μακριά..
Το πράμα αλλάζει όταν είμαι πάνω από τον τόρνο στην απόσταση που κοιτάω από κοντά τα μικρά εξαρτήματα..

IMG_20240412_202615.jpg

Και φυσικά όταν μπει το μοτέρ σε λειτουργία.. μάλλον εκεί σβήνω την μουσική μη τυχόν ενοχλήσω την γυναίκα που κοιμάται..

IMG_20240412_202817.jpg

Αν κάνεις τις μετρήσεις Μπάμπη, φρόντισε να δώσεις στο ντεσιμπελόμετρο τα ίδια στοιχεία με το δικό μου στις φωτός.
 
Last edited:

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Το αρνητικό είναι ο θόρυβος. Όχι απ’τα γρανάζια και την κίνηση αλλά απ’το μοτέρ.
Ακόμα και σταματημένο έχει έναν ενοχλητικό βόμβο, όπως κάνουν οι γενήτριες της ΔΕΗ, που είναι αρκετά μεγαλύτερος απ’ ότι ήταν του 2004V.
Αυτό συμβαίνει γιατί το μοτέρ θα πρέπει να μειώνει στροφές και να κατεβαίνει πολύ χαμηλά αλλά χωρίς να χάνει δύναμη κι αυτό το κάνει αυξομοιώνοντας τα Herz.
Δεν ξέρω ακριβώς τι είναι αυτός π θόρυβος, ούτε που ακριβώς οφείλεται, κι όσους ρώτησα έπαιρνα και διαφορετική απάντηση.
Σημασία έχει οτι ο θόρυβος υπάρχει, εμένα με ενοχλεί, και θα πρέπει να τον συνηθίσω.
Κανε μια δοκιμη να αλλαξεις φαση στο μοτερ ... μηπως και
ντυσε τις λαμαρινες με ασφαλτοπανο 5mm