Photography in Safaris......help!

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Με την συμβουλη του Βλασση ανοιγω ξεχωριστο thread...και οποια βοηθεια, ευπροσδεκτη!
Παραθετω το προηγουμενο μου post με καποια νεα στοιχεια.

Ετοιμαζω (σχεδον 1 μηνα) ενα ταξιδι για τελος Οκτωβριου (πρωτα ο Θεος)που θα εχει και σαφαρι στην Νοτια Αφρικη, k στην Ζαμπια ( + victoria falls). Εχω αρχισει και διαβαζω περα απο τα του ταξιδιου και οτιδηποτε πηροφοριες βρισκω για το φωτογραφικο κομματι του ταξιδιου.

Πριν προχωρησω παραθετω ενα link για safari tips στο οποιο μπορειτε αν θελετε να διαβασετε (καποια κομματια) για το τι χρησιμοποιουν οι επαγγελματιες καθως και τις συνθηκες φωτογραφησης.
Για το φυσικο φως ενδεικτικα αναφερω οτι τα game viewing (drive or walking) γινονται στην αυγη, στην δυση και το βραδυ (2-3 ωρες το καθενα). Τοτε που τα ζωα βγαινουν για κυνηγι.

http://www.luminous-landscape.com/es...ari-Tips.shtml

Λοιπον εχω πολλα θεματα στα οποια πρεπει να καταληξω.

1. Οι επαγγελματιες εχουν 2-3 σωματα με τους αναλογους φακους φορεμενους απανω. O κυριοτερος λογος ειναι για να μην χανουν χρονο αλλαζοντας φακους και να προστατευουν τα σωματα απο εισροη σκονης κλπ.
Εγω δεν εχω. Εδω θελω να ευχαριστησω και τον Βλασση για την προσφορα της D100 (ειλικρινα το νοιωθω ως μεγαλη γενναιοδωρια απο μερους του) αλλα δεν θα μπορουσα ποτε να παρω τετοια ευθυνη.

Εκτος απο την δικια μου την nikon D40 (18-35 + 55-200 vr) θα αγοραστει και ενα ακομα κομματι για το ετερον ημισυ. Το debate ειναι canon S5 ή βιντεοκαμερα. Κλεινουμε προς canon S5 με 4 ή 8GB για εγγραφη και βιντεο. Δεν ξερω ομως αν η ποιοτητα, ο χρονος εγγραφης και η μετατροπη αργοτερα θα με ικανοποιησει.
Λαμβανομενων υποψιν αυτων που ειπε ο Ηλιας στο αλλο thread περι κακης ποιοτητας βιντεο των φωτογραφικων μηχανων, σκεφτομαι και μια 3η λυση. Να δανειστω μια φτηνη minidv της αδερφης μου, ν αγορασω την canon s5 γιατι το ετερον ημισυ θελει να βγαζει κυριως φωτο παρα να τραβα βιντεο, και να παω με αυτα τα 3 κομματια.


2. Στηριξη της μηχανης. Η λυση του bean bag αποκλειεται λογω οτι δεν υπαρχουν πλαινα καγκελα στο τζιπ, οποτε μονη λυση φαινεται το monopod το οποιο σκεφτομαι οτι μπορω να το στηριζω και στην πορτα.
Σας παρακαλω πειτε μου αν ξερετε ή αν εχετε δοκιμασει καποιο κ εισαστε ευχαριστημενοι.

3. και σπουδαιοτερο. Θα ηθελα μεγαλυτερο zoom. Αλλα δεν μπορω να ξοδεψω μια περιουσια να παρω τον nikon 200-400mm f/4 lens. Αρα τι λυσεις μου μενουν?

Για τους teleconverters απο αυτα που εχω αρχισει να διαβαζω μαλλον πρεπει να τους εγκαταλειψω σαν ιδεα οπως αλλωστε υποστηριζει ο Βλασσης αλλα

και ο Ken Rockwell....
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]....Generally I only suggest teleconverters for fixed lenses. Zooms, great for use by themselves, are usually unsharp or just too slow when paired with a teleconverter.

[/FONT]Επισης ο converter 1.7x της nikon δεν πρεπει να κανει για τον 55-200 VR DX

Compatible with AF-S and AF-I NIKKOR lenses except AF-S 17-35mm f/2.8D IF-ED, 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED, VR 24-120mm f/3.5-5.6G IF-ED, 28-70mm f/2.8D IF-ED and DX NIKKOR lenses.

