Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,843
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Όπως;

, είναι η... "άλλη όψη" του νομίσματος, με τον Μέγιστο Καζαντζίδη. Η διαφορά που εντοπίζω -εκτός του τρόπου ερμηνείας και ρεπερτορίου-

Άλλωστε, όπως λες και ο ίδιος:

Κάθε διαφωνία, δεκτή!

...
 

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Όπως;

Σε λάθος θέμα, διάλεξες να σχολιάσεις τον συγκεκριμένο!

Μια εντολή (όχι από τις γνωστές "10 εντολές"), συμβουλεύει : "Μην κρίνεις, για να μην κριθείς"! Ο καθένας εκτίθεται, για όποια γνώμη εκφέρει δημόσια!

Λάθος μέρος διάλεξες για να διασώσεις την τιμή του "άρχοντα"...
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,827
Αθήνα με απόσπαση.
"Άρχοντας" των δαχτυλιδιών ίσως τέτοια καρακιτσαρία.....

notis_sfakianakis_esy_i_thalassa.jpg
 

MadPax

AVClub Enthusiast
19 October 2010
738
Σαλαμίνα
Από τις μεγαλύτερες μορφές του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Η μέρα που ανακοινώθηκε ο θάνατός του έχει μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη μου.
Ο Στράτακας ήταν άρχοντας, αρχοντόμαγκας να το πω καλύτερα, δεν έβγαζε την κακομοιριά για την άτιμη κοινωνία όπως άλλοι λαϊκοί ούτε και "στρατεύτηκε" για να πουλήσει.
Εκφράζει μια άλλη Ελλάδα που χάθηκε στο πέρασμα του χρόνου, με μπουζούκια (όχι σκυλάδικα) τζόγος, μερακλήδικες φούμες και καθαρά πιοτά, γυναίκες (όχι γκόμενες), και αντριλίκι πραγματικό παντελονάτο (όχι δήθεν)...
Πέθανα από τη στεναχώρια μου όταν έφυγε, από την άλλη χαίρομαι που δεν είδε την κατάντια του λαϊκού τραγουδιού.

 

dimxr

Established Member
3 January 2014
177
Re: Απάντηση: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Καζαντζίδης - Μπιθικώτσης
Βάλε κι ένα Στράτο Διονυσίου κι έκλεισες.
 

vforvendetta85

Supreme Member
29 December 2012
3,190
Θέλοντας και μη, διαβάζοντας τον τίτλο του θέματος το μυαλό σου πάει κατευθείαν στις μεγάλες φωνές του λαϊκού τραγουδιού.Ως άνθρωπος με λαϊκά ακούσματα στο μυαλό μου γυροφέρνουν τα ονόματα των Καζαντζίδη-Διονυσίου-Αγγελόπουλου-Χατζηαντωνίου-Αναγνωστάκη καθώς και άλλων πολλών.Φυσικά οι ρεμπέτες δεν μπορούν να μην συνεπικουρούν στις σκέψεις.Φωνές π.χ όπως των Παγιουμτζή και Τσαουσάκη δεν ξεχνιούνται.

Βέβαια για να μπορέσει κάποιος να αναδειχθεί ως φωνή (και κατά συνέπεια να αναδείξει και το τραγούδι) πρέπει να υπάρχουν και δημιουργοί.Ο συνδετικός κρίκος ρεμπέτικου-λαϊκού πιστεύω πως είναι ο Τσιτσάνης και ο συνεχιστής, αυτός που πήρε από το χεράκι τα μινόρια και τα ματζόρια είναι ο τεράστιος Χιώτης.Κατ' εμέ, λαϊκό τραγούδι δίχως Χιώτης δεν θα είχε τη σημερινή μορφή του.

Όλοι οι τραγουδιστές έχουν αφήσει το στίγμα τους για διαφορετικούς λόγους:Ο Καζαντζίδης για την έκταση της φωνής του, ο Διονυσίου για τη χροιά του, ο Αγγελόπουλος για το μπάσο της φωνής (ενδεικτικά είναι αυτά που αναφέρω).

