Οδοιπορικό με ένα ντιούικο dac

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Ναι ρε συ ...σωστά .. φοράει τους μικρούς χρονισμούς ,,, κάτσε να δούμε τι υπάρχει στην πιάτσα ,, αλλέως πάς για πολλά ..

άλλος πλανήτης η ανατολή ,, NZ2520SD ειναι το ζητούμενο .. εάν έχεις φίλο στο Τόκυο :flipout: ( έιχα κάμποσα νομίζω ... και όχι μονο απο δαυτα )



αλέως εάν ψήνεσε να κάνουμε CM6631A spesial με 2 Crystek ... θα κάψουμε 12 τσιπάκια , και κανα 10αρι μνήμες αλλα θα έρθει σε λογαρισμό ... :afro:
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Θα μετρήσω αύριο τις διαστάσεις τους, είναι κάτι τι μεγαλύτερα από τα γνωστά Xpresso.
Για τα NDK, όπως αυτό που μπήκε στο Wolfson, χρειάζεται μόντα, δηλ. να μπουν πρώτα 4 ψιλά συρματάκια κολημένα και έπειτα να κάτσει πάνω σε αυτά το "πιτσιρίκι"!

Μια άλλη τρελομόντα είναι να φτιαχτεί πλακετίτσα, σαν το αποτύπωμα που έχω βάλει για τα ρολόγια όπου στο κέντρο θα μπει το μικρό και στις άκριες που θα ταιριάζουν στο αποτύπωμα αυτού του ρολογιού να έχει κενό. Αυτό θα γεμίσει με κόλληση η οποία θα ενώθει με τους χαλκοδιαδρόμους που θα πηγαίνουν στο μικρούλι....τι σκέπτομαι 12 το βράδυ!

Δεν είχα ψάξει ποτέ για τα ρολόγια της Amanero, ίσως λόγω μεγέθους που ξέφευγαν από τα καλά crystek/NDK.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Πριν λίγη ώρα ήταν η στιγμή του ελέγχου των συνιστωσών του i2s (usb είσοδος) μέσω παλμογράφου.

Έπρεπε πριν μπω στην κανονική διαδικασία ακροάσεων, να είμαι σίγουρος ότι όλα λειτουργούν όπως θα έπρεπε για να μην πέσω σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Στην ουσία ελέγθηκαν και οι 3 συνιστώσες (εκτός το mclk γιατί δουλεύει ασύγχρονα το dac-chip και το ρολόι είναι πλησίον της εισόδου), bit clock (bclk), left-right clock (lrclk) & data πάνω στην αμανέρο, μετά τον πολυπλέκτη ακριβώς μετά τις τερματικές αντιστάσεις προσαρμογής, ενώ αυτό του bclk ελέχθηκε και μετά το isolator.

To σήμα ήταν αρχείο 1KHz/48KHz με αναπαραγωγή μέσω foobar.
Ο παλμογράφος είχε ρυθμιστεί στο μέγιστο εύρος (100MHz), σε 1Gs/s.
Στο probe χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος short ground για ελαχιστοποίηση της επίδρασης της χωρητικότητας του καλωδίου γείωσης που έχουν τα probe.

8dDrt.jpg


Εκτός της κυματομορφής, γινόταν καταγραφή και των παρακάτω χαρκτηριστικών του παλμού:
Overshoot (Os)
Preshoot (Ps)
RiseTime (RT)
FallTime(FT)

BLCK

Παρακάτω είναι το bclk όπως βγαίνει από την αμανέρο.
Η κυματογραφή δεν έχει θέματα, υπάρχει ένα ελάχιστο Overshoot/Preshoot, με σωστούς χρόνους ανόδου/καθόδου (RT/FT)

bclk_amanero.png

Αμέσως μετά την έξοδο του isolator πριν πάει στον πολυπλέκτη (mux), παρατηρούμε ότι αυξάνεται το Os ενώ μειώνεται το Ps, τα αντίστοιχχα RT/FT αλλάζουν σε παραπλήσιες τιμές.
Εάν λοιπόν η έξοδος ενός isolator πήγαινε κατευθείαν στην είσοδο του dac-chip, η αντίσταση προσαρμογής θα έπαιζε σημαντικό ρόλο.

bclk_isolator.png


Εδώ το bclk έχει βγει από τον πολυπλέκτη και έχει δεχθεί την επίδραση αντίστασης προσαρμογής 20R. Βλέπουμε ότι τα Os/Ps μειώθηκαν αισθητά και μάλιστα έγιναν πιο μικρά και από τα αντίστοιχα της Amanero, αλλά αυτό είχε ως επίδραση την αύξηση των RT/FT.

