Monoφωνικοι Δίσκοι

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Απότι αντιλαμβάνομαι λες πολλά λόγια χωρίς να έχεις ακούσει ποτέ σου έναν καλό μονοφωνικό δίσκο.

Οπότε βάστα λίγο πριν να λες ότι θες.

Οι καλοί μονοφωνικοί έχουν απίστευτη διαύγεια (και πολύ λιγότερο θόρυβο επιφάνειας αν αναπαράγονται με μονοφωνική κεφαλή) και έχουν τεράστιο βάθος και πλάτος.

Σε φίλου το σύστημα την έχουν πατήσει πολλοί που δεν κατάλαβαν καν ότι άκουγαν μονοφωνικό.
Σωστό!!! Λ.Σ.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Εχω ακουσει Mono και μάλιστα κατεχω καποια πιανιστικά (Samson François, Cziffra, Horowitz...), Nομιζω και κατι φωνητικά της Catherine Ferrier που εχω ειναι Μονο,

Τωρα εχω και κάτι Τoscanini (Coffret) και καποια Walter και άλλα της εποχης, που δεν γραφει πουθενά Stereo, και φανταζομαι αρα οτι ειναι Μονο.

Ε πως να το κάνουμε...τα εργα ειναι μεγιστα, αλλα ο ηχος δεν ειναι τοσο επεξεργασμένος οσο οι ηχογραφησεις τελευταιας λεξης της τεχνολογιας του Καραγιαν (ηταν πολυ παρμένος με τις τελευταιες τεχνολογιες στην εποχη του)

Αυτα...Οι γονεις μου ειχαν σιγουρα Μονο, Αλλα οταν ηρθαν οι αμερικάνικοι με την σταμπα Στερεο θυμαμαι ηταν ολη η χαρά.

Οποτε εμένα η ερωτηση μου ειναι τεχνικη, φυσιολογική...γιατι δεν εχω κανει συγκρισεις Μονο Στερεο.


Σημ. Βλεπω σε re-edition τελευταια και Ροκ δισκους που προτεινονται. Αλλα ειναι προσφατο φαινομενο. Δεν εχω τολμησει ακόμα να αγοράσω αν και νομιζω οτι έχω ηδη κάποιους original αλλα πρεπει να το ψαξω.

PS
Τελικά ψαχνοντας βλέπω οτι εχω δισκους πριν του 58 και μάλλον ειναι μονο...


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---




Δεν υπαρχει προβλημα...προτιμω τους ανθρωπους που ειναι παθιασμενοι με μουσικη παρα με μπαλα, εχεις πάθος και τοσο καλυτερα...

Αλλα οταν μου λες οτι θελω και άλλη κεφαλή για να ακουσω Μονο....εκει παει μακρυα το πραγμα για μένα.

Καμιά από αυτές τις ηχογραφήσεις δε μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία ηχογράφηση μόνο. Του Τοσκανίνι είναι συνήθως άθλιες, του Horowitz το ίδιο. Ίσως η Ferrier να είναι καλή (αν είναι το Τραγούδι της Γης του Μάλερ σε διεύθυνση Bruno Walter). Ψάξε τις ηχογραφήσεις της Ducretet Thomson και τις πρώιμες Decca με την κίτρινη ετικέτα. Στις τελευταίες, μέχρι και το 1960 το καλύτερο συνεργείο, με τον πιο ακριβό εξοπλισμό ήταν το μονοφωνικό. Το στερεοφωνικό τημ ήταν του πεταματού, πολλές φορές δεν είχαν καν οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Καμιά από αυτές τις ηχογραφήσεις δε μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία ηχογράφηση μόνο. Του Τοσκανίνι είναι συνήθως άθλιες, του Horowitz το ίδιο. Ίσως η Ferrier να είναι καλή (αν είναι το Τραγούδι της Γης του Μάλερ σε διεύθυνση Bruno Walter). Ψάξε τις ηχογραφήσεις της Ducretet Thomson και τις πρώιμες Decca με την κίτρινη ετικέτα. Στις τελευταίες,

