Μπαταρίες-Φορτιστές

kostis22

AVClub Enthusiast
23 August 2007
751
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

O opus εχει ανεμιστηρα για καλυτερη ψυξη και το μεγαλο ατου του οτι μετρα εσωτερικη αντισταση με ακριβεια. Η εσωτερικη αντισταση δειχνει την κατασταση της μπαταριας...
O ανεμιστήρας ακούγεται; δουλεύει συνέχεια ή μονο όταν ανεβουν οι θερμοκρασίες;
 

ilias38

AVClub Enthusiast
12 February 2014
1,075
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

O ανεμιστήρας ακούγεται; δουλεύει συνέχεια ή μονο όταν ανεβουν οι θερμοκρασίες;

Δουλευει συχνα πυκνα ιδιαιτερα το καλοκαιρι...υστερα απο κανα χρονο ακουγοταν αρκετα και τον αλλαξα, βασικα εκανα πατεντα και εβαλα μεγαλυτερο στον πατο του...
Οτι ειναι κορυφη, δεν το συζηταμε..
Το ανεμιστηρακι υπαρχει σαν ανταλλακτικο παντως και στο gearbest και στο εβαυ....
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,194
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Και για τον θόρυβο αρκεί να μπει λιπσντικο στον άξονα του.
 

ilias38

AVClub Enthusiast
12 February 2014
1,075
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Προσωρινη δουλεια εκανε το λιπαντικο..
Ο θορυβος ειναι υποκειμενικος, πχ σε χωρο που υπαρχει ηδη θορυβος δεν θα ειναι ενοχλητικο το ανεμιστηρακι, αλλα σε απολυτη ησυχια πχ βραδυ ειναι..
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,194
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Σύμφωνα με τις δοκιμές του δανου, υπάρχει ένας φορτιστής κσλτερος του οπους, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν είναι ο μποξέρ. Τσεκάρετε το εσείς γιατί εγώ από το κινητό, δεν...
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,194
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Τελικά λάθος έκανα.
1. Ο μποξερ δεν δέχεται 18650 με προστασίας στα 70 χιλιοστά.
2 ανησυχητικό είναι αυτό που λέει ο Δανός ότι ο φορτιστής δεν τερματίζει πρακτικά την φόρτιση...
Αποριπτεται
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Re: Μπαταρίες-φορτιστές

ανησυχητικό είναι αυτό που λέει ο Δανός ότι ο φορτιστής δεν τερματίζει πρακτικά την φόρτιση...
Αποριπτεται
Ανησυχητικό είναι να σταματάει την συντήρηση των 4,2V και να εκφορτίζει την μπαταρία με μερικά mA όπως κάνουν
όλοι οι φθηνοί , άν την αφήσεις εκ παραδρομής πάνω στον φορτιστή !
Τόσα καταλαβαίνει ο "Δανός" , τόσα λέει ...
 

kostis22

AVClub Enthusiast
23 August 2007
751
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Ο μποξερ δεν δέχεται 18650 με προστασίας στα 70 χιλιοστά
Οπότε δεν χωράει καμιά XX700 μπαταρία. Κρίμα τότε, μάλλον θα πάω για τον opus ή τον Liitokala Lii
 

ilias38

AVClub Enthusiast
12 February 2014
1,075
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Και ο opus οταν τελειωσει την φορτιση, κανει σιγα σιγα αποφορτιση...απο 4,20 θα πεσει στο 4,15-4,17 υστερα απο μια ωρα περιπου..και πολλες φορες τις μπαταριες με προστασια δεν τις τερματιζει τελειως...
Προσωπικα οταν φορτιζω λιθιου, δεν απουσιαζω απο το σπιτι...ακομα και με τον opus...και μολις τελειωσει η φορτιση, αφαιρω τις μπαταριες..
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,194
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Ανησυχητικό είναι να σταματάει την συντήρηση των 4,2V και να εκφορτίζει την μπαταρία με μερικά mA όπως κάνουν
όλοι οι φθηνοί , άν την αφήσεις εκ παραδρομής πάνω στον φορτιστή !
Τόσα καταλαβαίνει ο "Δανός" , τόσα λέει ...

