Olympus OMD EM1 Mark II Φωτογραφία

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Ισχύουν αυτά που λες, όσον αφορά την X-T4 ναι είναι εξαιρετική μηχανή μεν, άλλα ακριβή, το IBIS της είναι μέτριο (καμία σχέση με τις Olympus), έχει θεματάκι στην εστίαση σε βίντεο που σε ενδιαφέρει και κυρίως με τι φακούς θα την συνδυάσεις? Οι περισσότεροι φακοί της Fuji ή είναι απαρχαιομένοι όσον αφορά την εστίαση και θορυβώδης ή έχουν θέμα με Breathing όπως π.χ. ο νέος 16-80......κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος που δυσκολα θα καταρρίψουν τα κινητά είναι το εύρος των τηλεφακων λόγω crop με πολύ καλή ποιότητα. Αυτό σε συνδιασμό με την αντοχή των pro σωμάτων σε κάθε είδους συνθήκη που είναι κάτι που επίσης υστερούν τα κινητά τα χριζουν πολυεργαλεια ειδικά αν τα συνδιασεις με την σταθεροποίηση και με προηγμένες ηλεκτρονικές λειτουργίες που μερικες τις βρίσκεις μόνο σε κινητά του χιλιάρικου και βάλε και άλλες δεν υπάρχουν.

Ειναι το καλυτερο σύστημα ? Φυσικά και όχι. Έχει τις απίστευτες επιδόσεις? Φυσικά και όχι. Αλλά οριοθετωντας τις μικρές ή μεγάλες του υστερήσεις βρίσκεις τρόπους να τις ξεπερνάς.

Προσωπικά δεν έχω κανενα πρόβλημα με το βάθος πεδίου που προσφέρουν και οι f1.4-1.8 φακοί του συστήματος σε συνδιασμό με την απόδοση τους. Έχω περισσεια DOF σχεδόν σε όλες τις φωτογραφικές συνθήκες. Αρκετοι συνηθισμενοι απο FF το βρίσκουν ανεπαρκές, δεκτο αλλά φωτογραφικά είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα φωτογραφίσεις με πολύ ρηχό DOF και κυρίως στο ευρυγώνιο και θα χρειαστείς υπερφωτεινο φακό με τελειως ανοιχτό διάφραγμα.

Πιο πολυ σημαντικό είναι να έχουν οι φακοί εξαιρετικο bokeh και αυτό πληρώνεις στούς pro1.2 όχι μόνο την φωτεινότητα και την απίστευτη κατασκευή τους.

Αν χρειάζομαι το f1.2 μερικες φορές από τους ακριβούς pro είναι μόνο και μόνο σε νυχτερινά με κινούμενα αντικείμενα για να μην ανεβάσω το ISO. Γιατί σε αλλες περιπτώσεις με σταθερό στόχο η σταθεροποίηση σε κρατά στον αφρό πολλά δευτέρα και με το βασικό ISO.

Αυτο εν μέρη στα βραδυνα με ακινητο θέμα το ελυσα εις διπλούν και με την ΕΜ1.3 χωρίς να κάνω χρήση ακριβων pro φακών ή της σταθεροποίησης με νορμαλ φωτό σε μεγάλους χρόνους. Αυτο γίνεται με την χρήση του Live ND ή του χερατου Hires , το αρχείο είναι απαλλαγμένο από θόρυβο ακόμα και με ISO 3200. Και οι χρόνοι του κλείστρου είναι νορμαλ.

Έτσι δεν είναι απαραίτητο κάποιος να αγορασει pro φακούς 1.2 μόνο για την φωτεινότητα τους σε νυχτερινά με ακινητο θέμα εφοσον θέλει φυσικα και μια στοιχιωδη διαχείρηση του DOF ( κάτι που δεν γίνεται φυσικά με φακό f4)

Ένας ελαφρύς LEICA 15/1.7 κάνει εξαιρετικη δουλειά με 300-350€ και άκρα που ξυρίζουν από ανοιχτά διαφραγματα.

