Περι αντίστασης εισόδου

pdavit

New member
10 June 2010
30
Θα ήθελα να ρωτήσω τι σημαίνει πρακτικά ως προς την οδήγηση ίσος και την ποιότητά τους, όταν δύο διαφορετικοί τελικοί δίνουν τις παρακάτω τιμές στην αντίσταση εισόδου τους:

Input impedance: 20 kohm
Input impedance: 48 kohm

Ποιος τυπικά πρέπει να προτιμάται και γιατί? (αποκλείοντας βέβαια άλλους επίσης σημαντικούς παράγοντες)

Δευτερεύον:
Πώς επηρεάζεται επίσης αυτό από την ευαισθησία εισόδου (input sensitivity) και τι πρέπει να βλέπω αντίστοιχα σας προτεινόμενες τιμές στις εξόδους ενός pre;

Ευχαριστώ πολύ!
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
---το τι αντισταση εισοδου εχει ο καθε τελικος ειναι θεμα σχεδιασης και δεν εχει νοημα να το αναλυσουμε εδω ...

--- σε γενικες γραμμες οι ενισχυτες που εχουν χαμηλη αντισταση εισοδου ειναι αυτο που λεμε preamp hungry ... δλδ θελουν προενισχυτη που να εχει αρκετο τσαγανο ...

--- αντιθετα οι ενισχυτες που εχουν υψηλη (σχετικα ) αντισταση απο 22Κ και πανω οδηγουνται σε γενικες γραμμες πιο ευκολα χωρις αυτο ομως να ειναι παντα σωτηριο ..εξηγω:
οι ενισχυτες με πολυ υψηλη αντισταση εισοδου ειναι γενικα πιο επιρεπης σε θεματα θορυβου ( το οποιο σε ενα σετ απ hifi η hi end μπορει να μην παιζει ρολο .... )

αρα εχουμε θεμα προενισχυτη ...

Ενισχυτες με χαμηλη αντισταση εισοδου ( τυπου 10-27 Κ ) δεν πανε καλα με passive προενισχυτες ( καμμια φορα ουτε και με buffer ) εχουν εμφανες θεμα σε δυναμικα στις χαμηλες εντασεις ... στο 100 % δεν υπαρχει κανενα προβλημα

οι ενισχυτες με υψηλη αντισταση εισοδου δουλευουν κατα πολυ καλυτερα με passive η buffer ειδικα σε χαμηλες σταθμες ...

καταληγουμε οτι το ζητουμενο ειναι ενας προενσχυτης με κερδος αλλα τοσο αθορυβος και καθαρος οσο ενα passive / buffer .... δεν ειναι εκολος στοχος αλλα οχι και αδυνατος ...

αυτα απο μενα
 
Last edited:

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Θα ήθελα να ρωτήσω τι σημαίνει πρακτικά ως προς την οδήγηση ίσος και την ποιότητά τους, όταν δύο διαφορετικοί τελικοί δίνουν τις παρακάτω τιμές στην αντίσταση εισόδου τους:

Input impedance: 20 kohm
Input impedance: 48 kohm

Ποιος τυπικά πρέπει να προτιμάται και γιατί? !

Πάντα προτιμάται αυτός που έχει την πιο μεγάλη :grinning-smiley-043


* πρακτικά δε λέει τίποτα απλά ένας αριθμός σε KOhm.

** impedance = Εμπεδηση = σύνθετη αντίσταση.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_impedance

200px-Complex_Impedance.svg.png


Είναι δηλαδή ένας μιγαδικός αριθμός που έχει πραγματικό (ωμικό) και φανταστικό (μη ωμικό) μέρος. Πρέπει να ξέρεις και τα υπόλοιπα (πχ. χωρητηκότητα προς τη γη )
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Η χαμηλότερη αντίσταση εισόδου αποδίδει καλύτερα και με λιγότερο θόρυβο, αρκεί να οδηγείται σωστά από τον προενισχυτή. Η υψηλή αντίσταση εισόδου μπορεί φαινομενικά να λέμε ότι οδηγείται πιο εύκολο από ένα παθητικό ή ακόμα και ενεργό προενισχυτή, αλλά αυτό αληθεύει μόνο όταν ο προενισχυτής εμφανίζει αντίστοιχα μεγάλη αντίσταση εξόδου.
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
και κάτι ακόμη. τις περισσότερες φορές αυτη η αντίσταση εισόδου ειναι απλώς η επιλογη του καθε κατασκευαστή και μπορεί πολυ απλα να αλλάξει αλλάζοντας μια αντίσταση στην εισοδο χωρις να εχει καμιά διαφορά σε τιποτα αλλο. θα πρέπει να πούμε οτι αυτη η αντίσταση εχει να κανει με την προσαρμογή με τον προ και δεν εχει καμια σχεση με το gain του τελικού.
θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν οταν πχ ο προ ειναι λαμπατος και εχει πυκνωτή στην έξοδο. ετσι επειδη συνήθως αυτός ο πυκνωτής στην εξοδο λόγω μεγάλης τάσης ειναι μικρος σε χωρητικότητα το σύστημα θα εχει αλλη απόκριση χαμηλά με 10κ και αλλη με 100κ.
 

