Απάντηση: Re: Περι δημοσιογραφικής πείνας και ανοησίας...
Για αυτη την περιπτωση της τεταρτης εξουσιας και εως που επεκτεινεται, διερωταται ο νηματοθετης.
Ισως καποιος διερωτηθει παραπανω και ερευνησει, πως και γιατι, με ποια αλλα εξουσιαστικα κινητρα και για ποιον σκοπο, με ποια αλληλοκαλυψη.
To να αποκαλυπτει ενας Χ ρεπορτερ ανατριχιαστικες λεπτομερειες ενος φονου, η γαργαλιστικες λεπτομερεις ενος βιασμου,
η ανορθοδοξες πρακτικες απαγωγης ανηλικου, η τα ακριβη σημεια βιντεοσκοπησης μιας διαδρομης, η πως προμηθευομαστε
μεσω ιντερνετ το σωστο βιτριολι ... ΔΕΝ αποτελει 4η εξουσια, αποτελει ΚΑΤΑΝΤΙΑ ηθικη και πολιτισμικη και ... ατομικη.
Του ρεπορτερ (πρωτα απ'ολα) αλλα και του καναλιου (δευτερευοντως). Ολα αυτα γινονται, επειδη το καναλι εχει εξοδα
αλλα και υπερογκες απαιτησεις σε κερδη. Ενα ειδησεογραφικο καναλι εχει μια ιδιαιτεροτητα που ελαχιστες αλλες ιδιωτικες
επιχειρησεις εχουν : επικοινωνει με εκατομμυρια πελατες καθε μερα AMEΣΑ, μεσα απο το σπιτι τους. Αυτο, κανει ολη την
διαφορα στον κοσμο. ΔΕΝ μπορουμε να τα βλεπουμε ως μερικες ακομα ιδιωτικες επιχειρησεις. Διαμορφωνει κουλτουρα
και τροπο σκεψης ενα καναλι (πανελλαδικης εμβελειας). Διαμορφωνει συμπεριφορες και περιρρεουσες αισθησεις.
Διαμορφωνει .... ΚΑΙ πρακτικες. Οχι εννομες .... αλλα παρανομες. Ποτε ειναι ακριβως η στιγμη, που οι διαφημισεις
ειναι οι πιο ακριβες (απο τραπεζες, πανακριβα αμαξια, ασφαλιστικες εταιρεις, κλπ) ? ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ και ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ ...
τις ειδησεις των 8:00.
Oι διαφημιστες, ΔΕΝ ειναι τιποτα προσκοπακια. ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΟ. Και αναλογα σπρωχνουν τα ρεπορταζ και τα καναλια.
Οχι αμεσα, βεβαια. Δεν λενε τι ρεπορταζ να προβληθει. Αλλα σιγουρα εμμεσα. Αφου επιβραβευουν το "σεξ και βια ειναι η μονη
ευτυχια" και τιμωρουν το "σημερα, η θεια Λενα θα σας πει μια ιστορια". Στην δευτερη περιπτωση, οπως ειναι στα επαρχιωτικα
καναλια, ΔΕΝ θα δειτε καν διαφημισεις γιατι οι διαφημιστες ξερουν οτι ο θεατης ... ηδη κοιμαται πανω στον καναπε και καποιος
ξεχασε να τον σκεπασει με κουβερτουλα. Δεν εχετε δει τι μουσικη παιζει με το καθε παραπτωματικο ρεπορταζ (βαρυ η ελαφρυ)
σε καθε μεγαλοκαναλο ? Ολα αυτα ειναι επιστημη. Στο πως να καθηλωσετε καποιον στην TV.
Μονο που εδω ΔΕΝ ειναι κινηματογραφος (οπως το εχουν καταντησει).
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
Και στην ενημερωση σεβεσαι τον θεατη. Οπως σεβονταν τον θεατη ολα τα δελτια, απο το 1974 μεχρι το 1980.
Αν δεν σεβεσαι τον θεατη και απευθυνεσαι στα φοβικα (και αλλα) ενστικτα του, σε βαθος χρονου, θα τον χασεις.
Γιατι θα επιλεξει καποιο επαρχιωτικο καναλι ... που θα τα αραδιασει ολα ΧΩΡΙΣ εμφαση στην θεατρικοτητα και ΧΩΡΙΣ εμμονη
στην φοβικοτητα (του θεατη). Και κοντα σ'αυτα ... θα πανε στον αγυριστο και οι διαφημισεις. Αλλα, ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ, θα παει
στον αγυριστο και η περιγραφη του "ποια διαδρομη να αποφυγεται γιατι εχει πολλες καμερες", η "ποτε να κλεινετε το GPS
στο κινητο" η "ποιο βιτριολι δεν θα λιωσει επαρκως το μουτρο της φιλης σας", η "τι δεν πρεπει να κανετε στις πρωτες 48 ωρες
απαγωγης μιας 10χρονης" .....
Αρα ... ΔΕΝ ειναι ο Μανος που ειναι εκτος θεματος .... ειναι η ειδησεογραφια
που ειναι εκτος μετρου.
Να υπηρετει ... και ΟΧΙ να επιβραβευει (και εκτροχιαζει) παραβατικες κουλτουρες. Εγκληματικες και νοσηρες κουλτουρες.
Λιγη εγκληματικοτητα και παραβατικοτητα προβαλει ο κινηματογραφος (η τα τηλεοπτικα σηριαλ) ? Ποιος ο λογος να συνεχιζει
ολο αυτο το νοσηροτατο κλιμα και αισθηση ... ΚΑΙ στα δελτια ειδησεων ? ΠΟΙΟΣ ? ... καποιος να μου πει ΠΟΙΟΣ ?
ΤΟ ΧΡΗΜΑ .... αυτος ειναι ο "ποιος". Το κερδος ? Το υπερκερδος (και οι υπερμισθοι καποιων εκει μεσα). Μαζι και του καναλαρχη
η των μετοχων. "Ολα για την θεαση" οδηγει στο .... ΠΟΥΤΑΝΑ ΟΛΑ ! Ακομα δεν εχουμε φτασει στο τελευταιο, γιατι ΤΩΡΑ, αυτην
την στιγμη, μεγαλωνει η γενια που θα τα κανει πραξη. Απο αυτα που βλεπει να "επιβραβευονται" ... εμμεσα αλλα απαρεγκλιτα.
(ΗΔΗ τα κανει πραξη .... δειλα και σπανια, για τα ελληνικα δεδομενα .... αλλα τα ΚΑΝΕΙ !)