NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED AF-S

Greg61

Senior Member
Σκέφτομαι τελικά να προβώ σε αγορά και αυτού του φακού, για να συμπληρώσω προς τα κάτω το σέτ (!!!... σιγά! Δυό κομμάτια έχω όλα κι όλα! ) full frame φακών που έχω.
Βέβαια, ο φίλος μας ο Κέν είναι αποτρεπτικός στην αγορά του για DX format: http://www.kenrockwell.com/nikon/14-24mm.htm

Δέν παύει όμως, κατα τα γεγραμμένα, να είναι ένας άριστος full frame φακός που δέν θα μείνει στο ράφι άν κι όταν (λέμε τώρα) αποφασίσω να πάρω κι ένα full frame σώμα. Άλλωστε, κι αυτουνού η χρήση θα περιοριστεί σε "απαιτητικές" λήψεις, με τον 18-200 VR να συνεχίζει να κατέχει τα πρωτεία του χρόνου παραμονής πάνω στη D300.

Σε τόσο ευρυγώνιο όμως δέν έχω "παίξει" ποτέ. Παρά ταύτα, οι λήψεις του Ρόκγουελ που βλέπω στα 14mm με D3 μου αρέσουν. Δέν έχουν αυτή την υπερβολή ενός fisheye.

Γνώμες;
Τον δοκίμασε κανείς; (Βλάσηηηηηηηηηηη!!! ??? )

Όσο για το θρέντ αυτό, http://avclub.gr/forum/showthread.php?t=43847 , μή μου το θυμίζετε παρακαλώ!
Μάλλον όχι μόνο παντόφλα θα πέσει τελικά, αλλά θα συνοδεύεται απο ισχυρές καταιγίδες κι αστροπελέκια.
 

leonkoum

Supreme Member
20 December 2008
4,983
Ο Ken λεει χαζομαρες.
Ο φακος ειναι απλα φανταστικος.
Αν μπορεις, 'χτυπα' τον!!!
Απλα το μονο 'προβλημα' που υπαρχει ειναι το εκτεθημενο μπροστινο κρυσταλλο και οτι δεν περνει φιλτρα
-bye-
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
κοιταξε Greg. Εχω τον 14-24, 24-70 και 70-200.
Ο 14-24 ειναι καλυτερος και απο τους αλλους δυο οι οποιοι ειναι παρα πολυ καλοι φακοι.
Και εγω δεν καθομαι πια να κανω τεστ γιατι δεν εχω τον χρονο. Βλεπω οτι βλεπω στην οθονη και κρινω (με οτι αυτο συνεπαγεται). Τον 70-200 τον εχω απο το 2007. Ηταν ο φακος που οταν τον εβαζα απανω τραβαγα και μετα κοιταγα την φωτο, ετριβα τα ματια μου.
Τωρα πια τα ματια μου τα τριβω καθε φορα που βγαζω κατι με τον 14-24. Μονο με αυτον εχω την ασιθηση οτι οι φωτος βγαινουν αναγλυφες. Για τον 24-70 δεν μπορω να πω το ιδιο παρολο που θεωρητικα θα επρεπε.. Καλος αλλα ελαχιστες φορες με εχει εντυπωσιασει.

οσον αφορα για τον rockwell εχει δικιο εδω. Ο φακος εχει τρομερη προοπτικη που στην d300 δεν προκειται να την δεις. Οκ, η ποιοτητα της φωτο θα ειναι top, αλλα αυτην την προοπτικη δεν θα την εχεις.
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=21798&page=67

Και ειναι κριμα να δωσεις τοσα λεφτα. Εκτος αν κανειις συντομα αναβαθμιση.

Ο tokina που ειχα δοκιμασει απο τον daisdim ειναι πολυ καλος και δουλευει στα 15μμ και σε full frame χωρις vignetting. Oπως και ο nikon 12-24 που επισης εχω.
 

Greg61

Senior Member
Νίκο, όσον αφορά στην αγορά FF σώματος, υπάρχει κατά νού γι' αργότερα. Αυτός είναι κι ο λόγος που ψάχνομαι για αγορά άριστων FF φακών, απορρίπτοντας μεσοβέζικες λύσεις και, θεωρώντας έτσι οτι γλυτώνω τα χρήματα της αγοράς κάτι ενδιάμεσου που όμως δέν θα με ικανοποιεί στο μέλλον και θα μείνει στο ράφι.
Η D300 άλλωστε αγοράστηκε για τις εκδρομές και τα ταξίδια με μοτοσυκλέτα, για χρήση κυρίως με τον 18-200VR, καθότι δέν μου χρειάζεται (και δέν θα μπορούσα, λόγω περιορισμένου χώρου αποσκευών) να κουβαλώ μαζί ολόκληρο φωτογραφικό σάκκο.

