Πάγκος για- Δισκοπρίονο-Ρούτερ-(κατασκευή)

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,805
Αλέξανδρε, εννοούσα να είναι βιδωμένο το κ/π πάνω στον μεταλλικό σκελετό ώστε να βγει η επιφάνεια τόσο επίπεδη όσο και ο σκελετός. Και μιλάω για μεταλλικό/αλουμινένιο σκελετό καθαρά επειδή αυτοί που φτιάχνουν κουφώματα τα βγάζουν τελείως επίπεδα. Την απορία την έχω επειδή στα περισσότερα σχέδια που βλέπω στο ιντερνετ φτιάχνουν πλαίσιο και επιφάνεια από κ/π ενώ τα έτοιμα που πουλιούνται είναι αντίστοιχα μέταλλο-μέταλλο.

Με το ρούτερ και εγώ με τέτοιες πατέντες την παλεύω σαν και εσένα, αλλά μ' έχει κουράσει που η επιφάνεια κάνει λίγο κοιλιά και ο φράχτης χάνει λίγο στην ευθεία. Ούτε τόσο πολύ για να μου χαλάσει τα πρότζεκτ αλλά και ούτε τόσο λίγο για να μην το παίρνεις είδηση. Έχω βάλει στο πρόγραμμα φέτος να φτιάξω κάτι καλύτερο και προς το παρόν μαζεύω υλικό για μελέτη...
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Δημητρη, εφοσον εισαι σε φαση ανακατασκευης, θα σου προτεινω αυτο που εχω κανει εγω.
Εχω φτιαξει μεταλλικο σκελετο τραπεζι με ροδες και στοπ, απο πανω εχω βιδωσει 20αρι κπ περιπου 100cm x 80cm και απο πανω ενα κομματι εταλμποντ σε διασταση οσο και το κπ. Εχω κοψει διαμπερες το κπ, οσο η διασταση του δισκοπριονου και εχω βιδωσει το δισκοπριονο κατευθειαν στο εταλμποντ, ετσι χανω σε υψος δισκου οσο το παχος του λεπτου εταλμποντ.
Επιπλεον, το σαντουιτς εταλμποντ και κπ δεν προκειται να πετσικαρει με τιποτα.
Επισης, το εταλμποντ προσφερει παρα πολλη γυαλιστερη και λεια επιφανεια.
 

alexandros81

Established Member
29 June 2017
146
Νομίζω είναι το ιδανικό να βιδωθει σε πλαίσιο για το απόλυτο.Εξαλλου όσοι youtubers φτιάχνουν τέτοια είδους πρότζεκτ έχω παρατηρήσει ότι τα πιο προσεγμένα είναι και τα πιο εξειδικευμένα.Δηλαδη ξεχωριστό δισκοπριονο πάγκου,ξεχωριστό τραπέζι ρούτερ όπου εχουν και μεγαλύτερη ακρίβεια.Τα πρότζεκτ που περιλαμβάνουν και δισκοπριονο κ ρούτερ και σεγα είναι λιγο πιο "μπακαλιστικα" και πιστεύω ότι κάποια μικροαποκλιση ή αστοχία την έχουν.
Το φαινομενικά τέλειο είναι του Paoson Woodworking όπου και το ρούτερ δεν το έχει απ' ευθείας στην επάνω σε επιφάνεια αλλά σε ένα σύστημα με λιφτ(εννοώ τόσο το portable όσο και το μεγαλο το γκρι).
Σε αυτό που φτιάχνω εδώ έχω πετύχει μετά από πολλά μπρος πίσω σωστή καθετοτητα τόσο στο φράχτη όσο και στο sled και σε κάνα δυο δοκιμές που έκανα με το ρούτερ με το φράχτη όλα ήταν άψογα.
Μένει να φτιάξω ένα λιφτ όταν συγκεντρώσω τα απαραίτητα και βρω λίγο χρόνο κι επίσης να βάλω και τη σεγα όταν βρω μικρά ρουλεμάν για το μπράτσο που θα συγκρατεί τη λαμα