Υπάρχει μία θεωρία πίσω από αυτούς τους αριθμούς.

Συνήθως όταν βλέπουμε να αυξάνονται οι κωδωνισμοί (Os/Ps) είναι δείγμα δυσπροσαρμογής της εμπέδησης, από την άλλη τα γρήγορα μέτωπα παλμού (RT/FT) ευνοούν το χαμηλότερο jitter.

'Οταν μετράμε έναν τελικό με τετράγωνο και αυτός παρουσιάζει κωδωνισμό, τότε υποφέρουν και τα συριστικά στη μουσική.

Εδώ βλέπω ότι ο κωδωνισμός έχει βελτιωθεί σε πρώτη φάση δείγμα ότι η εμπέδηση πάει καλά, αλλά έχουν αυξηθεί οι τιμές των RT/FT από 4400/4800 σε 5600/6000, λογικά για να πλησιάσω την έξοδο της amanero θέλω λίγο μεγαλύτερη τιμή αντίστασης...μάλλον προς τα 30R, λέω σε πρώτη φάση να το αφήσω ως έχει.

bclk_mux.png




LRCLK

Παρακάτω είναι το lrclk όπως βγαίνει από την αμανέρο. Ενώ ως κυματομορφή έχει σωστότατη μορφή, βλέπουμε κάποια συνεχή κατσαρώματα του παλμού.
Πιστεύω ότι επηρεάζεται από την τροφοδοσία του υπολογιστή που έχω στο εργαστήρι (είναι με τροφοδοτικό όπως των φορητών miniPC), δεν έχω ακόμη ενσωματώσει την τροφοδοσία που έχω ετοιμάσει για την αμανέρο οπότε πιθανόν να είναι αυτό το αίτιο.

lrclk_amanero.png


Εδώ το lrclk έχει βγει από τον πολυπλέκτη και έχει δεχθεί την επίδραση αντίστασης προσαρμογής 20R. Βλέπουμε ότι το σύνολο του κατσαρώματος έχει φύγει αλλά μένουν περιοδικές αιχμές κατά μήκος του σήματος.
Πιστεύω ότι το φιλράρισμα προήλθε από το isolator το οποίο έβγαλε αρκετό "θόρυβο" αλλά δεν κατάφερε να εξαφανίσει πλήρως κάποιες περιοδικές αιχμές στο σήμα.
Tα λοιπά χαρακτηριστικά, RT, Os παραμένουν τα ίδια με τα αρχικά της amanero δείγμα ότι η προσαρμογή της εμπέδησης είναι τέλεια σε αυτή τη συνιστώσα.

lrclk_mux.png



DATA

Παρακάτω είναι τα data όπως βγαίνουν από την αμανέρο. Ακριβώς ίδιες παρατηρήσεις όπως και στο lrclk σήμα

data_amanero.png

Εδώ τα data έχουν βγει από τον πολυπλέκτη και δέχονται την επίδραση αντίστασης προσαρμογής 20R. Ακριβώς ίδιες παρατηρήσεις όπως και στο lrclk σήμα, πιθανών να χρειαστεί ακόμη μικρότερη τιμή αντίστασης.

data_mux.png
 
Last edited:

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Πολύ κέντημα Λέμον. Συγχαρητήρια για την επιμονή/υπομονή. Καλά αποτελέσματα και υποκειμενικά εύχομαι. Και μη ξεχνάς, όσο είναι σε ξύλινες τάβλες και μεταλλικές πλάκες παίζουν καλά αυτά. Έτσι και τα βάλεις σε κουτί φυλακίζεις το τζίνι τους.:jester:
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Μετρήσεις θορύβου

Μετρήσεις θορύβου σε δύο καίρια σημεία του 9023, στην είσοδο της Vcc τάσης πάνω στον τελευταίο πυκνωτή εξομάλυνσης και στο Negative ίσως το πιο δύσκολο σημείο για να τιθασεύσεις τον παραγόμενο θόρυβο στο 9023.