Κοίτα αν θες να πεις ότι η μπαταρία θα καταλήξει αποφορυισμενες κάτω από το όριο ασφαλείας αυτό δεν ισχύει. Γιατί ο φορτιστής θα ξανά πάρει μπρος σε κάποιο βόλτα, κοντά στο 4,1...

Αντιθετα τι να κρατάς μια μπαταρία σε συνεχή κατάσταση φόρτισης - πρακτικά σε trickle charging- μειώνει την ζωή της. Άσε που είναι εντελώς αν ασφαλές με φτηνιαρικες μπαταρίες που παρουσιάζουν υψηλή αντισταση
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Κοίτα αν θες να πεις ότι η μπαταρία θα καταλήξει αποφορυισμενες κάτω από το όριο ασφαλείας αυτό δεν ισχύει. Γιατί ο φορτιστής θα ξανά πάρει μπρος σε κάποιο βόλτα, κοντά στο 4,1...
Αντιθετα τι να κρατάς μια μπαταρία σε συνεχή κατάσταση φόρτισης - πρακτικά σε trickle charging- μειώνει την ζωή της. Άσε που είναι εντελώς αν ασφαλές με φτηνιαρικες μπαταρίες που παρουσιάζουν υψηλή αντισταση

Είναι λοιπόν ακριβώς αυτό που ορθά παρατήρησες αλλά λάθος κατεννόησες.
Όταν σε μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία όπως η Li-Ion που δεν έχει το φαινόμενο self discharge ο φορτιστής την φτάσει στο όριο
φόρτισης 4,2V , τερματίσει την φόρτιση και κατόπιν η μπαταρία (που δεν αυτοεκφορτίζεται) εκφορτίζεται από την εσωτερική σύνθετη
αντίσταση του φορτιστή σε κατάσταση αναμονής γιατί ο κατασκευαστής δεν ξοδεύεται με το πρέπον mosfet πραγματικής ανακοπής της
αμφίδρομης κατανάλωσης και ξαναενεργοποιεί την φόρτιση στα 4,1V , αυτός ο κύκλος λειτουργίας είναι "καθαρό" trickle charging ...
Είναι αυτό που χρεώνει κύκλους φόρτισης - εκφόρτισης την Li-Ion , μειώνει την ζωή της και αυτό ακριβώς που πρέπει να αποφεύγεται.

Ο σωστός λοιπόν σχεδιαστής φορτιστή λιθίου δεν χρησιμοποιεί υστέριση της τάσης φόρτισης (4,2-4,1) , αλλά ή διακόπτει τελείως
ηλεκτρικά την διαδικασία μέχρι να αφαιρέσετε την μπαταρία , απαρραίτητο γιά παλαιότερες Li-Ion 4,1V (Sony) ή την διατηρεί με πολύ
ασθενή PWM υψίσυχνα παλμορεύματα ηρεμίας "κολλημένη" μόνιμα στα 4,2V μετά την λήξη της φόρτισης , δεν διαταράσσει τους
ηλεκτρολύτες , πράγμα που αντιθέτως βέβαια μειώνει το χρόνο ζωής σέ πραγματικά αυτοεκφορτιζόμενες μπαταρίες όπως τις μολύβδου.

Οπότε Opus , Octapus ή ότι άλλο είναι το βάπτισμα ενός φορτιστή , θα προτιμάτε αυτούς που συντηρούν μόνιμα τα 4,2V της Li-Ion
ή θα διακόπτουν "ηλεκτρικά" και μόνιμα την φόρτιση ώστε να μην την εκφορτίζουν κατά την παραμονή της σε αυτόν και δεν υφίσταται
το επιχείρημα "την βγάζω όταν φορτίσει" , διότι το 90% των LPD χρηστών βάζει γιά φόρτιση τις μπαταρίες το βράδυ που θα κοιμηθεί ...
Να θυμάστε επίσης ότι ο tail cap διακόπτης είναι life - saver των μπαταριών σε φακούς / Laser γιατί ότι ζημιά δεν θα κάνει ο καλός φορτιστής
θα την κάνει ο φακός με τον ένα ηλεκτρονικό διακόπτη και θα μειώνει το χρόνο ζωής των μπαταριών άν δεν ξεβιδώνετε το καπάκι !