{{μέχρι και το 1960 το καλύτερο συνεργείο, με τον πιο ακριβό εξοπλισμό ήταν το μονοφωνικό. Το στερεοφωνικό τημ ήταν του πεταματού, πολλές φορές δεν είχαν καν οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες.}}
Υπερβάλλεις και έχεις παρερμηνεύσει αυτά που έχεις διαβάσει. Ανακρίβειες είναι αυτά που αναφέρεις. Λ.Σ.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Καμιά από αυτές τις ηχογραφήσεις δε μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία ηχογράφηση μόνο. Του Τοσκανίνι είναι συνήθως άθλιες, του Horowitz το ίδιο. Ίσως η Ferrier να είναι καλή (αν είναι το Τραγούδι της Γης του Μάλερ σε διεύθυνση Bruno Walter). Ψάξε τις ηχογραφήσεις της Ducretet Thomson και τις πρώιμες Decca με την κίτρινη ετικέτα. Στις τελευταίες, μέχρι και το 1960 το καλύτερο συνεργείο, με τον πιο ακριβό εξοπλισμό ήταν το μονοφωνικό. Το στερεοφωνικό τημ ήταν του πεταματού, πολλές φορές δεν είχαν καν οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες.

Eκανα κάποια μικρη ερευνα σχετικά με την Decca (κιτρινη ετικέτα) και ειδα οτι υπάρχει Knappertbush και Solti στο ρεπερτοριο !!!. Ειδικά ο πρωτος ειναι απο τις κυριες προτιμησεις μου (μετά τον Φουρτ). Οποτε θα ψαξω κανενα βινυλιο.
Μια αφελης ερωτηση,
Τα εργα αυτα σε CD τι σχεση έχουν μετον χαρακτηριστικο ηχο Decca που λες (κιτρινη ετικ.) ?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εχω κατι ιστορικά CD της Orfeo με Knqppertbush & Solti και σκεφτομαι μηπως ειναι Decca A l'origine...
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Υπερβάλλεις και έχεις παρερμηνεύσει αυτά που έχεις διαβάσει. Ανακρίβειες είναι αυτά που αναφέρεις. Λ.Σ.

Όχι δεν υπερβάλλω, ούτε παρερμηνεύω αυτά που διαβάζω. Μη με βάλεις να ψάχνω τα απομνημονεύματα του Culshaw πάλι, δεν έχω όρεξη μέρες που είναι.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Eκανα κάποια μικρη ερευνα σχετικά με την Decca (κιτρινη ετικέτα) και ειδα οτι υπάρχει Knappertbush και Solti στο ρεπερτοριο !!!. Ειδικά ο πρωτος ειναι απο τις κυριες προτιμησεις μου (μετά τον Φουρτ). Οποτε θα ψαξω κανενα βινυλιο.
Μια αφελης ερωτηση,
Τα εργα αυτα σε CD τι σχεση έχουν μετον χαρακτηριστικο ηχο Decca που λες (κιτρινη ετικ.) ?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εχω κατι ιστορικά CD της Orfeo με Knqppertbush & Solti και σκεφτομαι μηπως ειναι Decca A l'origine...