Οι τιμές που επιτεύχθησαν με διαφορετικό συνδυασμό τιμών χωρητικότητας διαφέρουν αισθητά από τις αντίστοιχες τιμές που καταγράφονται με τιμές βάση datasheet sabre.

Το probe του παλμογράφου ρυθμίστηκε σε θέση 10Χ για να δώσει μέγιστο εύρος, ενώ περιορίστηκε εσωτερικά ο παλμογράφος στα 20MHz. Οι καταγραφόμενες τιμές που φαίνονται στις συλλήψεις είναι Χ10.

Vcc noise

Η καταγραφή φανερώνει ένα θόρυβο 0.24Vrms και 0.96Vp-p, όταν στην τάβλα με το ίδιο τροφοδοτικό γραμμής (LT3042) για το 9023 είχε καταγραφεί καλύτερη επίδοση 0.8Vrms & 1.2Vrms

9023 Vcc noise.png


Negative noise
Η καταγραφή φανερώνει ένα θόρυβο 0.49Vrms και 1.44Vp-p, αρκετά δύσκολο σημείο λόγω εσωτερικού church pump.

9023 Vcc Negative.png
 
Μανόλη, νομίζω σου έχει φύγει μια τάξη μεγέθους, εκτός αν το έχω καταλάβει λάθος..

Αν οι τιμές είναι χ10, σημαίνει ότι το αναγραφόμενο Vk: 4.939mv στην πραγματικότητα είναι 49.39mV δηλαδή 0.04939V

Α, και μάλλον εννοείς charge pump και όχι church pump.. (damn autocorrect κτλ κτλ :p).
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Μην περιμένουμε να δούμε καθαρή τιμή θορύβου από 8 bit παλμογράφο μέσω διαιρέτη και 20ΜΗΖ εύρος. Ενδεικτικό εργαλείο είναι. Κοιτάμε να μην υπάρχουν ανωμαλίες. Spectrum analyzer κάνει για λεπτομέρειες.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
H δική μου pump είναι εκκλησιάζουσα για αυτό... :smash:

Αυτό το 10Χ είναι το αγύριστο κεφάλι των κινέζων που όταν σχεδιάζουν ένα μηχάνημα, θα πρέπει όλοι να ανακαλύπτουμε τη λογική των Κινέζων και όχι οι κινέζοι να ακολουθούν την πεπατημένη οδό.

Πως καταλαβαίνεις το παρακάτω;

Μετράς στο 1Χ στο probe και θέτεις εσωτερικά την εξασθένιση στο 1Χ...η μέτρηση δείχνει 0,6mV για παράδειγμα.
Θέτεις 10Χ στο probe (ασχέτως ότι τώρα πολλαπλασιάζεται το ΒW και ενδεχομένως να αλλάξει και η μέτρηση), αλλά για το παράδειγμά θεωρούμε ανεπηρέαστη τη μέτρηση, βάζουμε λοιπόν και στο εσωτερικό εξασθένιση 10Χ...εδώ κανονικά ένας σωστό λογισμικό - για ψηφιακό - τι πρέπει να μας δείξει; Δεν θα έπρεπε να έκανε αυτόματη αντιστάθμιση και να ξαναδείξει 0,6mV?
Η Owon εδώ δείχνει 6mV.
Οπότε εάν τόσο καιρό βλέπω σωστά το βαρεμένο λογισμικό, όταν θέτω 10Χ κάνω 1/10 για να ξαναβρώ το σωστό.
Πως το ακούς;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Νικόλα για τους περιορισμούς των 8bit δεκτό και αναμενόμενο.
Αλλά για τις τροφοδοσίες δεν είναι κανόνας να περιορίζουμε το BW στα 20Mhz? Διαφορετικά πιάνει τα πάντα σαν κεραία...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Περιμένω να περάσει λίγο η ώρα και μπαίνω σε .... :ears:
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
20MHz το βάλανε ως standard γιατί οι περισσότεροι παλμογράφοι ήταν 20άριδες παλιά. Έτσι ώστε να υπάρχει πρακτικό μέτρο σύγκρισης με τους νεώτερους που έβαζαν όλο και περισσότερο εύρος άρα και θόρυβο βάσης. Είναι κάτι το εντελώς γενικό. Για παράδειγμα αν θέλεις να δεις μια audio έξοδο σε ενδιαφέρει ο θόρυβος σε 20KHz εύρος. Παρεμπιπτόντως ο Rigol διορθώνει την ένδειξη ανάλογα την διαίρεση του προμπ που του δηλώνεις. Είναι απλά μια ενοχλητική παράληψη στο λογισμικό του δικού σου. Στα ακριβότερα μοντέλα/μάρκες τα προμπ τους έχουν έξτρα επαφές στο δαχτυλίδι του BNC που λένε στον παλμογράφο να προσαρμόσει αυτόματα την διαίρεση/ένδειξη.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
To έχω και παίζει μέσα και ζεσταίνεται...