pdavit

New member
10 June 2010
30
Ευχαριστώ σε όλους για τις απαντήσεις. Τώρα είναι ποιο ξεκάθαρα τα πράγματα.

Για την ακρίβεια έχω έναν τελικό τον Adcom GFA-7605 που οδηγούσα με έναν παλιό A/V τον Yamaha DSP-A5 (ως pre-amp).

Αντικατέστησα των 11 ετών A5 με τον Emotiva UMC-1 και προς μεγάλη μου απογοήτευση χρειάζομαι να ανεβάσω αρκετά το volume για να κάνω match αυτό που έπαιρνα από τον Α5. Τώρα δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή όχι. Η Emotiva δεν δίνει specs εξόδου του processor.

Για την ακρίβεια εκεί που παλαιότερα με τον Α5 έπαιζα αρκετά δυνατά τον Adcom με το ρυθμιστικό ώρα 9, τώρα τον UMC πρέπει να τον έχω κάπου στο 45 (με max 80). Ακόμα και έτσι, πάλι νιώθω ότι απουσιάζει η λεπτομέρεια και η ανάλυση εκτός και αν λανθασμένα εκλαμβάνω έτσι το γεγονός ότι ο UMC μπορεί να είναι πολύ πιο ήσυχος ενώ ο Α5 να τσιμπούσε λίγο ή να ήταν ποιο τραχύς και σκληρός. Πρέπει όμως να παραδεκτών ότι δε μου αρέσει αυτή η «μουντάδα» που έχω εισάγει στο σύστημά μου.

Δεν γνωρίζω αν έχω εδώ τελείως διαφορετικό matching pre-power ή ηχητικού χαρακτήρα ή προφανώς και τα δύο. Το θέμα είναι να το εκλάβω ως κάτι που ναι μεν με ξενίζει αρχικά αλλά είναι στο σωστό δρόμο και απλά πρέπει να «μελετήσω» και να συνηθίσω τον ηχητικό αυτό χαρακτήρα ή απλά έχω κάνει κακό matching και ένα downgrade στη προσπάθεια για upgrade;
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,764
Βόλος
Η ένταση δεν έχει σημασία. Όλα τα νέα ψηφιακά ποτενσιόμετρα "αρπάζουν" προς το τέλος. Και στον δικό μου με μέγιστο το 100 δεν ακούω ποτέ κάτω από το 50.
Τώρα για το θέμα της λεπτομέρειας, δεν μπορώ να μιλήσω. Σχετικά με την μουντάδα τι λέει το DSP;
 

pdavit

New member
10 June 2010
30
Η ένταση δεν έχει σημασία. Όλα τα νέα ψηφιακά ποτενσιόμετρα "αρπάζουν" προς το τέλος. Και στον δικό μου με μέγιστο το 100 δεν ακούω ποτέ κάτω από το 50.
Τώρα για το θέμα της λεπτομέρειας, δεν μπορώ να μιλήσω. Σχετικά με την μουντάδα τι λέει το DSP;

Ναι το έχω ακούσει αυτό σαν διαφορά στη συμπεριφορά μεταξύ αναλογικού και ψηφιακού ρυθμιστικού έντασης.

Έχει δύο Cirrus Logic 32bit dual-core DSPs. Δοκιμασμένη λύση.

Μάλλον θα πρέπει να συνηθίσω το πουσάρισμα του ποντεσιομέτρου για να έρθει και η ανάλυση. Είμαι και σε περίοδο στρωσίματος. Θέλει τσαγανό γενικά ο ήχος για να είναι απολαυστικός. ;-)
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
πάντως αυτο δεν εχει να κανει με την αντίσταση εισόδου. εχει να κάνει περισσότερο με το gain του τελικού.εαν δεν εχεις προβλήματα θορύβου καλύτερα το ποτενσιόμετρο σου να πλησιάζει στο τέρμα. εκει ολα τα ποτενσιόμετρα παίζουν καλύτερα.