Στάλθηκε από το MI MAX 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,805
Re: Απάντηση: Πάγκος για- Δισκοπρίονο-Ρούτερ-(κατασκευή)

Δημητρη, εφοσον εισαι σε φαση ανακατασκευης, θα σου προτεινω αυτο που εχω κανει εγω.
Εχω φτιαξει μεταλλικο σκελετο τραπεζι με ροδες και στοπ, απο πανω εχω βιδωσει 20αρι κπ περιπου 100cm x 80cm και απο πανω ενα κομματι εταλμποντ σε διασταση οσο και το κπ. Εχω κοψει διαμπερες το κπ, οσο η διασταση του δισκοπριονου και εχω βιδωσει το δισκοπριονο κατευθειαν στο εταλμποντ, ετσι χανω σε υψος δισκου οσο το παχος του λεπτου εταλμποντ.
Επιπλεον, το σαντουιτς εταλμποντ και κπ δεν προκειται να πετσικαρει με τιποτα.
Επισης, το εταλμποντ προσφερει παρα πολλη γυαλιστερη και λεια επιφανεια.

Ενδιαφέρον το κόλπο με το εταλμποντ - δεν το ήξερα αυτό το υλικό. Θα επανέλθω για ερωτήσεις όταν το βάλω μπροστά, για το εταλμποντ και τον μεταλλικό σκελετό, οπότε φρόντισε μην χαθείς (από κάνα βόλι, σε σημαδεύουνε συνέχεια βλέπω...)

Τα πρότζεκτ που περιλαμβάνουν και δισκοπριονο κ ρούτερ και σεγα είναι λιγο πιο "μπακαλιστικα" και πιστεύω ότι κάποια μικροαποκλιση ή αστοχία την έχουν.
Το φαινομενικά τέλειο είναι του Paoson Woodworking όπου και το ρούτερ δεν το έχει απ' ευθείας στην επάνω σε επιφάνεια αλλά σε ένα σύστημα με λιφτ(εννοώ τόσο το portable όσο και το μεγαλο το γκρι).
Σε αυτό που φτιάχνω εδώ έχω πετύχει μετά από πολλά μπρος πίσω σωστή καθετοτητα τόσο στο φράχτη όσο και στο sled και σε κάνα δυο δοκιμές που έκανα με το ρούτερ με το φράχτη όλα ήταν άψογα.
Μένει να φτιάξω ένα λιφτ όταν συγκεντρώσω τα απαραίτητα και βρω λίγο χρόνο κι επίσης να βάλω και τη σεγα όταν βρω μικρά ρουλεμάν για το μπράτσο που θα συγκρατεί τη λαμα

Στάλθηκε από το MI MAX 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Άλεξ, δυστυχώς δεν παίζει χώρος για ξεχωριστούς πάγκους, πρέπει να είναι 2 σε 1.
Το portable του Paoson το έχω κρατήσει μαζί με άλλα βίντεο για μελλοντικές αναφορές - αλλά έχω αρχίσει να μελετάω ποιό ετοιματζήδικες λύσεις. Τα πολλά ξύλινα μέρη που χρησιμοποιεί ο συγκεκριμένος στους μηχανισμούς του μου φαίνονται ότι και τέλεια να τα βγάλεις(δύσκολο) και πάλι γρήγορα θα πάρουν τζόγους.
Επίσης, από όσα έχω καταλάβει, χρησιμοποιεί λάθος το δίσκοπρίονο. Ο δίσκος πρέπει να είναι λίγο πιο πάνω από κομμάτι που θα κόψεις και όχι συνεχώς τέρμα πάνω (επικίνδυνο).
Ο φράχτης σου είναι ωραίος και δείχνει στιβαρός. Έχε υπόψη ότι όσο σου ανοίγει η όρεξη με το ρούτερ θα χρειαστείς μεγαλύτερες τρύπες στον πάγκο και στον φράχτη για μεγαλύτερα/ψηλότερα μπιτ, καθώς και τα 2 "πορτάκια" που μπαίνουν μπροστά από τον φράχτη.
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πάγκος για- Δισκοπρίονο-Ρούτερ-(κατασκευή)

Ενδιαφέρον το κόλπο με το εταλμποντ - δεν το ήξερα αυτό το υλικό. Θα επανέλθω για ερωτήσεις όταν το βάλω μπροστά, για το εταλμποντ και τον μεταλλικό σκελετό, οπότε φρόντισε μην χαθείς (από κάνα βόλι, σε σημαδεύουνε συνέχεια βλέπω...)