Ο νέος εναντίον του παλιού [τροποποιημένο mambo2 με tps7A4700 τοπική σταθεροποίηση στο 9023, reflektor αρχική τροφοδοσία, εξωτερικό mclk μέσω πλακέτας acko με isolator-reclocking-buffer i2s σήματος (αυτό έχει 3 ανεξάρτητα τροφοδοτικά δικά του), πλακέτα δειγματοληψίας usb, amanero σε slave mode (Sync) και μπόλικη καλωδίωση]

new_vs_old.jpg

Μια σειρά από νέους πυκνωτές προς τέρψη αφτιών (άραγε θα βγει κάποιο κελεπούρι από δαύτους) ;)

capacitors_filter.jpg

Νικόλα, τα probe με τις έξτρα επαφές τις έχω δει σε ακριβά μοντέλα όπως λες...όπως επίσης έχω δει και το σωστό αντιστάθμισμα που κάνει και ο Rigol, αυτό που ποτέ δεν είδαμε από τη Owon (παρόλο που πολλάκις επισημάνθηκε) ήταν να διορθώσει αυτό το ενοχλητικό bug που κάθε φορά σε μπερδεύει!
 
Last edited:

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Αυτό που βλέπεις ουσιαστικά στις παραπάνω εικόνες σου (προηγούμενη σελίδα) είναι ότι δεν έχεις ταλαντώσεις η/και παρεμβολές για 20MHZ εύρος στα rails που κοιτάς μέχρι το όριο βάσης του παλμογράφου για 1/10 επιβάρυνση SNR. Τσεκ με κάθε άλλο χρήστη εργαστηρίου που να μπορεί να μετρήσει ανάλογα δηλαδή.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

To έχω και παίζει μέσα και ζεσταίνεται...

Ο νέος εναντίον του παλιού [τροποποιημένο mambo2 με tps7A4700 τοπική σταθεροποίηση στο 9023, reflektor αρχική τροφοδοσία, εξωτερικό mclk μέσω πλακέτας acko με isolator-reclocking-buffer i2s σήματος (αυτό έχει 3 ανεξάρτητα τροφοδοτικά δικά του), πλακέτα δειγματοληψίας usb, amanero σε slave mode (Sync) και μπόλικη καλωδίωση]

Με τόσο κατασκευαστικό μάζεμα και καθολικό ground plane ακόμα και κόπια του προηγούμενου configuration να ήταν χωρίς καμία προσθήκη/μελέτη, πάλι διαφορετικό όφειλε να καταλήξει. Καλές ακροάσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Υ.Γ.

Μην μου πεις ότι πέρναγες τα υλικά ένα ένα με κόλληση σύρμα και κολλητήρι; Τουλάχιστο πάστα ανά τμήματα και κόλλημα με σταθμό ζεστού αέρα; Για στένσιλ και φουρνάκι εντάξει δεν ρωτάω.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Περίπου 230-240 smd υλικά από 0805 μέχρι και τρελλά πολύποδα smd στο χ ε ρ ά κ ι με ψιλή 0,4mm κόλληση με λίγο ασήμι μέσα, με εξαίρεση τα δύο ρολόγια που έγινε ένα πέρασμα με την ίδια κόλληση και μετά έβαλα πάστα ζεσταίνοντας τα pads για να τη λιώσει και να κολληθούν από κάτω. Χάλασα 1,5 σωληνάριο Chip-Quik πάστας!
Δεν έβαλα θερμό αέρα πουθενά!

Και όλα αυτά κάτω από μικροσκόπιο, δεν έγινε ούτε μία κόλληση έξω από αυτό - πως αλλιώς να δω στα 51 μου αυτά τα εξαρτήματα!