Οποτε τι μενει? (Ειδα φωτο και σχολια στο dpreview γαι τον sigma 50-500 γνωστο και ως bigma. Πολυ καλος αλλα και πολυ ακριβος)


Ξαναπαραθετω ενα αποσπασμα απο ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο για ...safari tips για οσους δεν διαβασουν ολο το αρθρο.


.......The mainstay lens for my safari photography is a Canon 600mm f/4 with image stabilization. Occasionally I will use a 1.4X teleconverter to take this to 840mm. If a longer lens were available with image stabilization, I would buy it in a second. The Nikon shooter who has accompanied me also used a 600mm f/4, which has the full-frame equivalent of 900mm—and even that was not enough.
For many years, Canon enjoyed a technological edge over Nikon because it had image stabilization in its long lenses. Image stabilization (IS) is very important because safari shooting is not about shooting from a rock-stable tripod with the mirror locked up, the way people say you’re supposed to do it. Instead your camera is resting on a beanbag or a Wimberley. The action is fast, so you’re fumbling with the Wimberley controls, and trying to frame the animal. Meanwhile somebody else in the car is moving around trying to get his or her shot to line up, which makes the whole vehicle rock…. Sometimes I find myself handholding, even with a 600mm lens. And of course the animals themselves are moving. Despite these problems, a lens with IS can deliver sharp photos—it is equivalent to a critical two to four stops’ worth of extra shutter speed. Without IS, you can sometimes achieve the same thing, but less often and less well.
More recently Nikon has caught up to Canon with VR, its own version of image stabilization. In addition, Nikon has the superb 200-400mm f/4 lens, which surpasses anything Canon currently offers. The 100-400mm f/4.6-5.6 IS lens is as close as it comes, but it is far from ideal—it is one stop slower, and is not as good optically. The 200-400mm focal length range is ideal for safaris, and gives Nikon a big advantage.

http://www.luminous-landscape.com/es...ari-Tips.shtml
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ας ξεκινήσουμε από τα απλά και τα βασικά και αυτά που αγοράζονται εύκολα.

1. 2η μπαταρία (οπωσδήποτε)

2. αρκετή μνήμη (πιστεύω ότι 8 GB είναι αρκετά πάντως).

3. ένα μικρό τσουβαλάκι άδειο (το bean bag που λέμε). Πιστεύω ότι σε ένα σαφάρι το πιο σημαντικό είναι η θέση που θα πιάσεις στην καρότσα του τζιπ. Κοίταξε να είσαι στο πλάι και όχι στη μέση. Έτσι θα έχεις πολύ περισσότερες δυνατότητες. Κάγκελα θα έχει. Επομένως γεμίζεις το τσουβαλάκι σου με άμμο και το βάζεις πάνω στο κάγκελο. Ήδη απέκτησες υπέροχη στήριξη.

4. τηλεφακός. To bigma ξέχασέ τον καθώς ζυγίζει 3 φορές όσο η μηχανή σου. Επομένως αν τον φορέσεις στη μηχανή σου, συστήνω εντατικές ασκήσεις ακρίβειας 10 μέρες πριν το ταξίδι τουλάχιστον 2 ώρες ημερησίως για να τον συνηθίσεις (δεν κάνω πλάκα). Αλλιώς θα φέρεις ένα τόνο φωτογραφίες άχρηστες. Για τον ζουμ τηλεφακό από τη στιγμή που έχεις ένα τηλεφακό, μάλλον δεν συμφωνώ. Πάρε, αν μπορείς κάτι σε σταθερό και μακρύ. Π.χ. http://cgi.ebay.de/Sigma-AF-Teleobj...oryZ3344QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem . Τον συγκεκριμένο φακό τον είχα σε μοντούρα CANON και ήμουν αρκετά ευχαριστημένος από την απόδσή του. Τον έδωσα 350 ευρώ μετρητά. Εχει το καλό ότι δεν χαζεύει, δηλ. όταν βρει το θέμα κολά πάνω του.

5. Τη βιντεοκάμερα ή τη δεύτερη μηχανή για ποιόν τη θέλεις; Για τη σύζυγο; Για ποιό λόγο; Αν θέλετε βίντεο τότε μόνο κάμερα. Έτσι κι αλλιώς η κόμπακτ θα σου είναι εντελώς άχρηστη εκεί που πας.

6. Τσαντούλα μεταφοράς (οπωσδήποτε).

7. καθαριστικά πανάκια μιας χρήσης για τα γυαλιά (απαραίτητα).

