NIKON AFS 70-300 4.5-5.6 VR

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Επειδή πολύ συζήτηση γίνεται γι αυτόν τον φακό σε άλλα θέματα, ας τα μαζέψουμε.

Στους τηλεφακούς είναι υπαρκτό το φαινόμενο του νόθου χρώματος, δηλ. λόγω της σχεδίασης του φακού (τηλέ) δημιουργούνται ή στο σύνολο του καρέ ή σε μέρη του χρώματα που δεν υπάρχουν στο πρωτότυπο που φωτογραφίζουμε. Αποχρωματικός (APO) είναι ο φακός που έχει σχεδιαστεί ώστε να βελτιώνει ή να εξαφανίζει αυτά τα φαινόμενα. Γνώμη μου ότι είναι πολύ σημαντικό.

Τον AFS 70-300 VR τον έχω και μπορώ να σου τον δανείσω για τεστ για να διαπιστώσεις και μόνος σου αν αξίζει. Εγώ τον πήρα καινούριο 500 ευρώ και δεν το μετάνιωσα. Τώρα η τιμή του έπεσε.

Το VR δίνει σίγουρα 3 στοπ αβάντζα στη λήψη, για 4 που μέτρησαν άλλοι δεν ξέρω. Δηλ. αν χρειάζεσαι 1/250 για ακλόνητη φωτογραφία, με το VR σου αρκεί 1/30. Το AFS δίνει γρήγορη εστίαση, αν και όταν μπερδέψει ο φακός, τότε θα αργήσει να εστιάσει εκ νέου περισσότερο σε σχέση με τους USM της CANON.

Οπτικά δείχνει να είναι πολύ καλός από ανοιχτό διάφραγμα και από 70 έως 220-250. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις η απόδοση πέφτει. Σε διαφράγματα 8-11 η απόδοσή του είναι εξαιρετική και συγκρίνεται άμεσα με εκείνη του πανάκριβου 17-35 που έχω, αλλά και πάλι υπολέίπεται σε οξύτητα του 60 ΜΙCRO. Σε αποστάσεις 220-300 η απόδοση πέφτει και σε αυτά τα διαφράγματα, ειδικά η αναλυτικότητα και λιγότερο τα χρώματα.

Τα χρώματα είναι το μεγάλο ατού του φακού για μένα, καθώς ταιριάζουν απόλυτα με τους ακριβούς φακούς της ΝΙΚΟΝ. Η ανάλυση είναι πολύ καλή και δεν μπορώ να δώσω Unsharp mask περισσότερο από 0,3 και 180%, διότι ήδη η εικόνα είναι καλή και με οξύτητα.

Νόθα χρώματα δεν παρατήρησα, βινιέτα επίσης, ούτε φλερ, αν και στους τηλεφακούς με τα μεγάλα παρασολέιγ είναι δύσκολο να το δείς. Για χρωματικές εκτροπές δεν μπορώ να εκφέρω άποψη διότι τραβώ σε raw και έχω ρυθμίσει το camera converter να το διορθώνει αυτόματα.

Μειονεκτήματα: Ο φακός είναι αρκετά σκοτεινός, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να ξεφοντάρεις ένα πρόσωπο σε εστιακή απόσταση μικρότερη από 150-180 mm. Το φόντο θα φαίνεται, ειδικά στο 70, όπου το 4,5 είναι για μένα υπερβολικά κλειστό διάφραγμα. Π.χ. ο CANON USM 70-210 3.5-4.5 που είχα στο 3.5 θόλωνε σαφώς καλύτερα το φόντο, όμως σε όλα τα άλλα υπολείπεται του νέου ΝΙΚΟΝ.

Άλλο μειονέκτημα που δεν γνωρίζω αν είναι του φακού ή της μηχανής, είναι ότι μετά τα 250, όταν το contrast είναι πολύ χαμηλό και εστιάζεις στο άπειρο (π.χ. θέμα επίπεδο σε απόσταση 80 μέτρα και περισσότερο) τότε έχουμε μεγάλη υπερέκθεση (περίπου 1,5 στοπ) κάτι που χρειάζεται προσοχή. Φυσικά μπορείς να τραβήξεις με διόρθωση, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να το δεις πρώτα και μετά να το διορθώσεις. Και όταν αλλάξεις φακό, να θυμηθείς να μηδενίσεις την υποέκθεση.