Λοιπόν διάλειμμα από την πρώτη ώρα ακρόασης - μια παγωμένη μπύρα τη θέλω τώρα.

Here the first listening results - old vs new - gentleman!


Και τα δύο dac έπαιξαν με το ίδιο σετάπ πυκνωτών εξόδου (φίλτρο), τους Ρώσικους K31.11 και κάτι ψιλά!

Ξεκίνησα με το Take Five. Από τις πρώτες νότες η διαφορά ανάμεσά τους ήταν ξεκάθαρη στο νέο το περιεχόμενο σε κάθε νότα είχε περισσότερο σώμα με μεγαλύτερο πλούτο αρμονικών, η σκηνή άπλωνε διαφορετικά (πιο αρεστά κατά το γούστο μου).
Τα πρώτα χαμόγελα έσκασαν αλλά περίμενα...

Προχώρησα σε γυναικεία φωνή και μάλιστα γνώριμη, Χ. Αλεξίου και "Μη το ρωτάς τον ουρανό".
Το πιάνο ξεχώρισε με τη μία, τα χτυπήματα των κυμβάλων έδιναν περισσότερο αρμονικές τις άκουγες να διαρκούν περισσότερο μέχρι να σβήσουν, η φωνή της Αλεξίου στην τάβλα πιο ξερή, λίγο πιο μαζεμένη, στο νέο σου έδινε έναν άλλον αέρα. Το ευτύχημα ότι δεν ένιωσα ότι ήταν φτιασιδωμένη η φωνή της κάνοντας τη δηλαδή καμιά 20ριά χρόνια νεότερη.
Τα συριστικά ευτυχώς παρέμειναν ελεγχόμενα, κάτι που στη σανίδα ήταν από παλιά το "ατού" της.

Αέρα, είπα, αυτό είναι!

Αμέσως πέρασα στο Sound of Silence, κομμάτι με χαμηλό και περίεργα συριστικά από την ηχογράφηση...εδώ θα ήταν για μένα το τελικό τεστ κυρίως στα συριστικά.
Στην εισαγωγή η διαφορά για το πως ακουγόταν το τελείωμα στα χτυπήματα των τυμπάνων έκαναν τη διαφορά, ενώ στη σανίδα το τύμπανο χτύπαγε αλλά δεν μπορούσες να διακρίνεις εύκολα αυτό το χαρακτηριστικό ήχο που αφήνει στον αέρα η δόνηση της μεμβράνης, στο νέο άρχισες να το αντιλαμβάνεσαι όλο και περισσότερο σε σημείο που το αφτί εστίασε αμέσως!
Ώπα λέω!
Άρχισε τα γνωστά του ο τραγουδιστής και όλα τα συριστικά πέρασαν ελεγχόμενα στο βαθμό που επιτρέπει η ηχογράφηση...

Το σύνολο του ακούσματος και στα τρία κομμάτια ήταν μια κλάση παραπάνω από το αντίστοιχο της τάβλας, σε σημείο που έκλεισα την τάβλα και έκανα διάλειμμα.

Οπότε γκολ από τα αποδυτήρια δεν φάγαμε με τίποτα, μπήκαμε στο ξεκίνημα με το ημίχρονο και πήραμε και τα σώβρακα...η τάβλα έκλεισε τον κύκλο της και μοιραία παραχωρεί τη θέση της στο νέα μεταλλική τάβλα!

Ώρα πλέον να παίξω με τους πυκνωτές...το παιχνίδι εδώ μπόλικο και περίεργο!
 
Last edited:

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Μπράβο Μανόλη για τα πρώτα υποκειμενικά Α/Β αποτελέσματα, δεν πήγε χαμένος ο κόπος. Όσο για τον τρόπο που τα κόλλησες τι να πω, μεγάλη καλογερική. Έχεις φανερό ασκητικό ταλέντο, έφυγες τώρα λέμε για Άγιο Όρος να προλάβεις και κονέ με τον Πούτιν :cool:
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,155
Αθήνα
Ωραία περιγραφή Μανόλη.
(όχι σαν κάποιων άλλων βέβαια, είσαι μακριά ακόμα, αλλα νταξ. Φτουράει :cool:)