Ψάξε γι αυτό το βινύλιο

$_12.JPG


Είναι απλά εκπληκτικό. Ο πρώτος μου audiophile δίσκος, αγορασμένος στο marche auc puces του Metz πριν 20 χρόνια για 5 ή 10 γαλλικά φράγκα.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Eγινε :a0210:

Φευγω πάω σε ένα φιλο να ακουσουμε μουσικη (Αυτον μe το Pink Triangle)

Θα ψαξουμε τι έχει απο παλιες ηχογραφησεις να δουμε αν ειναι τιποτα Mono (εγω αυτες τις μέρες βαριέμαι φοβερά να ψάχω στην δισκοθηκη μου, ακόμα και να βάλω δισκο στο πικάπ. Δεν ξέρω τι μ'επιασε...δεν ακουω μουσικη εδω και καμμια δεκαριά μέρες...εκτος παο τον υπολογιστη οποτε δεν το θεωρω "ακουω μουσικη").
Ελπιζω αυτη η βολτα και οι ακροάσεις να μου δωσουν εκ νέου όρεξη.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Δεν έπεσε λογοκρισία Λουκά, το ποστ σου ήταν ειρωνικό και γι αυτό έφυγε. Μπορείς να γράφεις ότι θέλεις αλλά πρέπει να σέβεσαι το συνομιλητή σου, ακόμα κι αν αυτός είμαι εγώ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Σου είπα να διαβάσεις τη σελ.133 του J.Culshaw, "Putting the Record Straight" και ότι ελπίζω τα αγγλικά σου να είναι καλά. Που είδες την προσβολή;; Δεν καταλαβαίνω. Γιαυτό μπες στον κόπο και πες μας τί λέει. Ευχαριστώ. Λ.Σ.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Σου είπα να διαβάσεις τη σελ.133 του J.Culshaw, "Putting the Record Straight" και ότι ελπίζω τα αγγλικά σου να είναι καλά. Που είδες την προσβολή;; Δεν καταλαβαίνω. Γιαυτό μπες στον κόπο και πες μας τί λέει. Ευχαριστώ. Λ.Σ.

