Ολοι στον δρόμο την Τετάρτη 25/5/2011

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,454
Re: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011




Δεν έχω ήχο στο πισι μου και δεν μπορώ ν ακούσω αλλά τα δακρυγόνα – ασφυξιογόνα αέρια κατασκευάζονται (κυρίως) με βάση το χλώριο και είναι άκρως επικίνδυνα για την υγεία ακόμα και σε μικρές ποσότητες.

Δείτε και εδώ.

http://www.chemist.gr/2009/01/138/
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Εμπόλεμη ζώνη. Μαρτυρία από την επίθεση της ΕΛΑΣ στο Σύνταγμα

Της Μαρινίκης Αλεβιζοπούλου

«Δε με νοιάζει αν με λερώσεις, μόνο την περούκα πρόσεχε. Ρίξε μου κι άλλο. Τσούζουν τα μάτια μου…»

Ήταν μία γυναίκα κοντά στα εξήντα. Είχε χάσει για μερικά λεπτά την όρασή της από τα δακρυγόνα. Την όραση και την αναπνοή της. Είχε καταληφθεί από αυτόν τον πανικό των πρώτων δευτερολέπτων που μοιραία προκαλεί η αίσθηση ασφυξίας και το κάψιμο στους πνεύμονες. Δεν έβρισκε τους δικούς της. Κάποιος την μετέφερε ως την καρέκλα που βρισκόταν ακριβώς δίπλα από τα μικρόφωνα, εκεί όπου ο εκφωνητής προσπαθούσε κόντρα στο τοξικό νέφος να καθησυχάσει τους διαδηλωτές της πλατείας Συντάγματος. Την ψέκαζαν με Maalox για να την ανακουφίσουν όταν εκείνη σήκωσε την περούκα αποκαλύπτοντας τους γυμνούς από την χημειοθεραπεία κροτάφους της.

«Φύγε! Άσε εμάς τους νεότερους να τα βγάλουμε πέρα» της είπε.

«Εγώ κορίτσι μου θα πεθάνω. Από το να πεθάνω στον καναπέ μου, προτιμώ να πεθάνω εδώ, μαζί σας. Εμείς προλάβαμε να γεράσουμε. Εσάς θέλουν να σας σκοτώσουν νέους».

Την διακοπτόμενη από τα ασφυξιογόνα φωνή της έσβησαν δύο ακόμα χειροβομβίδες κρότου λάμψης. Τρόμαξε. Την μετέφεραν στο ιατρείο. Δεν υπήρχε χώρος να ξαπλώσει. Οι εθελοντές γιατροί και διασώστες δεν προλάβαιναν τα περιστατικά. Ένας από τους διασώστες του Ερυθρού Σταυρού, ανεβασμένος σε μια καρέκλα, πρότασσε προς κάποια από τις δεκάδες διμοιρίες που περικύκλωναν την πλατεία τη λευκή σημαία με τον κόκκινο σταυρό. Πίστευε ότι θα προστάτευε έτσι τους ασθενείς του.

«Δε μπορείτε να ρίχνετε χημικά εδώ. Δεν γίνεται» φώναζε. Μάταια…

Πίσω στη μικροφωνική, ένας λυράρης επιχειρεί με τους ήχους του να ηρεμήσει τους διαδηλωτές, οι οποίοι σαστισμένοι από την αστυνομική βαρβαρότητα και πνιγμένοι στα χημικά, τώρα εμψυχώνουν ο ένας τον άλλο.

«Δεν μας τρομάζουν τα δακρυγόνα τους. Ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Θα νικήσουμε! Ενωμένοι εδώ, στην πλατεία Συντάγματος την οποία κρατάμε ειρηνικά 22 μέρες τώρα» να φωνάζει ο εκφωνητής. Τη δική του φωνή τώρα καλύπτουν αυτές των διαδηλωτών που σε πείσμα του πανικού που επιχειρούν επίμονα να σπείρουν οι αστυνομικές δυνάμεις, εκείνοι αρχίζουν δειλά- δειλά να τραγουδούν: «Ποτέ θα κάμει ξαστεριά;»

Ο ένας παρασύρει τον άλλο. Χτυπούν ρυθμικά τα χέρια τους. Οι στιγμές είναι ανατριχιαστικές. Η διμοιρία εκτοξεύει τώρα ακριβώς πάνω από τα κεφάλια μας ένα δακρυγόνο μέσα στην πλατεία. Ο κόσμος αρχίζει να τρέχει σκυφτός και πανικόβλητος. Δεν ξέρουμε πού θα προσγειωθεί, αν θα μας κάψει. Ο καθένας κρύβεται όπου μπορεί. Το χημικό αέριο προκαλεί ασφυξία. Ο πνεύμονας καίει, το σώμα παραλύει για μερικά δευτερόλεπτα, η ορατότητα μειώνεται σε βαθμό επικίνδυνο.

«Όλοι στην άκρη. Φορείο». Μέσα στους καπνούς ο κόσμος βρίσκει την ανθρωπιά και την ψυχραιμία να παραμερίσει για να βοηθήσει τους διασώστες με την διαδηλώτρια που έχασε τις αισθήσεις της.

Η αστυνομία δεν σταματά. Δεν σταματά όμως κι η λύρα. Για κάθε μας στίχο και μια χειροβομβίδα κρότου λάμψης. Για κάθε εμψυχωτικό χαμόγελο και ένα δακρυγόνο. Επί δύο ολόκληρες ώρες. Ώσπου η αστυνομία αποφασίζει να επέμβει στην πλατεία και να μας διαλύσει. Ένα δακρυγόνο εκτοξεύεται μπροστά στη μικροφωνική, ένα δεύτερο λίγα μέτρα παραπέρα με σκοπό να αποκλείσουν το ενδεχόμενο διαφυγής. Ένα ακόμα στα σκαλιά του Μετρό όπου τρέχουν οι διαδηλωτές για να αναπνεύσουν. Εκεί έχει στηθεί και ο σταθμός Πρώτων Βοηθειών του Ερυθρού Σταυρού.

