Έχει αρχίσει να γίνεται θέμα.
https://gr.gizchina.com/2021/01/22/brexit-terasties-kathysteriseis-kai-dasmoi-gia-gadgets-apo-vretania/
Κάποια ενδιαφέροντα σημεία:
"Αιτία του κακού είναι η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Τελωνειακή Ενωση από 1/1/2021. Πολλοί είχαν μείνει με την εντύπωση ότι δεν θα άλλαζε τίποτα μετά τη συμφωνία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ε.Ε., επιτρέποντας το ελεύθερο εμπόριο χωρίς δασμούς.
Κι όμως, τα δέματα με τις αγορές δεν περνάνε πια ελεύθερα από το τελωνείο. Αντιθέτως, σταματάνε για να επιβληθούν χρεώσεις και φόροι που προβλέπονται για εισαγωγές από τρίτες χώρες, όπως η Ελβετία, αλλά όχι δασμοί, όπως αν έρχονταν από ΗΠΑ ή Κίνα. Ετσι, εμπορεύματα που έφυγαν από το Ηνωμένο Βασίλειο μετά τις 31 Δεκεμβρίου του 2020 (βάσει συνοδευτικών εγγράφων) θα σταματούν μέχρι νεωτέρας στα ελληνικά τελωνεία για να ελεγχθούν, να κοστολογηθούν και να φορολογηθούν."
"Εκτελωνιστές και τελωνειακοί μιλούν για μεγάλο πρόβλημα τις δύο πρώτες εβδομάδες του χρόνου, αλλά φοβούνται ότι θα πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, καθώς σε λίγο τα δέματα δεν θα χωράνε στις αποθήκες.
Αντί να προωθούνται αμέσως, χωρίς διατυπώσεις για διανομή όπως πριν, έχουν φρακάρει περιμένοντας να εκδοθούν διασαφήσεις, να εκτιμηθεί η αξία τους και να αναγνωριστεί η δασμολογική κλάση όπου ανήκουν, για να επιβληθούν φόροι στην εισαγωγή τους.
Προνοώντας για το τι θα συμβεί, το υπουργείο Οικονομικών είχε δώσει εντολή από πέρυσι τον Ιανουάριο να συγκροτηθεί ένα ειδικό σώμα 500 τελωνειακών υπαλλήλων, που θα προωθεί τις διαδικασίες. Στην πράξη, εκατοντάδες τελωνειακοί αλλά και εφοριακοί έχουν μετακινηθεί από άλλες νευραλγικές υπηρεσίες, για να «κυνηγάνε» δέματα αμφιβόλου αξίας και ενδιαφέροντος.
Το Ελληνικό Δημόσιο, πάντως, αποκομίζει κέρδη από την εξέλιξη αυτή, γιατί εισπράττει έσοδα από ΦΠΑ (6%, 13% ή 24%) που μέχρι προ ολίγου τα καρπώνονταν οι βρετανικές φορολογικές αρχές."
"Κάθε εταιρεία μεταφορών χρεώνει με δικό της τιμοκατάλογο για τα δέματα που παραλαμβάνει και προωθεί. Οι χρεώσεις ξεκινούν από 20 ευρώ το λιγότερο για χαμηλές αξίες κάτω από 150 ευρώ, ενώ πολύ συχνά φτάνουν περίπου τα 60 ευρώ.
Αλλά η σχετική εκτίμηση και ο υπολογισμός των χρεώσεων μόνο απλή υπόθεση δεν είναι. Για παράδειγμα, σε άλλη δασμολογική κλάση κατατάσσεται ένα δερμάτινο ζευγάρι παπούτσια, σε άλλη αν είναι πάνινο, σε άλλη αν έχει πλαστικό κ.λπ. Αν ο παραλήπτης θεωρήσει ότι αδικείται, θα πρέπει να αμφισβητήσει και να αντικρούσει τις εκτιμήσεις και χρεώσεις για το δέμα του. Κάποιοι καταφεύγουν και σε εκτελωνιστή από την ελεύθερη αγορά (στην Τελωνειακή Πύλη της ΑΑΔΕ, ICISnet, δημοσιεύεται κατάλογος εν ενεργεία εκτελωνιστών) που υποβάλλει ειδική δήλωση διασάφησης για λογαριασμό τους προκειμένου να γλιτώσουν χρόνο και χρήμα – με το σχετικό τίμημα πάντα."
" Αν δέχονται τις παραγγελίες για συνολικό κόστος παραγγελίας και μεταφοράς κάτω από 25 στερλίνες, κάποια καταστήματα αφαιρούν από μόνα τους τον βρετανικό ΦΠΑ (VAT), που συνήθως ανέρχεται σε 20%, για να επιβληθεί τελικά ο ελληνικός (24% συνήθως). Τότε το πακέτο έχει πιθανότητες να αποφύγει τις χρεώσεις – όχι όμως και τις καθυστερήσεις.
Για μεγαλύτερες αξίες, μπορεί κάποιος να ζητήσει από τον πωλητή να ασφαλίσει το προϊόν για τις χρεώσεις του ελληνικού τελωνείου. Ουσιαστικά προπληρώνει την εταιρεία για να καλύψει τις όποιες χρεώσεις, ώστε να μην ανησυχεί για το τελικό ύψος τους. Αν πάλι το κόστος του τελωνείου αποδειχθεί χαμηλότερο, κάποιες εταιρείες όπως η Amazon επιστρέφουν τη διαφορά στον πελάτη."
"Λόγω της κατάστασης, υποψήφιοι αγοραστές ξεσκονίζουν τα γερμανικά ή τα γαλλικά τους, για να αγοράσουν από Amazon Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας ή και Ισπανίας.
Και πάλι όμως, καραδοκούν εκπλήξεις:
■ Για ποδηλατικό τσαντάκι αξίας 40 ευρώ ήρθε και ραβασάκι προς 117 ευρώ (όλα τα έξοδα μαζί). Παρόλο που ο παραλήπτης το παράγγειλε από Γερμανία, του εστάλη από αποθήκη Αγγλίας, λόγω διαθεσιμότητας.
■ Για τροχούς ποδηλάτου από Αγγλία, εστάλη email στον αγοραστή με το οποίο τον ενημερώνουν πως κάθε έξτρα κόστος λόγω Brexit, θα το αναλάβουν οι ίδιοι.
Εκτός από τα παραδοσιακά καταστήματα της Βρετανίας, και μεγάλες κινεζικές αλυσίδες είχαν εγκαταστήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο αποθήκες, για να μεταπωλούν στην Ευρώπη οικονομικότερα και σε ανταγωνιστικές τιμές. Πλέον, όμως, οι αγορές από τις αποθήκες αυτές δεν πλεονεκτούν και αναζητούνται ήδη άλλοι δρόμοι."