Έλα ντε στρατηγέ μου, συνταξιούχος πια, δεν με αφήνουν οι βλαμμένοι να αγιάσω... :flipout:
Να αναφερθώ κι εγώ στις εντυπώσεις που αποκόμισα από το ολόφρεσκο δημιούργημα της JVC, τον Χ5500. Εκπληκτικός σε θέαση Bluray υλικού, με πολύ καλή ομοιομορφία φωτεινότητας και χρωματική ομοιομορφία, καθώς και πολύ καλό focus στα πάνελ του.
Στο mode Natural, στο οποίο ο προβολέας έρχεται ουσιαστικά καλιμπραρισμένος out of the box όπως είδατε και από τις μετρήσεις, ο Χ5500 μας έδωσε 1260 ANSI Lumens φωτεινότητας στο κάδρο της Stewart των 100 ιντσών, με την λάμπα στο high και την ίριδα τέρμα ανοιχτή. Απλά φωτεινό κανόνι δηλαδή, το οποίο μπορεί με άνεση να φωτίσει ένα κάδρο 150 ιντσών!
Σε θέαση Bluray με πηγή το HTPC και player τον MPC με madVR, και πάλι στο mode Natural, ο Χ5500 μας έδινε άριστη εικόνα, με πολύ punch και έντονα τρισδιάστατη, με τη λάμπα στο low και την ίριδα τέρμα κλειστή, ρυθμίσεις με τις οποίες μας έδινε 14,5fL φωτεινότητα χωρίς το κέρδος +28% που μας έδινε η Stewart Studiotek G3, συνυπολογίζοντας το κέρδος της οθόνης βλέπαμε με 18,5fL φωτεινότητα στις 100 ίντσες, έχοντας εξαντλήσει ουσιαστικά τη δυνατότητα μείωσης του φωτός του προβολέα!
4Κ HDR
Με το 4Κ HDR player της Samsung, οι εντυπώσεις ήταν τελικά ανάμεικτες, αλλά εντελώς απογοητευτικές σε αρχικό στάδιο. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, ίσως κάποιο bug στο firmware του προβολέα, η εικόνα που παίρναμε στο mode HDR με το δισκάκι Bluray 4K Lucy ήταν εντελώς κακή, με έντονα κρασαρισμένα μαύρα, συμπιεσμένη κλίμακα φωτεινότητας από τα μέσα επίπεδα φωτεινότητας και κάτω, αλλά το κυριότερο, και αυτό που δεν μπορούσα με κανέναν τρόπο να εξηγήσω, έντονα μειωμένη ευκρίνεια, με ασαφή περιγράμματα, εικόνα που μου θύμιζε κακό upscale από χαμηλότερες αναλύσεις. Με λίγα λόγια, σαφέστατα υποδεέστερη ευκρίνεια σε σχέση με το απλό Bluray της Lucy!
Ο Χ5500 συνέχισε αυτή την ανεξήγητη συμπεριφορά στα δισκάκια Bluray 4K με το player της Samsung για τις τρεις πρώτες μέρες του review. Προσπαθώντας να ανακαλύψω τι συμβαίνει, σύνδεσα στο Samsung έναν ταχύτατο εξωτερικό δίσκο των 4ΤΒ χωρητικότητα, στον οποίο είχα πάμπολλα κλιπάκια 4Κ, είτε απλά είτε με HDR. Ο Χ5500 συνέχισε να αποδίδει πολύ κακή εικόνα σε όλα τα κλιπάκια 4Κ που ήταν HDR, με έντονα παραμορφωμένη χρωματική παλέτα. Αντίθετα, σε όσα κλιπάκια δεν υπήρχε HDR, ο προβολέας γυρνούσε στο mode Natural, όπου η εικόνα ισορροπούσε άμεσα, αποδίδοντας σωστά τα χρώματα. Με αυτές τις συνθήκες δυστυχώς, όσον αφορά το mode HDR, είδαν τον Χ5500 και τα παιδιά στη συγκέντρωση που κάναμε.
Την επόμενη μέρα όμως, και χωρίς να υπάρχει καμία αλλαγή στις ρυθμίσεις του HDR mode, ο προβολέας ξαφνικά αποφάσισε να συνεργαστεί επιτέλους με το player της Samsung! Ενώ παίζουμε τα κλιπάκια HDR από τον εξωτερικό σκληρό δίσκο με τραγική εικόνα, βάζουμε το δισκάκι Bluray 4Κ της Lucy και η εικόνα ήταν εντελώς άψογη, με σωστή χρωματική παλέτα, άψογα και τρισδιάστατα σκοτεινά πλάνα χωρίς καθόλου κρασάρισμα στα μαύρα, φοβερό punch φωτεινότητας, αλλά το κυριότερο και σημαντικότερο, άψογη ευκρίνεια στην εικόνα, σαφέστατα ένα μικρό κλικ καλύτερη από την αντίστοιχη του απλού Bluray!
Από εκείνο το σημείο και μετά, ο Χ5500 παρουσίασε την ίδια απαράλλαχτη συμπεριφορά μέχρι το τέλος του review: άψογο παίξιμο στα δισκάκια Bluray 4K HDR από το Samsung, αλλά τραγική εικόνα από τα κλιπάκια 4Κ HDR από τον εξωτερικό σκληρό που ήταν συνδεδεμένος στο player της Samsung.
Γιατί όμως τείνω να ρίχνω το φταίξιμο στον προβολέα, και όχι στο player της Samsung ή στο πανάκριβο καλώδιο 1,5 μέτρου HDMI της Supra της σειράς 4Κ HDR που χρησιμοποιήσαμε; Απλούσατατα γιατί με το ίδιο ακριβώς setup, δηλαδή το Samsung και το ίδιο καλώδιο HDMI, τα πάντα, τόσο τα δισκάκια όσο και όλα τα κλιπάκια, παίζουν άψογα στην 49άρα KS7000 που έχω στην κρεβατοκάμαρα.
Και για να γίνει ακόμα πιο παράξενη ή "κουφή" η συμπεριφορά του Χ5500 στο HDR mode, προσθέστε το γεγονός ότι κατέβασα τη πλήρη σουίτα από τα πατερνάκια 4Κ HDR του Ματσιόλα από το avsforum. Τα αντέγραψα στον ίδιο εξωτερικό σκληρό δίσκο, τον σύνδεσα στο Samsung και έβαλα κάποια από αυτά να παίξουν στον Χ5500. Μαντεύετε τι συνέβη; Έπαιζαν άψογα!
Π.χ., το πρώτο πράγμα που παρατηρούσαμε στην εικόνα του προβολέα όταν είχε τραγική εικόνα τόσο με το 4Κ Lucy, όσο και με τα 4Κ HDR κλιπάκια, ήταν τα έντονα κρασαρισμένα μαύρα. Ε, λοιπόν, το συγκεκριμένο πατερνάκι 4Κ HDR του Ματσιόλα για τον έλεγχο του μαύρου έπαιζε απλά άψογα, μπορούσα με άνεση να δω μέχρι και το κουτάκι του 1,5% φωτεινότητα από τη θέση θέασης, ενώ αν πλησίαζα κοντά στην οθόνη μπορούσα να δω και το κουτάκι του 1% φωτεινότητα, και το μόνο που φαινόταν να κρασάριζε ήταν το κουτάκι του 0,5% φωτεινότητα, πράγμα που φυσικά είναι εντελώς άνευ σημασίας, ούτε καν το συζητάμε...