Αλήθεια, πού και πότε θα κεράσω καφέ, ώστε να κάνω μιά σειρά λήψεων με το φακό σου, για ν' αποκομίσω προσωπική άποψη;

Είναι εύκολο;
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Aν σε βολευει Σαββατο ή Κυριακη προς Λαγονησι μερια στειλε πμ. Λογω πολυ δουλειας δεν μπορω καθημερινες και λογω μετακομισης τα σ/κ τα αφιερωνω στο σπτι. Αλλα γυρω γυρω εχει πολλα μερη.
 

Greg61

Senior Member
Βεβαίως με βολεύει, ιδιαίτερα αυτό το Σάββατο 18/07/09.

Επιβεβαίωση, ώρες κλπ κανονίζουμε με πμ την προηγουμένη.


Και... Νίκο, ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Γρηγόρη ο φακός σκοτώνει. Σήμερα ήμουν στο Ρεπέλλα για μια τσαντούλα (lowepro toploader 1) και πολωτικό φίλτρο και δίπλα μια κοπέλα πήρε τον συγκεκριμένο φακό. Τον έβαλα πάνω στη μηχανή, τράβηξα 2-3 καρέ κι ήταν εντυπωσιακός. Τον έχω δουλέψει και στο παρελθόν.

Όμως δεν τον έχω....

Βλέπεις έτυχε, πραγματικά έτυχε, να βρω μια εξαιρετική περίπτωση και πήρα τους AFS 17-35, 28-70, 80-200 σε τιμή κάγκελο. και τους χρησιμοποιώ πολύ. Δεν κρίνω σκόπιμο να δώσω 2000 + ευρώ για να πάρω το κορυφαίο σετ της ΝΙΚΟΝ.

να τον πάρεις και να τον ευχαριστηθείς, αλλά...

να ξέρεις ότι άλλο κάδρο κάτω από το 20 κι άλλο αυτά που είχες συνηθίσει.
 

daisdim

Established Member
14 September 2007
162
Αθήνα
Aν σε βολευει Σαββατο ή Κυριακη προς Λαγονησι μερια στειλε πμ. Λογω πολυ δουλειας δεν μπορω καθημερινες και λογω μετακομισης τα σ/κ τα αφιερωνω στο σπτι. Αλλα γυρω γυρω εχει πολλα μερη.

Νίκο - Γρηγόρη αν τελικά κανονίσετε κάτι για σκ μπορώ αν θέλετε να φέρω και τον tokina για σύγκριση.
 

daisdim

Established Member
14 September 2007
162
Αθήνα
Για τον 11-16 τον Τοκίνα λέτε? Και δεν βινιετάρει σε FX?

Επισυνάπτω δείγματα πάνω στη D300.
 

Attachments

  • DSC_3384.JPG
    DSC_3384.JPG
    184.1 KB · Views: 48
  • DSC_3386.jpg
    DSC_3386.jpg
    67.2 KB · Views: 41
  • DSC_3396.JPG
    DSC_3396.JPG
    183.7 KB · Views: 48

Greg61

Senior Member
Απάντηση: Re: NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED AF-S

Νίκο - Γρηγόρη αν τελικά κανονίσετε κάτι για σκ μπορώ αν θέλετε να φέρω και τον tokina για σύγκριση.

Ενδιαφέρον.
Χρόνο θα έχω. Οπότε... μέσα!
Απλά, πρέπει νά' μαστε στην περιοχή του nilo.

Περαιτέρω συνεννόηση την Παρασκευή με πμ γι' αυτό το Σάββατο.
 

daisdim

Established Member
14 September 2007
162
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED AF-S

Ενδιαφέρον.
Χρόνο θα έχω. Οπότε... μέσα!
Απλά, πρέπει νά' μαστε στην περιοχή του nilo.

Περαιτέρω συνεννόηση την Παρασκευή με πμ γι' αυτό το Σάββατο.

Ok. Περιμένω νέα σας (είμαι διαθέσιμος σάββατο ή κυριακή απόγευμα).
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Ναι, αλλά ο nilo έγραψε πιο πάνω ότι τον φόρεσε σε FX σώμα ή κατάλαβα λάθος?

O tokina στην d700. Tελικα στα 16 ( κ οχι στα 15 που θυμομουν) δεν βινιεταρει.

attachment.php



attachment.php


attachment.php


το ραντεβου το κανονιζουμε με πμ.
 