Κλείνοντας, θα εκφέρω την προσωπική μου άποψη για την σπουδαιότερη αντρική φωνή:ο Τιτανομέγιστος Τόλης Βοσκόπουλος!Τραγούδια όπως το "με εκδικήθηκε", "μ' ανάστησες καρδιά μου", δύσκολα στην ερμηνεία και με τεράστια ψυχή.Και για να αντιληφθείτε (γενικά) το μέγεθος και τη σπουδαιότητα ενός τραγουδιστή/τραγουδίστριας, προσπαθείστε να σκεφτείται, ποιος/ποια άλλος/άλλη θα μπορούσε να ερμηνεύσει, τουλάχιστον αξιοπρεπώς, ένα τραγούδι του/της.Θα εκπλαγείτε!
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,843
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Θέλοντας και μη, διαβάζοντας τον τίτλο του θέματος το μυαλό σου πάει κατευθείαν στις μεγάλες φωνές του λαϊκού τραγουδιού.Ως άνθρωπος με λαϊκά ακούσματα στο μυαλό μου γυροφέρνουν τα ονόματα των Καζαντζίδη-Διονυσίου-Αγγελόπουλου-Χατζηαντωνίου-Αναγνωστάκη καθώς και άλλων πολλών.Φυσικά οι ρεμπέτες δεν μπορούν να μην συνεπικουρούν στις σκέψεις.Φωνές π.χ όπως των Παγιουμτζή και Τσαουσάκη δεν ξεχνιούνται.

Βέβαια για να μπορέσει κάποιος να αναδειχθεί ως φωνή (και κατά συνέπεια να αναδείξει και το τραγούδι) πρέπει να υπάρχουν και δημιουργοί.Ο συνδετικός κρίκος ρεμπέτικου-λαϊκού πιστεύω πως είναι ο Τσιτσάνης και ο συνεχιστής, αυτός που πήρε από το χεράκι τα μινόρια και τα ματζόρια είναι ο τεράστιος Χιώτης.Κατ' εμέ, λαϊκό τραγούδι δίχως Χιώτης δεν θα είχε τη σημερινή μορφή του.

Όλοι οι τραγουδιστές έχουν αφήσει το στίγμα τους για διαφορετικούς λόγους:Ο Καζαντζίδης για την έκταση της φωνής του, ο Διονυσίου για τη χροιά του, ο Αγγελόπουλος για το μπάσο της φωνής (ενδεικτικά είναι αυτά που αναφέρω).

Κλείνοντας, θα εκφέρω την προσωπική μου άποψη για την σπουδαιότερη αντρική φωνή:ο Τιτανομέγιστος Τόλης Βοσκόπουλος!Τραγούδια όπως το "με εκδικήθηκε", "μ' ανάστησες καρδιά μου", δύσκολα στην ερμηνεία και με τεράστια ψυχή.Και για να αντιληφθείτε (γενικά) το μέγεθος και τη σπουδαιότητα ενός τραγουδιστή/τραγουδίστριας, προσπαθείστε να σκεφτείται, ποιος/ποια άλλος/άλλη θα μπορούσε να ερμηνεύσει, τουλάχιστον αξιοπρεπώς, ένα τραγούδι του/της.Θα εκπλαγείτε!

Ξεχνάς τον Μπιθικώτση.
 

vforvendetta85

Supreme Member
29 December 2012
3,190
Δεν τον ξεχνάω, απλά αυτόν και τον Μητροπάνο τους παραλείπω :laugh:

Δεν πιστεύω πως ο ser είχε τόσο μεγάλη φωνή.Τραγουδούσε ολόσωστα, μα δεν έδινε το κάτι παραπάνω.Ίσως να μπορούσε, αλλά το στυλ ερμηνείας το θεωρώ παρωχημένο, κολλημένο στα ρεμπέτικα του μεσοπολέμου.
 

Grdas1979

New member
27 July 2013
22
Θεωρώ την φωνή του Καζαντζίδη ασύγκριτη και τις ερμηνείες του αξεπέραστες. Ωστόσο σχετικά λίγα τραγούδια του με έχουν αγγίξει σαν στίχο και θεματολογία. Θα ήθελα να έβλεπα τι μπορούσε να δώσει αν είχε συνεργαστεί με περισσότερους συνθέτες και πιο σύγχρονους, όπως π.χ με τον Βαρδή που μας χάρισαν ένα πολύ ξεχωριστό τραγούδι.
Από εκεί και πέρα με τυχαία σειρά τοποθετώ Μπιθικώτση-Διονυσίου-Γαβαλά-Μητροπάνο-Τερζή.
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Διάβασα και τις εικοσιδυό σελίδες και στεναχωρήθηκα. Κάτι περίμενα να δώ στο φυλομέτρημα μα τίποτα.
Μα ούτε μια κουβέντα για τούτον βρε σεις; Ξέρω, ξέρω... έκταση ανύπαρκτη και πνευμόνι καμμένο. Ε και;
Χαρά και θλίψη μαζί, βύθιση κι ανάταση, δωρικότητα, αυθεντικότητα και συναίσθημα τελειωμένο.
Ερμηνείες αθάνατες που ο,τι έπιανε το κλείδωνε.
Σεμνός, μετρημένος κι άρχοντας στον κόσμο του.

