Οι ποδηλατες ειναι πολυ χειροτεροι σε επιπεδο παιδιας και οδικης συμπεριφορας απο τους οδηγους αυτοκινητων κατ αναλογια. ΜΑΚΡΑΝ.
Τους προσεχουμε και παρα παρα πολυ !
Ειναι αλλο ομως να τους προσεχουμε και ειναι αλλο να πηγαινουν οπως τους κ@βλωνει θεωρωντας δεδομενο οτι ο καθε οδηγος αυτοκινητου τους προσεχει.
Καλά για το μακράν μην παίρνεις και όρκο... Το βασικό είναι ότι δεν υπάρχει γενικώς κυκλοφοριακή παιδεία στη χώρα μας και αυτό τους πιάνει όλους, από πεζούς μέχρι νταλικέρηδες. Δυστυχώς για το ποδήλατο δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα για τη χρήση του ως μέσου μετακίνησης, πολύ απλά διότι δεν αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Κάποιοι ποδηλατόδρομοι που δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη έγιναν μόνο για να γίνουν όπως φαίνεται, δίχως σοβαρή μελέτη (τουλάχιστον αυτό καταμαρτυρεί η χωροταξική τους τοποθέτηση), δίχως συντήρηση, δίχως αστυνόμευση (ο μαγαζάτορας θεωρεί ότι έχει αναφαίρετο δικαίωμα να ξεφορτώσει ο καθένας διανομέας μπροστά στο μαγαζί του μέσα στον ποδηλατόδρομο οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, τα μηχανάκια όπου δεν βρίσκουν κενό μεταξύ των αυτοκινήτων χώνονται μέσα στον ποδηλατόδρομο και σου έρχονται κατάφατσα και εάν θέλεις μην σταματάς -αυτό κανονικά θα έπρεπε να επιφέρει αφαίρεση άδειας/διπλώματος επί τρίμηνο μίνιμουμ- κλπ κλπ). Μετά μιλάμε για οδική συμπεριφορά των ποδηλατών; Όσοι το χρησιμοποιούν ως μέσο μετακίνησης, δλδ ενήλικες άνθρωποι και όχι παιδιά, έχουν, θεωρώ, πολύ ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς από τον μέσο Έλληνα οδηγό αυτοκινήτου/μηχανής.
Συμφωνώ, στην ουσία το ίδιο πράγμα λέμε...
Ας μην ξεχνάμε πως στο εξωτερικό οποιαδήποτε παράβαση πραγματοποιήσεις ώς ποδηλάτης, έχει άμεσες επιπτώσεις και στο δίπλωμα οδήγησης....
Μα εδω (στην Ελλαδα) οι ποδηλατες εχουν την κουλτουρα του ευρωπαιου.
Φυσικα μονο ως προς τα δικαιωματα...
Οταν βλεπεις 2 - 3 να εχουν πιασει 1 με μια μιαμιση λωριδα (επι συνολου 2 λωριδων) και να κανουν την βολτουλα τους αμεριμνοι κουβεντιαζοντας, ναι, ειναι κοπανοι. Και βλεπω πολλους τετοιους στην παραπανω διαδρομη.
Αυτό ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στο θέμα της οδηγικής συμπεριφοράς.... (τέλος του οφφτόπικ)
Στο εξωτερικό (τουλάχιστον με βάση αυτά που γνωρίζω), αν παραβιάσεις το κόκκινο ώς ποδηλάτης, θεωρείται πως το παραβίασες με το αυτοκίνητο...
Αλλά εδώ εμείς δεν καταλαβαίνουμε από "ψιλά γράμματα"...
Αν έχεις οχήματα να μαρσάρουν από πίσω σου, και κόκκινο θα παραβιάσεις κλπ.
Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται ως περίπου άνευ δικαιωμάτων πεζός (ή μήπως έχεις δει κανέναν ποδηλάτη να μπορεί να καταλάβει κανονική λωρίδα στο μέσον της οδού ως δικαιούται κανονικά -ως όχημα, υποτίθεται- από τον ΚΟΚ; ), οπότε ως τέτοιος φέρεται.