Bλέπω το συνεχίζεις. Αν θες να πεις κάτι, να υποδείξεις ένα λάθος μου, κάνε το, δεν έχω πρόβλημα. Αλλά ο τρόπος που επιλέγεις να το κάνεις δεν είναι καθόλου σωστός. Πόσταρε εσύ ότι θες, αλλά πάψε να προκαλείς σε παρακαλώ.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,763
Βόλος
Λουκά, σκανάρισε τη σελίδα και ανέβασέ την αν βαριέσαι να γράψεις κατεβατά.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
O θρυλικός παραγωγός της Decca John Culshaw στην αυτοβιογραφία του "Putting the Record Straight" στη σελ.133 αναφέρεται στο "μυστικό στέρεο", δηλ. στις στερεοφωνικές ηχογραφήσεις που γίνονταν παράλληλα με τις μονοφωνικές, πριν το 1957, γιατί φοβόντουσταν ότι οι καλλιτέχνες θα ζητούσαν μεγαλύτερες αμοιβές. Από το 1957 δεν ισχύει κάτι τέτοιο και οι παράλληλες και ταυτόχρονες ηχογραφήσεις mono και stereo, γίνονταν στα φανερά καθώς διαπίστωσε η εταιρεία ότι δεν υπήρχε αξίωση για υψηλότερη αμοιβή. Η καπιταλιστική τσιγγουνιά στην Decca ήταν κάτι το μοναδικό, θα έλεγε κανείς, χωρίς υπερβολή.
Το **στερεοφωνικό τίμ** δεν ήταν του **πεταματού** όπως έχει αναφερθεί, επειδή ήταν νεότερης ηλικίας. Φαντάσου τον John Culshaw να είναι του **πεταματού**(!!!). Όσον δε για την **μη οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες** το θεωρώ ανάξιο απάντησης, γιατί δεν είναι πάντα εφικτή η οπτική επαφή και ούτε είναι αναγκαία για μια σωστή ηχογράφηση, αλλά η σωστή τοποθέτηση των μικροφώνων.
Όσον δε για την Decca ήταν από τις πλέον και με διαφορά εταιρείες που προπορεύονταν στην τεχνολογία και υπέρμαχος της τεχνολογίας και της στερεοφωνίας.
Μια ακρόαση δίσκων της Decca που ηχογραφήθηκαν στην δεκαετία του 1950 (περίοδος στερεοφωνικού πεταματού!!) είναι η καλύτερη απάντηση για την άρση όποιας τυχόν αμφιβολίας. Ευχαριστώ και ελπίζω να μην διαγράψετε το κείμενό μου. Λ.Σ.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Πάντως πάλι έπεσε αδικία εις βάρος των καλλιτεχνων.
Γιατι θα έπρεπε να εχουν μεγαλυτερες αμοιβές, αφενως οτι το Stereo που θα λανσαροταν παράλληλα θα ηταν ένα ισχυρο επιχειρημα μαρκετινγκ, (εκτοξευσε την κατανάλωση) αφ εταιρου οι τιμές των δισκων Stereo ηταν πολυ ανωτερες εως και στο διπλάσιο αυτων των mono.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
O θρυλικός παραγωγός της Decca John Culshaw στην αυτοβιογραφία του "Putting the Record Straight" στη σελ.133 αναφέρεται στο "μυστικό στέρεο", δηλ. στις στερεοφωνικές ηχογραφήσεις που γίνονταν παράλληλα με τις μονοφωνικές, πριν το 1957, γιατί φοβόντουσταν ότι οι καλλιτέχνες θα ζητούσαν μεγαλύτερες αμοιβές. Από το 1957 δεν ισχύει κάτι τέτοιο και οι παράλληλες και ταυτόχρονες ηχογραφήσεις mono και stereo, γίνονταν στα φανερά καθώς διαπίστωσε η εταιρεία ότι δεν υπήρχε αξίωση για υψηλότερη αμοιβή. Η καπιταλιστική τσιγγουνιά στην Decca ήταν κάτι το μοναδικό, θα έλεγε κανείς, χωρίς υπερβολή.
Το **στερεοφωνικό τίμ** δεν ήταν του **πεταματού** όπως έχει αναφερθεί, επειδή ήταν νεότερης ηλικίας. Φαντάσου τον John Culshaw να είναι του **πεταματού**(!!!). Όσον δε για την **μη οπτική επαφή με τους καλλιτέχνες** το θεωρώ ανάξιο απάντησης, γιατί δεν είναι πάντα εφικτή η οπτική επαφή και ούτε είναι αναγκαία για μια σωστή ηχογράφηση, αλλά η σωστή τοποθέτηση των μικροφώνων.
Όσον δε για την Decca ήταν από τις πλέον και με διαφορά εταιρείες που προπορεύονταν στην τεχνολογία και υπέρμαχος της τεχνολογίας και της στερεοφωνίας.
Μια ακρόαση δίσκων της Decca που ηχογραφήθηκαν στην δεκαετία του 1950 (περίοδος στερεοφωνικού πεταματού!!) είναι η καλύτερη απάντηση για την άρση όποιας τυχόν αμφιβολίας. Ευχαριστώ και ελπίζω να μην διαγράψετε το κείμενό μου. Λ.Σ.

John Culshaw, Putting the Record straight, σελ. 132: "All major works would be recorded in stereo, but unbeknown to the artists: in other words, every such project, either at home or abroad, would be covered by a double crew. The senior staff, including the producer, would be in the mono control room, where the artists would, as in the past, hear playbacks; but buried elsewhere in the building would be a second crew, working with two-track tape-machines and recording for stereo, usually with a junior producer in attendance."

και συνεχίζει να εξηγεί τις δυσκολίες που προκαλούσε μιά τέτοια ρύθμιση. Μιλάει επίσης για τους περιορισμούς που προκαλούσε η αδυναμία να δώσουν οδηγίες στους καλλιτέχνες, π.χ. για το που θα σταθούν ώστε να ηχογραφηθεί σωστή στερεοφωνική απεικόνιση. Είναι νομίζω προφανές ότι το μονοφωνικό συνεργείο είχε την καλύτερη θέση, τα καλύτερα τεχνικά μέσα και τους πιο έμπειρους μηχανικούς.