http://www.youtube.com/watch?v=Ytz2QS5oyG8
 

Isokratis

AVClub Addicted Member
18 August 2009
1,311
Κορυφαία φωνή Παπακωνσταντινου ! Χωρίς δεύτερη σκέψη . Μπάσος με τρεις οκτάβες έκταση και κόντρα ντο πείτε μου ποιος έχει τραγουδήσει για να μην τρελλαθούμε. Άλλο τι μας αρέσει και άλλο τι είναι μοναδικό . Επίσης έχει και τρομερό συναίσθημα στις ερμηνείες του και πάρα πολλά εξαιρετικά τραγούδια . Μόνο και μόνο η ποίηση που έχει δισκογραφήσει αρκεί ...
 
Last edited:

leo1964

AVClub Fanatic
12 May 2010
10,381
Νησί των Φαιάκων
Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Θεωρώ την φωνή του Καζαντζίδη ασύγκριτη και τις ερμηνείες του αξεπέραστες. Ωστόσο σχετικά λίγα τραγούδια του με έχουν αγγίξει σαν στίχο και θεματολογία. Θα ήθελα να έβλεπα τι μπορούσε να δώσει αν είχε συνεργαστεί με περισσότερους συνθέτες και πιο σύγχρονους, όπως π.χ με τον Βαρδή που μας χάρισαν ένα πολύ ξεχωριστό τραγούδι.
Από εκεί και πέρα με τυχαία σειρά τοποθετώ Μπιθικώτση-Διονυσίου-Γαβαλά-Μητροπάνο-Τερζή.

Βάλε και τον Μητσιά,σπουδαία φωνή,ενώ μ'αρέσει πολύ και ο Ανδρεάτος
 

vforvendetta85

Supreme Member
29 December 2012
3,190
Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Κορυφαία φωνή Παπακωνσταντινου ! Χωρίς δεύτερη σκέψη . Μπάσος με τρεις οκτάβες έκταση και κόντρα ντο πείτε μου ποιος έχει τραγουδήσει για να μην τρελλαθούμε. Άλλο τι μας αρέσει και άλλο τι είναι μοναδικό . Επίσης έχει και τρομερό συναίσθημα στις ερμηνείες του και πάρα πολλά εξαιρετικά τραγούδια . Μόνο και μόνο η ποίηση που έχει δισκογραφήσει αρκεί ...

Δίχως παρεξήγηση και μην γελάσεις. Ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος, αν και σκυλάς. Για 'ντο" κόντρα δεν ξέρω (συνήθως "μι" ήταν το πρόγραμμα του κάποτε), μα για οκτάβες και πως τις "πήδαγε" το κάτι άλλο. Σαν το "σι" (υποθέτω) ψηλά του παπακωνσταντίνου.
 

Isokratis

AVClub Addicted Member
18 August 2009
1,311
Re: Απάντηση: Re: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Δίχως παρεξήγηση και μην γελάσεις. Ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος, αν και σκυλάς. Για 'ντο" κόντρα δεν ξέρω (συνήθως "μι" ήταν το πρόγραμμα του κάποτε), μα για οκτάβες και πως τις "πήδαγε" το κάτι άλλο. Σαν το "σι" (υποθέτω) ψηλά του παπακωνσταντίνου.

Δεν θα γελάσω καθόλου . Αντίθετα θα σου πω πως ξέρεις να ακούς . Πλησιάζει στα ψηλά , χάνει κατά κράτος όμως στα χαμηλά και στην πλαστικότητα της φωνής . Αν τώρα συνυπολογίσεις το συναίσθημα στην ερμηνεία και την ταχύτητα και καθαρότητα άρθρωσης , σε συνδυασμό με τις ψηλές που έβγαζε κάποτε (δυστυχώς) , θα καταλάβεις πως θες 2 με 3 άλλους για να κάνεις έναν Παπακωνσταντίνου . Έχουμε εξαιρετικούς τραγουδιστές , άσχετα αν κάποιοι αναλώθηκαν σε σαχλοτράγουδα και κάποιοι είναι μια κατηγορία μόνοι τους π.χ. ο μέγας Ξυλούρης . Ανάμεσα σε αυτούς με αντικειμενικά κριτήρια , η μεγαλύτερη φωνή είναι ο Βασίλης . σε αυτό άλλωστε συμφωνούν , ο Μικρούτσικος , ο Λευτέρης Παπαδόπουλος , έμμεσα το έχει πει και ο Θεοδωράκης καθώς και πολλοί άλλοι που κάτι κατέχουν .
Φιλικά.
 