Υπόψη οτι πλέον οι pro 1.2 έχουν βγει ελαφρως μτχ. σε σχετικά χαμηλές τιμές κάτω από 700-800€ λόγω του οτι δόθηκαν πολλοι με σώμα ΕΜ1.2 σε πακέτο προσφοράς τον Σεπτέμβρη για ένα δίμηνο
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Το ανέφερα και εγώ Κώστα το θέμα με το μεγάλο εύρος ζουμ, όσα κινητά έχουν μεγάλο ζουμ, συνήθως είναι μέτριο σε ποιότητα εικόνας και μη αποδεκτό τουλάχιστον για τα δικά μου κριτήρια, βέβαια ο καθένας μας έχει άλλες ανάγκες. Προσωπικά ούτε και εγώ έχω θέμα με το βάθος πεδίου πλέον, μάλιστα στο ταξίδι που έκανα ελάχιστες φορές ήθελα ρηχό βάθος πεδίου, το αντίθετο μάλιστα τα ήθελα όλα νετ και εκει με βοήθησε ο σχετικά μικρός αισθητήρας του m4/3 θα έλεγα ότι είναι μάλλον πλεονέκτημα σε ταξίδια που τραβάς κυρίως Landscape!! Προσωπικά με τον 12-100 και τον Panasonic 20mmf1,7 είμαι καλυμμένος για το τουλάχιστον 95% των φωτογραφικών μου αναγκών!! Αν είχα και τον 20αρι αισθητήρα στην διάθεσή μου δεν θα μου έλειπε τίποτα!
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το ζήσα Νίκο αυτό που γράφεις στο έπακρο στο ταξίδι Μόσχα Αγία Πετρούπολη , την μια τραβούσα αρχιτεκτονικό με τον 12-100/4 στα 12mm και την άλλη ζούμαρα στο καμπαναριό της εκκλησίας ή του κτιρίου στα 100mm και έβγαζα λεπτομερείες από τα αετώματα με απίστευτη λεπτομέρεια και οξυτητα .

Μετά πήγαινα στο ποτάμι τράβαγα μακρά έκθεση βαζοντας την ΕΜ1.2 ημέρα να τραβήξει hires αρχείο ακουμπώντας την κάπου ή σε τρίποδο και να ενώσει τα αρχεια on camera, έμπαινα στο μουσείο τράβαγα macro με focus stacking σε πίνακες σε χαμηλό φωτισμό χωρίς φλας σε πολλά δευτέρα στο χερι και χωρίς τριποδο (τρίποδο και φλας απαγορεύονταν) και μετά έβγαινα στα δρομάκια και με το ζουμ στα 80-100mm τράβαγα πορτρέτα ή με τον φακό στο ευρυγώνιο έβγαζα πιο περιβαντολλογικα θέματα δρόμου. Το φωτογραφικό αποτέλεσμα ήταν άρτιο και αυτό δεν οφείλονταν μόνο στο φωτογραφο αλλά και στον συγκεκριμένο εξοπλισμό.

Σχεδον με ένα φακό τα έκανα ολα. Κανενα κινητό στον κόσμο δεν μπορούσε να φέρει αυτές τις φωτό που έβγαλα με τον 12-100/4 και έφερα μαζί μου. Εκανα χρήση με δεύτερο σώμα (Penf) και του ευρυγώνιου Leica 8-18 στην τεράστια αρχιτεκτονική θεματολογία του υπογείου μετρό και τέλος από φακους. Και μέσα στην τσάντα είχα άλλους 3-4 πολύ καλούς και ακριβούς φακούς που πήγαν και ήρθαν.
 
  • Like
Reactions: isin and karamela
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Για το είδος φώτο που τραβάτε, είναι μια χαρά.... εγώ προσωπικά έχω άλλες ανάγκες.

Αν βρω πάντως καμία καλή em1 ii σε προσιτή τιμή, ίσως τη χτυπήσω κάποια στιγμή.
Θέλω να τη ξαναδοκιμάσω με το νέο firmware.
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Αυτά που περιγράφεις Κώστα τα ένιωσα και εγώ στο ταξίδι μου, γενικά ταξιδεύω αρκετά (όσο μπορώ) και είναι κυριολεκτικά η πρώτη φορά που δεν ένιωθα ότι περιορίζομαι με τον φωτογραφικό εξοπλισμό, ο 12-100 κυριολεκτικά τα έκανε όλα και μάλιστα με την ''ποταπή'' em10ΙII, που να είχα και την em1II που είχες εσύ στην Ρωσία!!! Οπως είπες άρτιες εικόνες και με ωραία φωτογραφική εμπειρία/χρήση που δεν στην προσφέρει κανένα κινητό, θα έλεγα ότι ο 12-100 σε κάνει καλύτερο φωτογράφο με τις δυνατότητες που σου δίνει στο πιάτο. Κοιτώντας σήμερα και ξεδιαλέγοντας τος φώτος που τράβηξα στο ταξίδι είναι η πρώτη φορά που βρίσκω τόσες πολλές που μου αρέσουν και κυρίως οι περισσότερες θέλουν και ελάχιστες διορθώσεις και όπως είπες αυτό δεν οφείλεται στο φωτογράφο άλλα στον φακό που σε ανεβάζει επίπεδο!!
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Για το είδος φώτο που τραβάτε, αν είναι μια χαρά.... εγώ προσωπικά έχω άλλες ανάγκες.