Φυσικά είναι φακός πλαστικός, αλλά γεροδεμένος. Φυσικά έχει μεταλλική μοντούρα. Έχει μεγάλες διαστάσεις, οι οποίες μεγαλώνουν ανησυχητικά όταν φθάσει στο τηλέ άκρο του. Και το παρασολέιγ είναι μεγάλο, περίπου 7 εκ. μήκος. Από βάρος είναι 700 γρ ή και περισσότερο. Φίλτρα παίρνει 67άρια. Δουλεύει άψογα με πολωτικό κυκλικό και με το σύστημα P της COKIN.

Αντοχή; Ναι, έχω γνώμη. Μου έπεσε φέτος από την τσάντα στο έδαφος από 1 μ. ίσως και περισσότερο σε χώμα σκληρό σαν μπετόν. Δεν έπαθε τίποτε εξωτερικά. Τον έστειλα για έλεγχο στο σέρβις και μου τον έστειλαν πίσω μαζί με τις φωτογραφίες των στόχων που τράβηξαν σε όλες τις αποστάσεις και τα διαφράγματα. Μάλλον δεν έπαθε τίποτε, τουλάχιστον εγώ δεν διακρίνω προβλήματα σε 100% στις φωτογραφίες, ούτε και εκείνοι. Για έλεγχο με μηχάνημα πρέπει να περιμένω 3 μήνες στη σειρά τον τεχνίτη στην Ηλιούπολη, άρα δεν θα το κάνω.

Αν θα τον ξαναγόραζα; Ναι, σαφώς, χωρίς δισταγμό.
Αν θα τον κρατήσω; Ναι, δεν πιστεύω ότι θα ξεφτυλιστεί πάνω στην D700 που θα μου κάνει παρέα σε λίγους μήνες (φυσικά στο διάστημα 70-200, μετά οι φωτογραφίες δεν θα είναι αξιοποιήσιμες ούτε προς πώληση). Για εκεί σκέφτομαι να κρατήσω τους AFS 17-35, AFD 60 MICRO, AFS 70-300 VR, AIS 28 2.8, και κυρίως τον PC 28 3.5 (έκεί θα λάμψει το full frame) και να συμπληρώσω το κενό με κάποιον από τους SIGMA 24-60, TAMRON 28-75, NIKKOR 24-85.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Χρώμα.

Οι συνοδευτικές φωτογραφίες τραβήχθηκαν χθες το μεσημέρι7-8 χλμ. έξω από τα σύνορα. Πιπεριές να λιάζονται για να ξεραθούν κόντρα στον ήλιο. Ασήμαντο θέμα, αλλά και εξαιρετικά δύσκολο για φωτογράφηση. Γιατί; Πολύ απλά έχουμε κόκκινο, που είδαμε το μπούκωμα που προκάλεσε στον αισθητήρα του paulmarinis το λουλούδι, φώς πολύ και μάλιστα να αντανακλάται από τη σκληρή και λεία επιφάνεια του καρπού και να κάνει σκιές και αντανακλάσεις. Λογικά τα φωτόμετρα τρελαίνονται, ίσως και τα συστήματα εστίασης. Κορεσμός φυσικά στο μηδέν.

δείτε τα αποτελέσματα του φακού. Η τελευταία φωτο είναι και crop 100%
 

Attachments

  • DCC_3033_1.jpg
    DCC_3033_1.jpg
    234.1 KB · Views: 36
  • DCC_3036_1.jpg
    DCC_3036_1.jpg
    157.1 KB · Views: 26
  • DCC_3040_1.jpg
    DCC_3040_1.jpg
    197.2 KB · Views: 23
  • DCC_3043_1.jpg
    DCC_3043_1.jpg
    195.7 KB · Views: 21
  • DCC_3042_2.jpg
    DCC_3042_2.jpg
    203.7 KB · Views: 40

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,669
Μπακοτσιάνος...
Βλάση για το αν είναι αξιοποιήσιμο πάνω από το 200-220 το έχω ξανακούσει και αλλού.
Ποιός ο λόγος λοιπόν να αγοράσει κάποιος φακό 440 ευρώ για ένα τέλε το οποίο δεν προσφέρει πολλά (στο 200-300)?