Ελπίζω να βοήθησα όσους ενδιαφέρονται
 

AGROTISS

Supreme Member
22 August 2012
5,007
Πετρούπολη Αθήνα
Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

Αγαπητέ Αντώνη, ή είσαι υπέρ του δέοντος ψαγμένος (καλό αυτό) και το ποιο πιθανόν, ή είσαι κατασκευαστής μπαταριών - φορτιστών. (έτσι για να κάνουμε και λίγο χιούμορ) άνευ παρεξηγήσεως έτσι ;

Εχω αρκετές μπαταρίες 18650 από 2600 έως 3400 mAh για τους φακούς μου και τις φορτίζω με ένα Xstar vp1 που είχα πάρει από ebay πριν 4 περίπου χρόνια.
Πάντα τις φορτίζω με την ποιο χαμηλή ένταση και ποτέ στο 100% φορτίσεως. στο 90% τις βγάζω από τον φορτιστή. Παίρνει βέβαια ώρες πολλές για να φορτίσουν αλλά προσωπικά δεν με πειράζει.
Ποτέ μα ποτέ δεν ζεσταίνονται οι μπαταρίες και ο φορτιστής ούτε στο ελάχιστο μπορώ να πω.
Μερικές μπορεί να κάνω και 10 μήνες να τις χρησιμοποιήσω και δεν έχουν χάσει καθόλου σχεδόν ενέργεια. (άντε να χάσουν ένα ελάχιστο)
Τις αποθηκεύω σε θήκη σε σκοτεινό και ξηρό μέρος και όχι στο ψυγείο. Επίσης μετά από κάποια χρήση τις βγάζω από το φακό ή ξεβιδώνω λίγο το καπάκι όπως λες και εσύ.
Για μένα το να αφήνει κάποιος αυτές τις μπαταρίες στο φορτιστή με τη σιγουριά ότι θα σταματήσει κάποια στιγμή η φόρτιση, είναι σαν να αφήνεις το θερμοσίφωνα ανοιχτό για να βρεις ζεστό νερό όταν θα επιστρέψεις. Τι protected και unprotected. φύλαγε τα ρούχα σου... που λένε .-bye-
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

1) Πάντα τις φορτίζω με την ποιο χαμηλή ένταση και ποτέ στο 100% φορτίσεως. στο 90% τις βγάζω από τον φορτιστή.
2) Μερικές μπορεί να κάνω και 10 μήνες να τις χρησιμοποιήσω και δεν έχουν χάσει καθόλου σχεδόν ενέργεια.
Βασικά κοντά έπεσες καθότι είμαι σχεδιαστής Switching κυκλωμάτων , είτε αυτά είναι φορτιστές , led drivers , inverters
τροφοδοτικά κλπ , το ψαγμένος είναι ιντερνετικό προνόμιο με σύγχυση γνώσεων χωρίς ουσία , πάντα προέχουν οι σπουδές.
Οι μπαταρίες Λιθίου Κοβαλτίου/Μαγγανίου/Μαγκανίου που χρησιμοποιείτε επί το πλείστον και ειδικά οι γενιές μετά το 2010 έχουν
παρεμφερείς χημικές συμπεριφορές , και χρησιμοποιούν το ευκολότερο σε σχεδίαση κύκλωμα από όλες τις άλλες
μπαταρίες με φαινόμενο μνήμης & αυτο-εκφόρτιση που απαιτούν σύνθετα κυκλώματα οδήγησης με PIC micro-controllers και
κύκλους εργασιών , ειδικά οι Ni-NH , παλιές καδμίου & μολύβδου.