Αν βρω πάντως καμία καλή em1 ii σε προσιτή τιμή, ίσως τη χτυπήσω κάποια στιγμή.
Θέλω να τη ξαναδοκιμάσω με το νέο firmware.

Εννοείται Γιάννη, ο καθένας μας έχει άλλες ανάγκες, για αυτό υπάρχουν και τόσα συστήματα, κινητά, φακοί κλπ. Πάντως δεν υπάρχει φακός σε κανένα άλλο σύστημα που να προσφέρει τις δυνατότητες, την ευελιξία και το συνολικό πακέτο του 12-100, προφανώς βέβαια δεν θα ταιριάζει σε όλους, άλλα είναι ένας φακός που πρέπει να τον δουλέψεις για να καταλάβεις το μπορεί να κάνει, δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν δεν υπάρχει χρήστης εκει έξω που τον έχει και να λέει έστω και έναν κακό λόγο για αυτόν, εκθειάζεται σχεδόν παντού.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Χε χε εφυγα εξοχικό διακοπες και δεν τον πήρα επιτηδες. Θέλω να δω τι ψάρια θα πιάσω. Θα βγαίνω μονο με ένα prime ανα 2-3 ημέρες για να τον συνηθίσω. Πρέπει να ξεσκουριάσω λιγο ;)
 
  • Like
Reactions: karamela

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Χε χε εφυγα εξοχικό διακοπες και δεν τον πήρα επιτηδες. Θέλω να δω τι ψάρια θα πιάσω. Θα βγαίνω μονο με ένα prime ανα 2-3 ημέρες για να τον συνηθίσω. Πρέπει να ξεσκουριάσω λιγο ;)
Και καλά θα κάνεις, με τον 12-100 ''τεμπελιάζεις'' καθώς στα δίνει όλα έτοιμα!!
 

Mi_ka

New member
26 October 2022
76
(εγώ τελικά βρέθηκα με μια μεταχειρισμένη ασημί :love: Μ1ii και στη χρήση διαπιστώνω ότι ναι μεν θα προτιμούσα μέγεθος Μ5 αλλά οπωσδήποτε μεταλλική με usb-c οπότε καταλήγω ότι για τα γούστα μου καλά έκανα και δεν πήγα σε EM5iii/OM5 εν τέλει… στο μέλλον αν την φτιάξουν, βλέπουμε…)
 
  • Like
Reactions: kbouk and toupia

toupia

Μέλος Σωματείου
(εγώ τελικά βρέθηκα με μια μεταχειρισμένη ασημί :love: Μ1ii και στη χρήση διαπιστώνω ότι ναι μεν θα προτιμούσα μέγεθος Μ5 αλλά οπωσδήποτε μεταλλική με usb-c οπότε καταλήγω ότι για τα γούστα μου καλά έκανα και δεν πήγα σε EM5iii/OM5 εν τέλει… στο μέλλον αν την φτιάξουν, βλέπουμε…)
Πανέμορφη η ασημί E-M1 ii, την καλοβλέπω κι εγώ. Πήρες τη μεταχειρισμένη από ελληνικό μαγαζί με 750 ή 650 mpb.com ή κάπου αλλού;
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Με γειες , πολύ καλά έκανες αν δεν χρειαζόσουν το hires, ND της ΟΜ5 , για σύγκριση με την ΕΜ5.3 ούτε συζήτηση

η ΕΜ1.2 παραμένει ελαφρως ταχυτερη σε CAF εστίαση από την ΟΜ5 (και έχει και καλύτερες ριπές/buffer) , πιστευω κυρίως γιατί έχει την μεγάλη μπαταρία παρότι η ΟΜ5 έχει πιο νέο επεξεργαστή (της ΕΜ1.3)

