Απάντηση: Re: Panasonic GH5
Άρα, αν έχω καταλάβει καλά, η χρησιμότητα του ηλεκτρονικού κλείστρου είναι ΜΟΝΟ για να αντιμετωπισει υψηλή φωτεινότητα της σκηνής (και την ανάγκη για διακριτικοτητα ), κι όχι το πάγωμα της κίνησης του αντικειμένου της φωτογράφησης.
Άρα ένα μηχανικό κλείστρο με υψηλή ταχύτητα και μεγάλη αντοχή είναι ΑΚΌΜΑ must σε μια Pro level μηχανή.
Διορθώστε με όπου κάνω λάθος.
Οχι Ηλία δεν κάνεις λάθος αλλά πλέον υπάρχουν νέα δεδομένα, φυσικά το μηχανικό κλείστρο είναι αυτό που αξιόπιστα θα καλύψει με ταχύτητα έως και 1/8000 όλα τα σπόρ χωρίς προβλήματα (εφόσον φακός και σώμα είναι σωστά καλιμπραρισμένα).
Αλλά το ηλεκτρονικό κλείστρο ακόμη και αυτό της προηγούμενης γενιάς ακάθρεπτων έδωσε μερικά σοβαρά πλεονεκτήματα : α) αύξησε την τχύτητα του κλείστρου σε ταχύτητες έως 1/32000 οπότε δεν χρειάζεσαι ND φίλτρα και με φωτεινό φακό δεν είναι ανάγκη να κλείσεις το διάφραγμα. Αυτο είναι πολυ χρήσιμο και σε σπόρ που δεν έχεις σταθερές φωτιστικές συνθήκες β) μηδένησε εξάλειψε τελείως το shutter shock των ακάθρεπτων που ήταν εμφανές ακόμη και σε ακριβά σώματα (ΕΜ1,Α7R ... ) και ακόμη με πολύ καλούς φακούς γ) κάνει τη χρήση του ιδανική σε χώρους που απαιτείται παντελής έλλειψη θορύβου (θέατρα , στατικό BIF ...) δ) πολύ μικρό ή μηδενικό blackout στο EVF/LCD με διάφορες υλοποιήσεις (photo 4k ...) ωστε να μπορείς να ακολουθήσεις τον στόχο (θεωρητικά) πιό εύκολα και από hi-end DSLR.
Τα μειονεκτήματα του γνωστά : μειωμένο DR και θόρυβος, απρόβλεπτο banding σε τεχνητό φωτισμό, καθόλου ή περιορισμένη χρήση του φλας με χαμηλές ταχύτητες συγχρονισμού (1/20-1/50) και rolling shutter σε βιντεο και φωτό.
Στα νέα ακριβά μοντέλα ακάθρεπτων (GH5, EM1.2, XT2, A9) βλεπουμε ότι ενα ενα τα παραπάνω με την παρούσα τεχνολογία εξαλείφονται π.χ. το DR λύθηκε μιας και δίνουν πια 12-14bit RAW αρχείο, το sensor redout αυξηθηκε σε 1/60 (EM1.2)-1/80 (A9 ? μάλλον) με αποτέλεσμα οι νέες ακάθρεπτες υλοποιήσεις να μην έχουν εμφανές rolling shutter και να μπορούν να χρησιμοποιηούν άνετα και για σπόρ αε συνδιασμό με την ταχύτερη ριπή που μπορούν να παρέχουν (18-20fps σε CAF, 60fps σε SAF) μιας και δεν υπάρχει καθρέπτης να κινηθεί.
Αυτό σε συνδιασμό ότι πλέον τα νέα μοντέλα έχουν : <δ) πολύ μικρό (π.χ. ΕΜ1.2, ΧΤ2) ή μηδενικό blackout στο EVF/LCD (Α9) με διάφορες υλοποιήσεις (Πανασονικ photo 4k ...) ωστε να μπορείς να ακολουθήσεις τον στόχο (θεωρητικά) πιό εύκολα και από hi-end DSLR > κάνουν ιδανικά τα μοντέλα αυτά για σπόρ με χρήση ηλεκτρονικού κλείστρου ειδικά μιας και δεν επιβαρύνεται στα μηχανικά μέρη η μηχανή.
Κάτι τελευταίο που αφορά και την εστίαση που μέχρι πρότινος υπολείπονταν οι ακάθρεπτες, για να εστιάσει μια DSLR συνεχώς σε CAF πρέπει να σηκωθεί πρώτα ο καθρέπτης για να δουν οι αισθητήρες PDAF τον στόχο, αυτό σε ριπή το κάνει επανειλημμένα άρα είναι κατανοητό ότι μια ακάθρεπτη με εξελιγμένο υβριδικό σύστημα εστίασης ίσης απόδοσης θα καταφέρει όχι μόνο να την φτάσει αλλά να την ξεπεράσει σε ταχύτητα και υπολογισμούς και αξιοπιστία (βάλε και τον παράγοντα BF FF μέσα).
Αν δεν ειχαν τετοια τεράστια εγκατεστημένη βάση οι DSLR στον χώρο των σπόρ θα ειχαν τρέξει όλοι να πάρουν μια ΕΜ1.2,ΧΤ2,Α9 (τυχαία τα γράφω...) τώρα αυτο μπορεί να κάνει μια δεκαετία να γίνει μπορεί και να μην γίνει ποτέ .. θα δούμε