Palinar 35mm 3.5

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Τελικά το σημερινό πακέτο δεν ήταν το δαχτυλιδι αναστροφής αλλα ο Palinar 35mm.

Είναι ενας Palinar Wide 35mm f3.5. Ειναι made in Japan, τώρα απο ποιόν και πότε ένας θεός ξέρει.
Μεταλική κατασκευή, στιβαρή. Το γυαλί καθάρο, χωρίς σημάδια. Υπο γωνία σε φώς δεν εμφανίζει τις χρωματικές αντανακλάσεις που χαρακτηρίζουν τους Multicoated αλλά δεν είμαι και ειδικός κιόλας... Αλλα σε πρώτη φάση θα έλεγα πως το πολύ να είναι απλά coated.

3076488715_f365c436d2.jpg


Επίσεις ο φακός δεν είναι M42 αλλά μάλλον Τ2 με αντάπτορα για Μ42. Βιδώνοντας το πίσω μέρος του φακού περισσέυει λιγάκι (μπαίνει μέσα στην μοντούρα για 1mm το πολύ) ακόμα και με τον Μ42>Kmount αντάπτορα. Δεν παρεμβαίνει όμως στον καθρέπτη.

3076490039_1c5b47ce31.jpg


Το περίεργο όμως είναι το δακτυλίδι του διαφράγματος, και εδώ θέλω τα φώτα σας. Έχει δύο δακτυλίδια, και είναι στο μπροστά μέρος του φακού και όχι πίσω ώς συνήθως...

3076492785_86fedd2448.jpg


Το πρώτο κινείται σε προκαθορισμένα κλικ ρυθμίζοντας κάθε φορά μέχρι που μπορεί να κλείσει ο φακός. Το δεύτερο μετά τον κλείνει. Δλδ αν το πρώτο το βάλεις στο 5.6 με το δέυτερο κλείνεις το διάφραγμα μέχρι 5.6. Χωρίς συγκεκριμένα στοπ. Σαν να εστιάζεις γυρνάει το δακτυλίδι και μαζί του οι λεπίδες μέσα... Άν θες να κλείσεις κιάλλο πρέπει να μετακινήσεις το πρώτο δακτυλίδι πρώτα.

Μία απο τις επόμενες μέρες θα κοιτάξω να κάνω μιά σύγκριση με τον 18-55 του κίτ στα 35mm και θα την ανεβάσω εδώ να δούμε και επιδόσεις.
Ως τότε μιά πρώτη φωτό απο ένα φυτό στο μπαλκόνι μου. Σίγουρα ο μόλις 6 μεγαπίξελ αισθητήρας της K100D δεν έχει και τρελες απαιτήσεις αλλα το πρώτο δείγμα καλό μου φαίνεται.

1/100 f8 400iso raw σε jpeg καμία επεξεργασία (ούτε το WB δε διορθωσα γμτ...)
3076496003_22805f6c40_b.jpg
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Νομίζω "Palinar" είναι παλιά ονομασία (δεκαετίες 1960-70) με την οποία εμπορευόταν η Sigma τους φακούς της στο HB.

Το σύστημα για το διάφραγμα που δείχνεις, είναι κοινό στους ρωσικούς, αντί αυτόματου διαφράγματος. Δηλαδή με το ένα δαχτυλίδι επιλέγεις διάφραγμα, συνθέτεις κάδρο και εστιάζεις με τον φακό ανοικτό, και πριν τη λήψη κλείνεις ακριβώς στο προεπιλεγμένο σημείο.
Το μόνο καλό του συστήματος αυτού είναι ότι δεν υπάρχουν στοπ. Δηλαδή μπορείς κατά το κλείσιμο του διαφράγματος να σταματήσεις σε οποιαδήποτε ενδιάμεση θέση.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ακριβώς. Είναι αυτό που βλέπουμε γραμμένο ως preset. Δηλ. ορίζουμε με το πίσω δαχτυλίδι το ανώτατο διάφραγμα που θέλουμε, με το μπροστινό ανοίγουμε το διάφραγμα για να νετάρουμε και μετά ή το κλείνουμε στο ίδιο διάφραγμα, είτε το έχουμε μισόκλειστο, ανάλογα με τη φωτομέτρηση που έχουμε κάνει.