Έχουν όμως και κάποια "κουσούρια" συγκρητικά με τις δεύτερες όπου και στα δύο παραπάνω επισημαινόμενα κάνεις λάθος.
1) Άν φορτίζεις τις μπαταρίες στο 90% , θα πάρεις και το 90% της διάρκειας ζωής τους , καθώς κάθε μερική εκφόρτισή τους
χρεώνεται σαν ένας κύκλος πλήρους φόρτισης , οπότε στο εξής θα τοποθετείς τον φορτιστή στο 100%.
2) Η αποθήκευση μίας Li-Ion γίνεται σε μέση θερμοκρασία περιβάλλοντος ασχέτως περαιτέρω συνθηκών αλλά με μία σημαντική
προυπόθεση : Άν ο ηλεκτρολύτης μένει σε αδράνεια γιά πάνω από 20 ημέρες , για να μην ιζηματοποιηθούν τα στοιχεία ηλεκτρόλυσης
πρέπει να αποθηκεύεται σε μία συγκεκριμένη κατάσταση ηλεκτρονιακής σκέδασης αλλιώς μειώνονται δραματικά οι κύκλοι ζωής της
μπαταρίας ενώ η εφαρμοσμένη τάση στα άκρα της δείχνει την τάση πλήρους φόρτισης , πρακτικά να το πώ , άν αποθηκεύσεις μία
πλήρως φορτισμένη μπαταρία λιθίου (4,2V) γιά ένα χρόνο , στην λήξη θα μετρήσεις μέν 4,10 volt αλλά από τους 400 κύκλους
φόρτισης θάχεις χάσει το 50% της ζωής της , για το λόγο αυτό στους επαγγελματικούς φορτιστές υπάρχει η λειτουργία αποθήκευσης.
Πρακτικά αυτό θα το κάνεις για μπαταρίες που δεν χρησιμοποιείς είτε με φόρτιση στο 50% πρίν την αποθήκευση ή θα φροντίσεις
η τάση τους νάναι κοντά στα 3,84V πρίν τις βάλεις στην "άκρη".
 

flashlight

Senior Member
4 April 2013
636
Re: Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

Βασικά κοντά έπεσες καθότι είμαι σχεδιαστής Switching κυκλωμάτων , είτε αυτά είναι φορτιστές , led drivers , inverters
τροφοδοτικά κλπ , το ψαγμένος είναι ιντερνετικό προνόμιο με σύγχυση γνώσεων χωρίς ουσία , πάντα προέχουν οι σπουδές.
Οι μπαταρίες Λιθίου Κοβαλτίου/Μαγγανίου/Μαγκανίου που χρησιμοποιείτε επί το πλείστον και ειδικά οι γενιές μετά το 2010 έχουν
παρεμφερείς χημικές συμπεριφορές , και χρησιμοποιούν το ευκολότερο σε σχεδίαση κύκλωμα από όλες τις άλλες
μπαταρίες με φαινόμενο μνήμης & αυτο-εκφόρτιση που απαιτούν σύνθετα κυκλώματα οδήγησης με PIC micro-controllers και
κύκλους εργασιών , ειδικά οι Ni-NH , παλιές καδμίου & μολύβδου.

Έχουν όμως και κάποια "κουσούρια" συγκρητικά με τις δεύτερες όπου και στα δύο παραπάνω επισημαινόμενα κάνεις λάθος.
1) Άν φορτίζεις τις μπαταρίες στο 90% , θα πάρεις και το 90% της διάρκειας ζωής τους , καθώς κάθε μερική εκφόρτισή τους
χρεώνεται σαν ένας κύκλος πλήρους φόρτισης , οπότε στο εξής θα τοποθετείς τον φορτιστή στο 100%.
2) Η αποθήκευση μίας Li-Ion γίνεται σε μέση θερμοκρασία περιβάλλοντος ασχέτως περαιτέρω συνθηκών αλλά με μία σημαντική
προυπόθεση : Άν ο ηλεκτρολύτης μένει σε αδράνεια γιά πάνω από 20 ημέρες , για να μην ιζηματοποιηθούν τα στοιχεία ηλεκτρόλυσης
πρέπει να αποθηκεύεται σε μία συγκεκριμένη κατάσταση ηλεκτρονιακής σκέδασης αλλιώς μειώνονται δραματικά οι κύκλοι ζωής της
μπαταρίας ενώ η εφαρμοσμένη τάση στα άκρα της δείχνει την τάση πλήρους φόρτισης , πρακτικά να το πώ , άν αποθηκεύσεις μία
πλήρως φορτισμένη μπαταρία λιθίου (4,2V) γιά ένα χρόνο , στην λήξη θα μετρήσεις μέν 4,10 volt αλλά από τους 400 κύκλους
φόρτισης θάχεις χάσει το 50% της ζωής της , για το λόγο αυτό στους επαγγελματικούς φορτιστές υπάρχει η λειτουργία αποθήκευσης.
Πρακτικά αυτό θα το κάνεις για μπαταρίες που δεν χρησιμοποιείς είτε με φόρτιση στο 50% πρίν την αποθήκευση ή θα φροντίσεις
η τάση τους νάναι κοντά στα 3,84V πρίν τις βάλεις στην "άκρη".
Πολύ χρήσιμα όλα αυτά!
Οπότε για καλύτερη απόδοση των μπαταριών στο χρόνο προτείνεις φόρτιση στο 100%?
Το ίδιο ισχύει και για τις μπαταρίες των κινητών?
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

