Γιαρίμης Ηλίας
Supreme Member
Thanks, τωρα νομίζω κατάλαβα τι σκέφτεσαι.
Τα PDAF pixel δεν είναι κατι ιδιαίτερο οσον αφορά τα ενδότερα του αισθητήρα, απλά μια μάσκα πάνω απο τα πίξελ που σκιάζει το μισό πιξελ, επομένως είναι εύκολο να υπάρχει ή όχι κατα το δοκούν. Οπως αλλάζουν και τα χρωματικά και α/α φίλτρα σε ανανεωμένες εκδοχές του ίδιου βασικά αισθητήρα. Αρα δεν είναι ένδειξη του αν θα χρησιμοποιειθεί Sony vs Panny.
Οσον αφορά το sensor shift, δεν είναι αυτό που σκέφτεσαι, η έκθεση τελειώνει όλη και μετα γίνεται η μετατόπιση κατα μισό πιξελ και επανέκθεση. Αλλιώς βγαίνει θόλωμα που βέβαια σε συνθήκες έλειψης αα φιλτρου μπορεί να είναι επιθυμητο (δες Pentax K3 αλλά εκεί ο αισθητήρας κάνει ολόκληρο κύκλο.. δεν αρκεί απλή μετατόπιση).
Επιπλέον δεν παίρνει περισσότερο φως λόγω της μετακίνησης. Το περισσότερο φως προκύπτει απο την μεγαλύτερη συνολική έκθεση (πολλαπλές λήψεις).
Σε αυτή την διαδικασία (για μη Isoless αισθητήρες όπως των E-M5/Ε-Μ1) συμφέρει να γίνονται πολλές σύντομες εκθέσεις σε ψηλό ISO διότι στα ψηλά ISO είναι λιγότερος ο θόρυβος στα σκοτεινά (για ίδια έκθεση). Δηλ αντι μια 1/50 ISO200 καλύτερα οκτώ 1/400 ISO 800. Ακόμα καλύτερα αν σε παίρνει να μεγαλώσεις την συνολική έκθεση δηλ.να κάνεις π.χ. οκτώ 1/100 ISO400 ..
Τέλος πάντων .. είναι πολύπλοκο το τι συμφέρει και τι όχι αναλόγως των συνθηκών, αλλά είναι γνωστα πράγματα και δεν είναι δύσκολο να αυτοματοποιηθούν.
Το δύσκολο είναι να γίνει σωστά το στακάρισμα στις πολλαπλές λήψεις ..
Τα PDAF pixel δεν είναι κατι ιδιαίτερο οσον αφορά τα ενδότερα του αισθητήρα, απλά μια μάσκα πάνω απο τα πίξελ που σκιάζει το μισό πιξελ, επομένως είναι εύκολο να υπάρχει ή όχι κατα το δοκούν. Οπως αλλάζουν και τα χρωματικά και α/α φίλτρα σε ανανεωμένες εκδοχές του ίδιου βασικά αισθητήρα. Αρα δεν είναι ένδειξη του αν θα χρησιμοποιειθεί Sony vs Panny.
Οσον αφορά το sensor shift, δεν είναι αυτό που σκέφτεσαι, η έκθεση τελειώνει όλη και μετα γίνεται η μετατόπιση κατα μισό πιξελ και επανέκθεση. Αλλιώς βγαίνει θόλωμα που βέβαια σε συνθήκες έλειψης αα φιλτρου μπορεί να είναι επιθυμητο (δες Pentax K3 αλλά εκεί ο αισθητήρας κάνει ολόκληρο κύκλο.. δεν αρκεί απλή μετατόπιση).
Επιπλέον δεν παίρνει περισσότερο φως λόγω της μετακίνησης. Το περισσότερο φως προκύπτει απο την μεγαλύτερη συνολική έκθεση (πολλαπλές λήψεις).
Σε αυτή την διαδικασία (για μη Isoless αισθητήρες όπως των E-M5/Ε-Μ1) συμφέρει να γίνονται πολλές σύντομες εκθέσεις σε ψηλό ISO διότι στα ψηλά ISO είναι λιγότερος ο θόρυβος στα σκοτεινά (για ίδια έκθεση). Δηλ αντι μια 1/50 ISO200 καλύτερα οκτώ 1/400 ISO 800. Ακόμα καλύτερα αν σε παίρνει να μεγαλώσεις την συνολική έκθεση δηλ.να κάνεις π.χ. οκτώ 1/100 ISO400 ..
Τέλος πάντων .. είναι πολύπλοκο το τι συμφέρει και τι όχι αναλόγως των συνθηκών, αλλά είναι γνωστα πράγματα και δεν είναι δύσκολο να αυτοματοποιηθούν.
Το δύσκολο είναι να γίνει σωστά το στακάρισμα στις πολλαπλές λήψεις ..