χαχαχα δεν παιρνω χαμπαρι
εδω ειμαι και ρωτας οτι γουσταρεις -bye-

το 2 σε 1 ειναι πολυ βολικο, καποια στιγμη θα βαλω κι εγω ενα ρουτερ, αλλά με δικο του lift για ακριβεια.
oπως το εχεις σκεφτει κι εσυ, το βιδωμα της επιφανειας σε μεταλλικο σκελετο αυξανει την ακαμψια.
 

osatosa

Supreme Member
28 March 2011
5,669
Πάτρα
Όταν θα τελειώσουν και δημοσιευτούν οι νέες βελτιώσεις στον πάγκο ...θα δείτε πολλά ωραία !!!! Μέχρι τότε ρίξτε καμιά ματιά και στις πρώτες σελίδες ...υπάρχουν μερικές λύσεις. -bye-
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,805
Νίκο, περιμένουμε με αγωνία το πόρισμα για τα κινέζικα t-tracks
 

osatosa

Supreme Member
28 March 2011
5,669
Πάτρα
Όταν ξεκίνησα αυτό το νήμα σκοπός μου ήταν να παρουσιάσω τις προσπάθειες που θα έκανα για να υλοποιήσω έναν πάγκο για ερασιτέχνες που θα φιλοξενούσε δισκοπρίονο και ρούτερ για τις εργασίες που θα μπορούσε να χρειασθεί κάποιος ερασιτέχνης για τις κατασκευές του.
Αισθάνομαι λοιπόν την ανάγκη να παρουσιάσω όποια τεχνική βελτίωση εφαρμόζω κατά περιόδους ελπίζοντας ότι από αυτούς που διαβάζουν το νήμα κάποιοι πιθανώς θα βοηθηθούν στις δικές τους υλοποιήσεις.
Ξεκινάω λοιπόν με την αντικατάσταση στις ράγες-οδηγούς του πάγκου με την ελπίδα να αποκτήσω καλύτερη και με όσο το δυνατόν μικρότερη απόκλιση στα κινούμενα μέρη του πάγκου.
Παρέλαβα λοιπόν από Κίνα universal οδηγούς T-track με τους αντίστοιχους εσωτερικούς οδηγούς επάνω στους οποίους θα βιδωθούν τα κινητά μέρη του πάγκου.
Επειδή το πλάτος των T-track είναι μεγαλύτερο από τα "Π" αλουμινίου που είχα τοποθετημένα μπόρεσα χαράζοντας να νέα λούκια να ξανατσεκάρω και να διορθώσω τις αποστάσεις και την παραλληλότητα μεταξύ τους αλλά και σε σχέση με τα κοπτικά εργαλεία.

Αυτά είναι τα T-track


ZWNsRQQ.jpg



Και εδώ με τους εσωτερικούς οδηγούς

dCkxS67.jpg

iPY44VN.jpg



Και τοποθετημένα στον πάγκο

PRZuR8L.jpg


Αφου τοποθετήθηκαν αυτά στον πάγκο προχώρησα στην αναδιάρθρωση του παλαιού φράχτη.
Για αρχή τοποθετήθηκαν με βίδες T-track και από τις δύο πλευρές του πάγκου αφού στηρίχτηκαν με τους σφηχτήρες και μετρήθηκαν οι σωστές αποστάσεις


uFaQRtA.jpg


8Pmp7jl.jpg



Μετά συρταρώθηκαν οι οδηγοί μέσα στα T-track και από πάνω κάθισαν οι καινούργιες πιο μεγάλες γωνιές αλουμινίου και αφού ζυγίστηκαν τρυπήθηκαν και βιδώθηκαν επάνω στους οδηγούς.