Δεν είναι ασημί το χρωμα όπως της πρώτης ΕΜ1 , ειναι το μολυβί ανοιχτό του γραφίτη , εδώ από παλιά φωτογράφιση (δανεική του φίλου μου του Τασουλη), πραγματικά πολύ ομορφη (αλλ η PenF μου παραμένει ομορφότερη :giggle: )

IMG_3495.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mi_ka

Mi_ka

New member
26 October 2022
76
Πανέμορφη η ασημί E-M1 ii, την καλοβλέπω κι εγώ. Πήρες τη μεταχειρισμένη από ελληνικό μαγαζί με 750 ή 650 mpb.com ή κάπου αλλού;
από το ελληνικό aa και ήταν άψογη η τηλεφωνική εξυπηρέτηση - ειδικά για την ασημί, αντίστοιχης κατάστασης στο mpb θα μου έβγαινε και λίγο ακριβότερα και αναμονή από πάνω - αν έψαχνα για μαύρη το mpb θα ήταν προτιμότερο για το αναιμικό πορτοφόλι αλλά τα κάλη απαιτούν θυσίες και νομίζω ότι στάθηκα τυχερότατος (σάτερ κάουντ ~2300!! 🥳)

Δεν είναι ασημί το χρωμα όπως της πρώτης ΕΜ1 , ειναι το μολυβί ανοιχτό του γραφίτη
Είναι υπέροχη απόχρωση, την κάνει να φαίνεται λιγότερο επαγγελματική οπότε με κάνει να φαίνομαι λιγότερο ατζαμής!

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι αναφορές που είδα μιλάνε για περιορισμένη παραγωγή 2000 τεμαχίων και μόνο, το 2019.
Δηλαδή αν επιλεχθεί η ασημί, έχει μια ηλικία το πολύ 5 ετών οπότε κόλες γκριπ κλπ είναι πιο σίγουρα πιο φρέσκες και ως αντικείμενο ήδη ζητάει 100 ευρώ παραπάνω στα μεταχειρισμένα.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cacau and toupia

simplektis

Senior Member
30 September 2012
515
Αυτο πάντως συμβαίνει και σήμερα ακόμα και με την ΕΜ1.2/ΕΜ1.3, OM1 σε μονό μεγάλο σημείο με SAF που η εστίαση είναι υβριδική όχι καθαρο PDAF γιατί η επιροη του μονού μεγάλου σημείου είναι μεγαλύτερη από το κουτί που δείχνει

Επειδή με καίει και με μένα το θέμα του back focus με την EM1ii στο S-AF, υπάρχει τρόπος να επιλέξουμε μόνο PDAF mode?

Στα πορτραίτα, το 1/3 είναι back focused. Παίζω με μεγάλα σημεία, όχι μονά, αλλά με το mode που καλύπτουν όλο το κάδρο.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Λοιπόν κάτσε πρώτα να εξηγήσω μερικα βασικά για την SAF εστίαση μήπως και σε καλυψω

Οταν εχεις ένα κεντρικό μονό σημείο επιλεγμενο και εχεις ένα φωτεινό φακό με ρηχό βάθος πεδίου φορεμένο καλό είναι κατρχην να μην εστιάζεις πρώτα με το κεντρικό σημείο και να καδραρεις μετά γιατί μετακινείται έτσι το πεδίο εστίασης ειδικά αν ο στόχος σου στο κάδρο είναι στην άκρη του κάδρου.

Αυτο συμβαίνει αν έχουμε ένα πρόσωπο και επιλεξουμε να το βάλουμε στον κανονα των 4/3. Το σωστό με τις ακάθρεπτες είναι να καδραρουμε σωστα και να μετακινούμε το μονό σημείο εστίασης με τα βελάκια ή με το δάχτυλο μας (είναι διαφορετική η εστίαση τοτε θα το εξηγήσω) στον στόχο όπου είναι μέσα στο κάδρο (π.χ. στο πρόσωπο στο μάτι κλπ). Αυτό θα δώσει σχεδόν πάντα σωστά εστιασμένο κάδρο.