8. Καλό καπέλο (με πλαινά;)

9. Ντύσιμο για όλες τις εποχές και καλά παπούτσια. Κατά προτίμηση στα χρώματα της άμμου ή τα παλιά πράσινα του στρατού. Και λεπτό αδιάβροχο. Δεν α ήταν άσχημα να έπαιρνες και ένα φωτογραφικό γιλέκο. Έτσι θα μπορούσες π.χ. να κάνεις τις αλλαγές φακών πιο εύκολα, αφού ο ένας φακός θα έμενε στο γιλέκο.

10. Νες καφέ.

11. Αντάπτορα για αγγλική πρίζα (αυτή με τα τρία και το περίεργο μεσαίο) από κατάστημα ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών.
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Μήπως δεν βολέψει ο σταθερός τηλεφακός? Το λέω επειδή όλες οι φωτογραφίες βγαίνουν από σταθερό σημείο (τζιπ), οπότε δεν υπάρχει πάντα η ευχέρεια σύνθεσης του επιθυμητού κάδρου. Εκτός εάν το θέμα είναι αρκετά μακρυά, που ό,τι και να έχεις πάλι θα ήθελες πιο κλειστό κάδρο.

Πρόσφατα πήρα έναν Tamron SP 300/5.6 close focus (προσοχή, είναι η καλή, ας το πούμε επαγγελματική, σειρά της Tamron και μάλιστα σε εποχή -αρχές '80- που κυνηγούσε πολύ τη δημιουργία γοήτρου), γύρω στα 90 ευρά μου βγήκε. Πολύ καλός, όπως εξαιρετικά σχόλια έχω διαβάσει και για τον αντίστοιχο μετατροπέα 2x της ίδιας σειράς. Είναι μοντούρας adaptall, υπάρχει και για Nikon. Δηλαδή με 120-150 περίπου ευρώ μπορεί να αποκτήσει κανείς οπτικά αξιώσεων, βέβαια mf. Το οποίο θέλει σαφώς μία εξοικείωση εάν έχεις συνηθίσει να φωτογραφίζεις διαρκώς με AF.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Βλασση κατ αρχην ευχαριστω.

Το ξερω οτι εχω διαβασμα. Μολις το αρχισα μιας και μεχρι τωρα μας εφαγε πολυ χρονο η οργανωση του ταξιδιου η οποια εγινε σε συνεργασια με γραφεια του εξωτερικου (Αφρικης).

Για τα 1,2,6,7,8,9,10, 11 μαζι σου. Ειναι οπως ακριβως τα ειπες και ειναι μεσα στο προγραμμα.

Για το 3 (στηριξη μηχανης) το bean bag μαλλον δεν παιζει, αφου το τζιπ του lodge δεν εχει καγκελα απο οσο βλεπω στις φωτο. Tουλαχιστον εχει 2 θεσεις σε καθε σειρα.
Παντως φαινεται να πηγαινω για monopod. Aν εχεις να προτεινεις καποιο.....

5. Η φιλη μου εχει κολησει το μικροβιο της φωτογραφιας οποτε θελει να παρουμε μια εξτρα μηχανη γι αυτην. Εχουμε καταληξει στην superzoom canon S5. Θα ηθελα να εχω και μια βιντεοκαμερα (ισως ειναι το μονο ταξιδι που πραγματικα πιστευω οτι αξιζει η χρηση της) αλλα το budget ξεφευγει.

Για το 4 (τηλεφακος) τωρα. Ειναι το πιο δυσκολο προβλημα. Τεινω να καταληξω σε αυτο που λες. Λυση δηλ σταθερου φακου. Αυτο που πρεπει να δω ειναι ποιοι φακοι κανουν για την nikon D40. Noμιζω οτι το autofocus θα μου ειναι απαραιτητο οποτε εκτος απο AF-S nikon και sigma HSM που ειναι ακριβοι, που αλλου πρεπει να κοιταξω?
Ο sigma o 400αρης που μου λες κανει autofocus με την D40?
και κατι ακομα. Απο ebay δεν ξερω απολυτως τιποτα.Με 2 λογια ειναι κατι που πρεπει να προσεξω?. Αν εσυ γνωριζεις πως λειτουργει το ebay και μπορεις να βοηθησεις , και αν η τιμη ειναι αυτη που βλεπω εστω και χωρις autofocus, τον αγοραζω αυριο.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Μήπως δεν βολέψει ο σταθερός τηλεφακός? Το λέω επειδή όλες οι φωτογραφίες βγαίνουν από σταθερό σημείο (τζιπ), οπότε δεν υπάρχει πάντα η ευχέρεια σύνθεσης του επιθυμητού κάδρου. Εκτός εάν το θέμα είναι αρκετά μακρυά, που ό,τι και να έχεις πάλι θα ήθελες πιο κλειστό κάδρο.