Πολύ χρήσιμα όλα αυτά!
Οπότε για καλύτερη απόδοση των μπαταριών στο χρόνο προτείνεις φόρτιση στο 100%?
Το ίδιο ισχύει και για τις μπαταρίες των κινητών?

Στα κινητά επικρατεί ένα παράξενο status , τελευταία χρησιμοποιούνται οι επικίνδυνες μπαταρίες πολυμερούς λιθίου
που έχουν άλλα χαρακτηριστικά λόγω ειδικών αδρανοποιητών που χρησιμοποιούνται για την ασφάλεια του χρήστη
δεν μπορώ να πώ ότι έχω κάνει έρευνα σε αυτόν τον εμπορικό τομέα γιατί δεν με ενδιαφέρει , πάντως σαν κανόνας
φόρτιση στο 100% και μην αφήνετε την μπαταρία να πέφτει κάτω από το 50% όταν μπορείτε !
 

nik_marin

New member
9 March 2014
33
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Τελικά λάθος έκανα.
1. Ο μποξερ δεν δέχεται 18650 με προστασίας στα 70 χιλιοστά.
2 ανησυχητικό είναι αυτό που λέει ο Δανός ότι ο φορτιστής δεν τερματίζει πρακτικά την φόρτιση...
Αποριπτεται
Οπότε σαν ο "καλύτερος" φορτιστής θεωρείται ο opus?

Στάλθηκε από το G8341 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

flashlight

Senior Member
4 April 2013
636
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

Στα κινητά επικρατεί ένα παράξενο status , τελευταία χρησιμοποιούνται οι επικίνδυνες μπαταρίες πολυμερούς λιθίου
που έχουν άλλα χαρακτηριστικά λόγω ειδικών αδρανοποιητών που χρησιμοποιούνται για την ασφάλεια του χρήστη
δεν μπορώ να πώ ότι έχω κάνει έρευνα σε αυτόν τον εμπορικό τομέα γιατί δεν με ενδιαφέρει , πάντως σαν κανόνας
φόρτιση στο 100% και μην αφήνετε την μπαταρία να πέφτει κάτω από το 50% όταν μπορείτε !
Ωραίος!
Ευχαριστω πολύ!
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,489
Βριλήσσια
Re: Μπαταρίες-φορτιστές

Μπραβο Αντωνη, χρησιμες πληροφοριες και παρατηρησεις. :a0210:

Ειναι πολυ καλο να εχουμε μελη με ειδικες ακαδημαικες γνωσεις και ουσιαστικη εμπειρια πανω σε τετοια θεματα και που εχουν την ευγενη διαθεση να τα μοιραστουν μαζι μας!
 

AGROTISS

Supreme Member
22 August 2012
5,007
Πετρούπολη Αθήνα
Απάντηση: Μπαταρίες-φορτιστές

Έτσι είναι Μιχάλη. οι γνώσεις και τα ωφέλη που αποκομίσαμε συμμετέχοντας στο φόρουμ είναι πολλά. και όπως λέει κι ο Κώστας (παππούς) να έχουμε την υγειά μας να μαστορεύουμε αλλά και να μαθαίνουμε. !!