Η έκφραση "του πεταματού" πήγαινε στην αντιμετώπιση που είχε η στερεοφωνία από τους μάνατζερ της Decca, όχι στις ικανότητες του John Culshaw και της παρέας του. Γνωρίζω πολύ καλά τους δίσκους της Decca, την ποιότητά τους και την ιστορία της εταιρείας, δεν έχεις το μονοπώλιο της γνώσης Λουκά. Έχω επίσης πολλούς δίσκους της στη συλλογή μου.

Υ.Γ. Τα Αγγλικά μου είναι πολύ καλά, σχεδόν τόσο καλά όσο και τα Γερμανικά μου. Διαγράφονται μόνο κείμενα που δεν συνάδουν με τους κανονισμούς του φόρουμ.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Δεν πιάνω αυτα που λεει ο άνθρωπος. Συγκεκριμένα αν βαραίνουν υπερ της μιας η της αλλης. Προφανώς κατι θέλει να πει αλλα δεν του βγαίνει.
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Δεν πιάνω αυτα που λεει ο άνθρωπος. Συγκεκριμένα αν βαραίνουν υπερ της μιας η της αλλης. Προφανώς κατι θέλει να πει αλλα δεν του βγαίνει.

Αναφέρεται στην ιστορική αλήθεια εκείνης της περιόδου, δεν υπάρχει σκοπός υπέρ ή κατά της μιας ή της άλλης ηχογράφησης.

Σημειώστε ότι εκείνη την εποχή οι περισσότεροι βραχίονες και βελόνες "διάβαζαν" με πολύ μεγαλύτερο βάρος (καθότι μονοφωνικές και επίσης για διπλό ρόλο και για 78ρια είτε ίδιες είτε περιστρεφόμενες) και αυτό ήταν περιοριστικό για τους "νέους" δίσκους που έπρεπε να παιχτούν με μοντέρνους βραχίονες και βελόνες.

Η παρουσία και των δύο μέσων εκείνη την περίοδο κάλυπτε και την παλαιά τεχνολογία, αλλά και την επερχόμενη.

Και η Decca εν γνώση της παρήγαγε και τους στερεοφωνικούς διότι πόνταρε σε μελλοντικές πωλήσεις (ιστορικών ηχογραφήσεων που διαφορετικά θα τις είχαμε μόνο σε μόνο) για αποσβέσεις και κέρδη, όπως και έγινε.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
John Culshaw, Putting the Record straight, σελ. 132: "All major works would be recorded in stereo, but unbeknown to the artists: in other words, every such project, either at home or abroad, would be covered by a double crew. The senior staff, including the producer, would be in the mono control room, where the artists would, as in the past, hear playbacks; but buried elsewhere in the building would be a second crew, working with two-track tape-machines and recording for stereo, usually with a junior producer in attendance."

και συνεχίζει να εξηγεί τις δυσκολίες που προκαλούσε μιά τέτοια ρύθμιση. Μιλάει επίσης για τους περιορισμούς που προκαλούσε η αδυναμία να δώσουν οδηγίες στους καλλιτέχνες, π.χ. για το που θα σταθούν ώστε να ηχογραφηθεί σωστή στερεοφωνική απεικόνιση. Είναι νομίζω προφανές ότι το μονοφωνικό συνεργείο είχε την καλύτερη θέση, τα καλύτερα τεχνικά μέσα και τους πιο έμπειρους μηχανικούς.

Η έκφραση "του πεταματού" πήγαινε στην αντιμετώπιση που είχε η στερεοφωνία από τους μάνατζερ της Decca, όχι στις ικανότητες του John Culshaw και της παρέας του. Γνωρίζω πολύ καλά τους δίσκους της Decca, την ποιότητά τους και την ιστορία της εταιρείας, δεν έχεις το μονοπώλιο της γνώσης Λουκά. Έχω επίσης πολλούς δίσκους της στη συλλογή μου.