vforvendetta85

Supreme Member
29 December 2012
3,190
Θα διαφωνήσω, μα δεν πειράζει! Μια κατηγορία μόνος του δεν είναι. Ο τρόπος ερμηνείας έχει να κάνει καθαρά με την εποχή. Π.χ: Σε συνέντευξή του ο Χιώτης είχε πει πως "Εγώ έμαθα τον Καζαντζίδη να τραγουδά". Όταν το είχα ακούσει είπα:"Τι μαλ..... λέει;" Και όμως είχε απόλτο δίκιο. Όταν ξεκίνησε τραγούδαγε όπως ο Τσαουσάκης (άκου το "όλα μαύρα" και νομίζεις πως είναι ο Τσαουσάκης). Και μιλάμε για τον Καζαντζίδη, κατά πολλούς τον μεγαλύτερο τραγουδιστή που έχει βγάλει η χώρα.

Ο Παπακωνσταντίνου καταρχήν τραγουδάει σωστά, σπάνιο πράγμα στην εποχή μας. Σωστή άρθρωση, σωστές αναπνοές 2 βασικά πράγματα τα οποία εκλείπουν σιγά-σιγά. Τρομέρες φωνητικές ικανότητες, μα επειδή τον έχω ακούσει live δύσκολα θα μπορέσει εξίσου καλά να τραγουδήσει άλλο είδος, πέραν αυτού που πρεσβεύει. Όχι πως δεν θα το πει καλά, μα .....κάτι δεν μου καθόταν. Για αυτό το λόγο δεν μπορώ να τον βάλω τόσο ψηλά.

Δυστυχώς οι τραγουδιστές (80' και μετά) τα ψιλοβρήκαν έτοιμα, δεν μπορούσαν να δώσουν το κάτι διαφορετικό, εκτός από "επίδειξη" γυρισμάτων (λέμε τώρα) για να καταντήσουμε τσιφτετελοχώρα. Και σου μιλάει άνθρωπος που δεν έχει αφήσει σκυλάδικο για σκυλάδικο, μπουζουκερί για μπουζουκερί, λουλουδού για λουλουδού. Όταν όμως ήθελα να ευχαριστήσω την ψυχή μου επέλεγα άλλα μέρη. Μια σφαιρική άποψη έχω σχηματίσει και τα σχεδόν 5 χρόνια που κάτι έμαθα από το μπουζούκι με έχουν βοηθήσει.

Κι εδώ που τα λέμε.....ξέρεις ποιον τραγουδιστής δεν θα πάρει ποτέ χαμπάρι ο πολύς κόσμος πως είναι από τις μεγαλύτερες φωνές;.........Τον Αντώνη Βαρδή.
 

Isokratis

AVClub Addicted Member
18 August 2009
1,311
Re: Απάντηση: Οι σπουδαίες αντρικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού

Θα διαφωνήσω, μα δεν πειράζει! Μια κατηγορία μόνος του δεν είναι. Ο τρόπος ερμηνείας έχει να κάνει καθαρά με την εποχή. Π.χ: Σε συνέντευξή του ο Χιώτης είχε πει πως "Εγώ έμαθα τον Καζαντζίδη να τραγουδά". Όταν το είχα ακούσει είπα:"Τι μαλ..... λέει;" Και όμως είχε απόλτο δίκιο. Όταν ξεκίνησε τραγούδαγε όπως ο Τσαουσάκης (άκου το "όλα μαύρα" και νομίζεις πως είναι ο Τσαουσάκης). Και μιλάμε για τον Καζαντζίδη, κατά πολλούς τον μεγαλύτερο τραγουδιστή που έχει βγάλει η χώρα.

Ο Παπακωνσταντίνου καταρχήν τραγουδάει σωστά, σπάνιο πράγμα στην εποχή μας. Σωστή άρθρωση, σωστές αναπνοές 2 βασικά πράγματα τα οποία εκλείπουν σιγά-σιγά. Τρομέρες φωνητικές ικανότητες, μα επειδή τον έχω ακούσει live δύσκολα θα μπορέσει εξίσου καλά να τραγουδήσει άλλο είδος, πέραν αυτού που πρεσβεύει. Όχι πως δεν θα το πει καλά, μα .....κάτι δεν μου καθόταν. Για αυτό το λόγο δεν μπορώ να τον βάλω τόσο ψηλά.