GIPDsWC.jpg


u3NsJW4.jpg


KMpZEAl.jpg



Από πάνω τοποθετήθηκε η παλαιά κατασκευή του φράχτη με περαστές βίδες σε κάθε σανίδα και λίγο μεγαλύτερες τρύπες στο ξύλο εκεί που περνάνε οι βίδες για να υπάρχει η δυνατότητα τελικών μικρορυθμίσεων για το γώνιασμα του φράχτη.

0luvCwL.jpg


Μετά περνάμε στην εμπρός κάθετη επιφάνεια του φράχτη στην οποία προκειμένου να δημιουργήσω εγκοπή τύπου T-track για την στήριξη διαφόρων εξαρτημάτων τοποθέτησα δύο πλάκες αλουμινίου πάχους 5 χιλ. με ενδιάμεσο κενό στο οποίο θα γλυστράνε οι οδηγοί.

KzkrhJA.jpg


os4KXKN.jpg


Τελειώσαμε με τον φράχτη και περνάμε στο ρούτερ.


Τοποθετήθηκε καινούργια μεγαλύτερη πλάκα αλουμινίου 5 χιλ. στην οποία έγινε σε μηχανουργείο κεντρική τρύπα 50χιλ. και πατούρα 10χιλ.γύρω από αυτή για να πατήσουν τα δαχτυλίδια.

3hVWYMw.jpg


Φτιάχτηκαν στο μηχανουργείο πέντε δαχτυλίδια από λαμαρίνα αλουμινίου 3 χιλ. που κουμπώνουν ακριβώς στην τρύπα της πλάκας και τα οποία έχουν εσωτερική τρύπα 10-15-20-30 και 40χιλ. για τα αναλόγου διαμέτρου κοπτικά του ρούτερ.

DMyPR8i.jpg


Σειρά είχε πλέον το περίφημο "σήκωμα" του ρούτερ....
Εδώ μετά από πολύ σκέψη για ένα σύστημα που θα σήκωνε σωστά το ρούτερ σπρώχνοντας στο κέντρο του και με ακρίβεια στην ρύθμιση του ύψους κατέληξα σε αυτή την λύση:

Χρησιμοποιήθηκε για τον σκελετό στρατζαριστό 20χ20χ2 το οποίο κόπηκε με γωνία 45 μοιρών στον κάθετο κόφτη-βάση του Lidl και κολλήθηκε με την προσφάτως αποκτηθείσα νέα μίνι inverter των 140Α της Helix.


cVunI4Q.jpg


Η κατασκευή κολλήθηκε και τοποθετήθηκε η μαργαρίτα με ντίζα 8χιλ και περαστή μούφα που κολλήθηκε σε διαμπερή τρύπα στο στρατζαριστό...μετά βάφτηκε

rzLrzFw.jpg


και τοποθετήθηκε κάτω από τον πάγκο με περαστές βίδες 10χιλ έξω από την πλάκα του ρούτερ στο ξύλο του πάγκου.

QIolmuf.jpg


5mTlG0D.jpg


Για να μην καταστρέψει η βίδα ρύθμισης την επιφάνεια του ρούτερ εκεί που θα έσπρωχνε τοποθετήθηκε στρογγυλό κομμάτι αλουμινίου 5χιλ.που κολλήθηκε στο ρούτερ.
Επάνω σε αυτό μπήκε ρουλεμάν από σκληρό δίσκο και επάνω σε αυτό πατάει η ντίζα ρύθμισης ύψους.


p13NCId.jpg



Μετά από αυτά νομίζω πλέον ότι οι εργασίες κοψίματος και χαράξεως μπορούν να γίνουν άνετα και με σχετική ακρίβεια σε αυτόν τον πάγκο....
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και την προσοχή σας
-bye-
 
