NIKKOR AFS 80-200 2.8

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για φακό της καλής σειράς της NIKON. Δεν κυκλοφορεί πλέον, αφού αντικαταστάθηκε από τον AFS 70-200 2.8 VR. Είναι μεγάλος, βαρύς (1430 γρ. με το κολάρο για το τριπόδι) και με τεράστιο παρασολέιγ. Ακόμη και πάνω σε ένα μεγάλο σώμα και βαρύ όπως η D700, ο ασυνήθιστος θα νιώσει τους καρπούς τους να στρίβουν προς το έδαφος.

Με βάση τα παλιά τεστ ο φακός αυτός διακρινόταν σε FULL FRAME διακρινόταν για την καλή του οξύτητα (sharp) κι από ανοιχτά διαφράγματα, χρώματα τυπικά ΝΙΚΟΝ, χοντρή βινιέτα σε ανοιχτά διαφράγματα, και μεγάλη αντίσταση σε κόντρα φως, αντίθετα από τον προηγούμενο (AFD 80-200 ED) και από τον επόμενο (AFS 70-200).

Χτες το μεσημέρι είχα 40 λεπτά ελεύθερα. Ο καιρός ήταν άριστος. Καθαρή ατμόσφαιρα, αρκετός αέρας και καθαρός ουρανός. ‘Εστησα το τριπόδι και άρχισα να τραβώ.

Πρώτα έκανα τη δοκιμή για την ανάλυση. Σε αντίθεση με τα τεστ στο στούντιο, τα οποία μετρούν την αναλυτική ικανότητα των φακών σε κοντινές αποστάσεις, εγώ προτίμησα να τραβήξω μια σειρά λήψεων με εστίαση στο άπειρο, και μια δεύτερη όχι στο άπειρο, αλλά σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 μέτρων από το στόχο. Ακόμη χειρότερα, ότι οι μετρήσεις αφορούν σώμα με μεγάλο αισθητήρα (Full Frame), άρα τουλάχιστον στη βινιέτα και στην ανάλυση στα άκρα, ο φακός ζορίζεται περισσότερο σε σχέση με το APSC.

Γιατί άπειρο; Μου αρέσουν τα αστικά τοπία και τα τοπία φύσης, άρα τραβώ σε μεγάλες αποστάσεις από το θέμα και κυρίως άπειρο. Φυσικά γνωρίζω ότι ο πολύ καλός φακός φαίνεται στην εστίαση στο άπειρο, και εκεί θα φανούν και τα λάθη της εστίασης και οι αδυναμίες του φακού.

Ας ξεκινήσουμε πρώτα με τις λήψεις στο άπειρο. Το σημείο εστίασης της μηχανής ήταν στο καλώδιο μπροστά από το δοκάρι της καρότσας σε όλες τις λήψεις. Όλες οι λήψεις έγιναν με τη μηχανή NIKON D700, ISO 200, WHITE BALANCE AUTO, SRGB, PICTURE STYLE STANDARD, APERTURE PRIORITY και φωτομέτρηση πολυζωνική. Οι επόμενες λήψεις σε πιο κοντινή απόσταση έγιναν με WHITE BALANCE στους 5000Κ.

Η σκηνή αναφοράς.
 

Attachments

  • ASC_0135-135.jpg
    ASC_0135-135.jpg
    216.3 KB · Views: 102
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ακριβώς όπως βγαίνουν από τη μηχανή και με sharpen της μηχανής στο μηδέν.

Εστιακή απόσταση 200. Προτεραιότητα διαφράγματος. Κατά σειρά 2.8,

attachment.php


3.2,
attachment.php


5.6,
attachment.php


9.0.
attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0137_200_28.jpg
    ASC_0137_200_28.jpg
    137.8 KB · Views: 270
  • ASC_0138_200_32.jpg
    ASC_0138_200_32.jpg
    152.3 KB · Views: 269
  • ASC_0141_200_56.jpg
    ASC_0141_200_56.jpg
    157.6 KB · Views: 264
  • ASC_0143_200_9.jpg
    ASC_0143_200_9.jpg
    162.5 KB · Views: 267

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εστιακή απόσταση 135. Επαναλαμβάνω εστίαση στο άπειρο.