Attachments

  • _DSC9560 - Version 2.jpg
    _DSC9560 - Version 2.jpg
    119.9 KB · Views: 121
  • _DSC9561 - Version 2.jpg
    _DSC9561 - Version 2.jpg
    135 KB · Views: 121
  • _DSC9562 - Version 2.jpg
    _DSC9562 - Version 2.jpg
    129.6 KB · Views: 121
Last edited:

pixelfun

Banned
6 December 2008
338
Ο 14-24mm ειναι φανταστικος φακος νικο αλλα μην τον συνγκρινεις με τον 24-70 και 70-200 μιας που αυτοι οι φακοι ειναι σε αλλη κατηγορια.

Οσο αφορα τον 14-24mm ειναι οξυτατος και φαινομενο σαν σταθερος φακος εχει αριστη κατασκευη και εδω που τα λεμε ειναι παμφθηνος αν φανταστεις οτι για να εχεις ολες τα εστιακα μηκη σε σταθερους χρειαζεσαι καμμια 5-6 σταθερους.

Το κατα αυτου του φακου ειναι οτι εχει Lens Flare και προφανως σε σκληρο κοντραστ φωτισμο ο φακος αυτος χανει πολυ σε ποιοτητα . Επισης δεν ειναι ιδανικος σε βραδινες φωτογραφιες με εντονο φωτισμο λαμπες και τα λοιπα . Το αλλο κατα ειναι δεν περνει φιλτρα αυτο και αν δεν ειναι αρνητικο για τοπια και για προστασια .

Σαν ευρυγωνιος που ειναι φυσικα θελει και ειδεικη μεταχειριση και πρεπει να ξερεις να τον χειριζεσαι οτι βγαζεις στα 20 μετρα η 10 διχνει σαν να ειναι ενα χιλιομετρο μακρια και οταν πλησιαζεις πολυ κοντα προσοχη σε γραμμες διοτι η παραμορφωση πενταπλασιαζεται.

Το αλλο κατα ειναι οτι η κοντινοτερη αποσταση δεν ειναι ελκυστικη οπως ενας zeiss που εστιαζει 2 ιντσες κοντα.
Το φ/2.8 ειναι κοφτερο αλλα οχι οπως ενας zeiss και το κοντραστ πολυ χαλια σε ανοιχτο διαφραγμα.
Το φλουταρισμα επισης δεν ειναι οπως ενας zeiss .

Αν χρειαζεσται καλο φλουταρισμα να εστιαζει κοντα σαν μακρο και να μην εχεται καθολου lens flare και χαμηλο κοντραστ σε ανοιχτα διαφραγματα τοτε αγοραστε καποιον zeiss . Αν δεν σας νοιαζουν τα παραπανω τοτε στα υπολειπα ο 14-24 ειναι οτι το καλυτερο μπορεις να εχεις σε ευρυγωνιο .

Ολα τα λεφτα στον 14-24 ειναι στο ευρυγωνιο14 mm και στην υπεροχη οξυτητα του και στο distortion control που ειναι ισο με ενα zeiss 25 πραγμα εξωφρενικα φανταστικο για 14 φακο . Ετσι λοιπον φορωντας τετοιο φακο γεννημενο για FX σε DX μηχανη δεν βγαζει κανενα νοημα .
Η Νικον εριξε μεγαλο χαστουκι ακομη και στην zeiss περι Distortion σε ευρυγωνιο .
 
Last edited:

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Ξερεις Γιωργο πριν παρω τους 2 φακους πακετο (14-24 κ 24-70) ειχα την εντυπωση οτι λογω του οτι παρουσιαστηκαν μαζι ως ιδια κατασκευη (nano crystal coatings etc), το optical quality θα ηταν το ιδιο.

http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/zoom/af-s_zoom14-24mmf_28g/index.htm
http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/zoom/af-s_zoom24-70mmf_28g/index.htm

Ειναι τελικα διαφορετικη πατεντα ο ενας απο τον αλλο? Kαι αν οχι πως γινεται η εικονα στον 14-24 να φαινεται σαν αναγλυφη (sculptured) και στον 24-70 νορμαλ. Αναρωτιεμαι μηπως πρεπει να τον στειλω για ελεγχο στην nikon. Οχι γιατι εχει κατι αλλα γιατι δεν σου βγαζει το ματι?

Οσον αφορα τον 14-24 καταλαβαινω αυτα που λες και μου τα ειχες πει και πριν τον παρω. Αλλα στα landscape που τραβαω δεν παω σε ανοικτα f, εστιαση εκατοστων δεν με ενδιαφερει, το μονο που θα ηθελα ηταν το φιλτρακι αλλα ετσι παλι μπορει να χανοταν αυτη η μαγικη ικανοτητα του γυαλιου.