«Είναι εγκληματίες» φωνάζει ο κόσμος κρατώντας στα χέρια ή βοηθώντας όσους γονατίζουν από την ασφυξία. Δεν ξέρουν πού να τους πάνε. Οι σκηνές εκεί κάτω είναι πολεμικές. Ένας άντρας μένει λιπόθυμος για μερικά λεπτά ακριβώς έξω από την είσοδο του πρόχειρου ιατρείου. Δεν χωράει άλλος…

Όσοι δεν πρόλαβαν να κρυφτούν γονατίζουν κάτω από τα αστυνομικά γκλοπ. Αν αντισταθούν, συλλαμβάνονται. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα της νεαρής διαδηλώτριας που στέκεται ανάμεσα στις δύο διμοιρίες και με φόντο το Κοινοβούλιο απλώνει τα χέρια της προς τους αστυνομικούς βουβή και ασφαλώς άοπλη. Εκείνοι, οι πάνοπλοι άνδρες που επέλεξε το πολιτικό μας σύστημα για να μας «προστατεύουν» σχηματίζουν γύρω της κλοιό. Την κλωτσούν και την ψεκάζουν από απόσταση μισού μέτρου.

Συνολικά 33 άνθρωποι μεταφέρθηκαν σοβαρά τραυματισμένοι στα νοσοκομεία της Αθήνας, 16 προσήχθησαν, δύο υποχρεώθηκαν να πληρώσουν από 10.000 ευρώ έκαστος γιατί έφεραν πάνω τους μάσκες εργασίας για να προστατευθούν από τα δακρυγόνα αλλά αυτό χαρακτηρίζεται ως «παθητική αντίσταση κατά της αρχής»…

Μία ημέρα αργότερα ωστόσο, η Διεθνής Αμνηστία εκδίδει δελτίο τύπου με το οποίο καταγγέλλει τις ελληνικές αρχές για αλόγιστη χρήση βίας, δακρυγόνων και ασφυξιογόνων αερίων, υπενθυμίζοντας τους ακόμη 30 τραυματίες διαδηλωτές που άφησε πίσω της η 11η Μαΐου, όταν οι δυνάμεις των ΜΑΤ με αναποδογυρισμένα τα γκλοπ χτυπούσαν και άνοιγαν τα κεφάλια των διαδηλωτών με τις λαβές.

Πίσω στην πλατεία, επιστρέφουν οι ρυθμοί της ιδιότυπης καθημερινότητας που έχει εγκατασταθεί εδώ και τρεις εβδομάδες. Οι φωτογράφοι και οι κινηματογραφιστές του Media Center συλλέγουν το υλικό που πιστοποιεί τις νομικές παραβιάσεις των Αρχών. Οι εθελοντές αποθηκεύουν τα εναπομείναντα δοχεία χημικών. Πολλά από αυτά έχουν ημερομηνία λήξης πριν το 1998. Οι διασώστες κρεμούν ένα αντίτυπο του πρωτοκόλλου της Συνθήκης της Γενεύης του 1925 με το οποίο θεσμοθετείται η πρώτη διεθνής απαγόρευση των χημικών όπλων. Μια απόφαση που έρχεται να επικυρώσει ρητώς και κατηγορηματικώς ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Ου Θαντ, με σαφή αναφορά αυτή τη φορά και στα δακρυγόνα. Στην έκθεσή του ο γενικός γραμματέας προτείνει: Πρώτον, να ανανεώσουν τα Ηνωμένα Εθνη την έκκλησή τους προς όλα τα κράτη να προσχωρήσουν στο Πρωτόκολλο της Γενεύης του 1925. Και δεύτερον, να κάνουν σαφή δήλωση, ότι η απαγόρευση που περιλαμβάνεται στο Πρωτόκολλο της Γενεύης έχει εφαρμογή στην πολεμική χρήση όλων των χημικών, βακτηριολογικών και βιολογικών ουσιών (συμπεριλαμβανομένων των δακρυγόνων και άλλων βλαπτικών ουσιών), όσων υφίστανται σήμερα και όσων μπορεί να αναπτυχθούν στο μέλλον.

Σε έρευνα που διενήργησε η δημοσιογραφική ομάδα του «Ιού» της «Ελευθεροτυπίας» το 1998 , αποκαλύφθηκε ότι αν και «υπάρχουν τα επιστημονικά επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι κυβερνήσεις όλων των κρατών για να δικαιολογήσουν την εφαρμογή αυτών των όπλων εναντίον του “εσωτερικού εχθρού” και αναφέρονται στην υποτιθέμενη ακίνδυνη χρήση των χημικών […], ακόμα κι αυτές οι μελέτες που χρησιμοποιούν δεν αποφεύγουν να θέσουν τόσο αυστηρές προδιαγραφές στη χρήση των χημικών, που στην ουσία την καθιστούν αδύνατη:

"1. Να μην ψεκάζετε κοντύτερα από 3-4 μέτρα, αναλόγως τη συσκευή, διότι αλλιώς μπορεί να προκληθεί σοβαρή βλάβη των οφθαλμών και του δέρματος.

2. Ποτέ να μην ψεκάζετε απευθείας το πρόσωπο του διαδηλωτή, διότι αυτό θα οδηγήσει οπωσδήποτε σε βαριά βλάβη των ιστών του οφθαλμού.

3. Ο χρόνος ψεκασμού να είναι ελάχιστος. Ο ψεκασμός ατόμων που διαλύονται δεν είναι μόνο απάνθρωπος, αλλά οδηγεί και σε βλάβες της υγείας των διαδηλωτών.

4. Επιτρέπεται ο ψεκασμός μόνο ατόμων που έχουν τις αισθήσεις τους και είναι υγιή. Δεν επιτρέπεται ψεκασμός σε κλειστούς χώρους."»

Η Μαρινίκη Αλεβιζοπούλου είναι δημοσιογράφος, προσφάτως απολυμένη από τον αστικό Τύπο της χώρας της. Είναι εθελόντρια στην πλατεία Συντάγματος και δηλώνει ότι με αυτό της το κείμενο δεν εκπροσωπεί κανέναν άλλο εκτός από τον εαυτό της.

http://www.thepressproject.gr/theme.php?type=blog&id=5055
 
17 June 2006
62,714
Χολαργός
Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100053_19/06/2011_446362

Το βάζω και εδώ..

Τά παραμύθια Τέλλογλου που μονον αμνησια δεν έπαθε απο το κτύπημα πού δέν έφαγε...