Υπάρχει καλή λύση για Nikon στα 200mm? Και πιο οικονομική φυσικά γιατί αλλιώς δεν υπάρχει λόγος.

Ο 55-200VR τι λέει? Δεν έχει ίδια κρύσταλα με τον 300άρη?
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: NIKON AFS 70-300 4.5-5.6 VR

Βλάση για το αν είναι αξιοποιήσιμο πάνω από το 200-220 το έχω ξανακούσει και αλλού.
Ποιός ο λόγος λοιπόν να αγοράσει κάποιος φακό 440 ευρώ για ένα τέλε το οποίο δεν προσφέρει πολλά (στο 200-300)?

Υπάρχει καλή λύση για Nikon στα 200mm? Και πιο οικονομική φυσικά γιατί αλλιώς δεν υπάρχει λόγος.

Ο 55-200VR τι λέει? Δεν έχει ίδια κρύσταλα με τον 300άρη?

Ο 55-200 όχι δεν έχει και η οπτική διαφορά είναι μεγάλη (δυστυχώς!!)
Μετά πάμε στον AFS 70-200 2.8 VR (δηλ. 1800 ευρώ) και στον AFS 300/4.0 (1200 ευρώ).
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,883
Αττική
Μόλις πήρα το "μπουρί" στα χέρια μου.:a0210:

Για να δούμε...

Mε γειές :D:D

Εγώ ειμαι πολύ προβληματισμένος μεταξύ αγοράς του εν λόγω φακου ή του Sigma 70-200 2.8 EX . Βασικά το αγχος μου ειναι oτι θελω εναν τηλεφακό φωτεινό για να καλύπτω τις εκδηλώσεις της κορης μου στο σχολείο σε κλειστό χώρο με μέτριο φωτισμο. Δεν ειμαι σίγουρος οτι ο Nikon θα με καλύψει και δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω 1600 Ευρώ για τον εξαρετικο Nikkor 70-200 2.8 ED VR, οπότε εναλλακτική λύση ο Sigma ;
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,669
Μπακοτσιάνος...
Mε γειές :D:D

Εγώ ειμαι πολύ προβληματισμένος μεταξύ αγοράς του εν λόγω φακου ή του Sigma 70-200 2.8 EX . Βασικά το αγχος μου ειναι oτι θελω εναν τηλεφακό φωτεινό για να καλύπτω τις εκδηλώσεις της κορης μου στο σχολείο σε κλειστό χώρο με μέτριο φωτισμο. Δεν ειμαι σίγουρος οτι ο Nikon θα με καλύψει και δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω 1600 Ευρώ για τον εξαρετικο Nikkor 70-200 2.8 ED VR, οπότε εναλλακτική λύση ο Sigma ;


Γίωργο δανεικός είναι για 2-3 μέρες.

Δυστυχώς επιβεβαίωσα πως δεν είναι φακός για την D60!

Σκοπεύω να τον χαρώ πάντως αυτές τις μέρες!
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Γιώργο καλημέρα.