Πρόσφατα πήρα έναν Tamron SP 300/5.6 close focus (προσοχή, είναι η καλή, ας το πούμε επαγγελματική, σειρά της Tamron και μάλιστα σε εποχή -αρχές '80- που κυνηγούσε πολύ τη δημιουργία γοήτρου), γύρω στα 90 ευρά μου βγήκε. Πολύ καλός, όπως εξαιρετικά σχόλια έχω διαβάσει και για τον αντίστοιχο μετατροπέα 2x της ίδιας σειράς. Είναι μοντούρας adaptall, υπάρχει και για Nikon. Δηλαδή με 120-150 περίπου ευρώ μπορεί να αποκτήσει κανείς οπτικά αξιώσεων, βέβαια mf. Το οποίο θέλει σαφώς μία εξοικείωση εάν έχεις συνηθίσει να φωτογραφίζεις διαρκώς με AF.

Καθηστε τωρα γιατι με γεμιζετε ελπιδες.
Send 120-150 ευρω, εννοεις απο ebay μεταχειρισμενος? Σωστα?
Και παμε παλι στην λυση του σταθερου με μετατροπεα. Οπως ειπα και πριν για τετοια ποσα δεν με χαλαει αν ειναι μονο mf.

H αληθεια ειναι οτι θα προτιμουσα εναν τυπου 80-400 για να με βοηθαει στην συνθεση αλλα οι τιμες αυτων ειναι πολυ πιο ακριβες οποτε.

Παντως παιδια αν αγοραζετε απο ebay και ξερετε τα κολπα κ υπαρχει φακος που τον πιστευετε σαν αγορα, σας βαζω αυριο τα λεφτα σε λογαριασμο σας.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
ebay εννοείται.

Για το mf μην νομίζεις ότι δεν τρέχει τίποτα, χρειάζεται τουλάχιστον εξοικείωση. Βέβαια θέμα σχετικώς στατικό μπορείς να τραβήξεις. Και σίγουρα καλύτερα από ένα φθηνό τηλεφακό που μπορεί να "ψάχνει" διαρκώς το θέμα.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Όχι δεν θα έχεις AF. Μόνο με φακούς της SIGMA με μοτέρ HSM, κι αυτός δεν έχει.

Η ένστασή μου είναι στη σούπερζουμ. Μάλλον άχρηστη θα αποδειχθεί. Μικρή, αργή, κλπ. Προτείνω να πάρεις μια ακόμη ΝΙΚΟΝ ρεφλέξ (ή αν θέλεις σου δίνω ένα σώμα εγώ) και εκεί πάνω κολλάς τον σταθερό τηλέ.

Ο ζουμ ΧΧ-400 (είτε πρόκειται για τους NIKKOR AF 80-400 VR, SIGMA 135-400, TOKINA 80-400) να ξέρεις ότι είναι αργός φακός, πολύ αργός. Υπολόγισε ότι ο ΝΙΚΚΟR με 1500 αγορά θα είναι 3-5 φορές πιο αργός από τον τηλεφακό που έχεις. Άρα μάλλον άχρηστος για σαφάρι.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Από τη στιγμή που θέλει και η φίλη σου να τραβά φωτογραφίες, τότε το ιδανικό σενάριο έχει ως εξής:

Πηγαίνετε στο σαφάρι με 2 σώματα και 3 φακούς. Τον φακό του κιτ, τον 55-200 και έναν σταθερό τηλε. Μπαίνετε στο όχημα και κάθεστε στις 2 άκρες του οχήματος. Ο ένας έχει τον σταθερό τηλε και ο άλλος τον ζουμ. Ο 18-55 στην τσάντα ή σε τσέπη. Αναλόγως αν το θέμα είναι κοντά (στα 30 μέτρα) ή μακριά στα 200-300 μέτρα) ο ένας κάνει πάσα στον άλλο τη μηχανή με τον κατάλληλο φακό.

