Προσωπικά, μέχρι το 08/09 περίπου, το Discovery ήταν κανάλι αναφοράς για τα προσωπικά μου γούστα. Όπως ήταν και το History. Μέχρι τότε, το μεν Discovery έκανε απίστευτες παραγωγές, αυτοτελή doc πάνω σε ευρεία θεματολογία. Το δε History, εξαιρετικά ιστορικά doc, από πολλές περιόδους, σπάνιο πραγματικά υλικό.
Λόγω της μεταστροφής της Αμερικανικής τηλεόρασης στα ριάλιτι και προκειμένω να έχουν μερίδα χρήσης, τα flagship κανάλια των συγκεκριμένων ομίλων, αποφάσισαν να τα μετατρέψουν σε κανάλια με τραγικό -κατ εμέ πάντα- περιεχόμενο reality πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Το δε Discovery, άρχισε να διαφοροποιείται στις ΗΠΑ όσον αφορά το περιεχόμενο πολύ πριν μεταφερθούν τα προγράμματα στις Ευρωπαικές εκδόσεις, ενδεικτικά θα σας αναφέρω πως στις ΗΠΑ είχαν εκπομπή μέχρι και το αντίστοιχο που έκανε η Σταυροπούλου με το ταξί στο mega. Αυτά όλα, για να αυξηθεί το διαφημιστικό τους ποσοστό επί της πίτας, παρότι εδώ μεταδίδονται χωρίς διαφημίσεις, στις ΗΠΑ όπως και σε άλλες αγορές, δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο.
Οι συγκεκριμένοι όμιλοι τώρα, δεδομένου του ότι χρεώνουν ανά κανάλι, ανά συνδρομητή εν αντιθέσει με αγορά δικαιωμάτων επί παραδείγματι -είτε το αποδέχεται κανείς ''on your honor'' είτε δεν έχουμε βάση συζήτησης, είναι προφανές πως πληροφορίες περί χρεώσεων δεν υπάρχουν μιας και αυτές διαφέρουν ανά συμφωνία- αποφάσισαν να δημιουργήσουν πολλαπλές ''εκδόσεις'' όπως το History 2, που, ωστόσο, για να αποκτήσει κάποιος πάροχος πρόσβαση απαιτεί σχεδόν διπλασιασμό του ποσού της συμφωνίας, πράγμα ασύμφορο για παρόχους που έχουν τηλεόραση σε μέση τιμή κοστοστρέφειας.
Επειδή λοιπόν, τα θεματικά κανάλια είναι, ανελαστικά έξοδα, προσαρμοζόμενα στον αριθμό συνδρομητών, εάν είσαι πάροχος που ίσα ίσα κάνεις break even όπως η TV του ΟΤΕ -αν καλή τη πίστη πιστέψεις τον τσαμάζ-, πράγμα που μπορεί να διαφωνήσει κανείς στο πως υπολογίζεται εφόσον δεν υπάρχουν επίσημα στοχεία, ωστόσο, αν έχει κανείς μια βασική εικόνα της αγοράς μπορεί πάνω κάτω να κάνει κάποιους υπολογισμούς. Εταιρίες όπως η nova τώρα, στο παρελθόν, που λειτουργούσαν αποκλειστικά συνδρομητική τηλεόραση με ένα μεγάλο περιθώριο κέρδους, μπορούν πολύ ευκολότερα να ελιχθούν.
Στα των διαπραγματεύσεων, δυστυχώς, όσο ισχυροποιείται ένας όμιλος όπως η Discovery, προσθέτωντας στο χαρτοφυλάκιο της δημοφιλή κανάλια και αναγκάζοντας τους παρόχους να τα αγοράζουν σε bundle, μειώνεται το περιθώριο ευελιξίας σχετικά με προσθήκη αντίστοιχων σε περιεχόμενο καναλιών. Εδώ μπορεί να πει κάποιος, πως από την πλευρά του πελάτη, εμένα δεν με ενδιαφέρει καθόλου, ας βρούνε μια άκρη. Συνήθως, υπάρχει μια ελαστικότητα και λύση βρίσκεται, σε ακραίες περιπτώσεις και εάν ο πάροχος θέλει να διατηρήσει τη κοστοστρέφεια για δικούς του λόγους, η διαφορά μεταφέρεται στον πελάτη. Οπότε αυτή είναι η περίπτωση που μένεις με το ίδιο περιεχόμενο, με αυξημένη τιμή.
Οι εταιρίες όπως Fox, Discovery κλπ, βάζουν στο τραπέζι τα οικονομικά στοιχεία της κάθε εταιρίας, φυσικά ως προς το συμφέρον τους. Εάν πάει να διαπραγματευτεί η Forthnet επί του ίδιου θέματος, η βάση είναι τελείως διαφορετική μιας και αυξημένο τίμημα θα δημιουργούσε σοβαρό(τερο) πρόβλημα στα οικονομικά της εταιρίας. Στον ΟΤΕ που έχει 400εκ κέρδη πάλι, συμπεριφέρεσαι διαφορετικά.
Η προσωπική μου άποψη είναι πως σε τέτοιες καταστάσεις, εάν πληγεί μόνο το ένα συμβαλλόμενο μέρος, πχ η History, μιας και χάνει λεφτά, θα επιδιώξει αργά ή γρήγορα μια συνεργασία. Η Discovery τώρα, αυτή τη στιγμή χάνει ''big money'' και δεν νομίζω πως θα συνεχίσουν για πολύ να μην θέλουν το 50+% της πίτας.