Όλοι οι αρχιτεκτονικοί φακοί, πλήν των T/S της CANON και των PCe της NIKON λειτουργούν με τέτοιο τρόπο. Είναι σαν να έχει η μηχανή προτεραιότητα διαφράγματος, αλλά όχι στο σώμα, μα πάνω στο φακό.

Έχω τέτοιο φακό, τον NIKKOR PC 28/3.5.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Κατάλαβα. Η εξτρα διαδικασία δε με πειράζει πολύ να πώ την αλήθεια. Χρόνο και διάθεση έχω, δεν τραβάω δα και επαγγελματικά...

Πάντως με τις λίγες φωτό που έβγαλα ώς τώρα είμαι πολύ ευχαριστημένος. Δεν είναι και ο πιό γρήγορος φακός αν και σιγουρα πιό φωτεινός απο τον 18-55 στα 35mm που είχα για αυτα τα μήκη ώς τώρα.

Για τα ελάχιστα χρήματα που έδωσα, σίγουρα άξιζε. Και αν και επιφυλάσομαι μεχρι να τον δοκιμάσω αναλυτικά, μου αρέσουν τα αποτελέσματα ως τώρα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Ε τώρα συγκρίνεις σταθερό με ζουμ... και τι ζουμ, τον ζουμ φακό του κιτ. Ειδικά σε "αίσθηση", σε χρώματα και σε φόντο, όχι απαραίτητα σε κόντραστ και οξύτητα (αυτό το πετυχαίνουν αρκετά καλά πλέον οι σύγχρονοι ζουμ), οι παλιοί σταθεροί μπορούν να πουν ακόμη κάποια πράγματα.

Χώρια που πηγαίνουν πολύ καλά με τις Billingham :p
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Χεχε ετσι ακριβώς... Πάντως φαίνεται να έχει αρκετά καλό κόντραστ. Θα μου πείς στο f8 και ποιός δεν έχει βεβαια. Λίγο με προβληματίζει το οτι το πίσω στοιχείο μπαίνει μέσα στην μοντούρα. Οχι για κίνδυνο να ακουμπήσει μιας και δεν μπαίνει πολύ και ο καθρέφτης είναι αρκετά μέσα. Τί σημαινεί αυτό για την εστίαση. Τί απόσταση θέλουν οι T mount για να εστιάσουν σωστά, και κυρίως θα εστιάζει μετά η πρίν το άπειρο τώρα?
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Μου άρεσε αυτός και μιας και βρήκα την ευκαιρία "χτύπησα" άλλον έναν palinar 300mm f5.5 αυτή την φορά. Δεν είναι ιδιέτερα γρήγορος αλλά με 7 λίρες συν αποστολή ας είναι. Δεν θα βγάζω σπόρ... Διάβασα και καλά λόγια εδώ οπότε γιατί όχι...

Άντε λίγο ακόμα και θα μπορώ να δικαιολογήσω να έχουν οι φακοί δικό τους ράφι. Θέλω να γίνω send στην θέση του send!!!:adore::adore::adore:
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Ναι έχεις δίκιο. Ιεροσυλία, έχω πολλά φωμιά ακόμα να φάω... Μετα βίας σε διψήφιο είμαι και ο "στόχος" πάει για τριψήφιο... χεχε

Μόλις έρθει ο εν λόγω φακός θα ανεβάσω φωτό με την μία. Και εκρεμεί ακόμα το τέστ του 35αρη. Ήρθε και ο 28αρης ο pentax οπότε θα το κάνω γενικότερο.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Τις φωτογραφίες τις έβγαλα χθές για το τεστ.