2.8
attachment.php


3.2
attachment.php


5.6
attachment.php


7.1
attachment.php


9.0

attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0134_135_9.jpg
    ASC_0134_135_9.jpg
    174.5 KB · Views: 258
  • ASC_0133_135_71.jpg
    ASC_0133_135_71.jpg
    172.5 KB · Views: 258
  • ASC_0132_135_56.jpg
    ASC_0132_135_56.jpg
    167.2 KB · Views: 255
  • ASC_0129_135_32.jpg
    ASC_0129_135_32.jpg
    166.6 KB · Views: 257
  • ASC_0128_135_28.jpg
    ASC_0128_135_28.jpg
    159.5 KB · Views: 259

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εστιακή απόσταση 105 εστίαση στο άπειρο.

2.8
attachment.php


3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0
attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0152_105_71.jpg
    ASC_0152_105_71.jpg
    182.5 KB · Views: 244
  • ASC_0153_105_9.jpg
    ASC_0153_105_9.jpg
    165.9 KB · Views: 244
  • ASC_0151_105_56.jpg
    ASC_0151_105_56.jpg
    184.1 KB · Views: 251
  • ASC_0148_105_32.jpg
    ASC_0148_105_32.jpg
    152.4 KB · Views: 249
  • ASC_0147_105-28.jpg
    ASC_0147_105-28.jpg
    147.3 KB · Views: 251

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
εστιακή απόσταση 80, εστίαση στο άπειρο

2.8
attachment.php

3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0

attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0156_80_28.jpg
    ASC_0156_80_28.jpg
    162.1 KB · Views: 241
  • ASC_0157_80_32.jpg
    ASC_0157_80_32.jpg
    166.3 KB · Views: 226
  • ASC_0160_80_56.jpg
    ASC_0160_80_56.jpg
    204.9 KB · Views: 231
  • ASC_0161_80_71.jpg
    ASC_0161_80_71.jpg
    194.2 KB · Views: 229
  • ASC_0162_80_90.jpg
    ASC_0162_80_90.jpg
    213 KB · Views: 227

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Όλα τα παραπάνω αρχεία μπορούν να πάρουν άνετα μεγάλο ποσοστό sharpening (τουλάχιστον 0,4 και 180-200%).

Επίσης η μετατροπή αρχείων από raw>jpg με τα πιο απλά προγράμματα δίνει εμφανώς περισσότερη πληροφορία στην κάθε εικόνα και σηκώνει το ίδιο ποσοστό sharpening.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Πιο κοντινές λήψεις τώρα. 5-7 μέτρα απότο στόχο. WHITE BALANCE 5000K τα υπόλοιπα ίδια.

Το σημείο εστίασης σε όλες τις παρακάτω λήψεις είναι το σκουριασμένο στρόγγυλο που βλέπετε.

2.8
attachment.php

3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0

attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0198_200_90.jpg
    ASC_0198_200_90.jpg
    130.4 KB · Views: 222
  • ASC_0197_200_71.jpg
    ASC_0197_200_71.jpg
    112.9 KB · Views: 219
  • ASC_0196_200_56.jpg
    ASC_0196_200_56.jpg
    125 KB · Views: 220
  • ASC_0193_200_32.jpg
    ASC_0193_200_32.jpg
    101.1 KB · Views: 221
  • ASC_0192_200_28.jpg
    ASC_0192_200_28.jpg
    102 KB · Views: 222

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εστιακή απόσταση 135

2.8
attachment.php

3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0

attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0207_135_90.jpg
    ASC_0207_135_90.jpg
    121.9 KB · Views: 221
  • ASC_0206_135_71.jpg
    ASC_0206_135_71.jpg
    137.6 KB · Views: 217
  • ASC_0205_135_56.jpg
    ASC_0205_135_56.jpg
    120.9 KB · Views: 223
  • ASC_0202_135_32.jpg
    ASC_0202_135_32.jpg
    120.7 KB · Views: 219
  • ASC_0201_135_28.jpg
    ASC_0201_135_28.jpg
    104.3 KB · Views: 221