Η στήριξη είναι πολύ σημαντικό θέμα. Το καλύτερο θα είναι να μην γίνεται η λήψη στον αέρα. Αντίθετα θα βοηθά πολύ (πραγματικά πολύ) να έχει κανείς ακουμπισμένο τον αγκώνα του αριστερού χεριού στο πόδι του. Έτσι έχει μονόποδο, το οποίο παράλληλα αποσβένει τους κραδασμούς από τη μηχανή (γι αυτό δεν συστήνεται το μονόποδο σε σαφάρι από αυτοκίνητο). Αυτός ο τρόπος σκόπευσης θα δώσει καλές φωτογραφίες στο 70% των περιπτώσεων, ενώ η σκόπευση στον αέρα ρίχνει το ποσοστό στο 30%. Η αποτυχία δεν οφείλεται μόνο στις χαμηλές ταχύτητες κλείστρου (άρα blur), αλλά και στην σταθερότητα με την οποία κρατούμε τον τηλεφακό. Ο 300άρης και ο 400άρης κρατιούνται πολύ πιο δύσκολα από τον 200άρη. Διότι μια μικρή μετακίνηση (1 μοίρα μόνο) στον 200άρη ίσοδυναμεί με 4-5 στον 300άρη και με 10 μοίρες στον 400άρη. Άρα αλλού σκοπεύεις και αλλού τραβάς.
 
Last edited:
17 June 2006
24,686
Αθήνα
Και ποτέ μόνο ΕΝΑ κλικ. Μπορεί να είναι κουνημένο, ξεκαδραρισμένο, φωτεινό/σκοτεινό, πράγματα τα οποία δεν μπορείς να τα καταλάβεις από την οθονίτσα της μηχανής παρά μόνο σε monitor.
Βάλτο στο πολλαπλό και ρίχνε κατά ριπάς. Καλύτερα να πετάξεις φωτογραφίες παρά να βρίζεις επειδή δεν πέτυχες την καλή στάση. Εγώ πάντως την χρησιμοποιώ κατά κόρον αυτή την μέθοδο ειδικά όταν πηγαίνω σε μέρη που δεν πρόκειται να ξαναπάω κι "αύριο".

No mercy στις κάρτες!
 
17 June 2006
24,686
Αθήνα
Πάντως καλές οι φωτογραφικές μηχανές, αλλά προσπάθησε να πάρεις μαζί σου και καμιά High definition κάμερα. Οσες και φωτογραφίες να βγάλεις άλλο πράγμα η κινούμενη εικόνα και ειδικά με τέτοιο θέμα είναι must.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Λοιπον η κατασταση εχει διαμορφωθει ως εξης.

Η φιλη μου θελει ν αγορασει μια μηχανη, οχι μονο για το σαφαρι, αλλα να την εχει...γενικως. Της αρεσει η φωτογραφια, θελει να παρει μια καλη μηχανη αλλα δεν ειναι ακομα ψυχολογικα ετοιμη να μπει στην διαδικασια σωματος, αλλαγης φακων κλπ. Η απο κοινου αποφαση λοιπον ηταν η canon S5.
Τις τελευταιες μερες και μετα απο οσα εχουν ειπωθει εδω υπαρχει μια σκεψη (κ ειναι μονο σκεψη προς το παρον) μηπως παρει μια dslr αλλα με την προυποθεση να παρει και ενα μονο φακο all around για να μην αλλαζει.
Ως ζευγαρι και για να μπορουμε ν ανταλασουμε φακους, παμε σε λυση nikon. Για να κρατησουμε το budget χαμηλα κ την μηχανη σε μικρο μεγεθος παμε σε D40.
Ως εδω καλα.
Ο φακος που θα της κανει μια χαρα την δουλεια κ δεν θα χρειαστει να τον βγαλει ειναι ο 18-200 VR o οποιος εξω εχει 750 USD (εδω δεν ξερω). Καθοτι απο ebay και μεταχειρισμενα εχουμε και οι δυο μαυρα μεσανυχτα, το budget θα ανεβει λιγο πανω απο χιλιαρικο.

Ειπαμε να το σκεφθουμε και ν αποφασισουμε λιαν συντομως..

Καποια ενδιαφεροντα νεα που ειχα και μπορει να μου λυσουν το προβλημα του 3ου φακου μου (σταθερου?) ειναι τα εξης.

