Φίλε μου μπορεί να έχεις δίκιο, η ουσία όμως είναι οτι η κλοπή, η παρανομία όπως θες πες το είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σημερινής κοινωνίας και ζωής και αφορά πολλούς τομείς. Από πνευματικά δικαιώματα (μουσική, ταινίες, βιβλία, συνδρομητική tv κλπ) μέχρι και φορολογία (καταβολή φόρων) η παράκαμψη του νόμιμου δρόμου είναι κάτι που -ειδικά στην ελλάδα- είναι καθεστώς. Το να ηθικολογούμε λέγοντας τί πρέπει και τι δεν πρέπει είναι κάτι που ελάχιστη σημασία έχει, καθώς το αποτελεσμα δεν αλλάζει και -δυστυχώς η ευτυχώς- είναι αυτό που σε τελική ανάλυση μετράει. Όσο και να εξοργίζονται οι νόμιμοι χρήστες παντός υπηρεσίας (από αυτούς που πληρώνουν τη νοβα κάθε μήνα μέχρι και εκείνους που δίνουν κ το τελευταίο τους σεντ για φόρους, που κόβουν αποδείξεις, που, που, που...) -και με το δίκιο τους- θα υπάρχουν επιεικώς άλλοι τόσοι μη νόμιμοι. Η παιδεία κ η νοοτροπία είναι στοιχεία που δεν αλλάζουν εύκολα στο πέρασμα των χρόνων κ αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. Απο κει και πέρα είναι θέμα επιλογής του καθενός. Είτε επιλέγει τη νόμιμη οδό, είτε τη μη νόμιμη. Ανάλογα με τον τρόπο σκέψης του..
Συμφωνω απολυτα μαζι σου, Ειναι θεμα παιδειας περισσοτερο και λιγοτερο εποχης. Οπως ειναι θεμα παιδειας να μην πετας κατω το σπουπιδι οταν εχεις καδο σε αποσταση αναπνοης η να πετας το τσιγαρο σου απο το αμαξι οταν εχει το ρημαδι το τασακι μεσα.
Θα δικαιολογησω τον παπου που κανει παζαρι στη λαικη το μεσημερι να παρει πιο φτηνα τη ντοματα η το φρουτο αλλα σε καμμια περιπτωση τον μαγκα που ψαχνει για τη διασκεδαση του να μη πληρωνει.
Διαννοειται κανεις να παει να παιξει κουλοχερι χωρις να σκασει το αντιτιμο?
Οχι. Οσο για το σημα που εχει τρυπες οπως ειπε καποιος φιλος πιο πανω αυτο τι σημαινει? Οτι επειδη ενας γειτονας δεν εχει κλειδωσει και μου λειπει λιγο κρασι ανοιγω το σπιτι του και μπαινω για να ...βρεξω το λαρυγγι μου?
Ειναι πρωτιστως θεμα προταιρεοτητων αλλα σαφως και της παιδειας μας.
Αυτη ειναι η καταντια ενος λαου που εφτιαξε Παρθενωνα οταν οι ...πολιτισμενοι Ευρωπαιοι περιμεναν να ....κοπρισει το μαμουθ για να μαζεψουν το σκατο να το ανακατεψουν με χορτο και να χτισουν τις καλυβες τους...
Το οτι κατι ειναι καθεστως δεν σημαινει οτι πρεπει να συνεχισει να ειναι. Νομιζω τελικα οτι ο Βουλγαρακης εκανε την πιο μεγαλη ζημια μετα τη ρηση που ξεφουρνισε περι νομιμου και ηθικου.
Για να μην ξεφυγω ωστοσο απο το θεμα μονο στο τελευταιο κομματι που γραφεις δεν θα συμφωνησω. Τι παει να πει αναλογα με τον τροπο σκεψης επιλεγει ο καθενας την νομιμη οδο η οχι?
Δηλαδη νομιμοποιω τον κλεφτη ο οποιος επειδη ειναι λιγακι στενοχωρος στην τσεπη του μπαινει στη γιαγια την σαπιζει στο ξυλο και την κλεβει κι απο πανω?
Καποια πραγματα απλα δεν επιλεγονται αναλογα με τον τροπο σκεψης αλλιως θα ειμαστε ζουγκλα και οχι κοινωνια ανθρωπων.
Γι αυτο ερχεται ο νομος να ορισει τι ...μπορει να σκεπτεσαι και τι οχι,
Το οτι οι σαπιοκοιλιαδες της Βουλης εφτιαξαν νομους για να κλεβουν δεν δινει το δικαιωμα σε ολους μας να συμπεριφερομαστε αναλογα.
Ο Ελληνας μεγαλουργησε οπου πηγε και εγινε το παραδειγμα.
Εχει και το ηθικο αποθεμα και το μεγαλειο ψυχης. Οσο ευκολα μας εκαναν σαν τα μουτρα τους τοσο ευκολα μπορουμε να γινουμε ξανα λαος υποδειγμα.
Μια μονο ειναι η αχιλλειος πτερνα μας, η κακως εννοουμενη μαγκια με ολα οσα αυτη σερνει μαζι της.
Ειναι ομως θεμα παιδειας, αν το παιδι μας μαθει απο μικρο να ξεχωριζει το καλο να απορριπτει το σκαρτο, θα ερθει καιρος, ισως μετα απο μια - δυο γενιε,ς που και να του χαριζανε ας πουμε σημα δωρεαν δεν θα διαννοειτο να το λαβει οχι γιατι ειναι βλακας (οπως θα ελεγε καποιος σημερα) αλλα γιατι ειναι εναντια στις αρχες του.
Σημερα ωστοσο εχουμε θεμα επιβιωσης και το λιγοτερο που μπορει να μας απασχολει ειναι πως θα δει καποιος τσαμπα η με λιγοτερα χρηματα Νοβα οταν το συμπαν ξεπουλιεται και η ανεργια εχει ξεφυγει απο τους επισημους χαρτες.
Κακο κακιστο αλλα δεν αποτελει αλλοθι για ...παρανομιες.
Νικος