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εστιακή απόσταση 105

2.8
attachment.php

3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0

attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0210_105_28.jpg
    ASC_0210_105_28.jpg
    117.6 KB · Views: 211
  • ASC_0211_105_32.jpg
    ASC_0211_105_32.jpg
    123.1 KB · Views: 207
  • ASC_0214_105_56.jpg
    ASC_0214_105_56.jpg
    149.4 KB · Views: 213
  • ASC_0215_105_71.jpg
    ASC_0215_105_71.jpg
    135.1 KB · Views: 209
  • ASC_0216_105_90.jpg
    ASC_0216_105_90.jpg
    146.4 KB · Views: 215

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
εστιακή απόσταση 80

2.8
attachment.php

3.2
attachment.php

5.6
attachment.php

7.1
attachment.php

9.0
attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0225_80_90.jpg
    ASC_0225_80_90.jpg
    140.9 KB · Views: 212
  • ASC_0224_80_71.jpg
    ASC_0224_80_71.jpg
    143.7 KB · Views: 205
  • ASC_0223_80_56.jpg
    ASC_0223_80_56.jpg
    133.2 KB · Views: 205
  • ASC_0220_80_32.jpg
    ASC_0220_80_32.jpg
    113.6 KB · Views: 208
  • ASC_0219_80_28.jpg
    ASC_0219_80_28.jpg
    112.7 KB · Views: 215

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Βινιέτα τώρα. Υπάρχει πρόβλημα από 2.8 μέχρι 4.5 σε όλες τις εστιακέ αποστάσεις. Στο 5.6 εξαφανίζεται. να υπενθυμίσω ότι μιλώ για Full Frame και ότι σε μικρότερους αισθητήρες μάλλον η κατάσταση θα είναι πολύ διαφορετική.

Οι δυο πρώτες είναι με εστιακή απόσταση 80, η πρώτη στο 2.8 και η δεύτερη στο 4.5

Οι δυο δεύτερες είναι με εστιακή απόσταση 105, η πρώτη στο 2.8 και η δεύτερη στο 4.5
 

Attachments

  • ASC_0170_105_45.jpg
    ASC_0170_105_45.jpg
    41.7 KB · Views: 27
  • ASC_0168_105_28.jpg
    ASC_0168_105_28.jpg
    42.6 KB · Views: 31
  • ASC_0167_80_45.jpg
    ASC_0167_80_45.jpg
    41.7 KB · Views: 31
  • ASC_0165_80_28.jpg
    ASC_0165_80_28.jpg
    44.3 KB · Views: 34

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Οι δυο πρώτες είναι με εστιακή απόσταση 135, η πρώτη με 2.8 και η δεύτερη με 4.5

Οι δυο δεύτερες είναι με εστιακή απόσταση 200, η πρώτη με 2.8 και η δεύτερη με 4.5
 

Attachments

  • ASC_0179_200_45.jpg
    ASC_0179_200_45.jpg
    41.4 KB · Views: 28
  • ASC_0176_200_28.jpg
    ASC_0176_200_28.jpg
    42.6 KB · Views: 30
  • ASC_0174_45.jpg
    ASC_0174_45.jpg
    41.7 KB · Views: 25
  • ASC_0172_135_28.jpg
    ASC_0172_135_28.jpg
    41.5 KB · Views: 31

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Κόντρα φως τώρα.

200,
attachment.php

135
attachment.php

και 105

attachment.php


οι εστιακές αποστάσεις και με σταθερό διάφραγμα 5.6 σε όλες. Σημείο εστίασης η πλώρη της βάρκας.

Η τέταρτη είναι εντελώς κόντρα στον ήλιο. Περίμενα χοντρό πρόβλημα να δω σειρές από μπαλίτσες μέσα στο κάδρο. Αντιθέτως πήρα αυτό. Τα σχόλιά σας παρακαλώ.
attachment.php
 

Attachments

  • ASC_0184_200_56.jpg
    ASC_0184_200_56.jpg
    189.1 KB · Views: 202
  • ASC_0185_135_56.jpg
    ASC_0185_135_56.jpg
    223.6 KB · Views: 195
  • ASC_0188_105_56.jpg
    ASC_0188_105_56.jpg
    199.9 KB · Views: 196
  • ASC_0191_200_28.jpg
    ASC_0191_200_28.jpg
    48.3 KB · Views: 196
Last edited:

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Το προφανές (εκτός του οτι 4 τα ξημερώματα και ελαφρώς μεθυσμένος ...σχολιάζω φωτογραφίες) είναι οτι το δυνατό σημείο του φακού είναι στα μεγάλα εστιακά μήκη. Είναι αρκετά οξύς και ανοικτός ενώ στα πιό μικρά τέρμα ανοικτός είναι πιό μαλακός νομίζω. Βέβαια αυτά μέχρι να φτάσουμε κοντά στο f8. Εκεί έχω την εντύπωση οτι είναι οξύτατος σε όλα τα δείγματα.
Πάντως ειδικά το contrast του τέρμα ανοιχτός στα 200mm είναι πολύ καλό και τον κάνεί να φαίνεται ακόμα πιό οξύς.
Για την βινιέτα, πιστεύω οτι δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα απο την στιγμή που είναι σταθερή και προβλέψιμη μπορεί να αποφευζεί η και να χρησιμοποιηθεί αναλόγως με την διάθεση.
Πιστέυω οτι αυτοι οι φακοί (όπως και ο tamron του send) οτι είναι οι λόγοι που είναι τόσο δημοφιλείς οι primes στα χαμηλά κυρίως βαλάντια. Δείχνει την ανεπάρκεια των φθηνών zoom.
Ας σταματήσω εδώ όμως καθώς τα 5 cuba libre δεν με αφηνουν να σκεφτώ.... χεχε
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ο φακός είναι αδιάβροχος. Δοκιμάστηκε σε έντονη χιονόπτωση (επί ώρες) χωρίς πρόβλημα, ενώ θάφτηκε στο χιόνι επί δεκάλεπτο και συνέχισε να λειτουργεί κανονικά.

Το ίδιο ισχύει και για τον NIKKOR AFS 28-70 2.8 αλλά χωρίς το θάψιμο.
 

pixelfun

Banned
6 December 2008
338
Σαν πολυ σοφτ τα βλεπω τα δειγματα σου, μπορεις να μου πεις τι τιμη οξυτητας ειχες στην 700 .
Αν θες βγαλε μερικα δειγματα σε τιποτα πραγματα με περισσοτερη πληροφορια οπως τριχες η οτιδηποτε αλλο ψιλο με πολυ πληροφορια να δω βαλε και την τιμη οξυτητας .

Απο οξυτητα δεν πρεπεινα εβαλες καθολου σε φωτοσοπ αν δεν κανω λαθος.

Θα βαλω μερικα δειγματα με τον 70-200 σε λιγο .
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
δηλ τι οξυτητα εχεις εσυ στην d700 or d3? Γιατι απ οτι εχω διαβασει σε διαφορα τεστ, ειναι καλυτερα να την εχεις σε πολυ μικρη τιμη (0 αντε 2) και το sharpening το κανεις μετα. Αλλιως μπορεις να δεις πολλα οταν την ανοιξεις πχ στο 100% (noise etc).
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
0 στη μηχανή. Καμιά επεξεργασία στο Photoshop. Σκοπός μου ήταν να δείξω αυτό που βγάζει ο φακός, κι όχι τί μπορούμε να πάρουμε μετά εμείς. Επίσηξς δεν έχω κάνει το ταίριασμα φακού/μηχανής γιατί δεν έχω αποφασίσει ακόμα σε ποιά εστιακή απόσταση να το κάνω.

Αν βάλει δείγματα από τον 70-200 σε παρακαλώ να ανοίξεις άλλο θέμα.
 

pixelfun

Banned
6 December 2008
338
δηλ τι οξυτητα εχεις εσυ στην d700 or d3? Γιατι απ οτι εχω διαβασει σε διαφορα τεστ, ειναι καλυτερα να την εχεις σε πολυ μικρη τιμη (0 αντε 2) και το sharpening το κανεις μετα. Αλλιως μπορεις να δεις πολλα οταν την ανοιξεις πχ στο 100% (noise etc).

Συνηθως το εχω στο 3 η 4 και αναλογα στον φακοτο ανεβαζω και αλλο . Για θορυβο δεν επηρεαζει καθολου κατω απο νορμαλ συνθηκες σε full frame Camera .

Στο μηδεν το βαζω μονο αν εχω το ισο πανω απο 1000 και ανω και με συνθηκες χαμηλου φωτισμου .

Σε τεστ το αφηνω στο Default που δεν θυμαμε αν ειναι στο 3 η 4 για να σου απαντησω ειλικρινα.