Ανοίγω αυτό το νήμα με σκοπό να ανταλλάξουμε απόψεις γύρω από το σημαντικότερο κομμάτι της φωτογραφίας που δεν είναι άλλο από το κάδρο.
Ξεκινάω, δίνοντας ένα πολύ ενδιαφέρον λινκ:
http://compositionstudy.com
Πρόκειται για website που έχει φτιάξει ο Ted Forbes, του Art of Photography, ίσως ο μόνος φωτογραφικός youtuber που έχει πέσει στο διάβα μου με σοβαρό καλλιτεχνικό υπόβαθρο.
Η ανάλυση του website χωρίζεται σε επιμέρους ενότητες με επεξηγηματικά κείμενα, videos, φωτογραφίες κλπ:
- Line
- Shape
- Negative Space (μια εξαιρετική αναφορά στον "αρνητικό χώρο" έκανε σήμερα ο Anon σε αυτό το link)
- Simplification
- Rule of Odds
- Rule of Thirds
- Rule of Space
- Rhythm
- SubFraming
Η απόπειρα αυτή αποκωδικοποίησης του κάδρου από τον Forbes, έρχεται να κάτσει πάνω στην απλούστερη αλλά κεφαλαιώδη ανάλυση που βασίζεται στο τρίπτυχο γραμμές / φόρμες / ματιέρες.
Άποψή μου είναι πως από τη στιγμή που ένας φωτογράφος ξεκινά να αναλύει το κάδρο του με τα παραπάνω εργαλεία, τα πάντα αλλάζουν. Πολλές φωτογραφίες θα οδηγηθούν στον κάλαθο των αχρήστων και κυρίως την επόμενη φορά που το μάτι θα μπει στο viewfinder, η προσοχή που θα δοθεί στη λεπτομέρεια θα είναι πολύ διαφορετική.
Επιφυλάσσομαι να συνεχίσω αυτό το νήμα με ενδιαφέροντα links. Εννοείται ότι κάθε σχόλιο ή προσθήκη από εσάς είναι ευπρόσδεκτα.
Ξεκινάω, δίνοντας ένα πολύ ενδιαφέρον λινκ:
http://compositionstudy.com
Πρόκειται για website που έχει φτιάξει ο Ted Forbes, του Art of Photography, ίσως ο μόνος φωτογραφικός youtuber που έχει πέσει στο διάβα μου με σοβαρό καλλιτεχνικό υπόβαθρο.
Η ανάλυση του website χωρίζεται σε επιμέρους ενότητες με επεξηγηματικά κείμενα, videos, φωτογραφίες κλπ:
- Line
- Shape
- Negative Space (μια εξαιρετική αναφορά στον "αρνητικό χώρο" έκανε σήμερα ο Anon σε αυτό το link)
- Simplification
- Rule of Odds
- Rule of Thirds
- Rule of Space
- Rhythm
- SubFraming
Η απόπειρα αυτή αποκωδικοποίησης του κάδρου από τον Forbes, έρχεται να κάτσει πάνω στην απλούστερη αλλά κεφαλαιώδη ανάλυση που βασίζεται στο τρίπτυχο γραμμές / φόρμες / ματιέρες.
Άποψή μου είναι πως από τη στιγμή που ένας φωτογράφος ξεκινά να αναλύει το κάδρο του με τα παραπάνω εργαλεία, τα πάντα αλλάζουν. Πολλές φωτογραφίες θα οδηγηθούν στον κάλαθο των αχρήστων και κυρίως την επόμενη φορά που το μάτι θα μπει στο viewfinder, η προσοχή που θα δοθεί στη λεπτομέρεια θα είναι πολύ διαφορετική.
Επιφυλάσσομαι να συνεχίσω αυτό το νήμα με ενδιαφέροντα links. Εννοείται ότι κάθε σχόλιο ή προσθήκη από εσάς είναι ευπρόσδεκτα.