Δυστυχώς οι τραγουδιστές (80' και μετά) τα ψιλοβρήκαν έτοιμα, δεν μπορούσαν να δώσουν το κάτι διαφορετικό, εκτός από "επίδειξη" γυρισμάτων (λέμε τώρα) για να καταντήσουμε τσιφτετελοχώρα. Και σου μιλάει άνθρωπος που δεν έχει αφήσει σκυλάδικο για σκυλάδικο, μπουζουκερί για μπουζουκερί, λουλουδού για λουλουδού. Όταν όμως ήθελα να ευχαριστήσω την ψυχή μου επέλεγα άλλα μέρη. Μια σφαιρική άποψη έχω σχηματίσει και τα σχεδόν 5 χρόνια που κάτι έμαθα από το μπουζούκι με έχουν βοηθήσει.

Κι εδώ που τα λέμε.....ξέρεις ποιον τραγουδιστής δεν θα πάρει ποτέ χαμπάρι ο πολύς κόσμος πως είναι από τις μεγαλύτερες φωνές;.........Τον Αντώνη Βαρδή.

Συμφωνώ σε όλα εκτός από το "είδος" που υπηρετεί ο Β.Π. . Ο ίδιος ο Θεοδωράκης είχε πει "ανακάλυψα τον νέο Μπιθικώτση" . Άλλοι τον χαρακτηρίζουν ροκ και άλλοι λένε πως η φωνή του στα ερωτικά είναι να κόβεις φλέβες . Προσωπικά τον έχω ακούσει ζωντανά να τραγουδάει τα πάντα και να τα κάνει όλα "δικά του" χωρίς να με ξενίζει σε σχέση με τα ορίτζιναλ. Το αντίθετο μάλιστα .
Τέλος πάντων , δεν θα τα χαλάσουμε γι'αυτό . Η ιστορία θα δείξει , γεροί να είμαστε να το δούμε .

Υ.Γ. Λίγο κακό , σόρρυ . Δηλαδή όλοι αυτοί που έχουν αναφερθεί εδώ , τραγουδάνε το Σεμπάστιαν, το χαμένες αγάπες , το μάλιστα κύριε , το σ'ακολουθώ , το οι ψυχές και οι αγάπες, το μίλησε μου , το δεν υπάρχεις , το που εισαι κλπ καλύτερα από τον Βασίλη συνολικά? Δηλαδή ο Μικρούτσικος , ο Παπαδόπουλος και ο Θεοδωράκης είναι κάτι τυχαίοι ασχετούληδες?
 
Last edited:

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,981
Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση, αλλά παρότι ο άνθρωπος έχει πράγματι φωνητικές δυνατότητες, έχει και μια μανιέρα που παπακωνσταντινοποιεί τα πάντα στο διάβα της, ομογενοποιώντας ερμηνείες αντιθέτων συναισθηματικά κομματιών ... σαν παράδειγμα σε αυτό που λέω, φέρνω το ''σ' ακολουθώ'' που ανέφερες και συ ... για μένα (αλλά πιστεύω και αντικειμενικά) η ερμηνεία του αγριοφώναρου Λοΐζου είναι μια κλάση πάνω ...

Να πω και την αλήθεια παλαιώτερα δεν τον χώνευα καθόλου, θεωρώντας γιαλαντζί όλους αυτούς τους όψιμους έλληνες ροκάδες, που οικειοποιήθηκαν το είδος όταν στέρεψε η μεταπολιτευτική αριστερόστροφη κάψα του 2ου μισού των ελληνικών 70ς ...στην συνέχεια, ομολογώ πως η ευαισθησία που βρήκα σε κάποια (λίγα δυστυχώς) πράγματα, με έκανε να τον συμπαθήσω ...

Επαναλαμβάνω ότι δεν αμφισβητώ το εύρος φωνής ...
 
14 December 2006
4,265
Μάκης αν θυμάμαι καλά σε μια εκπομπή που του την μετρησαν:flipout:, φτανει καπου στο Α5!(απορώ στο α5 θα ακουγοταν σαν τον Ian στο Jesus christ superstar)....Το κόντρα ντο πιο είναι ? το c6 ? γιατι το c5(χαμηλό μου φαινεται για κόντρα) οι περισοτεροι άντρες μαυροι τραγουδιστες το πιάνουν με άνεση και full voice....για να μην πω για τα ρόκια που φτανουν Ε5 full voice και Β5!!!! (Εντυπωσιακό) με ψεύτικες)