Συκοφαντεί το κινημα τών πλατειών μιλώντας για ''ξύλο αριστερών και δεξιών''γεγονός ψευδέστατο,ενώ ξεχνά την δράση τών ΜΑΤ και τών παρακρατικών τού καθεστώτος...

Ο τύπος εχει γέλιο.
 

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,103
Ελλάδα
Re: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

έλα και τα χίπικα

make love not war ..........

246837_1955425977962_1612101233_1979957_4862372_n.jpg
 

Παντελής

Supreme Member
10 April 2010
5,604
Κερατσίνι
Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100053_19/06/2011_446362

Το βάζω και εδώ..

Τά παραμύθια Τέλλογλου που μονον αμνησια δεν έπαθε απο το κτύπημα πού δέν έφαγε...


Συκοφαντεί το κινημα τών πλατειών μιλώντας για ''ξύλο αριστερών και δεξιών''γεγονός ψευδέστατο,ενώ ξεχνά την δράση τών ΜΑΤ και τών παρακρατικών τού καθεστώτος...

Ο τύπος εχει γέλιο.
Στη δεύτερη γωνία, μια ομάδα διαδηλωτών με σταμάτησε. Ηταν όλοι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα

Απίθανος..
 

Παντελής

Supreme Member
10 April 2010
5,604
Κερατσίνι
Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Στη δεύτερη γωνία, μια ομάδα διαδηλωτών με σταμάτησε. Ηταν όλοι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα

Απίθανος..
Λοιπόν αν ήπιατε και το υπόλοιπο Primperan διαβάστε

Αναρωτιόμουν εάν αυτό το «σφαγείο» ήταν η ειρηνική συνάντηση των «ακομμάτιστων πολιτών»
 
17 June 2006
62,714
Χολαργός
Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Στη δεύτερη γωνία, μια ομάδα διαδηλωτών με σταμάτησε. Ηταν όλοι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα

Απίθανος..



Ναι ρέ...Ο Τάσος τούς ''μυριζεται'',,Ξέρεις οι Δ.Υ. εχουν ειδική οσμή.:BDGBGDB55::BDGBGDB55:.

Λαγωνικό..:FSGSFGS4:
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

http://www.aixmi.gr/index.php/na-sovareytoume/

Τοποθετήθηκε για την κρίση και η Πέμη Ζούνη...:BDGBGDB55::BDGBGDB55::BDGBGDB55:

Ντάξ...Τώρα ησύχασα..

Καλά ας πάει να γυρίσει κανένα "serial" με τον Παπακαλιάτη και να δείξει το......."ταλέντο" της και μετά τα ξαναλέμε.....
 
17 June 2006
62,714
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Καλά ας πάει να γυρίσει κανένα "serial" με τον Παπακαλιάτη και να δείξει το......."ταλέντο" της και μετά τα ξαναλέμε.....



Και πού νά δείς τον Πορτοκάλογλου χτές σε συνεντευξη στην Καθημερινή..


Υμνοι για το μνημόνιο

Αλλος ενας εδώ και χρονια στερεμένος απο οιαδήποτε καλλιτεχνική ιδέα ψάχνει για ''σανίδα'' νά πιαστεί.
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Και πού νά δείς τον Πορτοκάλογλου χτές σε συνεντευξη στην Καθημερινή..


Υμνοι για το μνημόνιο

Αλλος ενας εδώ και χρονια στερεμένος απο οιαδήποτε καλλιτεχνική ιδέα ψάχνει για ''σανίδα'' νά πιαστεί.

Άντε ρε..........

Κρίμα........
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Αριστερά και πλατείες

Από την "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία", 19.6.2011
Γιώργος Ρούσης

Η αυτονόητη, για μια αριστερή δύναμη, στάση απέναντι στις λαϊκές συνάξεις στις πλατείες ακολουθείται με συνέπεια από ελάχιστες μικρές αριστερές δυνάμεις.

Στο ένα άκρο υπάρχουν αριστερές, κυρίως ανένταχτες φωνές, οι οποίες άκριτα υιοθέτησαν την εναντίωση στα αριστερά κόμματα, στις αριστερές οργανώσεις και στα συνδικάτα γενικώς, ενός τμήματος των «αγανακτισμένων» της πλατείας, ανάγοντας το αυθόρμητο, ανοργάνωτο, αντιφατικό κίνημα διαμαρτυρίας στο άπαν της λαϊκής αντίστασης.

Στο ενδιάμεσο υπάρχουν δυνάμεις οι οποίες χαιρέτισαν αυτές τις λαοσυνάξεις και κάλεσαν τον κόσμο τους να συμμετέχει σε αυτές, με τέτοιο όμως τρόπο που μάλλον άρμοζε σε συμμετοχή παιδιών σε παιδική χαρά, ή ενήλικων σε καλοκαιρινό περίπατο , ενώ ταυτόχρονα δεν διευκρίνιζαν αν θεωρούσαν αυτές τις κινητοποιήσεις επαρκείς για να ανατρέψουν το υπάρχον πολιτικό και οικονομικό σκηνικό σε μια φιλολαϊκή κατεύθυνση.

Υπήρχαν ακόμη δυνάμεις που αντιμετώπιζαν πιο επιφυλακτικά τις πλατείες, είτε θεωρώντας ότι η συμμετοχή ή όχι σε αυτές είναι δευτερεύον ζήτημα, αν όχι πλαστό δίλημμα, είτε συμμετέχοντας μεν, δίχως όμως καμιά ιδιαίτερη θέρμη και σαφώς ανοργάνωτα, δηλαδή μη έχοντας κάποιο συγκροτημένο σχέδιο παρέμβασης σε αυτό το κίνημα.

