Μπαταρίες-Φορτιστές

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,714
Ανετα...να φανατστεις, το μοντελο 5 ειναι η πιο δυνατη μπαταρια που υπαρχει
Αλλα μπορεις να καταλαβεις αν οι αρχικες εχουν προστασια ή οχι?
μπορει να κλωτησε η πλακετα τους απλα και να εχουν ζωλη ακομ...τις μετρησες με πολυμετρο?

Σοβαρα τωρα...το gimble τραβα τοσο ρευμα? σαν να ειναι δραπανο τρωει!

Όλα μηδεν στο πολύμετρο και στον φορτιστή (Fenix ARE A4) ERR.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,195
λογικα οπως τα λες, παλι 0 δειξε στο πολυμετρο ετσι? αν ναι, τελος..πας για αντικατασταησ
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,714
λογικα οπως τα λες, παλι 0 δειξε στο πολυμετρο ετσι? αν ναι, τελος..πας για αντικατασταησ

Το πολύμετρο αμετακίνητο στο 0.
Παράγγειλα από nkon και αναμένω, αλλά χρειάζομαι μία τετράδα άμεσα γμτ και από Αθήνα στα 67mm δεν βρίσκω άκρη.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Ερώτηση . Θα φτιάξω μια μπαταρία για το τηλεκατευθυνόμενο του μικρού καθώς η παλιά είναι μικρής χωρητικότητας . Πήρα του ΙΚΕΑ τις άσπρες που ειναι στα 2450. Επειδή όμως είναι κανονικές μπαταρίες και όχι φλατ και από τους δύο πόλους δεν χωράνε στην θήκη της παλιάς για 2mm. Μπορώ να αλλάξω το σχήμα της χωρίς πρόβλημα; Δηλαδή αντί να είναι 4 στη σειρά επάνω και τέσσερις στη σειρά στους κάτω πόλους και να είναι πλακέ ( 4x2x1) να τις κάνω σαν να την έχω διπλώσει στη μέση Θα υπάρχει θέμα με θερμοκρασία που θα έρχονται περισσότερες μπαταριες σε επαφή στο σώμα πέρα από τους πολους;
 

Xmoran

AVClub Enthusiast
7 February 2011
1,094
Ν. ΣΜΥΡΝΗ
Το πολύμετρο αμετακίνητο στο 0.
Παράγγειλα από nkon και αναμένω, αλλά χρειάζομαι μία τετράδα άμεσα γμτ και από Αθήνα στα 67mm δεν βρίσκω άκρη.

Ρίξε μια ματιά σ' αυτό το μαγαζί. 2-3 μπαταρίες που πήρα από εκεί (Panasonic και Samsung 18650) ήταν γνήσιες και με καλές τιμές

https://www.devobox.com/en/search?c...derway=desc&search_query=18650&submit_search=
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Μια απορια αν εκανα κατι λαθος εγω ή επεσα σε ελλατωματικο κινεζο.
Πηρα αυτο το φορτιστη https://www.banggood.com/HTRC-A3-20....html?rmmds=myorder&ID=47184&cur_warehouse=CN Δεν περιλαμβανει τον μετατροπεα σε μικρο tamija οποτε εφτιαξα εναν δικο μου.
Συνδεσα την μπαταρια των 9.6v του τηλεκατευθυνομενου πατησα το κουμπι για να φορτισει και αμεσως εβγαλε καπνο!! Το ανοιξα και ειχε ξεκολλησει το αρνητικο καλωδιο και ειχε καρβουνιασει παραδιπλα κατι που εμοιαζε με αντισταση. Στα σκουπιδια και κρατησα καλωδιο ρευματος και βυσμα.

1 Ειμαι σιγουρος οτι δεν συνδεσα λαθος τα καλωδιο στον μετατροπεα. καθως μετρησα με πολυμετρο ποιο ειναι + -
2 Υπαρχει περιπτωση ο συγκεκριμενος να μην μπορουσε να φορτισει την μπαταρια 9.6v 700ma NiCd; Δηλαδη ο τυπος της μπαταριας δεν ηταν και λιθιου να πω οτι εκει εκανα χοντραδα ή να ειναι τετοια η διαφορα στοιχειων ωστε να καψει το κυκλωμα. Ξερω οτι οι nimh μπορουν να φορτισουν NiCd αλλα οχι το αναποδο,
3 Να επιρρεασε η μικροτερη διατομη των καλωδιων της μπαταριας;
4 Ελλατωματικος απο την αρχη;

Δεν θα επρεπε να υπαρχει κατι σαν προστασια μεσα στο κυκλωμα του ;
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Μια απορια αν εκανα κατι λαθος εγω ή επεσα σε ελλατωματικο κινεζο.

Οι μπαταρίες Ni-Cd είναι οι πιό απαιτητικές μπαταρίες για φόρτιση , θέλουν ειδικό κύκλο εργασιών (micro-controller) και ένας κοινός Ni-NH φορτιστής
μπορεί κατα προσέγγιση να τις φορτίσει άν αυτές βρίσκονται σε καλή κατάσταση δηλ έχουν πάνω από 0,8V ανά στοιχείο.
Οι φθηνοί φορτιστές τις φορτίζουν με σταθερό ρεύμα και αντίσταση εν σειρά (το καμμένο εξάρτημα) και αυτό που δεν μπορούν να προβλέψουν είναι
η ιδιότητά τους στην πολύ καιρό αυτο-εκφόρτιση να βραχυκυκλώνουν με τάση 0 V στα άκρα τους που απαιτεί 10 φορές ισχυρότερο ρεύμα από την
χωρητικότητά τους για να εκκινήσουν και να δημιουργηθεί διαφορά δυναμικού στα άκρα τους >0 Volt.

Προφανώς λοιπόν οι μπαταρίες νά είχαν τάση 0V , ο φορτιστής δίνει μόνο 2Α οπότε δεν μπορούσε να τις εκκινήσει με 10Α αρχικά παλμο-ρεύματα που
απαιτούνται , ηλεκτρικά ήταν σαν καθαρό βραχυκύκλωμα για την έξοδο του φορτιστή , οπότε υπερθερμάνθηκε και κάηκε η εν σειρά αντίσταση αφού
έπεσαν επάνω της περισσότερα από 20W που δεν έχει προβλεφθεί...
Μόνο ο Sky-RC Pro (genuine) μπορεί να διαχειριστεί σωστά τέτοιες περιπτώσεις και τα αυθεντικά Ni-Cd στοιχεία , τα οποία μετά το 2000 είναι απαράδεκτο
να υπάρχουν σε οποιαδήποτε συσκευή και μόνο η ύπαρξή τους σε αυτή σημαίνει πως αποφεύγουμε ρητώς την αγορά της.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Οι μπαταρίες Ni-Cd είναι οι πιό απαιτητικές μπαταρίες για φόρτιση , θέλουν ειδικό κύκλο εργασιών (micro-controller) και ένας κοινός Ni-NH φορτιστής
μπορεί κατα προσέγγιση να τις φορτίσει άν αυτές βρίσκονται σε καλή κατάσταση δηλ έχουν πάνω από 0,8V ανά στοιχείο.
Οι φθηνοί φορτιστές τις φορτίζουν με σταθερό ρεύμα και αντίσταση εν σειρά (το καμμένο εξάρτημα) και αυτό που δεν μπορούν να προβλέψουν είναι
η ιδιότητά τους στην πολύ καιρό αυτο-εκφόρτιση να βραχυκυκλώνουν με τάση 0 V στα άκρα τους που απαιτεί 10 φορές ισχυρότερο ρεύμα από την
χωρητικότητά τους για να εκκινήσουν και να δημιουργηθεί διαφορά δυναμικού στα άκρα τους >0 Volt.

Προφανώς λοιπόν οι μπαταρίες νά είχαν τάση 0V , ο φορτιστής δίνει μόνο 2Α οπότε δεν μπορούσε να τις εκκινήσει με 10Α αρχικά παλμο-ρεύματα που
απαιτούνται , ηλεκτρικά ήταν σαν καθαρό βραχυκύκλωμα για την έξοδο του φορτιστή , οπότε υπερθερμάνθηκε και κάηκε η εν σειρά αντίσταση αφού
έπεσαν επάνω της περισσότερα από 20W που δεν έχει προβλεφθεί...
Μόνο ο Sky-RC Pro (genuine) μπορεί να διαχειριστεί σωστά τέτοιες περιπτώσεις και τα αυθεντικά Ni-Cd στοιχεία , τα οποία μετά το 2000 είναι απαράδεκτο
να υπάρχουν σε οποιαδήποτε συσκευή και μόνο η ύπαρξή τους σε αυτή σημαίνει πως αποφεύγουμε ρητώς την αγορά της.
Αρα η ζημια εγινε επειδη πηγα να φορτισω nicd. ΑΝ και δεν ειμαι σιγουρος οτι ηταν αποφορτισμενη.
Με NiMH δεν πιστευω να γινει το ιδιο παλι ε; Γιατι θα φτιαξω μια ιδια με στοιχεια NiMH .
Μιλαμε για μπαταρια κινεζικου τηλεκατευθυνομενου. Οταν αλλαξω τον κοντρολερ του θα παιρνει και λιθιου μπαταριες και NimH με μια αλλαγη σε ενα jumper . Απλα αυτη τη στιγμη θεωρησα οτι ειναι πιο οικονομικο να αυξησω την διαρκεια παιχνιδιου χωρις να μπαινω σε παραπανω εξοδα αλλαγης ολων των ηλεκτρονικων. 25 vs 80
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
- Αρα η ζημια εγινε επειδη πηγα να φορτισω nicd.
- ΑΝ και δεν ειμαι σιγουρος οτι ηταν αποφορτισμενη.
- Με NiMH δεν πιστευω να γινει το ιδιο παλι ε; Γιατι θα φτιαξω μια ιδια με στοιχεια NiMH .
- Μιλαμε για μπαταρια κινεζικου τηλεκατευθυνομενου. Οταν αλλαξω τον κοντρολερ του θα παιρνει και λιθιου μπαταριες και NimH με μια αλλαγη σε ενα jumper .
- Απλα αυτη τη στιγμη θεωρησα οτι ειναι πιο οικονομικο να αυξησω την διαρκεια παιχνιδιου χωρις να μπαινω σε παραπανω εξοδα αλλαγης ολων των ηλεκτρονικων. 25 vs 80

- Όχι η ζημιά έγινε πιθανόν επειδή υπερ-εκφορτίστηκαν οι μπαταρίες και έφτασαν στα 0V όπως εξήγησα , και όταν φτάσουν οι Ni στα 0V δεν φορτίζονται με κοινούς φορτιστές.
Πάντα να μετράς προληπτικά το pack να μην είναι ποτέ 0V , και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν μείνουν οι μπαταρίες πολύ καιρό σε συσκευή που έχει ST-BY κατανάλωση.
- Πλήρως εκφορτισμένη η Ni-MH/Ni-Cd είναι στο 1V / στοιχείο δηλ 8V στην περίπτωσή σου.
- Τα καλύτερα RC είναι από Κίνα , άρα για να είμαστε σαφείς είναι μόνο θέμα χαμηλού κόστους που πάλι μόνο από την Κίνα / Hong Kong μπορείς να βρείς.
- Σε Wh/όγκο υπερέχουν οι λιθίου και οι Ni είναι πάντα η χειρότερη επιλογή , γιά τα RC η επιλογή είναι πάντα μονόδρομος οι επικίνδυνες πολυμερούς λιθίου που έχουν και
το χαμηλότερο κόστος με το υψηλότερο ρεύμα εκκίνησης από οποιαδήποτε μπαταρία στο ίδιο μέγεθος.

Όσο αφορά τον φορτιστή RC μπαταριών , δεν γνωρίζω και δεν μπορώ να εγγυηθώ τίποτε για οποινδήποτε φορτιστή κάτω των 40 ευρώ.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Αρα οτι και να κανω αυτος ο φορτιστης θα καιγεται μολις βαλω να φορτισω την μπαταρια. Αφου μετα απο καθε παιχνιδι (που κραταει το πολυ 15 λεπτα) το battery pack θα εχει πεσει κατω απο τα 8v.

Οποτε η αλλη λυση ειναι να παρω μια θηκη για μπαταριες και να την προσαρμοσω στο RC και αντι να φορτιζω ολο το pack μαζι , να τις βαζω ανα τετραδα σε αλλον NiMH φορτιστη που εχω.

BH383_1024x.jpg
 

nik_marin

New member
9 March 2014
33
Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

-
Όσο αφορά τον φορτιστή RC μπαταριών , δεν γνωρίζω και δεν μπορώ να εγγυηθώ τίποτε για οποινδήποτε φορτιστή κάτω των 40 ευρώ.

Ποιον Φορτιστή προτείνεις σε αυτά τα λεφτά ;


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

Ο φορτιστής που ανέφερες και οι παρεμφερείς , φορτίζουν από 1-8 στοιχεία Νικελίου , άρα και 1 βόλτ να είναι οι μπαταρίες δεν θα πάθει ζημιά
μόνο στο απόλυτο μηδέν που είναι βραχυκύκλωμα για αυτόν , απλά άν κάποια στοιχεία βραχυκυκλώσουν δεν μπορεί να τα επαναφέρει , αλλά
όπως προανέφερα αυτό δεν γίνεται σε κοινή χρήση αλλά σε εγκατάληψη του pack στην συσκευή γιά καιρό ...
Επίσης το κόστος 8 ΑΑΑ είναι υψηλότερο από την χρήση αντίστοιχων λίγων στοιχείων πολυμερούς λιθίου και μικρότερο μέγεθος 7,4/11,1V.
Ο φορτιστής που προτείνω απλά γιατί τον γνωρίζω (χωρίς τροφοδοτικό) είναι αυτός https://www.skyrc.com/Charger/b6v2
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

Ο φορτιστής που ανέφερες και οι παρεμφερείς , φορτίζουν από 1-8 στοιχεία Νικελίου , άρα και 1 βόλτ να είναι οι μπαταρίες δεν θα πάθει ζημιά
μόνο στο απόλυτο μηδέν που είναι βραχυκύκλωμα για αυτόν , απλά άν κάποια στοιχεία βραχυκυκλώσουν δεν μπορεί να τα επαναφέρει , αλλά
όπως προανέφερα αυτό δεν γίνεται σε κοινή χρήση αλλά σε εγκατάληψη του pack στην συσκευή γιά καιρό ...
Επίσης το κόστος 8 ΑΑΑ είναι υψηλότερο από την χρήση αντίστοιχων λίγων στοιχείων πολυμερούς λιθίου και μικρότερο μέγεθος 7,4/11,1V.
Ο φορτιστής που προτείνω απλά γιατί τον γνωρίζω (χωρίς τροφοδοτικό) είναι αυτός https://www.skyrc.com/Charger/b6v2
Αυτο το ειπες ξανα , αλλα δεν ισχυει απολυτα... Για να πω οτι ειμαι κοντα στις επιδοσεις θα πρεπει να παω σε 11.1v. Ενα τετοιο pack στα 2200 κοστιζει 15-25 και εχει μεγεθος 101x20x31 https://www.ampow.com/eu/ovonic-50c-2200mah-3s1p-deans-lipo-battery.html ενω οι μπαταριες που πηρα NiMH 2450 , 8 στοιχεια μου κοστισαν 16 και πιανουν ογκο 95x15x55 αν τις πακεταρω στο ιδιο σχημα. Μονο στο βαρος βλεπω διαφορα 70gr ελαφαρυτερες τις Lipo. Δηλαδη σε κοστος και ογκο δεν βλεπω κατι τρομακτικο σε διαφορα.

Επισης η μπαταρια που δοκιμαστηκε δεν ηταν αποφορτισμενη τελειως ουτε ειχε μεινει μεσα στο αυτοκινητο ουτε ειχε να χρησιμοποιηθει πανω απο μια μερα. ΑΛλα μολις την εβαλα επανω καηκε ο φορτιστης. Απλα η διαφορα ηταν οτι ειναι NiCD αντι για NiMH που λεει οτι υποστηριζει.
 

Antonis_Maestros

Senior Member
2 November 2018
364
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μπαταρίες-Φορτιστές

Τίποτε δεν είναι απόλυτο , η σύγκριση μου είναι συνήθως με αντίστοιχα κυλινδρικά Li-Ion στοιχεία που είναι ουσιαστική η διαφορά βάρους / μεγέθους
και οι Li-Po είναι πιό βαρίές γιατί δίνουν 30-50C ρεύμα που δεν θα δείς ποτέ από άλλες μπαταρίες και απαιτείται στίς εκκινήσεις του μοτέρ.

Δεν έχει καμία σημασία γιά τον φορτιστή Ni-Cd ή Ni-MH , για την πρώτη μπορεί νάναι πρόβλημα γιατί μπορεί να μην φορτίζεται στο 100% , και άν δεν ήταν
μηδενική η τάση , τότε μην ξαναπάρεις τον ίδιο φορτιστή , δεν δικαιολογείται καταστροφή του , οπότε μπορεί τζάμπα να μπαίνεις σε διαδικασία αναβάθμισης
των μπαταριών.
 

makfil

Supreme Member
12 September 2010
4,099
Φιλοθέη/Γλυφάδα
Απάντηση: Re: Μπαταρίες-Φορτιστές

Αν κατάλαβα καλά, αναφέρεται μόνον στον τύπο Lii-NL4 και όχι σε άλλους τύπους φορτιστών όπως πχ ο Lii-100 που έχω αγοράσει από Κίνα για μπαταρίες 18650.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,195
δεν λεω πως δεν υπαρχει θεμα, αλλα να ξερετε οτι οι μισοι και παραπανω φορτιστες (και κινητου) εχουν το ιδιο προβλημα.
το εξηγει ο Δανος στα review του, και βγαζει και φωτο κτλ κτλ.
Απλα μαλλον αυτη την φορα καποιος οργανισμος το εντοπισε