Με τον Μανόλη το συζητάμε το θέμα και προσωπικώς, οπότε να κάνω ένα statement όπως λέμε και στην ορεινή θράκη, για τους υπόλοιπους.
Έχοντας ακούσει τη τάβλα και σπίτι μου και στου Μανόλη, γνωρίζοντας και τα σημεία των ακροάσεων που αναφέρεται μιας και το έχουμε κάνει μαζί αρκετές φορές πλέον (τίποτε το πονηρό ρε...) το μοτόρι που έστησε προφανέστατα είναι στη κατηγορία του διχίλιαρου πλας (την οποία δεν ξέρω για να σας πω κάτι πιο συγκεκριμένο).
Τα σημεία βελτίωσης-κλειδιά είναι η περιγραφόμενη αναλυση/απουσία θορύβου και η λέξη "αέρας".

Στα επιμέρους όπως λέει και ο salas παίζει πολύ υποκειμενισμός, θα το δούμε στη πορεία.
Αν επιπρόσθετα υπάρχει σαφής οριοθετηση οργάνων και ανοιχτή σκηνή (κάτι που χρειάζεται ανώτερο σύστημα / χώρος, για να διερευνηθεί, πάμε για σήριαλ...

κοινώς τη κάτσαμε... πάμε για το τέταρτο. :7SFGSFG:
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Τι εγραψες τώρα, ίσα που προλαβαίνω να του δώσω παραγγελιά κάτι NOS paper απότη χώρα του, πουτουςπουλάνε στο eBay φαρμάκι!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ωραία περιγραφή Μανόλη.
....

κοινώς τη κάτσαμε... πάμε για το τέταρτο. :7SFGSFG:

Σιγά μην κάνεις και συλλογές...η πορεία θα δείξει!
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,155
Αθήνα
αμα λες για αέρα... θέστα...

το κακό είναι ότι δεν θα το πουλάς (γιατί είσαι ξεμωραμένος) οπότε ετοιμάσου για άλλα 1000 κολλήματα στον μεγενθυντικό.
Θα σου πάρω δώρο και μια αναρρόφηση γιατί αυτήν που έχεις δεν την εμπιστεύομαι (είναι diy :flipout:)
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Και μετά δεν θα βλέπω ούτε πως είναι το "το αηδόνι μου" γιατί θα έχω 5 πρεσβυωπία!! :flipout:
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Μανώλη εάν παίζει έτσι καλά και μετράει τσιφτικα .. που να το ακούσεις εάν συναμορλογηθεί "ψηθεί" σε προφέσιοναλ κατάσταση , ολες οι μετρήσεις ειναι αρκετα ντιμπιά μπέτερ , και το άκουσμα ασφαλώς αλλου ,,, δλδ λές αυτο είναι που έφτιαξα ?????

αλλα για ένα τεμάχιο αυτου του μεγέθους πάς για κανα 250αρι 300αρι ...




σχετικά με τους πολυπλέκτες ,,, ο καλυτερος είναι αυτός που δεν υπάρχει ... σένιαρα εν είδη πειράματος ένα usb σκέτο dac , παντελώς σπαρτιάτικο , πλήν όμως με κρέμα υλικά παντού ,,,

στην αρχή χωρίς τα σπέσιαλ υλικά πάνω .. η ουσιατική διαφορά ήταν ο πολυπλέκτης που απουσιάζε απο το rail .. ε η λεπτομέρεια και η διαφάνεια πάει αλλου η ρουφιάνα ...


αλλα δυστυχώς δεν γίνεται αλλιώς ,, δοκιμές με ρελεδες παντου τυπου ,, είχαν εώς και τραγελαφικά αποτελεσματα σε σχέση με τις cmos πύλες ... οπότε μονοδρομος οι πολυπλέκτες ..


για ξήλωσε για λιγο το ντισπλέι ,, ακροασου και πέμου ...
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Ειναι αλήθεια ότι όσο πιο pure πάει το σήμα τόσο πιο καλά, διαφορετικά κάνεις "μαζέματα"...

Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι δεν χρησιμοποίησα pasta, αλλά συρματάκι με ασημάκι...τώρα να σκάσω άλλά 200-300 ευρά επιπλέον για ρομποτική κόλληση ούτε με σφαίρες ήδη το 500άρι των υλικών αυτού εδώ είναι αρκετό δίχως το κόστος της παραγωγής της πλακέτας...πάει πολύ!