Στο άλλο άκρο υπήρξαν δυνάμεις οι οποίες αρχικά μεν θεώρησαν ότι οι συγκεντρώσεις των πλατειών ελέγχονται ως προς το περιεχόμενό τους από τα αστικά ΜΜΕ, αν δεν είναι κατασκεύασμα αυτών και άλλων «σκοτεινών» δυνάμεων, και στη συνέχεια μπροστά στο τεράστιο πλήθος που συγκεντρωνόταν, ναι μεν υποχρεώθηκαν να εκτιμήσουν ως θετική την παρουσία του, από την άλλη όμως το υποβάθμιζαν αντιπαραθέτοντάς το με το «ταξικό» απεργιακό κίνημα στους τόπους δουλειάς και με την αντιπαράθεση με το αφεντικό. Λες και τα δυο δεν μπορούν να συνυπάρχουν, λες και οι ίδιοι δεν πραγματοποιούν δικές τους συγκεντρώσεις στις πλατείες, λες και δεν υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να συμμετέχουν τόσο στις εκδηλώσεις των ξεπουλημένων εργατοπατέρων όσο και σ´ εκείνες των κίβδηλων μετώπων, λες και οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι συνταξιούχοι, οι «ελεύθεροι» επαγγελματίες, οι υπό προλεταριοποίηση μικρομεσαίοι... που δεν έχουν απέναντί τους το αφεντικό, ή όσοι δουλεύουν σε μικρές επιχειρήσεις όπου κυριαρχούν οι διαπροσωπικές σχέσεις, ή ακόμη όσοι υπό το βραχνά της απόλυσης και της ανεργίας δεν τολμούν να απεργήσουν, δεν θα έπρεπε να εκδηλώνουν την αντίθεσή τους στα μέτρα που τους καταστρέφουν, λες τέλος και οι συγκεντρώσεις στην πλατεία μπρος στα χειμερινά ανάκτορα της Αγίας Πετρούπολης ή στην πλατεία της Βαστίλης ή ακόμη οι συγκεντρώσεις του λαού της Αθήνας στην Κατοχή... δεν ήταν επαναστατικές, διότι ήταν εκτός τόπου δουλειάς!

Οι ίδιες αυτές δυνάμεις αντί να εύχονται και κυρίως να συμβάλουν έτσι ώστε να φουντώσει και να αναπτυχθεί παραπέρα μέχρι το επίπεδο της επαναστατικής συνειδητοποίησης αυτό το κίνημα, περιμένουν με αγωνία να ξεφουσκώσει, σε μια λογική, απάλλαξόν με από το μαρτύριο τούτο.

Ετσι λοιπόν το μεγαλύτερο τμήμα της αριστεράς, για διάφορους λόγους που δεν είναι της ώρας να αναλυθούν, δεν αντιμετωπίζει αυτές τις συγκεντρώσεις σαν αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή ως ένα κοινωνικά πολύμορφο, αντιφατικό, αυθόρμητο κίνημα αγανάκτησης και αμφισβήτησης της υπάρχουσας τάξης, δηλαδή ως ένα εν δυνάμει αριστερό κίνημα, το οποίο εκδηλώνεται με περισσότερη σαφήνεια ως τέτοιο στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος και στις περισσότερες επαρχιακές πλατείες, δεν το αντιμετωπίζει ως ένα κίνημα στο οποίο απαιτείται να παρέμβει οργανωμένα επιδιώκοντας να αναπτυχθεί, παράλληλα και αν είναι δυνατόν σε συνδυασμό με άλλες ανώτερες μορφές αντίστασης, σε μια μετωπική αντικαπιταλιστική αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση.

Αντί λοιπόν αυτά τα τμήματα της αριστεράς να βουτηχτούν στα βαθιά και δύσκολα νερά του ανεπαρκούς μεν, ελπιδοφόρου δε αυθόρμητου, και να επιδιώξουν με όλες τους τις δυνάμεις να το ανυψώσουν στο επίπεδο του συνειδητού, αφήνουν ουσιαστικά αυτό το κίνημα στο έλεός του.

Αυτό σημαίνει ότι το αφήνουν είτε να ξεφουσκώσει -αν δεν εύχονται κάτι τέτοιο- είτε να εκφυλιστεί σε συντηρητικές κατευθύνσεις, είτε ακόμη να λειτουργήσει εκτονωτικά και ακίνδυνα, είτε στην καλύτερη περίπτωση αν βρει δικούς του δρόμους και αρχίσει να ενοχλεί πιο έντονα το κατεστημένο, να συνθλιβεί, κάτι που επιχειρήθηκε μέσω του αστυνομικού προβοκατόρικου σχεδίου της Τετάρτης.

Και όλα αυτά ενώ οι αντικειμενικές συνθήκες που διαμορφώνει η ίδια η δομική κρίση του καπιταλισμού, είναι πιο ευνοϊκές από ποτέ, τόσο διότι διαμορφώνουν μια εντεινόμενη κοινωνική διπολικότητα προσεγγίζοντας την εργατική τάξη με ευρύτερα λαϊκά στρώματα, όσο και διότι διευκολύνουν ευρύτερες μάζες να συνειδητοποιήσουν τους πραγματικούς υπεύθυνους των δεινών τους, να αμφισβητήσουν την αστική αντιπροσωπευτική αστική δημοκρατία, να αναπτύξουν τη συλλογική δράση ενάντια στον κυρίαρχο ατομισμό -κάτι που ίσως είναι η πλέον θετική συμβολή των συνάξεων στις πλατείες- και τελικά να αναπτύξουν ένα μετωπικό, μαζικό, ανατρεπτικό κίνημα.

Αλλη μια χαμένη ευκαιρία, άλλο ένα λάθος. Πόσα διάολε θα απαιτηθούν ακόμη για να αλλάξει ρότα η αριστερά, για να ανταποκριθεί στο ύψος των περιστάσεων, για να παίξει το ρόλο που νοηματοδοτεί την ίδια της την ύπαρξη;

http://aristerovima.gr/blog.php?id=2461

Υ.Γ Εκπληκτικός, περιεκτικός και καυστικός εκεί που πρέπει.......:grinning-smiley-043
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,906
Αθήνα-Κέντρο
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Και πού νά δείς τον Πορτοκάλογλου χτές σε συνεντευξη στην Καθημερινή..


Υμνοι για το μνημόνιο

Αλλος ενας εδώ και χρονια στερεμένος απο οιαδήποτε καλλιτεχνική ιδέα ψάχνει για ''σανίδα'' νά πιαστεί.

Ο "επαναστάτης" των Φατμέ ??

Περίεργα πράγματα...:grandpa:
 

Παντελής

Supreme Member
10 April 2010
5,604
Κερατσίνι
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

Άντε ρε..........

Κρίμα........
Δεν νομίζω ότι διαφέρει σε κάποια σημεία και πολύ απ' τον αντιπρόεδρα.