Το ταξιδι εχει οργανωθει απο εμας σε συνεργασια με εναν γνωστο safari operator (based in Africa) το africa direct. Πριν 4-5 μερες μιλωντας με την κοπελα του γραφειου εκει, μου ειπε οτι ο αντρας της ισως μπορει να μας βοηθησει γιατι ειναι φωτογραφος και θα μας φερει σ επικοινωνια μαζι του και αν το ηξερε νωριτερα οτι μας αρεσει τοσο η φωτογραφια θα του ελεγε να ερθει μαζι μας ως guide κ αλλα τετοια..
Το κουφο τωρα.....Σημερα μας εστειλε ενα email που αναμεσα στα αλλα μας λεει για τον αντρα της κ το κανω copy paste......On Friday he heard that won the biggest Wildlife Photgraphy competition in Africa , and he was named “Getaway Wildlife Photographer of the Year”... Απιστευτο??

Εκανα αυτο το προλογο για να καταληξω στο οτι σκεφθηκα αφου ερθω σ επαφη μαζι του να ζητησω να νοικιασω 1-2 φακους. Αυτο γενικα γινεται σε ολα τα photographic safaris (rent equipment). Στην προκειμενη βεβαια δεν ειναι photographic safari αλλα θα ρωτησω. Διατηρω μια αισιοδοξια.

Bλασση αν καταλαβα καλα εννοεις οχι μονοποδο γιατι οι κραδασμοι μεταφερονται αυτουσιοι στην μηχανη, ενω στο χερι-γονατο αποσβενονται κατα καποιο μερος στο ποδι πριν φτασουν στη μηχανη?? Καταλαβα καλα?

Τασο κατα ριπας θα τραβαω, εννοειται δεν το συζηταω. Τωρα για την καμερα το πιστευω και εγω οτι αξιζει (η hd βεβαια ειναι εκτος budget). Προς το παρον ομως και οι δυο θελουμε να κραταμε τις μηχανες μας. Να δω αν την παρω ποιος θα τραβαει?

Θα επανελθω και με ερωτησεις τεχνικης φυσεως (απλες)..
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
slr και ένας και μοναδικός φακός είναι έννοιες ασύμβατες. Τι θα πάθει δηλαδή μια μηχανή από τις έστω συχνές αλλαγές φακών? Ή υπάρχει άγχος μη χάσουμε λήψεις καθ' όσο χρόνο αλλάζουμε φακό?

Μην το απορρίπτεις έτσι το ebay... προχθές παρέλαβα έναν 80-200/4.5 AI-s του '77, συνολικώς μου βγήκε με τα μεταφορικά του 54 ευρώ. Βέβαια έχω Canon, και περιμένω το σχετικό αντάπτορα για να τον χρησιμοποιήσω. Δες και μία τέτοια λύση, μπορεί να σου βγει φθηνότερα ακόμη και από την ενοικίαση φακού. Σημειωτέον, πριν 1 χρόνο πρωτοχρησιμοποίησα ebay. Εάν προσέχεις και πληρώνεις μόνο μέσω paypal, είσαι εντάξει.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Bλασση αν καταλαβα καλα εννοεις οχι μονοποδο γιατι οι κραδασμοι μεταφερονται αυτουσιοι στην μηχανη, ενω στο χερι-γονατο αποσβενονται κατα καποιο μερος στο ποδι πριν φτασουν στη μηχανη?? Καταλαβα καλα?

Ναι. Αλλά θέλει εξάσκηση ήδη από την Αθήνα. Αλλιώς με το που θα δεις το πρώτο ζώο, θα παρασυρθείς, θα αρχίσεις να τραβάς όπως νά ' ναι και δύσκολα θα φέρεις κάτι καλό.


had brought along the Hasselblad H2 and P45 back for use on land with a heavy duty tripod. But, with the instant feedback possible when working aboard ship in Antarctica (take a shot on deck, pop into the cabin and be able to review the results at 100% on-screen in just a couple of minutes), I did some early experiments and quickly came to the conclusion that working hand-held on a moving ship, even with a moderately long lens was indeed possible, just so long as the light levels weren't too low. (Using a tripod aboard ship is pointless as it transmits vibration from the ship's engine. The human body is a much better absorber of vibration).

από το http://www.luminous-landscape.com/essays/aa-07-worked.shtml
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
slr και ένας και μοναδικός φακός είναι έννοιες ασύμβατες. Τι θα πάθει δηλαδή μια μηχανή από τις έστω συχνές αλλαγές φακών? Ή υπάρχει άγχος μη χάσουμε λήψεις καθ' όσο χρόνο αλλάζουμε φακό?

Kατανοω το σκεπτικο σου και... συμφωνω. Απο την αλλη ομως πρεπει να δεχτεις οτι υπαρχουν πολλοι κ πολλες που σκεφτονται να κανουν το επομενο βημα (dslr), αλλα δεν ειναι τοσο πορωμενοι με το αθλημα και δεν θελουν σε πρωτη φαση να κουβαλανε οπου πανε και 3-4 φακους.
Και αυτοι εχουν δικαιωμα "στο ταξιδι" εστω κ με εναν καλο all around φακο.

[/QUOTE]Μην το απορρίπτεις έτσι το ebay... προχθές παρέλαβα έναν 80-200/4.5 AI-s του '77, συνολικώς μου βγήκε με τα μεταφορικά του 54 ευρώ. Βέβαια έχω Canon, και περιμένω το σχετικό αντάπτορα για να τον χρησιμοποιήσω. Δες και μία τέτοια λύση, μπορεί να σου βγει φθηνότερα ακόμη και από την ενοικίαση φακού. Σημειωτέον, πριν 1 χρόνο πρωτοχρησιμοποίησα ebay. Εάν προσέχεις και πληρώνεις μόνο μέσω paypal, είσαι εντάξει.[/QUOTE]

Το ebay δεν το απορριπτω, απλως δεν το κατεχω. Εριξα μια ματια αλλα δεν πολυκαταλαβα. Ειδα καποια προιοντα να εχουν ενα mark που υποδηλωνει σε τι κατασταση βρισκονται(απο 60 εως 98%), αλλα σε πολλα δεν το ειδα. Χρειαζεται αρκετη μελετη παντως. Αυτο τουλαχιστον καταλαβα.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Ναι. Αλλά θέλει εξάσκηση ήδη από την Αθήνα. Αλλιώς με το που θα δεις το πρώτο ζώο, θα παρασυρθείς, θα αρχίσεις να τραβάς όπως νά ' ναι και δύσκολα θα φέρεις κάτι καλό.


had brought along the Hasselblad H2 and P45 back for use on land with a heavy duty tripod. But, with the instant feedback possible when working aboard ship in Antarctica (take a shot on deck, pop into the cabin and be able to review the results at 100% on-screen in just a couple of minutes), I did some early experiments and quickly came to the conclusion that working hand-held on a moving ship, even with a moderately long lens was indeed possible, just so long as the light levels weren't too low. (Using a tripod aboard ship is pointless as it transmits vibration from the ship's engine. The human body is a much better absorber of vibration).

από το http://www.luminous-landscape.com/essays/aa-07-worked.shtml


Bλασση thanks. Πολυ ενδιαφερον. Θα κανω δοκιμες.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Και ενω ειμαι ακομα στην αναμονη για καποια πραγματα (φακους, σωμα...) θα ηθελα να θεσω μερικα ερωτηματα τεχνικης φυσεως που προεκυψαν.

Αρχικα να αναφερω οτι τραβαμε σε aperture priority με 55-200 Vr και ωρα αυγη και σουρουπο.

Θελουμε sharp photos και.... παμε (διορθωστε με οπου κανω λαθος)

Bαζοντας το πιο ανοικτο διαφραγμα το φακου μου (4.0 ή 5,6) η μηχανη θα μου δωσει την πιο γρηγορη ταχυτητα κλειστρου οποια κι αν ειναι αυτη αρα απο εκει θα εχω το minimum blur.

1. Ο φωτογραφος πανω σε οχημα που κινειται. Το θεμα ειναι ακινητο. Ποιο ειναι το ευρος ταχυτητων κλειστρου που θα δωσει sharp photos.?


2. O φωτογραφος ακινητος και το θεμα κινειται αργα ή απλως κουνιεται.Ποιο ειναι το ευρος ταχυτητων κλειστρου που θα δωσει sharp photos?


3. O φωτογραφος ακινητος και το θεμα κινειται γρηγορα (τρεχει). Ποιο ειναι το ευρος ταχυτητων κλειστρου που θα δωσει sharp photos?


Στην τελευταια ερωτηση θα ηθελα να μαθω και το εξης. Στην τεχνικη panning ακολουθουμε την κινηση του θεματος με την καμερα μας. Οκ.

4.Πως ομως επιτυγχανουμε το focus?
Μου φαινεται πολυ δυσκολο να δεις ξαφνικα ενα ζωο που τρεχει και να μπορεσεις να το σημαδεψεις μ ενα απο τα focus brackets του σκοπευτρου.

Αν παρολα αυτα το καταφερουμε, ακολουθουμε την κινηση κρατωντας το button half pressed για να μην χασουμε το focus??

5. δεν εχω δοκιμασει manual focus στον 55-200 αλλα θα μπορουσα να επιχειρουσα να κανω ενα γρηγορο manual focus ετσι ωστε να εχω προκαθορισμενη την αποσταση νεταρισματος (ισως και μ ενα διαφραγμα στο 8 για μεγαλυτερο ευρος νεταρισματος) και να αρχισω να ρχνω χωρις να ανηχυχω για το focus?? Γινεται πρακτικα κατι τετοιο?
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
οταν λεω θελω sharp photos εννοω freeze. δηλ το θεμα να φαινεται ακινητο χωρις blur.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Η λεγόμενη "ασφαλής" ταχύτητα είναι συνάρτηση δύο παραγόντων, για ακίνητο πάντα φωτογράφο και θέμα, του εστιακού μήκους του φακού και της ικανότητας ανάλυσης του φιλμ/αισθητήρα. Για τις μηχανές 35mm είναι γνωστός ο εμπειρικός κανόνας 1/εστιακό μήκος φακού (αν και πολλοί επιμένουν ότι το ανωτέρω επαρκεί για μικρές εκτυπώσεις, για την απόλυτη ευκρίνεια χρειαζόμαστε τουλάχιστον διπλάσια ταχύτητα από αυτή που προκύπτει από τον παραπάνω εμπειρικό κανόνα). Εάν η ψηφιακή μηχανή μας έχει αντίστοιχη ικανότητα ανάλυσης με το φιλμ (σε γραμμές/mm), εξακολουθεί να ισχύει ο παραπάνω κανόνας, δηλαδή 1/εστιακό μήκος (πραγματικό, όχι αντίστοιχο σε 35mm) για αποδεκτή ευκρίνεια, και τουλάχιστον το διπλάσιο για μέγιστη ευκρίνεια. Εντούτοις νομίζω ότι η αναλυτική ικανότητα ενός αiσθητήρα APS-C των 10mp υπερβαίνει (βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος) αυτή ενός καλού φιλμ 35mm (τα καλά φτάνουν τις 100 ή και παραπάνω γραμμές/mm). Βεβαίως πρόσθετο όριο είναι και η αναλυτική ικανότητα του φακού μας, ελάχιστοι φτάνουν τις 100 γραμμές/mm.
 
Last edited:

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Η λεγόμενη "ασφαλής" ταχύτητα είναι συνάρτηση δύο παραγόντων, για ακίνητο πάντα φωτογράφο και θέμα, του εστιακού μήκους του φακού και της ικανότητας ανάλυσης του φιλμ/αισθητήρα. Για τις μηχανές 35mm είναι γνωστός ο εμπειρικός κανόνας 1/εστιακό μήκος φακού (αν και πολλοί επιμένουν ότι το ανωτέρω επαρκεί για μικρές εκτυπώσεις, για την απόλυτη ευκρίνεια χρειαζόμαστε τουλάχιστον διπλάσια ταχύτητα από αυτή που προκύπτει από τον παραπάνω εμπειρικό κανόνα). Εάν η ψηφιακή μηχανή μας έχει αντίστοιχη ικανότητα ανάλυσης με το φιλμ (σε γραμμές/mm), εξακολουθεί να ισχύει ο παραπάνω κανόνας, δηλαδή 1/εστιακό μήκος (πραγματικό, όχι αντίστοιχο σε 35mm) για αποδεκτή ευκρίνεια, και τουλάχιστον το διπλάσιο για μέγιστη ευκρίνεια. Εντούτοις νομίζω ότι η αναλυτική ικανότητα ενός αiσθητήρα APS-C των 10mp υπερβαίνει (βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος) αυτή ενός καλού φιλμ 35mm (τα καλά φτάνουν τις 100 ή και παραπάνω γραμμές/mm). Βεβαίως πρόσθετο όριο είναι και η αναλυτική ικανότητα του φακού μας, ελάχιστοι φτάνουν τις 100 γραμμές/mm.

Eπειδη δεν ειμαι τοσο γνωστης, καπου χαθηκα. Μπορεις να μου το εξηγησεις μ ενα παραδειγμα. Η μηχανη ειναι η D40, 6megapixels.

Aν τραβηξω με τον 55-200 στα 150mm, η ασφαλης ταχυτητα θα ειναι 150x2=300 αρα μινιμουμ 1/300 ή πιο γρηγορη (1/500, 1/1000 κλπ). Καταλάβα καλα?