Εναλλακτικα ανοίγουμε το FD/eye detection για πορτρέτο καδραρουμε και αν το πρόσωπο είναι σχετικά κοντά θα το αναγνωρίσει η μηχανή όπου και αν είναι μέσα στο κάδρο και το λευκο κουτί γύρω από αυτό είτε θα αλλάξει χρωμα όταν κλειδώσει η εστίαση σε πράσινο είτε θα γίνει διπλό (ανάλογα την μηχανή). Έτσι θα φωτομετρησει και σωστά η μηχανή στο πρόσωπο ειδαλως πρέπει εμείς να διαλέξουμε σωστές ρυθμίσεις και γιαυτο.

Αν όμως έχουμε χρόνο να εστιάσουμε και δεν κάνουμε χρήση του FD /eye detection είτε γιατί είναι χαμηλός ο φωτισμός είτε είναι μακριά το πρόσωπο και δεν δουλεύει σωστά η λειτουργία την ακυρώνουμε και επιλεγουμε μονό σημείο και σαφώς όχι το All points ή κάποιο από τα πολλαπλά σημεία γιατί τοτε η μηχανή θα τσιμπήσει οτι βρει να έχει πιο δυνατό contrast ή οτι είναι πιο κοντά

Αν τυχόν επιλέξουμε το μονό μεγάλο σημείο αυτό πρπει να καλύπτει όλο το στόχο , αν είναι μισό μέσα και μισό έξω υπάρχει περίπτωση να λαθεψει και να τσιμπήσει κάτι πίσω με πιο δυνατό contrast ή αν υπάρχει έντονος φωτισμός πίσω να το οδήγησεΙ σε λάθος.

Για να περιορίσουμε το εύρος της κάλυψης του μονού σημείου εστίασης επιλέγουμε το small point (αυτό ανέφερα και στο νήμα της Penf) και τοτε έχουμε την καλύτερη δυνατή ακρίβεια αλλά η εστίαση γίνεται σαφώς πιο αργή.

Αν δούμε οτι ούτε αυτό δουλεύει καλα σε κάποιες περιπτώσεις καταφεύγουμε στην εστίαση Imager ΑF , δηλ. με κάποιο προγραμματισμένο πληκτρο (είναι μια από τις επιλογές στο Multi Button) καλουμε ενα κεντρικό σημείο εστίασης που έχουμε δυνατότητα να το μεγενθυνουμε με την ροδέλα έως 14Χ (το κουτί μικραίνει πολύ) , να ελέγξουμε την εστίαση με μεγένθυνση ξαναπατώντας το , να ξαναγυρίσουμε πίσω και να πατήσουμε με ει κάτω το κλείστρο.

Εναλλακτικά καλείται η λειτουργία και με το δάχτυλο στην οθόνη αφής , και μικραίνει το σημείο του Imager AF στο επιθυμητό με τον ροοστατη δεξια αλλά το κουτί του δεν είναι ακριβώς ίδιο με αυτό του small point

Σε αυτή την επιλογή εστίασης Imager AF από όσο ξέρω τεχνικά αποκλείουμε την PDAF εστίαση σε SAF και η μηχανή εστιάζει μόνο με CDAF (το ανάποδο δηλαδή).

Για καθαρή PDAF εστίαση από την πρώτη ΕΜ1 και μετά (που δούλευε αλλιώς) πάμε μόνο σε CAF εστίαση.

Απο ΕΜ1.2 σε ΕΜ1.3 και ΟΜ1 υπάρχουν μικροδιαφορές στα ανωτέρω σχετικά με το μέγεθος κάλυψης του μονού μεγάλου σημείου καθώς και του επιπέδου του φωτός σε EV που η εστίαση λειτουργεί αποδοτικά

Τελος υπάρχει και η επιλογή SAF+MF όπου εχεις τη δυνατότητα να εστιάσεις αυτόματα και να διορθώσεις χειροκίνητα την εστίαση καπάκι με την ροδέλα χειροκίνητης εστίασης βλεποντας τον στόχο μεγενθυμενο (υπάρχει η επιλογή στα μενού γιαυτο).

Προσοχή όμως τοτε γιατί υπάρχει ένα bug που δεν το ηξερα για χρόνια. Ποιο είναι αυτό ?