«Ποτέ δεν επιδοτήθηκα από το κράτος»


Ο Νίκος Πορτοκάλογλου «ανακαλύπτει» ξανά τα τραγούδια του και δηλώνει ότι χάσαμε την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε και να τολμάμε

Της Γιωτας Συκκα
Οι τελευταίοι του δίσκοι είχαν ένα βάρος, ένα παίδεμα. Εσωστρέφεια και κατά βάθος έναν απολογισμό. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου έλυνε τους δικούς του λογαριασμούς. Δεν θέλησε να παραστήσει τον χαρούμενο, ούτε όμως τον πείραξε που δεν θέλησαν όλοι να μοιραστούν μαζί του αυτή την εσωστρεφή του περίοδο. Στο μεταξύ, τον χειμώνα που πέρασε κατέκτησε την Αθήνα και την επαρχία με το «Ρεμίξ». Μια παράσταση που δεν έγινε για να κάνει τα τραγούδια του πιο μπιτάτα, όσο για να βρει τη λιτή ματιά τους. Τα απάλλαξε από τα ηλεκτρικά όργανα και διάλεξε την πιο λαϊκή εκδοχή τους. Αυτό ακριβώς θα επιχειρήσει και στη Μικρή Επίδαυρο τις δύο πρώτες ημέρες του Ιουλίου.
Κι ενώ ετοιμάζεται για τις παραστάσεις, το παλιό και αγαπημένο «Τα καράβια μου καίω» έγινε ύμνος στις παρέες των 20άρηδων και το καινούργιο του single, «Βουτάμε γυμνοί», ακούγεται παντού. Το σημείο-κλειδί του τραγουδιού; «Μα τι είναι αυτά που φοράμε / και από ποια εποχή στη σκιά τα πετάμε / και βουτάμε γυμνοί».
Το έγραψε πέρυσι τέτοια εποχή στο Πήλιο σε μια ανάλαφρη στιγμή διακοπών με φίλους και τα πιτσιρίκια τους, αλλά και με την ένταση της κρίσης που ξεσπούσε. Η αναφορά σε αυτά που φοράμε, τα ρούχα μιας άλλης εποχής, δεν είναι άλλο από την ξεπερασμένη νοοτροπία της μεταπολίτευσης. «Ενας φίλος γιατρός μου έλεγε ότι ο νέος ορισμός που έδωσαν τα τελευταία χρόνια στην υγεία είναι μια φράση: «Η υγεία είναι η ικανότητα προσαρμογής»», λέει. «Εμείς ως κοινωνία αισθάνομαι ότι χάσαμε αυτή την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε, να ρισκάρουμε, να τολμάμε. Κυριάρχησε η δύναμη της αδράνειας. Γι' αυτό δεν συμφωνώ με τους «Αγανακτισμένους» που έχουν δαιμονοποιήσει τους 300. Μπούκωσε το μηχάνημα από μας τους ίδιους. Εκδηλώθηκε η φούσκα, το πρόβλημα, πόσο άρρωστος ήταν ο οργανισμός».
Διαφθορά
- Το θέμα είναι και η θεραπεία.

- Πρώτα πρέπει να καταλάβεις ότι είσαι άρρωστος. Εμείς είμαστε ακόμη στη φάση της άρνησης. Την αγανάκτηση με τους πολιτικούς την καταλαβαίνω, κι εγώ είμαι αρνητικός, αλλά το να τους ρίξουμε το βάρος αποκλειστικά είναι υποκρισία. Τα τελευταία χρόνια, όπως όλοι μας, ήρθα κι εγώ αντιμέτωπος με τη βρωμιά και τη διαφθορά, είτε σε ένα νοσοκομείο, που μου ζήτησαν φακελάκι, είτε στην πολεοδομία, στον δήμο, στην εφορία. Ακόμη και με τον δάσκαλο οδήγησης της κόρης μου, που της ζήτησε εν ψυχρώ 200 ευρώ για να πάρει το δίπλωμα. Ομως, αυτοί δεν ήταν μέσα στο Κοινοβούλιο, αλλά έξω απ' αυτό.
- Και δεν ενοχληθήκατε με την εικόνα κάποιων βουλευτών να φεύγουν σαν λιποτάκτες μέσω του Ζαππείου για να μην αντιμετωπίσουν την οργή του κόσμου;
- Φυσικά φταίνε οι πολιτικοί, αλλά δεν ευθύνονται για όλα. Πήρε ο άλλος την επιδότηση για να αλλάξει καλλιέργεια στο χωράφι του και αγόρασε τζιπάρα, φταίει η κυβέρνηση γι' αυτό; Αυτή είναι η συμπεριφορά του ανηλίκου: «Μα γιατί δεν μου είπες ότι έπρεπε να προσέχω». Εγώ, 30 χρόνια τώρα, ούτε σε κόμματα ανήκω ούτε επιδοτήθηκα ποτέ από το κράτος.
- Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους «Αγανακτισμένους»;

- Δεν μπορεί να είμαστε μόνο αγανακτισμένοι, αλλά και μετανιωμένοι. Να κοιτάξουμε ο καθένας τι έκανε για να φτάσουμε ώς εδώ.
- Αγανακτισμένος είναι και ο Ανθιμος απ' ό,τι διάβασα.

- Και όλοι οι υπερπατριώτες. Δεν πήγα στις συγκεντρώσεις αυτές, διότι πιστεύω ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι να βελτιωθούμε ο καθένας από την πλευρά του. Εγώ πάντα συμφωνούσα με το μότο του Γκάντι: Φέρε στη δική σου ζωή την αλλαγή που οραματίζεσαι για την κοινωνία.
- Χρωστάμε θετικά πράγματα στην κρίση;

- Τώρα είμαστε στη φάση που ανεβάζουμε πυρετό, σαν τον οργανισμό όταν θέλει να αμυνθεί. Είναι όμως σημάδι υγείας, ότι ο οργανισμός λειτουργεί. Εχουμε δρόμο μπροστά μας, αλλά σίγουρα άνοιξαν οι πληγές. Οι κρίσεις βγάζουν πάντα και θετικά πράγματα.
Aυτό που βιώνουμε θα μας ξυπνήσει
- Τι σας ενοχλεί πολύ;