  • Like
Reactions: nikfor

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
εισαι θεος, ηλιος καλοκαιρινος :drummer:
νικολα συγχαρητηρια!!
αψογη κατασκευη που την πηγες και ενα βημα παραπερα.
να εισαι καλα να την χαιρεσαι!
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Απάντηση: Re: Πάγκος για- Δισκοπρίονο-Ρούτερ-(κατασκευή)


Γεια σου Νικο μερακλη
πολυ καλη η κατασκευη σου :SFGSFGSF:

Θεωρω οτι η αριστερη ταβλα δεν προσφερει τιποτα αφου εχεις ηδη γωνιασει και ασφαλισει το φραχτη με τη δεξια ταβλα

επισης οι συγκεκριμενοι οδηγοι των T-track δεν θα σε βολεψουν στο βαλε/βγαλε του cross sled, καλυτερα να τοποθετησεις οδηγους με παραλληλογραμμη διατομη (χωρις Τ)
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,505
Βριλήσσια
Μελετημενη και βαρβατη αναβαθμιση, μπραβο Νικο γεια στα χερια σου!!

Το συστημα ανυψωσης σηκωνει ολο το ρουτερ, ετσι? Απλο αλλα λειτουργικοτατο φαινεται τωρα που το βλεπουμε τελειωμενο. Η λαβη πιανεται ευκολα σε εκεινο το σημειο?
 

vasilisp77

Supreme Member
22 October 2014
3,159
Νίκο ωραίο όπως πάντα, αποτέλεσμα δεδομένο βέβαια για κάποιον μερακλη που πιάνουν τα χέρια του!!
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,953
Αθηνα
Mπραβο σου...!!!
Επαγγελματικού τύπου δουλειά...!!!
Αρκετά επεξηγηματικη αφήγηση των κινήσεων που νομίζω ότι βοηθούν τους περισσότερους εδώ μέσα...
Ευχαριστούμε...!!!
 

osatosa

Supreme Member
28 March 2011
5,669
Πάτρα
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια
Θανάση η δεύτερη σανίδα μπήκε γιατί υπήρχε διαθέσιμη από τον πρώτο φράχτη και επίσης επειδή οι γωνιές ήθελα να είναι μακριές έπρεπε να στηριχθούν και στην άλλη άκρη.
Οι οδηγοί έχουν τοποθετηθεί και δεν δημιουργούν πρόβλημα στο cross sled... πρώτα κουμπώνει ο ένας που είναι τοποθετημένος επίτηδες λίγο πιο μπροστά από τον άλλο και το ίδιο έχω κάνει και στον φράχτη που αυτός είναι πιο δύσκολος στο κούμπωμα.

Μιχάλη ναι όλο το ρούτερ σηκώνεται η λαβή είναι εύκολη και από μπροστά αλλά ακόμα καλύτερα από το πλάι του πάγκου.
Επειδή θεωρώ ότι όταν ρυθμιστεί το επιθυμητό ύψος πρέπει μετά και να "ασφαλιστεί" το ρουτερ με το δικό του ασφαλιστικό για να αποφύγω οποιαδήποτε μεταβολή του ύψους, αναγκαστικά θα εργαστώ για την ρύθμιση από την πλαϊνή πλευρά του πάγκου που βρίσκεται και το ασφαλιστικό του ρούτερ οπότε όλη η δουλειά γίνεται από εκεί εύκολα.

Αυτό που παρατήρησα είναι ότι με την ντίζα-βίδα η ρύθμιση έχει μεγάλη λεπτομέρεια ...δηλαδή για να μετακινηθεί 1/10 χιλ το ύψος θέλει αρκετό στρίψιμο η μαργαρίτα εν αντιθέσει με το σύστημα γρύλος αυτοκινήτου που η κίνηση είναι πιο απότομη.
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,505
Βριλήσσια
Υπαρχουν καποιες εναλλακτικες για την ασφαλιση του υψους? Το κλειδωμα δηλαδη της ντιζας για να μην γλυστραει απο τους κραδασμους/πιεση.