Οσο για το distortion εχεις απολυτο δικιο. Δεν υπαρχει. Με χαρακα βγαινει ο οριζοντας.
Και εδω γελαω με τον 24-70 που ακομη και στα 24 ο οριζοντας βγαινει καμπυλη. Αν ειναι δυνατον. Field curvature σου λεει. Τελος παντων.

αυτο που δεν θυμαμαι στον 14-24 ειναι αν εχω δει flare. Μαλλον θα εχει οπως λες αλλα θα το τσεκαρω. Παντως ο 24-70 στο flare τα πηγαινει καλα. Θ ανεβασω καμια φωτο μετα.

Αυτα και thanks for all the help.
 

pixelfun

Banned
6 December 2008
338
Φυσικα και ειναι διαφορετικος σχεδιασμος ο 14-24 αυτο το μυριστηκες πολυ καλα και εδω που τα λεμε η διαφορα ειναι αισθητη. Το nano που μας κοπανα η νικον δεν νομιζω να κανει θαυματα μιας που εχω μερικους φακους χωρις nano ενα φωτεινο παραδειγμα τον μαγικο 200 φ/2 που ειναι μεχρι στιγμης αρχηγος παροτι κατασκευασμενος 2004 χωρις νανο και γιγαντες μεσα .

Ο λογος που ο 14-24 βγαζι ματια ειναι το microcontrast και εδω ο 14-24 μπορει να κατσει στο τραπεζι με τα αλλα χοντρα παιδακια οπως ο 400 2.8 & 200 φ/2 .

Αν δεις τεστ που κανανε τον νικον 14-24 με zeiss φακους στο microcontrast βαδιζει μαζι εκτος τερμα ανοιχτος που εκει ο zeiss ειναι μονο καλυτερος.


Ο 14-24 σε πολυ σκληρο φωτισμο χανει κοντραστ και επομενως και οξυτητα ασε που το μπλε στον ουρανο δεν ειναι ομιομορφο οπως ενας zeiss εκει η νικον δεν μπορεσε να περασει τους γερμανους και εκει να φυλαγεσαι οταν τον κανεις χρηση , αλλα εδω που τα λεμε για τοπια δεν θα εχεις προβλημα μιας που τρεχεις σε φωτισμο που θες εσυ και δεν κανεις φωτορεπορταζ .
Οσο για το flare δεν χρειαζεται να βλεπεις βουλιτσες για να πεις οτι κανει flare αλλα κατεβαζει το κοντραστ και κανει την φωτο μουντη πολυ η ελαχιστα πραγμα που δυσκολα το περνει μυρουδια καποιος.

Ο 24-70 δεν εχει το microcontrast του 14-24 αλλα με κανεις να ανησηχω λεγοντας οτι δεν σου αρεσει αν θες βαλε μερικα δειγματα . Ο 24-70 ειναι για γαμους για φωτορεπορταζ και αλλα πραγματακια για τοπια και καποιον που θελει τελιοτητες σε ενα και μονο σημειο παραδειγμα πορτραιτα η τοπια δεν ειναι αυτος ο φακος. Εγω αν εκανα γαμους βαφτισια και αλλες τετοιες δουλειες θα τον ειχα συνεχως στην μηχανη επανω και στην αλλη τον 70-200 .

Ασχετο με το θεμα μας αλλα αν θες αυτο το αναγλυφο οπως λες και να βγαζει ματια δοκιμασε τον 50 Macro zeiss f/2 & 100 f/2 εκει να δεις τι γινεται θα καθεσαι ωρες στην οθονη και θα της χαζευεις παραμιλοντας .
Δοκιμασε τους να δεις οτι η πρωτη λεξη που θα πεις θα ειναι WTF :thrasher:
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Υπάρχουν αρκετοί κάτοχοι Canon που περιμένουν υπομονετικά ακόμη και μήνες για ειδικό αντάπτορα για φακούς G, ώστε να μπορέσουν να φορέσουν στη μηχανή τους ειδικώς τον 14-24. Ε αυτό κάτι λέει.
 

pixelfun

Banned
6 December 2008
338
Υπάρχουν αρκετοί κάτοχοι Canon που περιμένουν υπομονετικά ακόμη και μήνες για ειδικό αντάπτορα για φακούς G, ώστε να μπορέσουν να φορέσουν στη μηχανή τους ειδικώς τον 14-24. Ε αυτό κάτι λέει.

Δηλαδη αν βαλεις ανταπτορα σε κανον μηχανη και κανεις χρηση τετοιο φακο τι χανεις ? εχεις καμμια πληροφορια .
Η κανονακιδες μπορουν να κανουν χρηση zeiss παντως αν θελουν να δουν μαγικα πραγματα μονο στο 14 χλωμα τα πραγματα δεν βρισκεις zeiss .