- Το σύνθημα «δεν χρωστάω, δεν πουλάω δεν πληρώνω». Λένε ορισμένοι «δεν χρωστάω τίποτα, να τα πάρουν και να φύγουν από εδώ», όπως παροτρύνει ο εθνικός μας συνθέτης. Αυτά τα βρίσκω παιδαριώδη. Κανείς απ' αυτούς που φωνάζουν δεν ξεκαθαρίζει τελικά: θέλει τα λεφτά ή την πτώχευση;
- Το μέλλον τι θα φέρει;

- Είμαι αισιόδοξος ότι αυτό που βιώνουμε τώρα θα μας ξυπνήσει από τον λήθαργο. Ημασταν αραχτοί σε μια σεζλόνγκ και περνούσαμε καλά με τα λεφτά που έρχονταν απ' έξω. Από τη μεταπολίτευση και μετά, ζούσαμε σαν κακομαθημένοι έφηβοι - επειδή ταλαιπωρηθήκαμε με χούντα και εμφύλιο, θεωρούσαμε ότι μας τα χρωστάνε.
- Eχετε και για τον χώρο των καλλιτεχνών αυτή την εντύπωση;

- Οι πιο «επαναστάτες» καλλιτέχνες κατέληξαν οι πιο κρατικοδίαιτοι. Θεωρούσαν ότι το κράτος πρέπει να τους ζει. Δεν διανοήθηκα ποτέ ότι, επειδή έχω πάθος με τη μουσική, πρέπει να με επιδοτεί το κράτος.
- Το κράτος πρέπει να επιχορηγεί την τέχνη, αλλά να μη σπαταλά.

- Πάντως, τα καλύτερα πράγματα που έγιναν στην Ελλάδα, από τον Σολωμό, τον Θεόφιλο και τον Καβάφη μέχρι τον Τσαρούχη, τον Τσιτσάνη και τον Σαββόπουλο, δεν επιδοτήθηκαν. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παίρνει ο καλλιτέχνης επιδότηση; Αυτά πρέπει να τα ξαναδούμε για να έχουμε μέλλον. Διαβάζω για τις δυνατότητες που υπάρχουν στη χώρα μας, από τα αρωματικά φυτά και τις καλλιέργειες μέχρι τον τουρισμό, που κάποτε οι «πατριώτες» περιφρονούσαν φοβούμενοι μήπως γίνουν τα γκαρσόνια της Ευρώπης. Υπάρχουν τεράστιες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Τώρα θα αναγκαστούμε να τις αξιοποιήσουμε. Η σωτηρία μας είναι ο σεβασμός στη δουλειά.
«Προοδευτικό είναι να κάνεις καλά τη δουλειά σου, δεν προσδοκώ τίποτα από την Αριστερά»
Η Αριστερά μοιάζει σαν να έχει βολευτεί στη διαμαρτυρία ή σαν να χάθηκε στον δρόμο. Προσδοκούσατε κάτι διαφορετικό;
- Δεν προσδοκώ απολύτως τίποτα εδώ και πολλά χρόνια από την Αριστερά. Είναι το πιο συντηρητικό κομμάτι της κοινωνίας. Περισσότερο από το εθνικοθρησκευτικό, που υπερηφανεύεται που είναι συντηρητικό. Το να δηλώνεις προοδευτικός και να είσαι συντηρητικός είναι χειρότερο. Η Αριστερά θέλει να μείνει για πάντα 14 χρόνων.
- Ποιος είναι ο προοδευτικός στις μέρες μας;

- Προοδευτικός είναι αυτός που κάνει καλά τη δουλειά του και πληρώνει τους φόρους. Η μεγάλη επανάσταση σήμερα θα ήταν η επανάσταση του αυτονόητου.
- Το πιο εύστοχο πράγμα που ακούσατε αυτό τον καιρό;

- Τα λόγια του Ράμφου, ότι ταυτίσαμε την έννοια του ορθολογισμού και του νόμου με τη χούντα. Εύστοχο ήταν ένα δημοσιογραφικό κείμενο που διάβασα και περιέγραφε μια σκηνή στη μετεκλογική ευφορία του 1981. Περπατούσε στον δρόμο ο δημοσιογράφος που δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά του και είδε ένα μηχανάκι να μπαίνει στον μονόδρομο ανάποδα. Φώναξε αυθόρμητα στον οδηγό του: «Εϊ, πού πας;». Κι εκείνος του απάντησε: «Ακούστε να δείτε, αυτά που ξέρατε να τα ξεχάσετε, τώρα έχουμε δημοκρατία». Από εκεί ξεκινήσαμε. Οταν δηλαδή θεωρήσαμε ότι το να ακούς τον νόμο ήταν δουλοπρέπεια.
- Από την άλλη, η κρίση μάς χρεώνει πολλά.

- Οταν οι άνθρωποι χάνουν, χάνουν όλοι. Κι εμένα μειώθηκε το εισόδημά μου.
- Δεν νομίζω ότι έχουν όλοι τις ίδιες απώλειες, ωστόσο υπάρχει και το κοινωνικό ψυχικό βάρος.

- Πράγματι, ξυπνάς και κοιμάσαι με μια απειλή καταστροφής. Οτι από ώρα σε ώρα το καράβι θα βουλιάξει. Είναι φοβερό να ταξιδεύεις και να χτυπάνε συνέχεια οι συναγερμοί. Ειδικά στην Αθήνα βλέπεις την τάση για μαζική κατάθλιψη. Απ' αυτή την άποψη, το γεγονός ότι ο κόσμος, οι αγανακτισμένοι βγήκαν στους δρόμους ήταν ένα θεραπευτικό μοίρασμα. Αλλά όταν αρχίζει και παίρνει χαρακτηριστικά αριστερίστικης οργάνωσης του 1975 ή συγκέντρωσης της Χρυσής Αυγής και των συνωμοσιολόγων, τότε το πράγμα ασχημαίνει.
- Βλέπουμε όμως και διαφορετικές συμπεριφορές. Ο Μίκης Θεοδωράκης, για παράδειγμα, κατέλαβε την πλατεία Αριστοτέλους και πρότεινε δάνειο από τους Ρώσους. Ο Διονύσης Σαββόπουλος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετανάστες στην εγκαταλελειμμένη επαρχία και 32 διανοούμενοι είπαν να σοβαρευτούμε. Με ποιους νιώθετε πιο κοντά;
- Στη διακήρυξη των 32 είμαι πιο κοντά. Διαβάζοντάς την, έριξα σήμα ότι βάζω κι εγώ την υπογραφή μου, αν βέβαια είναι σε διαδικασία διεύρυνσης. Ως κείμενο βέβαια είναι γενικόλογο. Μιλάει όμως για συναίνεση, σοβαρότητα, κάνει την παραίνεση στους πολιτικούς να τα βρουν επιτέλους στη φάση που βυθιζόμαστε και να πάψουν να τσακώνονται προκειμένου να κερδίσουν νούμερα στα γκάλοπ.
- Τελικά, ποιοι είναι οι πιο αγανακτισμένοι, εκείνοι στο Σύνταγμα ή οι Γερμανοί με μας;