Αν πρόκειται να καλύπτεις εκδηλώσεις σε συγκεκριμένο χώρο (δηλ. απόλυτα ελεγχόμενο και επαναλαμβανόμενο) τότε θα πρότεινα τα εξής:
1. Ελέγχεις ποιές είναι οι αποστάσεις που σου χρειάζονται από εκεί που θα βρίσκεσαι εσύ και μέχρι το πορτρέτο στη σκηνή και αναλόγως επιλέγεις εστιακή απόσταση φακού (ζουμ).
2. Πας μια φορά και ελέγχεις (με τον φακό που ήδη έχεις) τις ταχύτητες που δίνει η μηχανή για συγκεκριμένο διάφραγμα με συγκεκριμένο iso (500-800). Aν είναι κάτω από 1/50 τότε θέλεις πιο φωτεινό φακό για να παγώσεις την κίνηση.
3. Φυσικά δεν θα βρίσκεσαι καθισμένος, έτσι δεν είναι; Επομένως επιλέγεις ένα σημείο που θα βρίσκεσαι εσύ και θα το περιχαρακώσεις (εννοείται ότι θα πηγαίνεις πιο νωρίς από το μπούγιο). Εκεί στήνεις τρίποδο και βάζεις τσάντα. Όταν ξεκινήσει η παράσταση, τότε στο τριπόδι μπορείς να βάλεις τη βιντεοκάμερα να τραβά και εσύ τράβα φωτο. Ή αν δεν θέλεις, βάζεις τη μηχανή πάνω στο τριπόδι (με το VR στο off) με τη μπίλια χαλαρή και τράβα. Σίγουρα θα βγάλεις καλύθτερες φωτο, σε σχέση με οποιόδήποτε σύστημα σταθεροποίησης. Κάνε τα παραπάνω και μετά συζητούμε ποιό φακό θέλεις.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Mε γειές :D:D

Εγώ ειμαι πολύ προβληματισμένος μεταξύ αγοράς του εν λόγω φακου ή του Sigma 70-200 2.8 EX . Βασικά το αγχος μου ειναι oτι θελω εναν τηλεφακό φωτεινό για να καλύπτω τις εκδηλώσεις της κορης μου στο σχολείο σε κλειστό χώρο με μέτριο φωτισμο. Δεν ειμαι σίγουρος οτι ο Nikon θα με καλύψει και δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω 1600 Ευρώ για τον εξαρετικο Nikkor 70-200 2.8 ED VR, οπότε εναλλακτική λύση ο Sigma ;

Αντίστοιχο δίλημμα αντιμετωπίζω κι εγώ αυτές τις ημέρες, με τον Canon EF 70-300/4-5.6isUSM, τον Canon EF 70-200/4LUSM και τους Sigma EX 70-200/2.8 HSM II και Tamron 70-200/2.8.

Κυρίως μεταξύ του πρώτου και τελευταίου. Μεγαλύτερο εύρος, γρήγορη usm εστίαση και αποτελεσματική σταθεροποίηση που δίνει χαλαρά 3 στοπ στα 200-300mm o πρώτος, άριστη απόδοση από ανοικτός και περίπου 1 2/3 στοπ πιο γρήγορος (στα 200 o 70-300 γίνεται f5) ο τελευταίος (και αρκετά πιο ακριβός).
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,280
Bratislava
Αντίστοιχο δίλημμα αντιμετωπίζω κι εγώ αυτές τις ημέρες, με τον Canon EF 70-300/4-5.6isUSM, τον Canon EF 70-200/4LUSM και τους Sigma EX 70-200/2.8 HSM II και Tamron 70-200/2.8.

Κυρίως μεταξύ του πρώτου και τελευταίου. Μεγαλύτερο εύρος, γρήγορη usm εστίαση και αποτελεσματική σταθεροποίηση που δίνει χαλαρά 3 στοπ στα 200-300mm o πρώτος, άριστη απόδοση από ανοικτός και περίπου 1 2/3 στοπ πιο γρήγορος (στα 200 o 70-300 γίνεται f5) ο τελευταίος (και αρκετά πιο ακριβός).

Αν εχεις κι εσυ διλημμα, εμεις πρεπει να παμε να... πνιγουμε..:ROFLMAO::ROFLMAO:

Οτι αποφασισεις, πριν αγορασεις ενημερωσε με, αν παρουμε δυο μαζι ισως εχουμε καλυτερη τιμη...:guitarist::guitarist:
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,883
Αττική
Αν εχεις κι εσυ διλημμα, εμεις πρεπει να παμε να... πνιγουμε..:ROFLMAO::ROFLMAO:

Οτι αποφασισεις, πριν αγορασεις ενημερωσε με, αν παρουμε δυο μαζι ισως εχουμε καλυτερη τιμη...:guitarist::guitarist:

Το δίλημμα που έχει ο Τάσος ειναι πως θα κάνει επέκταση στο χώρο του για να χωρέσουν οι νέοι φακοί μαζι με τον (διωήφιο φαντάζομαι) αριθμό των ήδη υπαρχόντων :D

Ενώ εμεις εαν θα αντέξει η μικρούλα D60 (και η τσέπη μας) το βάρος ενος σοβαρού tele :ROFLMAO:
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,280
Bratislava
Ο Tamron 70-200 ειναι καινουργιο μοντελο? Υπαρχει κανενα τεστ στο νετ γι αυτον?


Επισης, οπτικα, οι φακοι των τριτων κατασκευαστων ειναι ιδιοι για ολες τις μοντουρες η εχουν διαφορες μεταξυ τους (περα απο καποιους που ενσωματωνουν πχ HSM σε καποιες μοντουρες)?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Όσο και εάν φαίνεται περίεργο, ενώ έχω πάνω από 60 φακούς, δεν έχω κανέναν AF τελε ζουμ. Οι AF φακοί μου φτάνουν μέχρι τα 135mm του EF 28-235is ο οποίος θέλει f8 για να γράψει καλά(ούτσικα).

Οπότε, καθόλου αξιοπερίεργο, έχω δίλημμα για τέλε, όχι τόσο λόγω του ότι δεν ξέρω τι κάνουν ή τι ψάρια πιάνουν περίπου, όσο διότι θέλω να πάρω τον έναν που θα με καλύψει περισσότερο στις ανάγκες μου.

Το το δίλημμα είναι ίδιο με αυτό που προειπώθηκε. Ο βολικός (σαφώς μικρότερος και πιο ελαφρύς και μεταλύτερου εύρους) και κάπως φθηνότερος 70-300 με σταθεροποίηση ή ο οπτικά ανώτερος και αρκετά πιο γρήγορος (σε διάφραγμα) 70-200/2.8 (Sigma ή Tamron)?
 

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
95,751
Εκεί ψηλά.....
Το δίλημμα που έχει ο Τάσος ειναι πως θα κάνει επέκταση στο χώρο του για να χωρέσουν οι νέοι φακοί μαζι με τον (διωήφιο φαντάζομαι) αριθμό των ήδη υπαρχόντων :D

Μπα το εχει λυσει......


εχει κανει ειδικο δωματιο στο χωριο : Lens room :ROFLMAO:
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,669
Μπακοτσιάνος...
Επανέρχομαι μετά από ένα γεμάτο 4ήμερο.

Ένας πολύ στιβαρός φακός με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Εντύπωση μου έκανε το πόσο γρήγορα δούλευε το AF ακόμα και σε αρκετά δύσκολες συνθήκες, καθώς και το πόσο γρήγορα φτάνει κάποιος στο επιθυμητό εστιακό μήκος.

Προσπάθησα σε πολλές φωτογραφίες να παίξω μεταξύ 200 και 300mm, για να δω την διαφορά και αν πραγματικά χρειάζεται το κάτι παραπάνω. Η άποψη μου είναι ότι χρειάζεται μόνο σε εξαιρετικές και πολύ λίγες περιπτώσεις. Προσωπικά δεν μου έκανε, όχι γιατί είναι κακός σαν φακός (απεναντίας ήταν απόλαυση η συμβίωση μαζί του), αλλά γιατί καθώς γνωρίζετε την παροιμία περί μεταξωτών βρακιών, έτσι χρειάζεται και μεταξωτό σώμα.

Τα χρώματα του υπέροχα και ρεαλιστικά σε όλη του την έκταση.

Δυστυχώς όμως ο φακός είναι βαρύς και δύσχρηστος για ελαφριά σώματα. Δεν κάνει για κάποιο σαν το δικό μου. Σε έκταση νομίζεις πως έχεις μόνο το φακό και κοιτάζεις από πίσω μήπως έχασες το σώμα.

Στα υπόψιν λοιπόν...όταν υπάρξει και η ανάλογη μηχανή.