Ασφαλώς και έφυγαν οι plasma νωρίς. Όταν το 2015 από ατύχημα έμεινα χωρίς τηλεόραση, έψαχνα απεγνωσμένα για Plasma σε σημείο που κοίταζα σε μικρές αγγελίες, όμως δύσκολα έβρισκες κάτι αξιόλογο. Ποτέ δεν ανήκα στην κατηγορία των premium καταναλωτών που ξοδεύουν πάνω από 2.000 ευρώ για μία τηλεόραση, όμως ήμουν από αυτούς που αναζητούσαν την κινηματογραφική εικόνα και όχι την θέαση πρωινάδικων και άλλων σχετικών τηλεοπτικών προγραμμάτων, ενώ ήμουν διατεθειμένος να ξοδέψω το κάτι παραπάνω από τον μέσο καταναλωτή προκειμένου να έχω αυτό που θέλω. Το budget μου ήταν στα 1200-1300 ευρώ και τότε η φτηνότερη oled (LG 55 930V) έπαιζε μόλις για πρώτη φορά στο διχίλιαρο, αλλά ούτε μπορούσα να κάνω την υπέρβαση ούτε να περιμένω. Τελικά αγόρασα με 600 ευρώ μια Sony LCD προκειμένου να βολευτώ, η οποία ποτέ δεν με έκανε να ξεχάσω την παλιά μου Samsung Plasma του 2010. Εκτίμησα πως για την χρήση μου δεν άξιζε να δώσω παραπάνω χρήματα για LCD.
Τουλάχιστον μέχρι και το 2016 υπήρχε ακόμα χώρος στην αγορά για τις Plasma με περιπτώσεις σαν την δική μου, αυτό το κενό δεν μπορούσαν ακόμα να καλύψουν οι Oled. Εμείς όμως ήμασταν η μειοψηφία για τις εταιρίες.
Όταν αποσύρθηκαν οι Plasma την περίοδο '13-'14, είχαν μοντέλα στις 60" στο χιλιάρικο και στις 65" στα δύο χιλιάρικα. Τέτοιες τιμές σε αντίστοιχου μεγέθους LCD είδαμε το '16, 2-3 χρόνια αργότερα...
Το πόσο κόστιζαν στην αγορά οι LCD την συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν λέει κάτι, αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο περιθώριο κέρδους είχαν για να παίξουν οι εταιρίες με την συγκεκριμένη τεχνολογία, και από τότε ήδη είχαν πολύ. Η στρατηγική του μάρκετινγκ πρόσταζε τις νεοεισερχόμενες τότε LCD στην κατηγορία των 50+" να παρουσιάζονται από τις εταιρίες ως κάτι ανώτερο από την "παλιά και παρωχημένη" τεχνολογία Plasma, με την ανάλογη τιμολογιακή πολιτική και την ανάλογη προώθηση προκειμένου να ξεχωρίζουν.
Θυμάμαι όταν είχα πάει το 2010 να αγοράσω την παλιά μου 50αρα plasma στο Media Markt στο Μαρούσι, εκεί που την είχαν να παίζει έδειχνε άθλια η εικόνα της δίπλα στις άλλες lcd, σε σημείο που ακόμα και εμένα, τον συνειδητοποιημένο και ψαγμένο με το συγκεκριμένο προϊόν αγοραστή, με έκανε προς στιγμή να έχω αμφιβολίες για την αγορά μου. Βέβαια όταν η τηλεόραση μπήκε στο χώρο μου, στρώθηκε και ρυθμίστηκε, εξαφανίστηκε κάθε ενδοιασμός. Αλλά είναι βέβαιο πως ο οποιοσδήποτε άλλος υποψήφιος αγοραστής που δεν είχε γνώσεις των τεχνολογιών, πηγαίνοντας στο συγκεκριμένο κατάστημα για να δει τα προϊόντα, δεν υπήρχε περίπτωση να επιλέξει την συγκεκριμένη τηλεόραση ακόμα και αν ήταν η ιδανική για την χρήση του!
Γνωρίζω αρκετούς φίλους και γνωστούς που αγόρασαν τηλεόραση την περίοδο 2010-2013 και των οποίων η χρήση ήταν καθαρά για τεχνολογία Plasma και οι οποίοι παραπλανημένοι από τους πωλητές και τις εκθέσεις των καταστημάτων επέλεξαν lcd ξοδεύοντας επιπλέον χρήματα σε σχέση με την Plasma που θα μπορούσαν να πάρουν, και ήταν και ενθουσιασμένοι μάλιστα με την αγορά τους. Κάθε φορά βέβαια που έβλεπα ταινία στα σπίτια τους με πονούσαν τα μάτια μου συνηθισμένος από την Plasma. Γνωρίζω και κάποιους λιγότερους που θα είχαν αγοράσει lcd αν δεν είχαμε κάνει κουβέντα περι τεχνολογιών και οι οποίοι αφού στην συνέχεια το έψαξαν το θέμα και μόνοι τους τελικά επέλεξαν Plasma και δεν το μετάνιωσαν ποτέ.
Οι Plasma έφυγαν το 2013 από την αγορά γιατί αυτό βόλεβε τις εταιρίες όχι γιατί βόλευε τους καταναλωτές. Από την στιγμή που μπορούσαν να πείσουν και την μερίδα του καταναλωτικού κοινού η οποία έκανε χρήση για Plasma, πως η lcd ήταν καλύτερη για τις ανάγκες τους, ακόμα και αν ήταν αυτό ψέμα, δεν είχαν παρά να αντικαταστήσουν την ακριβότερη κατασκευαστικά τεχνολογία με την φθηνότερη.
Το μάρκετινγκ είναι μεγάλη υπόθεση, τι να λέμε... Ακόμα και πρόσφατα φίλος που αγόρασε Samsung LCD πηγαίνοντας σε κατάστημα χωρίς να έχει κάνει έρευνα προηγουμένως, ήταν πεπεισμένος πως η τηλεόρασή του ήταν ανώτερη από τις OLED, αφού όπως έλεγε «το είδε στο κατάστημα με τα μάτια του» και είχε και αμφιβολίες για το αν θα επιβιώσει η τεχνολογία OLED στο μέλλον!!! (ο φίλος σημειώνω ξόδεψε γύρω στο διχίλιαρο για την LCD)