- Και στη μέση μια κυβέρνηση που τη βάλαμε να κάνει τη βρώμικη δουλειά υπό τον όρο να τη βρίζουμε. Το να δηλώνεις αυτή την εποχή θυμωμένος είναι must. Οταν σου τηλεφωνεί κάποιος και απαντάς ότι είσαι καλά, δεν είναι καθωσπρέπει.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_19/06/2011_446081
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/5/2011

«Εμείς ως κοινωνία αισθάνομαι ότι χάσαμε αυτή την ικανότητα να προσαρμοζόμαστε, να ρισκάρουμε, να τολμάμε. Κυριάρχησε η δύναμη της αδράνειας. Γι' αυτό δεν συμφωνώ με τους «Αγανακτισμένους» που έχουν δαιμονοποιήσει τους 300. Μπούκωσε το μηχάνημα από μας τους ίδιους. Εκδηλώθηκε η φούσκα, το πρόβλημα, πόσο άρρωστος ήταν ο οργανισμός».
Διαφθορά
- Το θέμα είναι και η θεραπεία.

- Πρώτα πρέπει να καταλάβεις ότι είσαι άρρωστος. Εμείς είμαστε ακόμη στη φάση της άρνησης. Την αγανάκτηση με τους πολιτικούς την καταλαβαίνω, κι εγώ είμαι αρνητικός, αλλά το να τους ρίξουμε το βάρος αποκλειστικά είναι υποκρισία. Τα τελευταία χρόνια, όπως όλοι μας, ήρθα κι εγώ αντιμέτωπος με τη βρωμιά και τη διαφθορά, είτε σε ένα νοσοκομείο, που μου ζήτησαν φακελάκι, είτε στην πολεοδομία, στον δήμο, στην εφορία. Ακόμη και με τον δάσκαλο οδήγησης της κόρης μου, που της ζήτησε εν ψυχρώ 200 ευρώ για να πάρει το δίπλωμα. Ομως, αυτοί δεν ήταν μέσα στο Κοινοβούλιο, αλλά έξω απ' αυτό.
- Και δεν ενοχληθήκατε με την εικόνα κάποιων βουλευτών να φεύγουν σαν λιποτάκτες μέσω του Ζαππείου για να μην αντιμετωπίσουν την οργή του κόσμου;
- Φυσικά φταίνε οι πολιτικοί, αλλά δεν ευθύνονται για όλα. Πήρε ο άλλος την επιδότηση για να αλλάξει καλλιέργεια στο χωράφι του και αγόρασε τζιπάρα, φταίει η κυβέρνηση γι' αυτό; Αυτή είναι η συμπεριφορά του ανηλίκου: «Μα γιατί δεν μου είπες ότι έπρεπε να προσέχω». Εγώ, 30 χρόνια τώρα, ούτε σε κόμματα ανήκω ούτε επιδοτήθηκα ποτέ από το κράτος.
- Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους «Αγανακτισμένους»;

- Δεν μπορεί να είμαστε μόνο αγανακτισμένοι, αλλά και μετανιωμένοι. Να κοιτάξουμε ο καθένας τι έκανε για να φτάσουμε ώς εδώ.
- Αγανακτισμένος είναι και ο Ανθιμος απ' ό,τι διάβασα.

- Και όλοι οι υπερπατριώτες. Δεν πήγα στις συγκεντρώσεις αυτές, διότι πιστεύω ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι να βελτιωθούμε ο καθένας από την πλευρά του. Εγώ πάντα συμφωνούσα με το μότο του Γκάντι: Φέρε στη δική σου ζωή την αλλαγή που οραματίζεσαι για την κοινωνία.
- Χρωστάμε θετικά πράγματα στην κρίση;

- Τώρα είμαστε στη φάση που ανεβάζουμε πυρετό, σαν τον οργανισμό όταν θέλει να αμυνθεί. Είναι όμως σημάδι υγείας, ότι ο οργανισμός λειτουργεί. Εχουμε δρόμο μπροστά μας, αλλά σίγουρα άνοιξαν οι πληγές. Οι κρίσεις βγάζουν πάντα και θετικά πράγματα.
Aυτό που βιώνουμε θα μας ξυπνήσει
- Τι σας ενοχλεί πολύ;

- Το σύνθημα «δεν χρωστάω, δεν πουλάω δεν πληρώνω». Λένε ορισμένοι «δεν χρωστάω τίποτα, να τα πάρουν και να φύγουν από εδώ», όπως παροτρύνει ο εθνικός μας συνθέτης. Αυτά τα βρίσκω παιδαριώδη. Κανείς απ' αυτούς που φωνάζουν δεν ξεκαθαρίζει τελικά: θέλει τα λεφτά ή την πτώχευση;
- Το μέλλον τι θα φέρει;

- Είμαι αισιόδοξος ότι αυτό που βιώνουμε τώρα θα μας ξυπνήσει από τον λήθαργο. Ημασταν αραχτοί σε μια σεζλόνγκ και περνούσαμε καλά με τα λεφτά που έρχονταν απ' έξω. Από τη μεταπολίτευση και μετά, ζούσαμε σαν κακομαθημένοι έφηβοι - επειδή ταλαιπωρηθήκαμε με χούντα και εμφύλιο, θεωρούσαμε ότι μας τα χρωστάνε.
- Eχετε και για τον χώρο των καλλιτεχνών αυτή την εντύπωση;

- Οι πιο «επαναστάτες» καλλιτέχνες κατέληξαν οι πιο κρατικοδίαιτοι. Θεωρούσαν ότι το κράτος πρέπει να τους ζει. Δεν διανοήθηκα ποτέ ότι, επειδή έχω πάθος με τη μουσική, πρέπει να με επιδοτεί το κράτος.
- Το κράτος πρέπει να επιχορηγεί την τέχνη, αλλά να μη σπαταλά.