Προβληματίζομαι για το εάν και πόσο unsharp mask πρέπει να δώσω στα κροπ... Έκανα μία δοκιμή με 0.4 και 150% αλλα έχω την εντύπωση οτι ήταν λίγο άγριο στα ανοιχτά διαφράγματα. Να δώσω λιγότερο η καθόλου?

Απο την μετατροπή του raw δεν έδωσα σχεδόν καθόλου (την έκανα μαζικά με το extract jpeg. Βλακεία μου αλλα ήθελα να έχουν όλα την ίδια επεξεργασία ακριβώς...).
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Λοιπόν να βάλω και εγώ τα αποτελέσματα της δοκιμής. Να πώ αρχικά οτι είναι η πρώτη μου απόπειρα σε τέτοια διαδικασία οπότε τα συμπεράσματα είναι απο επισφαλή ώς άχρηστα πιθανών αλλα κουβέντα να γίνεται...

Σύγκρινά τους palinar 35mm f3.5 και smc-m 28mm f2.8 με τον φακό του kit pentac smc da 18-55 f3.5-5.6 στα 28mm και 35mm αντίστοιχα. Η κάμερα στήθηκε στο τρίποδο, και η εστίαση έγινε χειροκίνητα σε απόσταση γύρω στα 50εκ. Σκόπευα για το 70-210 του φακού αλλά μάλλον λίγο ψηλότερα εστίασα τελικά...
Η μετατροπή έγινε με τις ίδιες ρυθμίσεις και τα κροπ όλα έχουν ένα unsharp mask 0.4 radius 100%.
Αρχίκα το γενικό πλάνο μας με τον palinar

palinar @f3.5 (τέρμα ανοικτός)
3125312325_ccfd079562_b.jpg
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Μου έκανε εντύπωση οτι στο f11 δεν μαλακώνει ιδιέτερα όπως στους υπόλοιπους φακούς.
3125320585_b40129a2f1_o.jpg


και f16 όπου πιά έχει μαλακώσει η εικόνα σε σχέση με πρίν αν και το βάθος πεδίου έχει αυξηθεί αρκετά.
3126153094_bce27dd919_o.jpg
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Σε όλα αυτά να πούμε οτι τραβήχθηκαν με την K100D των 6.1ΜΡ του οποίου οι δυνατότητες είναι πιθανών χαμηλότερα απο αυτές των παραπάνω φακών. Όσον αφορά την ανάλυση δλδ.

Το τέστ του 28άρη θα το ανεβάσω αργότερα.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Αν και η αξιοπιστία της δοκιμής τίθεται υπο έλεγχο λόγω του σφάλματος στην εστίαση, όπως και μικροδιαφορές στην έκθεση, θα επιχειρίσωνα βγάλω κάποια συμπεράσματα.
Ο palinar δείχνει να είναι πιό οξύς σε όλα τα διαφράγματα απο τον 18-55 (αν και πρόκυτε για έναν αναγνωρισμένο ώς αξιοπρεπή φακό κίτ, με καλή οξύτητα στα 24mm).
Επίσης αυτό που είχε φανεί και στις πρώτες δοκιμές μου με τον φακό, τα πάει αρκετά καλά απο κοντραστ. Και δεν έχει και άσχημο bokeh...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Σε όλα αυτά να πούμε οτι τραβήχθηκαν με την K100D των 6.1ΜΡ του οποίου οι δυνατότητες είναι πιθανών χαμηλότερα απο αυτές των παραπάνω φακών. Όσον αφορά την ανάλυση δλδ.

Ίσα-ίσα, στο 100% crop κολακεύεται.
Όσο λιγότερα τα mp...
Γι' αυτό και δεν μαλακώνει στα 11mp.

150% unsharp mask με 0,4 είναι μάλλον πολύ. Βάλε 80-90.