Υ.Γ. Τα Αγγλικά μου είναι πολύ καλά, σχεδόν τόσο καλά όσο και τα Γερμανικά μου. Διαγράφονται μόνο κείμενα που δεν συνάδουν με τους κανονισμούς του φόρουμ.
Είπα ότι μονοπωλώ την γνώση;; Πού το είδες;; Τόσο γελοίο και περιττό!!!. Απλώς αντιπαραθέτω πληροφορίες στις ανακρίβειες, διότι θεωρώ τον παρόντα χώρο ως βήμα πληροφόρησης. Και πάλι σου συνιστώ να διαβάσεις την σελίδα 133 γιατί από τα όσα αναφέρεις στα Ελληνικά, αντιλαμβάνομαι ότι δεν κατανοείς τί λέει ο John Culshaw και δεν είναι κακό. Αν έχεις πολλούς στερεοφωνικούς δίσκους Decca της περιόδου 1950 στη συλλογή σου και ακούγονται υποδεέστεροι, τότε θα πρέπει να δεις τί φταίει. Ειδ´άλλως αν συμφωνείς μαζί μου, τότε προς τί η διαφωνία.
Επίσης αν θεωρείς ότι όπως λες το *πεταματού* πάει στην αντιμετώπιση της στερεοφωνίας από τους μάνατζερ της Decca, τότε λυπάμαι που το ξαναλέω, δεν κατανοείς τί λέει ο John Culshaw. Λ.Σ.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
στον Culshaw φυσικά...

Μιά χαρά τα λέει, απλά εμείς δε μπορούμε να αναπαράγουμε όλο το βιβλίο του εδώ. Ο Culshaw ήταν υπέρμαχος της στερεοφωνίας από την αρχή, όπως και πολλοί άλλοι βέβαια. Απλά τα μεγάλα κεφάλια φοβόντουσαν να επενδύσουν παρα πολλά σε μιά τεχνολογία που κανείς δεν ήξερε αν θα πιάσει. Δικαίως, άλλωστε 20 χρόνια αργότερα η τετραφωνία απέτυχε πανηγυρικά (το σημειώνει ο ίδιος ο Culshaw στο βιβλίο του). Σε πολλά σημεία επαινεί τη δουλειά των μονοφωνικών συνεργείων, π.χ. στην ηχογράφηση του 2ου Κοντσέρτου του Brahms με τον Clifford Curzon, αλλά θεωρεί την στερεοφωνική τεχνολογία ανώτερη, όπως και είναι βέβαια.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Είπα ότι μονοπωλώ την γνώση;; Πού το είδες;; Τόσο γελοίο και περιττό!!!. Απλώς αντιπαραθέτω πληροφορίες στις ανακρίβειες, διότι θεωρώ τον παρόντα χώρο ως βήμα πληροφόρησης. Και πάλι σου συνιστώ να διαβάσεις την σελίδα 133 γιατί από τα όσα αναφέρεις στα Ελληνικά, αντιλαμβάνομαι ότι δεν κατανοείς τί λέει ο John Culshaw και δεν είναι κακό. Αν έχεις πολλούς στερεοφωνικούς δίσκους Decca της περιόδου 1950 στη συλλογή σου και ακούγονται υποδεέστεροι, τότε θα πρέπει να δεις τί φταίει. Ειδ´άλλως αν συμφωνείς μαζί μου, τότε προς τί η διαφωνία.
Επίσης αν θεωρείς ότι όπως λες το *πεταματού* πάει στην αντιμετώπιση της στερεοφωνίας από τους μάνατζερ της Decca, τότε λυπάμαι που το ξαναλέω, δεν κατανοείς τί λέει ο John Culshaw. Λ.Σ.

Διάλογος κωφών. Ας το σταματήσουμε εδώ καλύτερα.