Ποιος ενισχυτης για harbeth?

TakisJK

Established Member
21 February 2010
155
Πειραιάς
Καλησπέρα κύριε Τάκη :)

Μη μπερδεύουμε το "τέμπο" που μπορεί να μεταφράζεται ρυθμός στα Ελληνικά.. Γι' αυτό αναφέρθηκα στο παράδειγμα του largo και του adagio. Κάποιος συνθέτης για να δώσει το χαρακτήρα και το ύφος που θα επιθυμούσε στο έργο του κάλλιστα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα από τα δύο. Αυτό δε σημαίνει πως αλλάζει η διάρκεια του έργου!

Καλησπέρα σε όλους!
Φίλε μου διαφωνώ! Προσπάθησε να βρεις την 9η ή τις 4 εποχές από τον Abbado (που ειδικά στα νιάτα του) τα έτρεχε όλα νευρικά και up tempo λες και βιαζόταν να πάει τουαλέτα, δες και τους συνολικούς χρόνους των έργων σε σχέση με άλλες εκτελέσεις και τα συζητάμε. Απλά ενίοτε προσέθετε μέτρα σε κάθε μέρος! Αν τηρούσε με ακρίβεια την παρτιτούρα -κανείς δεν τον υποχρέωνε- εκεί είναι άλωστε και η ομορφιά των διαφορετικών εκτελέσεων- τέλειωνε ταχύτερα. Τόσο απλά. Tempi και χρόνος παρ´ ότι μεγέθη αντίστροφα δίνουν και τα δύο την έννοια της ταχύτητας.

Ακόμα και το κακό slew rate που σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω (rise time & decay time μαζί, με χειρότερο το πρώτο κομμάτι αυτό της ανύψωσης δηλαδή) δεν επηρεάζει τους συνολικούς χρόνους. Με τίποτε! Απλώς θα μπορούσε να προκαλέσει μία σχετική "θολούρα" στο άκουσμα αν το εκφράζω σωστά. Αλλά τους χρόνους όχι παιδιά. Είναι τελείως διαφορετικές έννοιες.
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Καλησπέρα σε όλους!
Φίλε μου διαφωνώ! Προσπάθησε να βρεις την 9η ή τις 4 εποχές από τον Abbado (που ειδικά στα νιάτα του) τα έτρεχε όλα νευρικά και up tempo λες και βιαζόταν να πάει τουαλέτα, δες και τους συνολικούς χρόνους των έργων σε σχέση με άλλες εκτελέσεις και τα συζητάμε. Απλά ενίοτε προσέθετε μέτρα σε κάθε μέρος! Αν τηρούσε με ακρίβεια την παρτιτούρα -κανείς δεν τον υποχρέωνε- εκεί είναι άλωστε και η ομορφιά των διαφορετικών εκτελέσεων- τέλειωνε ταχύτερα. Τόσο απλά. Tempi και χρόνος παρ´ ότι μεγέθη αντίστροφα δίνουν και τα δύο την έννοια της ταχύτητας.

Ακόμα και το κακό slew rate που σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω (rise time & decay time μαζί, με χειρότερο το πρώτο κομμάτι αυτό της ανύψωσης δηλαδή) δεν επηρεάζει τους συνολικούς χρόνους. Με τίποτε! Απλώς θα μπορούσε να προκαλέσει μία σχετική "θολούρα" στο άκουσμα αν το εκφράζω σωστά. Αλλά τους χρόνους όχι παιδιά. Είναι τελείως διαφορετικές έννοιες.

Φίλε μου το να λες πως ο μαέστρος προσέθετε μέτρα στην 9η είναι απλά λάθος. Μουσικά.
Είναι σαν να λες πως αλλοίωνε το έργο. Πως έγραφε δική του μουσική και την έβαζε στο τέλος της 9ης.
Άλλο το να την έπαιρνε σε πιο γρήγορο τέμπο (πιο γρήγορη ταχύτητα για να μιλάμε Ελληνικά και να καταλαβαινόμαστε) με αποτέλεσμα να κρατάει πιο λίγο σε απόλυτο χρόνο (ρολογιού) κ άλλο να πεις πως προσέθετε μέτρα.
Επίσης η παρτιτούρα, πόσο μάλλον της 9ης ή των εποχών, δεν είναι σημειώσεις που όποιος θέλει τις τηρεί κ ποιος θέλει όχι. Είναι καταγραφές έργων που πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια. Αυτό κάνουν όλοι οι μεγάλοι μαέστροι ανεξάρτητα με το αν αυτά τα έργα δίνουν τις οποίες ερμηνευτικές ελευθερίες στον εκάστοτε καλλιτέχνη. Άλλο να λέμε ότι η Χ εκτέλεση είναι κάπως up tempo όπως λες πράγμα που μπορεί να συμβεί κ άλλο ότι ο μαέστρος δεν είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί την παρτιτούρα.

Ας προσέχουμε λίγο τι γράφουμε αν δεν το γνωρίζουμε καλά.
Δεν το λέω μόνο για εσένα αυτό. Με όλο το θάρρος...
 

TakisJK

Established Member
21 February 2010
155
Πειραιάς
nicvas19, συγγνώμη για το άσχετο με το θέμα του νήματος, αλλά δυό κουβέντες μόνο: Φίλε μου DomieMic65 δεν είμαι μουσικός, καμία σχέση, απλώς ακούω όπως οι περισσότεροι εδώ, αλλά διαβάζοντας κάτι τέτοιο ( από κριτική σε σάιτ του χώρου για μια 3η του Μάλερ:
…Abbado has since partially trimmed his rather expansive view of the symphony, and more importantly, he’s assumed leadership of the Berlin Philharmonic…
…There are exceptions, as in the fourth movement, wonderfully sung by Anna Larsson, where Abbado compels his players to execute Mahler’s rarely heard portamentos. And in tightening his conception of the concluding Adagio, Abbado shaves five minutes off his previous timing while giving his rendition much needed shape and flow (though not the rapt intensity of Bernstein). You could argue that it’s a bit disingenuous…

Έτσι το εξέλαβα. Αλλά και πάλι μπορεί να κάνω και λάθος. Το έχω διαβάσει και αλλού ότι ενίοτε το έκανε, ιδίως σε λάιβ. Το ξαναλέω μπορεί να κάνω και λάθος. Κάθε άλλη άποψη ευπρόσδεκτη.
Το αφήνω όμως επειδή δεν έχει σχέση με το θέμα και κάνω κατάχρηση του χώρου.
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
nicvas19, συγγνώμη για το άσχετο με το θέμα του νήματος, αλλά δυό κουβέντες μόνο: Φίλε μου DomieMic65 δεν είμαι μουσικός, καμία σχέση, απλώς ακούω όπως οι περισσότεροι εδώ, αλλά διαβάζοντας κάτι τέτοιο ( από κριτική σε σάιτ του χώρου για μια 3η του Μάλερ:
…Abbado has since partially trimmed his rather expansive view of the symphony, and more importantly, he’s assumed leadership of the Berlin Philharmonic…
…There are exceptions, as in the fourth movement, wonderfully sung by Anna Larsson, where Abbado compels his players to execute Mahler’s rarely heard portamentos. And in tightening his conception of the concluding Adagio, Abbado shaves five minutes off his previous timing while giving his rendition much needed shape and flow (though not the rapt intensity of Bernstein). You could argue that it’s a bit disingenuous…

Έτσι το εξέλαβα. Αλλά και πάλι μπορεί να κάνω και λάθος. Το έχω διαβάσει και αλλού ότι ενίοτε το έκανε, ιδίως σε λάιβ. Το ξαναλέω μπορεί να κάνω και λάθος. Κάθε άλλη άποψη ευπρόσδεκτη.
Το αφήνω όμως επειδή δεν έχει σχέση με το θέμα και κάνω κατάχρηση του χώρου.
Ναι η αλήθεια είναι πως κοψίματα γίνονται κάποιες φορές. :)
Ειδικά σε όπερες.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,835
Αθήνα
Είμαστε στο 2018 και κάποιοι πιστεύουν ακόμα στο PRaT.

Επειδή δεν το λέει κανείς στον OP, είπα να σας βγάλω από τη δύσκολη θέση.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Είμαστε στο 2018 και κάποιοι πιστεύουν ακόμα στο PRaT.

Επειδή δεν το λέει κανείς στον OP, είπα να σας βγάλω από τη δύσκολη θέση.
πρατ;;;
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,984
Το νήμα αυτό έγινε χρήσιμο μόνον γιατί κατατέθηκαν κάποια πολύ χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα από τον Μιχάλη και 2-3 άλλους φίλους...

Κατά τα λοιπά, είναι ο ορισμός της τρολλιάς ( ηθελημένης ή λόγω άγνοιας / αδυναμίας κατανόησης των βασικών, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει τρολλιά)...

Στεναχωριέμαι που το λέω... Πρέπει με κάποιο τρόπο να ρυθμιστούν κάποια πράγματα...

Στάλθηκε από το Le X820 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Re: Απάντηση: Ποιος ενισχυτης για harbeth?

αυτή την αίσθηση του "αργά" την έχω νοιώσει κι εγώ σε κάποια setups και κατανοώ τι θέλει να πει ο...ποιητής.

Ας προσπαθήσουμε να μην "ψειρίζουμε" το πως εκφράζεται ο καθένας αλλά να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά στοιχεία στην ερμηνεία των ακουσμάτων μας για να μπορούμε να συννενοούμαστε καλύτερα.

Με όλο το σεβασμό αλλά διαφωνώ οριζόντια και κάθετα μαζί.


Είμαστε μέλη μιας μεγάλης κοινότητας και αν θέλουμε πραγματικά να συννενοηθούμε όταν γράφουμε για όλα αυτά, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε όσο πιο "αντικειμενικους" όρους γίνεται.

Αναφορικά με το audio, υπάρχουν 2 "εργαλειοθήκες" λέξεων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε:

- H πρώτη είναι αυτή που περιέχει τις ορολογίες του audio engineering. Αν μιλάμε για απόδοση στη χαμηλή, μεσαία και υψηλή περιοχή του φάσματος, για δυναμικό εύρος κλπ, μιλάμε με την "εργαλειοθήκη" αυτή.

- Η δεύτερη είναι αυτή που εμπεριέχει τις ορολογίες που εισήγαγαν στη ζωή μας οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου. Όταν μιλάμε για "αέρινες" ψηλές, για "γρήγορους" ενισχυτές και πάει λέγοντας, μιλάμε με την "εργαλειοθήκη" αυτή.


Το πρόβλημα με τη δεύτερη "εργαλειοθήκη" είναι ότι οι λέξεις που συνήθως χρησιμοποιούμε, επιδέχονται πολλών ερμηνειών και ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται τις λέξεις αυτές με διαφορετικό τρόπο. Κάπου εδώ ξεκινάνε τα προβλήματα..

Όταν θες να πεις σε ένα φίλο σου για μια γυναίκα που είδες στο δρόμο και έπεσες κάτω από έρωτα, μπορείς να του πεις ότι είδες "μια γλυκιά οπτασία". Μπορείς όμως και να του πεις ότι είδες μια "ψηλή, μελαχρινή".

Με πιοια από τις 2 περιγραφές θα καταλάβει περισσότερα;
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,519
Θεσσαλονικη
Απάντηση: Re: Ποιος ενισχυτης για harbeth?

Το νήμα αυτό έγινε χρήσιμο μόνον γιατί κατατέθηκαν κάποια πολύ χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα από τον Μιχάλη και 2-3 άλλους φίλους...

Κατά τα λοιπά, είναι ο ορισμός της τρολλιάς ( ηθελημένης ή λόγω άγνοιας / αδυναμίας κατανόησης των βασικών, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει τρολλιά)...

Στεναχωριέμαι που το λέω... Πρέπει με κάποιο τρόπο να ρυθμιστούν κάποια πράγματα...

