Ποια ταινία, από πλευράς εικόνας, είναι η πιο όμορφη που έχετε δει?

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,060
Αθηνα, Κεραμεικος
@cicadelic Αυτό με τον Κρουζ, το collateral ίσως είναι το magnum opus του. Τέτοια νυχτερινή κινηματογράφηση δεν έχω ξαναματαδεί. Σπουδή. Μόνο του ιδίου το miami vice το ισοσκελίζει σε αυτό τον τομέα αν και μιλάμε για σαφώς κατώτερη ταινία. Βέβαια σκηνές όπως του αποχαιρετισμού του Κολιν Φάρελ με την κινεζούλα κάπου στην Κούβα ακόμα έχει μείνει χαραγμένη στην μνήμη μου...Τέχνη.

Επίσης δε ξέρω αν έχουν αναφερθεί και πιο πίσω αλλά Αρονόφσκυ και Καρ Βαι επίσης μάστορες. To fountain & 2046 αντιστοίχως είναι άρτια παραδείγματα της κουβέντας που κάνουμε από πλευράς κάδρων, εικόνας κτλ.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
???!!!

Επίσης βρίσκω τη λίστα βαρετά προβλέψιμη.

Film stock with a nitrate base was the first transparent flexible plasticized base commercially available, thanks to celluloid developments by John Carbutt, Hannibal Goodwin, and Eastman Kodak in the 1880s. Eastman was the first to manufacture this for public sale, in 1889. Unfortunately, nitrate also had the serious drawback that it was extremely flammable (being essentially the same chemically as guncotton) and decomposed after several decades into a no less flammable gas (leaving the film sticky and goo-like) and ultimately into dust.

As this happened, the likelihood of auto-ignition increased even further. Projection booth fires were not uncommon in the early decades of cinema if a film managed to be exposed to too much heat while passing through the projector's film gate, and several incidents of this type resulted in audience deaths by flames, smoke, or the resulting stampede. An accident of this kind was recreated in Cinema Paradiso (1988).

The year 1978 was particularly devastating for film archives when both the United States National Archives and Records Administration and George Eastman House had their nitrate film vaults auto-ignite. Eastman House lost the original camera negatives for 329 films, while the National Archives lost 12.6 million feet of newsreel footage. Because cellulose nitrate contains oxygen, nitrate fires can be very difficult to extinguish. The US Navy has produced an instructional movie about the safe handling and usage of nitrate films which includes footage of a full reel of nitrate film burning underwater. The base is so flammable that intentionally igniting the film for test purposes is recommended in quantities no greater than one frame without extensive safety precautions.

Many nitrate films have been transferred in recent decades to safety stock, and original nitrate prints are generally stored separately to prevent a nitrate fire from destroying other non-nitrate films; the gas they give off also affects the emulsion of safety film. Usually nitrate collections are even split up into several different fireproof rooms to minimize damage to an entire collection should a fire occur in one part. It is normal for a theater today to pass rigorous safety standards and precautions before being certified to run nitrate films; this includes a fireproof projection booth, fire chambers surrounding the feed and take-up reels, and several fire extinguishers built into the projector and aimed at the projector's film gate in case a trigger piece of film fabric ignites. Nitrate film is classified as "dangerous goods", which requires licenses for storage and transportation.

Despite the dangers of the nitrate film base being known practically since its development, it was used in virtually all major motion pictures prior to 1952, when Kodak completed a four-year conversion program to the sole manufacturing of acetate base film stocks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Film_base


Σχετικά με τη λίστα, γούστα είναι αυτά σε προσωπικό επίπεδο, αλλά τα μέλη της ASC είναι συνήθως και μέλη της Ακαδημίας (Όσκαρ), οπότε η επιλογή ταινιών είναι και η ανάλογη. Εγώ πάντως θα ήθελα πολύ να δω στα 70mm το Λώρενς, το Μπεν Χουρ και την Οδύσσεια ή μια dye transfer print του Όσα Παίρνει ο Άνεμος.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Γνωρίζω τι είναι τα φιλμ βάσης νιτρικής κυτταρίνης, αλλά δεν καταλαβαίνω τι κάνει ότι φιλμ γυρίστηκε σε τέτοια βάση φιλμ αναφοράς ως δημιουργία.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Δεν διάβασα κάτι εμπεριστατωμένο. Μια "λεπτομέρεια" από την άλλη που αναφέρει κάποιος και εκεί είναι πως πολλά παλιότερα φιλμ ήταν ορθοχρωματικά και αυτό έχει σίγουρα διαφορά στην εικόνα.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
"International Projectionist" Νοέμβριος 1952 σελ 33
ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?.JPG

Δεν ισχυρίζομαι πως το παραπάνω είναι σώνει και καλά σωστό, όπως όμως δεν μπορώ να δεχθώ και το αντίθετο χωρίς πραγματική τεκμηρίωση.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Mια και ανεφέρατε το Collateral,να θυμισω μονο ότι αυτό το αριστουργηματικό φωτογραφικό αποτέλεσμα,ήταν με ψηφιακή κάμερα.Για τα υπόλοιπα της ταινίας τα είπε αψογα ο Δημοκηδής.
Προσωπικα θεωρώ ότι εκπληκτική φωτο είχε και το Public Enemies.Διάολε εδώ τα έσπαγε ακόμα και το Blackhat.
Aλλα επειδή για τον Μαν μπορώ να μιλαω για μέρες,θα προσθέσω μόνο ότι το μπλέ της Έντασης με στοιχειώνει ακομα (τέτοιο μπλέ-δαφορετικής απόχρωσης-μόνο στο Un Flic του Melville θυμάμαι να έχω δει) και το ποπ τεχνικολόρ του Thief (ίδιο χρησιμοποίησε και στο Miami Vice) ήταν-για μενα-όλα τα 80'ς κλεισμένα σε ένα frame.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
"International Projectionist" Νοέμβριος 1952 σελ 33
View attachment 166747

Δεν ισχυρίζομαι πως το παραπάνω είναι σώνει και καλά σωστό, όπως όμως δεν μπορώ να δεχθώ και το αντίθετο χωρίς πραγματική τεκμηρίωση.


Φίλε μου, τέτοια τεκμηρίωση μπορεί να σου δώσει μόνο κάποιος που έχει διδακτορικό στην επιστήμη της φωτογραφίας και εγώ είμαι απλός σινεφίλ που του αρέσει να διαβάζει για την ιστορία των τεχνικών του κινηματογράφου. Την άποψη περί ξεχωριστής ποιότητας του nitrate φιλμ την έχω συναντήσει επανειλλημένως, γι'αυτο και την κατέθεσα. Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους παραθέτω απλώς τα αποσπάσματα που την υποστηρίζουν, χωρίς περαιτέρω σχόλια περί ορθότητάς της:

https://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/willgompertz/2010/06/the_dangerous_beauty_of_cellul.html

According to the eminent curators at the British Film Institute (BFI), cellulose nitrate film is the most vivid film stock ever created.

Robin is captivatingly passionate about nitrate film and says that the real allure of this film stock is its aesthetic attributes; that it exhibits a quality never matched by modern safety film stocks. The luminosity of the blacks caused by the stock's high silver content means that black-and-white movies have an extraordinary lustre and richness that can create a contrast between light and shade similar to that seen in the paintings of the renaissance artists using their chiaroscuro method.

Nitrate film consisted of nine strips of colour film recording simultaneously, resulting in the "truest, purest colour you will see" and the BFI says the vibrant colour of an original dye transfer Technicolor nitrate print is unforgettable. For Robin, this season is about learning to look, to gain an appreciation of the difference between film stocks which he says is a marked as the difference between oil and acrylic paint.


https://www.theverge.com/2015/6/17/8792169/nitrate-picture-show-film-conservation-festival

Renowned for the beauty and clarity of its images, nitrate is so flammable and physically unstable that it’s rarely, if ever, still screened

Megan Labrum, general manager of Australia’s National Film and Sound Archive, told me before the Casablanca screening that "there is a warmth, a brightness, a depth" to nitrate. But it’s basically impossible to see nitrate films in her home country, she said. "We have a fabulous cinema, but we can’t afford the constraints around putting it on — the licenses, the safety measures, the equipment."


https://www.npr.org/2017/04/10/5232...te-film-stock-its-combustible?t=1575413312909

Nitrate film stock has been praised for the beauty of its images and for truly allowing cinematographers to paint with light — whites pop off the screen, blacks are deep and rich, and grey tones shimmer. It's also extremely flammable.

Casablanca was the first film Genevieve McGillicuddy saw projected on nitrate. McGillicuddy is director of the TCM Classic Film Festival, which sponsored the screenings. "I felt like I was seeing Humphrey Bogart for the first time, and Ingrid Bergman never looked better, and the outfits just popped off the screen."

Color nitrate has been described as equally breathtaking. Dennis Bartok manages the Egyptian Theatre, where the films are playing. He says his single most unforgettable screening experience was watching a Technicolor nitrate print of the movie Black Narcissus. "So, people will compare them to an illuminated manuscript or something like that. All I can say is watching Black Narcissus really is a spiritual experience for people who love cinema."
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Και εγώ δεν είμαι παρά ένας χομπίστας που του αρέσει να διαβάζει για την ιστορία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου, σκαλίζοντας κυρίως πηγές "εποχής".

Σε αυτές ούτε μια φορά δεν θυμάμαι να αναφέρονται στο θέμα ποιότητας εικόνας σε σχέση με την "απόδοση" της βάσης του φιλμ αλλά σε άλλα χαρακτηριστικά. Και δεν νομίζω πως αν υπήρχε έστω και σε μικρό βαθμό τέτοιο θέμα, οι επαγγελματίες του είδους δεν θα φρόντιζαν να το διατυμπανίσουν ως μαύρη κατάρα καθώς δυσκολεύτηκαν και αυτοί κατά την μετάβαση, εκεί που είχαν μάθει με το παλιό που ήταν ανθεκτικότερο σε πολλές περιπτώσεις και μονταριζόταν ευκολότερα.

Ο "καταιγισμός" λοιπόν στην σύγχρονη αρθρογραφία για τις εξαιρετικές αρετές της νιτρικής βάσης μόνο σε σκέψεις με βάζει, πως πιθανό να είναι απλές νοσταλγίες για κάτι "απαγορευμένο" που ουσιαστικά χάθηκε, και όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει, έχουμε μια τάση να αποδίδουμε σε πράγματα ιδιότητες που πολύ πιθανά δεν είχαν ποτέ.
 
Πως τα καταφέρατε πάλι και ένα απλό ερώτημα "ποιά ταινία σας έμεινε στο κεφάλι για την εικόνα της; " μετατρέπεται σε διπλωματική εργασία, μην πω διδακτορική διατριβή, ένας θεός ξέρει. Το καταλαβαίνετε πως αν ο Χ συμφορουμίτης ήθελε να γράψει πχ περί της γαμάτης (κατά τη γνώμη του) εικόνας της Ψ μη "ψαγμένης" ταινίας δε θα το κάνει υπό το φόβο της επιτίμησης... Just my 2 cents...
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,733
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Το intro ειναι ΥΜΝΟΣ και εκστατικο ΣΕΞ
αναμεσα στον Ηλιο και την Θαλασσα (νησιωτικη γραμμη) της χωρας μας.

Δεν υπαρχει λεμε .... ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟ !
 

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,060
Αθηνα, Κεραμεικος
Re: Απάντηση: Ποια ταινία, από πλευράς εικόνας, είναι η πιο όμορφη που έχετε δει?

Mια και ανεφέρατε το Collateral,να θυμισω μονο ότι αυτό το αριστουργηματικό φωτογραφικό αποτέλεσμα,ήταν με ψηφιακή κάμερα.Για τα υπόλοιπα της ταινίας τα είπε αψογα ο Δημοκηδής.
Προσωπικα θεωρώ ότι εκπληκτική φωτο είχε και το Public Enemies.Διάολε εδώ τα έσπαγε ακόμα και το Blackhat.
Aλλα επειδή για τον Μαν μπορώ να μιλαω για μέρες,θα προσθέσω μόνο ότι το μπλέ της Έντασης με στοιχειώνει ακομα (τέτοιο μπλέ-δαφορετικής απόχρωσης-μόνο στο Un Flic του Melville θυμάμαι να έχω δει) και το ποπ τεχνικολόρ του Thief (ίδιο χρησιμοποίησε και στο Miami Vice) ήταν-για μενα-όλα τα 80'ς κλεισμένα σε ένα frame.

Μα γι'αυτό και εγώ είπα ΟΛΑ του Michael Mann...ακόμα και το blackhat οντως τα έσπαγε σε αυτό τον τομέα, ασχέτως αν ήταν απελπιστικά μέτριο.

To collateral ήταν όντως με ψηφιακή κάμερα και θυμάμαι ακόμα οτι είχε γίνει μεγάλος ντόρος καθώς ήταν από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν έτσι, διορθώστε με αν κάνω λάθος. Το thief είναι το μόνο που δεν έχω δει από αυτόν οπότε σε ευχαριστώ που μου το θύμισες.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,900
Dystopia
Ποια είναι η πιο όμορφη από πλευράς εικόνας (χρωμάτων, καδρων, τεχνοτροπιες λήψης κτλ) που έχετε δει?
Όλες του Λουμπέζκι και του Ντίκινς
Και ποια η πιο "ποιοτική" απεικόνιση σε 4Κ - BluRay?
Bladerunner 2049, Dunkirk, Mad Max: Fury Road, The Revenant, Planet Earth II