Το display δεν κάνει τίποτα στο σήμα, δεν έχει να κάνει με το i2s σε τίποτα, δεν διασταυρώνεται πουθενά μαζί του, ο ελεγκτής παίρνει σήμα από τα F0...F3 της amanero δια μέσω isolator και είναι φουλ απομονωνμένο. Ακόμη και το Sense το γνωστό του πολυπλέκτη, για τη διαμεταγωγή, περνάνει μέσα από isolator.

Αυτά τα είχαμε δοκιμάσει και πάνω στην τάβλα τα είχα μετρήσει κιόλας και αποδεδειγμένα δεν πείραζε σε τίποτα τον ήχο. Έχοντας όλα αυτά ως δεδομένα ότι λειτουργούν σωστά και απρόσκοπτα έτσι πήρα την απόφαση να τα υλοποιήσω σε μια σφικτή πλακέτα με όμορφα gnd planes.

Εκεί που υπήρχε πρόβλημα ήταν με το master clock, το οποίο στην πλακέτα του acko μετά το recklocking και το μπάφερ έφευγε με u.fl και πήγαινε στην πλακέτα mambo2 με τον ίδιο τρόπο...εκεί είχα δει πολυποίκιλα θέματα με τη διαδρομή...την έκοψα και την παρέκαμψα με εξωτερική αντίσταση απευθείας από το u.fl στην είσοδο του 9023, σαφώς βελτιώθηκε αλλά και πάλι μου έκανε νερά στο jitter σε τυχαίους χρόνους...αυτό ήταν μία από τις αιτίες που αποφάσισα να επενδύσω στο νέο στην ασύγχρονη μεταφορά σήματος του i2s και το ρολόι πλησίον πολύ πλησίον του 9023.

Στην αρχή το φοβήθηκα γιατί έχω δει τι μακακίες κάνει το ρολόι...μίλησα με pm με acko και ian για αυτό το θέμα και οι δύο μου είπαν τα ίδια πράγματα πάνω κάτω, ότι από τη στιγμή που δώσω όσο το δυνατόν πιο καθαρή τροφοδοσία στο ρολόι να το βάλω όσο πιο κοντά γίνεται και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Αυτή τη στιγμή δεν το έχω μετρήσει καθαρά, είναι η συχνότητα βλέπεις 49+ που θέλει 500άρη ή και 1000άρι παλμογράφο για να το δεις τέλεια, πάντως παρόλο που έβαλα κοντή διαδρομή με αντίσταση 20R μετρώντας το στον 100άρη όπως βγαίνει στο πιν του Crystek ακριβώς το ίδιο μπαίνει στο αντίστοιχο pin του 9023, καμπυλωμένο εξαιτίας περιορισμένου εύρους του παλμογράφου μου αλλά πανομοιότυπο.

Θα σου ανεβάσω και μια μέτρηση θορύβου πάνω του...έχει ενδιαφέρων!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μια και πιάσαμε τα scientific αυτή η ρημαδο-sabre μετά από τόσα χρόνια κυκλοφορίας του 9023 έχει δώσει εξήγηση στα παρακάτω;

1) αυτή η ρημαδοαντίσταση με το R9 open στη σελίδα 7, τι ρόλο βαράει και είναι τόσο φλου...τόσα χρόνια!
2) επίσης αυτά τα CP/CN ως Positive/Negative Terminal of External Charge Pump Capacitor, γιατί τα βγάζει εξωτερικά και στο datasheet αναφέρει μόνο 1uF χωρητικότητα μεταξύ τους; Αφού με αυτές τις τιμές ο παλμογράφος τρελένεται!

Μπορώ να πω ότι το (2) μου είναι ακόμη προς διερεύνηση...θυμάσαι παλιότερα που λέγαμε για εξωτερική αρνητική τροφοδοσία αυτόνομη;
Τελικά δεν τη δοκίμασα, αρκέστηκα στα λόγια ενός μέλους από το diyaudio που έλεγε ότι ενώ τη δοκίμασε η διαφορά δεν ήταν τόσο ουσιώδης όσο άλλες παραμέτρους που έφερε σε πέρας, όπως το να ρίξει την κυμάτωση στο Vcc και στο Negative.