Οταν ειναι ανοιχτή η επιλογή MF σε συνδιασμό με το SAF και πατήσουμε το κλείστρο μέχρι κάτω η μηχανή θα τραβήξει την φωτογραφία ακόμα και αν η εστίαση είναι ανεπιτυχής και είναι θολή η φωτό . Αυτό συμβαίνει ακόμα και αν στο μενού έχουμε περιορίσει το Shutter Release σε ΟFF σε SAF όπως είναι το σωστό και έτσι έρχεται και η μηχανή ρυθμισμενη.

Βαλτε το καπάκι μπροστα στον φακό και δοκιμάστε με SAF και με SAF+MF να πατήσετε το κλείστρο. Στην πρώτη περίπτωση δεν πέφτει με τίποτε στη δεύτερη θα πέσει και θα τραβήξει φωτό.

ΥΣ
αν θες σκέτο PDAF συνεχόμενα σε SAF-CAF πας σε παλιους legacy φακούς και εκεί ξεκινάνε τα καλιμπραρισματα, δεν το συνιστώ εκτός αν είναι φακός που δεν υπάρχει στα m43 όπως ο 50-200/2.8-3.5
 
Last edited:

simplektis

Senior Member
30 September 2012
515
Καταρχήν ευχαριστώ πραγματικά για την εμπεριστατωμένη ανάλυση του S-AF mode. Ερχόμενος από Panasonic GX7 είχα συνηθίσει να χρησιμοποιώ μόνο το mode με τις ζώνες, που αν κατάλαβα καλά έκανε ενα πολύ χρήσιμο averaging. Δυστυχώς δεν έχω την υπομονή να μετακινώ το σημείο εστίασης ανά λήψη με τα χειριστήρια της μηχανής. Εκεί που είχα καταλήξει είναι στο S-AF+MF με ενεργοποιημένο το Face-Eye AF, αλλά όπως είπα δεν έχω το ποσοστό επιτυχίας που περίμενα. Κάνω και γω το λάθος με το επανακαδράρισμα όταν χάνω την υπομονή μου. Δεν μου πέρασε από το μυαλό ότι επηρεάζει με αυτό τον τρόπο την εστίαση σε πορτραίτα.

Από την περιγραφή παραπάνω καταλαβαίνω ότι οι επιλογές έχουν παραμείνει παρόμοιες ακόμα και στην OM1. Δεν έχουμε ακόμα κάποιο απλό Fool-proof mode, τουλαχιστον στα πορτραίτα. Χάθηκε ο κόσμος να βάλουν και αυτοί ένα προφιλ με ζώνες όπως οι Panasonic? Το συμπέρασμα μου είναι ότι το προφίλ των Olympus χρηστών είναι τέτοιο που το βάρος έχει πέσει σε wildlife photography και AI modes (τα οποια ακόμα επιλέγονται χειροκίνητα). Αν θυμάμαι καλά, υπάρχει μόνο μια ανανέωση/βελτίωση στο C-AF της OM1 έναντι των EM1. Έχω την οικονομική δυνατότητα για αναβάθμιση σε OM1 αλλά αν χωρίς μια σημαντική αναβάθμιση στο AF δεν βρίσκω τον λόγο. Ειδικά στην δική μου περίπτωση, που η μηχανή βγαίνει απο το ντουλάπι 3 φορές τον χρόνο.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σωστά τα λες , αν βγαίνει η μηχανή λίγες φορές βόλτα ίσως να μην προσθέσει κάτι σημαντικο μια αλλαγή σωματος , από την άλλη μερικοί έχουν supercar στο γκαράζ τους και τα βγάζουν μια φορά τον χρόνο βόλτα.

Η ΕΜ1.3 έχει βελτιωμένο FD σε σχέση με της ΕΜ1.2 που είναι υποδεέστερο, της ΟΜ1 είναι αναλογη η λειτουργία με της ΕΜ1.3 , δυστυχώς δεν το έχει ενσωματωσει στις ΑΙ λειτουργίες με Human detection . Φυσικά η ΟΜ1 έχει περισσότερα σημεία εστίασης και ποιο εξελιγμένο σύστημα εστιασης αλλά κυρίως για σπορ δράση.

Το σημαντικό είναι να ακολουθεί και ο φακός το σώμα. Δεν μας είπες με ποιο φακό εχεις το BF σε πορτρέτα και με τι διάφραγμα

Το επανακαδραρισμα επηρεάζει με ρηχό βάθος πεδίου , αν το διάφραγμα είναι κλειστο σε μεγάλες τιμές f δεν θα δεις σημαντικές διαφορες