- Πάντως, τα καλύτερα πράγματα που έγιναν στην Ελλάδα, από τον Σολωμό, τον Θεόφιλο και τον Καβάφη μέχρι τον Τσαρούχη, τον Τσιτσάνη και τον Σαββόπουλο, δεν επιδοτήθηκαν. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παίρνει ο καλλιτέχνης επιδότηση; Αυτά πρέπει να τα ξαναδούμε για να έχουμε μέλλον. Διαβάζω για τις δυνατότητες που υπάρχουν στη χώρα μας, από τα αρωματικά φυτά και τις καλλιέργειες μέχρι τον τουρισμό, που κάποτε οι «πατριώτες» περιφρονούσαν φοβούμενοι μήπως γίνουν τα γκαρσόνια της Ευρώπης. Υπάρχουν τεράστιες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Τώρα θα αναγκαστούμε να τις αξιοποιήσουμε. Η σωτηρία μας είναι ο σεβασμός στη δουλειά.
«Προοδευτικό είναι να κάνεις καλά τη δουλειά σου, δεν προσδοκώ τίποτα από την Αριστερά»
Η Αριστερά μοιάζει σαν να έχει βολευτεί στη διαμαρτυρία ή σαν να χάθηκε στον δρόμο. Προσδοκούσατε κάτι διαφορετικό;
- Δεν προσδοκώ απολύτως τίποτα εδώ και πολλά χρόνια από την Αριστερά. Είναι το πιο συντηρητικό κομμάτι της κοινωνίας. Περισσότερο από το εθνικοθρησκευτικό, που υπερηφανεύεται που είναι συντηρητικό. Το να δηλώνεις προοδευτικός και να είσαι συντηρητικός είναι χειρότερο. Η Αριστερά θέλει να μείνει για πάντα 14 χρόνων.
- Ποιος είναι ο προοδευτικός στις μέρες μας;

- Προοδευτικός είναι αυτός που κάνει καλά τη δουλειά του και πληρώνει τους φόρους. Η μεγάλη επανάσταση σήμερα θα ήταν η επανάσταση του αυτονόητου.
- Το πιο εύστοχο πράγμα που ακούσατε αυτό τον καιρό;

- Τα λόγια του Ράμφου, ότι ταυτίσαμε την έννοια του ορθολογισμού και του νόμου με τη χούντα. Εύστοχο ήταν ένα δημοσιογραφικό κείμενο που διάβασα και περιέγραφε μια σκηνή στη μετεκλογική ευφορία του 1981. Περπατούσε στον δρόμο ο δημοσιογράφος που δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά του και είδε ένα μηχανάκι να μπαίνει στον μονόδρομο ανάποδα. Φώναξε αυθόρμητα στον οδηγό του: «Εϊ, πού πας;». Κι εκείνος του απάντησε: «Ακούστε να δείτε, αυτά που ξέρατε να τα ξεχάσετε, τώρα έχουμε δημοκρατία». Από εκεί ξεκινήσαμε. Οταν δηλαδή θεωρήσαμε ότι το να ακούς τον νόμο ήταν δουλοπρέπεια.
- Από την άλλη, η κρίση μάς χρεώνει πολλά.

- Οταν οι άνθρωποι χάνουν, χάνουν όλοι. Κι εμένα μειώθηκε το εισόδημά μου.
- Δεν νομίζω ότι έχουν όλοι τις ίδιες απώλειες, ωστόσο υπάρχει και το κοινωνικό ψυχικό βάρος.

- Πράγματι, ξυπνάς και κοιμάσαι με μια απειλή καταστροφής. Οτι από ώρα σε ώρα το καράβι θα βουλιάξει. Είναι φοβερό να ταξιδεύεις και να χτυπάνε συνέχεια οι συναγερμοί. Ειδικά στην Αθήνα βλέπεις την τάση για μαζική κατάθλιψη. Απ' αυτή την άποψη, το γεγονός ότι ο κόσμος, οι αγανακτισμένοι βγήκαν στους δρόμους ήταν ένα θεραπευτικό μοίρασμα. Αλλά όταν αρχίζει και παίρνει χαρακτηριστικά αριστερίστικης οργάνωσης του 1975 ή συγκέντρωσης της Χρυσής Αυγής και των συνωμοσιολόγων, τότε το πράγμα ασχημαίνει.
- Βλέπουμε όμως και διαφορετικές συμπεριφορές. Ο Μίκης Θεοδωράκης, για παράδειγμα, κατέλαβε την πλατεία Αριστοτέλους και πρότεινε δάνειο από τους Ρώσους. Ο Διονύσης Σαββόπουλος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετανάστες στην εγκαταλελειμμένη επαρχία και 32 διανοούμενοι είπαν να σοβαρευτούμε. Με ποιους νιώθετε πιο κοντά;
- Στη διακήρυξη των 32 είμαι πιο κοντά. Διαβάζοντάς την, έριξα σήμα ότι βάζω κι εγώ την υπογραφή μου, αν βέβαια είναι σε διαδικασία διεύρυνσης. Ως κείμενο βέβαια είναι γενικόλογο. Μιλάει όμως για συναίνεση, σοβαρότητα, κάνει την παραίνεση στους πολιτικούς να τα βρουν επιτέλους στη φάση που βυθιζόμαστε και να πάψουν να τσακώνονται προκειμένου να κερδίσουν νούμερα στα γκάλοπ.
- Τελικά, ποιοι είναι οι πιο αγανακτισμένοι, εκείνοι στο Σύνταγμα ή οι Γερμανοί με μας;

- Και στη μέση μια κυβέρνηση που τη βάλαμε να κάνει τη βρώμικη δουλειά υπό τον όρο να τη βρίζουμε. Το να δηλώνεις αυτή την εποχή θυμωμένος είναι must. Οταν σου τηλεφωνεί κάποιος και απαντάς ότι είσαι καλά, δεν είναι καθωσπρέπει.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_19/06/2011_446081



Άλλος ένας άσωτος υιός...
 
Last edited: