- 27 June 2006
- 7,771
ROISIN MURPHY - OVERPOWERED
Όταν στο τέλος της χρονιάς ψάξουμε να βρούμε το ποπ δίσκο που χαρακτήρισε τη φετινή δισκογραφία, δεν θα κουραστούμε καθόλου.
Η παλιά γνωστή frontwoman των Moloko μας ετοίμασε την πιο εύγευστη, αληθινή, ταρακουνητική, σκοτεινή μα λάμψουσα χορευτική συνταγή, από αυτές που έχουν το στίγμα να μείνουν κλασσικές στο είδος (και δεν είναι πολλές).
Όταν πριν 13 ακριβώς χρόνια, κάποιο βράδυ κόλλησαν τα μάτια μου στο χαζοκούτι, ακούγοντας (αλλά κυρίως παρατηρώντας τι συνέβαινε επί σκηνής) μια εμφάνιση κάποιων... Moloko(!) που πρόβαλλε το MTV και κυριεύτηκα από το σοκ της performance με τη χλιδή, τη μαυρίλα, το funk, το εξωπραγματικό happening που συνέβαινε μπροστά στα μάτια μου, ένοιωσα βέβαιος για τούτο: πως δεν υπήρχε περίπτωση αυτή η γκόμενα να μην λατρευτεί από τους μουσικούς κύκλους. Λυτοί και δεμένοι που επιστρατεύτηκαν, δεν κατάφεραν ακόμα να μου το βρουν...Ήταν και η εποχή που ξεπήδαγε το trip hop, με το Dummy των Portishead να κάνει τα πρώτα βήματα στα σκοτεινά δωμάτια των υποψιασμένων. Το μυαλό επηρεάζεται πανεύκολα. Η εμπορικότητα ήρθε πολύ μετά...
Αυτό είναι το δεύτερο σόλο άλμπουμ της, πρώτο ήταν το Ruby Blue μαζί με τον Matthew Herbert που είχε αναλάβει τα πάντα πίσω από τη κονσόλα και τις ενορχηστρώσεις. Τζαζ απόπειρα, αποστασιοποιημένη, μπολιασμένη με soul καρικεύματα των middle seventies και τη μυρωδιά μιας αρτίστικης καπνίλας που σκάει στο πεζοδρόμιο από την ανοιχτή πόρτα κάποιου club στο Bristol.
Στο Overpowered το σκηνικό αλλάζει. Οι πόρτες κλείνουν, η πίστα δέχεται ιδρωμένα κορμιά, ζέστη πολλή, το glitter φεγγοκοπάει περήφανο. Το όχημά της στήνεται στο φανάρι και ρίχνει το γάντι στο πολυτελές διθέσιο του Confessions on a dance floor που νοιώθει να απειλείται στα ίσα. Γιγάντια κόντρα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Το δυνατό χαρτί της Roisin η χαρισματική φωνή και οι πανέξυπνοι στίχοι. Προέρχεται από τον δρόμο και της φαίνεται. Οι μελωδίες στα ρεφραίν αξεπέραστες. Όπως και της Παναγίας. Οι κινητήρες πανομοιότυποι, πολύστροφοι κι ακούραστοι.
Η προέλευση κάνει τη διαφορά: της αγγλίδας τα τερτίπια ικανοποιούν βουλές της electronica παιδείας της, της αμερικάνας των billboards.
Παίζει ασταμάτητα, ρουφιέται με τη μια. Αναφορά στα κομάτια δεν χωρά και δεν έχει νόημα. Επιγραμματικά μόνο τα Let Me Know, Body Language, Overpowered, Dear Miami, Primitive, You Know Me Better, Modern Timing (downloaded bonus track), είναι booked στο μυαλό για μέρες.
Επιχειρήστε να κατεβάσετε και τα non album tracks. Μαγικά εξίσου. Ας της πει κάποιος ότι έπη σαν το Off and on πρέπει να τα γνωρίζει και η τελευταία λυγερόκορμη κλαμπίστρια!
Στα πρωτα πέντε της διετίας...
To clip του Overpowered: http://www.popjustice.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1222&Itemid=9
Last edited: