NAD 355 BEE + WHARFEDALE 9.6

pgttheo

New member
19 December 2007
25
Παιδιά, σας παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό προσπαθώντας να πάρω κάτι από τις τεράστιες γνώσεις σας, αρχάριος εγώ όπως καταλαβαίνετε.
Πάμε στο θέμα. Έχω ενισχυτή NAD C 355 bee με WHARFEDALE 9.6. Ο χώρος μου είναι γύρω στα 120 τμ (κουζίνα καθηστικό και σαλοτραπεζαρία όλα μαζι, δεν υπάρχουν πόρτες μεταξύ τους παρά μόνο τοίχοι, πάσο κτλ που δίνουν την αίσθηση του διαχωρισμού των χώρων).
1) Πιστεύω ότι ο ενισχυτής πέφτει λίγος για τα ηχεία σε σχέση πάντα με τον χώρο που πρέπει να "γεμίσει". Υπάρχει κάποια πρόταση για τελικό που μπορώ να βάλω πάνω στον NAD (στον προενισχυτή ενοείται) χωρίς να υπάρξει πρόβλημα στα ηχεία? Μπορώ να χαλάσω μέχρι 800 €.
2) Υπάρχει θέμα "κόπωσης" του ενισχυτή αν τον ανοίγω πάνω άπό τα 3/4 για αρκετη ώρα? Ξέχασα να πώ ότι ακούω, στον ελάχιστο χρόνο που έχω, όλα τα είδη μουσικής (ροκ, λαικά, ελαφρολαικά, νέο κύμα κτλ)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποιον "σοφό" επί του θέματος απαντήση.
 

Aprile

Senior Member
9 March 2007
656
Αφού ψωνίζεις από Νάκα δές και αυτόν A-S1000 Yamaha.
Σε street price πρέπει να βγαίνει κάπου εκεί.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Φίλε pgtheo καλωσήρθες στο φόρουμ :)

Για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, πόσος ειναι ο χώρος που θελεις να γεμίσεις με τα ηχεία;
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Καλοσήρθες στην παρέα...

Ωραίος ο Yamaha που σου πρότεινε ο April, αλλά την ένταση θα την έχεις πάλι πάνω από τα 3/4 και μήπως κουραστεί και αυτός. Βέβαια έχει 4 τροφοδοτικά και μπόλικπο ρεύμα που σημαίνει ότι ίσως να μην έχει πρόβλημα, αλλά επιδή πιστεύω ότι είναι οριακά τα πράγματα, για να είσαι σίγουρος ότι θα αγοράσεις κάτι και θα σου κάνει την δουλιά που θέλεις, πρέπει να τον δοκιμάσεις σπίτι σου.

Από την άλλη, υπάρχει ο Roksan Kandy L.III Stereo Power Amplifier που δίνει 120W/κανάλι, υπάρχει ο NAD C272 που δείνει 150W/κανάλι (ακόμα καλύτερα) και μετά οι επαγγελματικοί (Behringer, Yamaha....) που θα σου δώσουν παραπάνω και θα είσαι ακόμα καλύτερα.

Έχε υπ' όψιν σου ότι για να ανεβείς 3db παραπάνω σε ένταση, πρέπει να δώσεις διπλάσια ισχύ σε watt και διπλασιασμός ακουστικής έντασης ισοδυναμεί με 10db. Άρα για να έχεις την ένταση κατά 1/4 λιγότερο απ' αυτό που την έχεις τώρα, πρέπει να πάρεις έναν τελικό που θα δίνει 5 φορές περισσότερα Watt/κανάλι, να φτάσεις δηλαδή στα 400W και για να την έχεις στο μισό απ' ότι τώρα, πρέπει ο τελικός να είναι 800W/κανάλι.

http://stereos.about.com/od/stereoscience/a/jargon1.htm

Επίσης, έχε υπ' όψιν σου ότι όσο περισσότερο ανεβάζεις το κουμπί του volume, τόσο ανεβαίνει και η παραμόρφωση κάτι που είναι κακό και για τα ηχεία και για τον ενισχυτή.

Από την άλλη όμως, υπάρχουν ποιοτικά Watt και Watt όχι και τόσο καλά. Μπορεί ο ολοκληρωμπενος Yamaha AS1000 (που είναι ένας πάρα πολύ καλός ενισχυτής) ή ένας καλός τελικός, με 120 ή 150W, λόγο του ότι είναι φτιαγμένοι γι' αυτή την δουλιά να σου κάνουν μια χαρά και να γλυτώσεις από την άσχημη μουτσούνα των επαγγελματικών και τα ανεμιστηράκια τους που κάποια από αυτά κάνουν θόρυβο.

Το καλύτερο είναι να πάρεις σπίτι σου κάποιον με 120, 150W και να τον ακούσεις κάτω από τις συνθήκες που ακούς μουσική για να δείς αν σου κάνει ή όχι.

-bye-
 
Last edited:

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Κοίτα και την πιθανότητα των ενεργών subwoofer που θα μπορέσεις να συνδέσεις τα ηχεία πάνω του (στο sub) και να χρησιμοποιήσεις το crossover του sub για να κόψεις τις χαμηλές συχνότητες που βγάζουν (τα ηχεία).

'Ισως είναι και αυτή μια λύση.
 

Ronin

Senior Member
27 February 2008
304
Far west...of Athens
Μπορούμε βέβαια να δούμε το θέμα κι από άλλη σκοπιά.
Γιατί δεν αγοράζεις......ηχεία??!!
Στα λεφτά που θες να δώσεις υπάρχουν τα Klipsch RF-62 http://www.homecinema.gr/details.php?prid=389&preview=showtech . Με τα 97 db ευαισθησίας τους, θα πάρεις από τον ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ (κατα την γνώμη μου) NAD C355 απόδοση ανάλογη με το να έπαιρνες ενισχυτή υπέρ-4πλάσιας ισχύος.
Συν ότι θεωρώ τα Klipsch καλύτερα ηχεία από τα Wharfedale. Εκτός βέβαια και αν έχεις "κολλήσει" (με την καλή έννοια) με τον ήχο των ηχείων σου και δεν τον αλλάζεις με τίποτα.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Μπορούμε βέβαια να δούμε το θέμα κι από άλλη σκοπιά.
Γιατί δεν αγοράζεις......ηχεία??!!
Στα λεφτά που θες να δώσεις υπάρχουν τα Klipsch RF-62 http://www.homecinema.gr/details.php?prid=389&preview=showtech . Με τα 97 db ευαισθησίας τους, θα πάρεις από τον ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ (κατα την γνώμη μου) NAD C355 απόδοση ανάλογη με το να έπαιρνες ενισχυτή υπέρ-4πλάσιας ισχύος.
Συν ότι θεωρώ τα Klipsch καλύτερα ηχεία από τα Wharfedale. Εκτός βέβαια και αν έχεις "κολλήσει" (με την καλή έννοια) με τον ήχο των ηχείων σου και δεν τον αλλάζεις με τίποτα.

Σωστός ο ermis....:a0210:
7 db παραπάνω δεν είναι καθόλου λίγα. Εξαρτάται βέβαια και από τα γούστα του ιδιοκτήτη όπως πολύ σωστά είπες. Μια ακρόαση χρειάζετε μόνο για να ξέρει.
 
Last edited:

terma

Established Member
27 February 2008
102
Υπαρχει ομως και πιο απλος τροπος δωσε τον 355 και με λιγα ευρω παραπανω παρε τον 372 και κα8αρισες 150 watt rms δε σε φτανουν μονο να προσεχεις οταν τον τσιτωνεις μη σου ρ8ει κανα γουφερ στο ματι :cool4: καλες γιορτες!
φιλικα Ηλιας!
 

Ronin

Senior Member
27 February 2008
304
Far west...of Athens
Φίλε Ηλία έχω τις εξής δύο ενστάσεις σχετικά με την πρότασή σου:
Πρώτον ο C355 είναι πιο καινούργιος, πιο σύγχρονος (και καλύτερος γαι μένα) ενισχυτής από τον C372, ο οποίος C372 επιπλέον έχει και κάπως βεβαρυμένο ιστορικό αξιοπιστίας, με αναφορές για βλάβες (μόλις βρω το συσκεκριμένο άρθρο θα δώσω link).
Και δεύτερον με τα 97db των Klipsch και τα 80Watt του C355 έχει μεγαλύτερες εντάσεις από τον συνδυασμό των 90db των Wharfedale και τα 150Watt του C372!
Αν τελικά δεν θέλει να αλλάξει τίποτα ο φίλος, ας κοιτάξει σοβαρά και την περίπτωση του Behringer 1500.Θα του μείνουν και λεφτά για κανά μπουκάλι στα μπουζούκια χρονιάρες μέρες!
Πάντα φιλικά!-bye-
 

terma

Established Member
27 February 2008
102
Φιλε Ερμη χρονια πολλα κατ αρχην! και υγεια σε ολους . Προτεινα τον 372 μιας και εδω και καποια χρονια ειμαι κατοχος ενος 370 120wrms και ειμαι ευχαριστημενος καθολικα μιας και εχω δοκιμασει διαφορα ηχεια πανω του αλλα και τον εχω συγκρινει διπλα διπλα με εναν 355 και δεν μπορω να πω πως ο 355 ηταν καλυτερος μιας και ηταν φανερα θα τολμουσα να πω λιγοτερο λαμπρος και πιο συγκρατημενος στα μπασα απο τον 370 οποτε αν υποθεσουμε πως ο 372 ειναι καλυτερος απο τον 370 (αν ειναι) τοτε το αποτελεσμα ειναι εγγυημενο, ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΗΧΕΙΑ. Τωρα οσον αφορα τα klips οντως με τον 355 λογο μεγαλυτερης ευαισθησιας θα επαιζαν πιο δυνατα οχι σημαντικα βεβαια ομως τα klips λογο κορνας στις μεγαλες εντασεις μπερδευουν χανοντας σε σαφηνεια και το αποτελεσμα ειναι τελειως διαφορετικο σε σχεση με τις χαμηλοτερες εντασεις οποτε η μερα φαινεται καλη το πρωι αλλα μετα χιονιζει : ) τα wharfedale με εναν πιο δυνατο και γλυκο ενυσχητη θα δωσουν μεγαλες εντασεις χωρις κακους χρωματισμους!
 

terma

Established Member
27 February 2008
102
Οσον αφορα τους ενισχυτες οι επαγγελματικοι BERINGHER kai YAMAHA ειναι βεβαιως δυνατα και αξιοπιστα μηχανακια αλλα σε καμια περιπτωση μουσικα, αλλα σκληρα και με τονωμενα ακρα για home καλυτερος ο 372 ή αν σωνει και καλα θελει τελικο ο 272 τωρα αν πρεπει να παει κανεις σε σε επαγγελματικο ο μονος μουσικος και υπεροχος ειναι ο Hafler P1500 αλλα που να τον βρεις οι αντιπρωσοποι πηγαν για βρουβες κριμα.
AYTA :) Φιλικα Ηλιας!
 

gdevelek

Established Member
4 July 2006
267
o behringer europower 1500 χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από ψαγμένα άτομα που τον έχουν να οδηγεί ηχεία πάνελ, συνεπώς σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν στερείται μουσικότητας

όταν τον ανακάλυψαν πριν 6 περίπου χρόνια στο παλιό avforum.gr, καλούσαν φίλους στο σπίτι τους για να τον απολαύσουν και δεν πίστευαν στα αυτιά τους

ως προς τον φίλο που άνοιξε το τόπικ, ψηφίζω κλιπς χωρίς αλλαγή ενισχυτή, είναι η ιδανική λύση όταν απαιτούνται υψηλές εντάσεις, και το έχουν δικαιολογήσει πειστικά οι παραπάνω φίλοι
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Δεν νομίζω ότι υπάρχει "μουσικός τελικός" ή "τελικός με τονισμένα άκρα".

Ο τελικός πολλαπλασιάζει το ρεύμα που παίρνει από τον προ. Αν θα υπάρξει μουσικότητα στο σήμα, θα είναι λόγο του προ. Το πόσο καλός είναι ή όχι ένας τελικός, έχει να κάνει με το ρεύμα του, το θόρυβο, το slew rate, το efficiency, το gain.... Δε νομίζω ότι υπάρχει τελικός με τονισμένα άκρα...

http://en.wikipedia.org/wiki/Amplifier
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier#Power_amplifier_classes

Όσο για τα klips και το τι μπορούν να κάνουν σε μεγάλες εντάσεις, δεν έχει ο φίλος μας παρά να κάνει μια ακρόαση.
 
Last edited:

terma

Established Member
27 February 2008
102
Aν ειναι ετσι απλα τα πραγματα και οι ενισχυτες δεν εχουν μουσικο χαρακτηρα μιας και απλα ειναι συσκευες που πολλαπλασιαζουν ρευμα τοτε γιατι να υπαρχουν ενισχυτες χιλιαδων ευρω μαλλον καπου εχεις χασει την μπαλα παραθετοντας ενα λινκ με γενικες πληροφοριες πιστευω πως οι ηχητικες συσκευες αναλογα με την σχεδιαση τους εχουν τον δικο του χαρακτηρα μαγειρευοντας το ρεύμα , το θόρυβο, το slew rate, το efficiency, το gain με την αναλογη ποιοτητα υλικων και δεν ειναι ολες ιδιες δηλαδη θελεις να πεις πως με εναν behringer europower 1500 ολοι σωθηκαν?
 

terma

Established Member
27 February 2008
102
Μην ξεχναμε και τον παραγοντα σχεδιασμος που επισεις παιζει ρολο! Τωρα για να απαντησω στον φιλο gdevelek πιο πανω εχεις δει τελευταια σε 2 3 σαιτς με αγγελιες για ηχο ποσοι behringer πωλουνται αυτες τις μερες?
 

gdevelek

Established Member
4 July 2006
267
η αναζήτηση του "τέλειου" δεν έχει τέλος, παίρνουμε το Χ ηχείο/ενισχυτή/πηγή, το χαιρόμαστε για Ν χρόνια, πάμε σε κάτι άλλο, σημαίνει αυτό πως ξαφνικά το Χ είναι μάπα ή έστω προβληματικό;

βεβαίως και υπάρχουν πολλές παράμετροι που χαρακτηρίζουν ένα ενισχυτή, δεν έγραψα ποτέ το αντίθετο

πάνω από ΟΛΑ όμως υπάρχουν τα αυτιά μας, με αυτά ακούμε και αυτά πρέπει να ακούμε πριν αποφασίσουμε, ούτε τους επαϊοντες, ούτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά

όσο για τον μπέρι, δεν χρειάζεται, είμαι βέβαιος, να σου πώ πως υπάρχουν άτομα που ντρέπονται να βάλουν κάτι τέτοιο στο σαλόνι τους, όσο κι αν τους καλύπτει ακουστικά, προτιμουν κάτι πιο εξωτικό και μουράτο
 
Last edited:

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Aν ειναι ετσι απλα τα πραγματα και οι ενισχυτες δεν εχουν μουσικο χαρακτηρα μιας και απλα ειναι συσκευες που πολλαπλασιαζουν ρευμα τοτε γιατι να υπαρχουν ενισχυτες χιλιαδων ευρω μαλλον καπου εχεις χασει την μπαλα παραθετοντας ενα λινκ με γενικες πληροφοριες πιστευω πως οι ηχητικες συσκευες αναλογα με την σχεδιαση τους εχουν τον δικο του χαρακτηρα μαγειρευοντας το ρεύμα , το θόρυβο, το slew rate, το efficiency, το gain με την αναλογη ποιοτητα υλικων και δεν ειναι ολες ιδιες δηλαδη θελεις να πεις πως με εναν behringer europower 1500 ολοι σωθηκαν?

Καλά... μάλον κάποιοι άλλοι έχουν χάσει την μπάλα...

Σαφέστατα ένας καλός τελικός, μπορεί να δώσει λιγότερο θόρυβο, καλύτερο slew rate κτλ κτλ κτλ. και φυσικά τα χαρακτηριστικά του έχουν να κάνουν με την ποιότητα των υλικών του. Κάποιες από τις διαφορές μπορεί να τις διακρίνει κάποιος με ένα "απλό" ζευγάρι ηχείων, κάποιες άλλες χρειάζονται καλύτερα ηχεία και κάποιες χρειάζονται και καλό αυτί. Και όσο ποιό "ασύμαντες" είναι οι διαφορές, τόσο ποιό ακριβός γίνεται ο τελικός και τόσο καλύτερα πρέπει να είναι τα ηχεία και τόσο καλύτερα πρέπει να είναι και τα αυτιά του ακροατή.

Παρόλ' αυτά όμως, ο τελικός ενισχυτής, ενισχύει το ρεύμα και ο προενισχυτής, δίνει τον ηχιτικό χαρακτήρα. Αυτό δεν χρειάζετε κανένα link για να το καταλάβει κάποιος. Αν θέλεις να υποστιρίζεις ότι ένας τελικός ενισχυτής μπορεί να έχει τονισμένα άκρα που δεν οφείλονται στον προ, είναι δικό σου θέμα και προσωπικά διαφωνώ, κάθετως, οριζόντιως και πλαγίως.
 

gdevelek

Established Member
4 July 2006
267
εγώ δεν βλέπω γιατί ένας τελικός αποκλείεται να έχει τονισμένα άκρα, η επίπεδη απόκριση ως προς τη συχνότητα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη αλλά ζητούμενη, τόσο σε τελικό όσο και σε προ
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
3,071
Ge0rge ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί.
Δηλαδή οι τελικοί δεν "χρωματίζουν" τον ήχο ενώ οι προενισχυτές τον "χρωματίζουν";
Ένας λαμπάτος δηλαδή τελικός είναι πιο "ουδέτερος" από έναν τρανζιστοράτο προενισχυτή;
Και αν τον χρωματίζουν οι προενισχυτές, τότε οι πηγές τι τον κάνουν;
Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο και δεν μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι, ούτε οι αριθμοί λένε την απόλυτη αλήθεια.
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Τι διαβαζουμε ωρες ωρες βρε παιδες.Θα μας πεσουν τα δοντια και τα μαλλια με αυτα που διαβαζουμε.

:slapface:

Αφου μερικοι ειναι master της wikiτετοιας,ας διαβασουν λιγο για FR,DF, τοπολογιες εξοδου(SET,PP,compl.) και λοιπα και το πιο σημαντικο να μαθει οτι οποιοδηποτε ενεργο στοιχειο σε συσκευη της ηχητικης αλυσιδας εχει ορισμενα χαρακτηριστικα εισοδου-εξοδου.Ακου μονο ο προ δινει τον χαρακτηρα....