Στάλθηκε από το Le X820 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Καλό θα ήταν μην χρησιμοποιούμε τον όρο τρολιά ,γιατί αυτό συνεπάγεται την ανάλογη κακή βούληση [που δεν νομίζω να υπάρχει] .
Πίστεψε με αγαπητέ Δημοκηδή ,ότι είναι αρκετά περίεργη η θέση μου και δυστυχώς δεν υπάρχει η βούληση -καλή διάθεση από κάποιους να συνεχιστεί εποικοδομητικά η συζήτηση .
Ελπίζω να γίνει κατανοητό αυτό .
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,984
Αγαπητέ σε γνωρίζω μόνον από τα γραπτά σου και έχω την καλύτερη των εντυπώσεων για σένα... λυπάμαι, αν εξέλαβες ως προσωπική μομφή την κατάθεση απόψεων μου... Δεν ήταν η πρόθεση μου...

Το κλαμπ είναι ζωντανός οργανισμός και εξελλισσεται, ίσως και ερήμην των μελών του και των -κατά καιρόν- διοικούντων.... Κάποιοι δεινόσαυροι, όπως πχ. εγώ, μάλλον δεν μπορούμε, ενώ το καταλαβαίνουμε, να το αφομοιώσουμε...



Στάλθηκε από το Le X820 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,519
Θεσσαλονικη
Απάντηση: Re: Ποιος ενισχυτης για harbeth?

Αγαπητέ σε γνωρίζω μόνον από τα γραπτά σου και έχω την καλύτερη των εντυπώσεων για σένα... λυπάμαι, αν εξέλαβες ως προσωπική μομφή την κατάθεση απόψεων μου... Δεν ήταν η πρόθεση μου...

Το κλαμπ είναι ζωντανός οργανισμός και εξελλισσεται, ίσως και ερήμην των μελών του και των -κατά καιρόν- διοικούντων.... Κάποιοι δεινόσαυροι, όπως πχ. εγώ, μάλλον δεν μπορούμε, ενώ το καταλαβαίνουμε, να το αφομοιώσουμε...



Στάλθηκε από το Le X820 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Φίλτατε ,γνωρίζω πολύ καλά τη καλή σου προαίρεση ,οπότε και εγώ αισθάνθηκα την ανάγκη να απολογηθώ [εντός ή εκτός εισαγωγικών] .
Προχθές είχαμε ανταλλαγή απόψεων ,για το ίδιο θέμα ,με άλλο φίλο συμμετέχοντα [που είχε παρόμοιους προβληματισμούς με τους δικούς σου].
Και προσωπικά ζητώ τη βοήθεια όλων για να κάνουμε χρήσιμη την ανταλλαγή απόψεων ,γιατί σίγουρα υπάρχουν μέλη που έχουν τις γνώσεις να βοηθήσουν ουσιαστικά.
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Απολογούμαι για την καθυστερημένη συμμετοχή, εργασίες και υποχρεώσεις με κράτησαν εκτός υπολογιστή

Κύριε Δημητρόπουλε, κύριε Τάκη,

Από τις λίγες γνώσεις που έχω σκέφτομαι πως το εύρος ζώνης συχνοτήτων ενός τελεστικού καθορίζεται από την ανώτερη συχνότητα αποκοπής. Επίσης, γνωρίζουμε ότι περιορίζεται μεταξύ δύο οριακών συχνοτήτων αποκοπής και γι’ αυτό αναφέρεται ότι η ταχύτητα μεταβολής της τάσης εξόδου έχει όρια (πεπερασμένη), στις οποίες η ενίσχυση πέφτει περίπου στο 70% της μέγιστης τιμής της.

Σκεπτόμενος τις γνώσεις σας αφού έχετε ασχοληθεί με κατασκευές, ρωτώ –και χωρίς ίχνος δεύτερων σκέψεων- ποιες οι επιπτώσεις αν είχαμε δώσει σήμα τάσης στην αναστρέφουσα είσοδο και γειώσουμε τη μη αναστρέφουσα με αποτέλεσμα να είχαμε διαφορά φάσης στην είσοδο/έξοδο 180° με το να κάναμε το αντίθετο όπου θα ήταν σε κοινή φάση;
Θα μπορούσε να επηρεάσει το μέγιστο ρυθμό μεταβολής. Αν ναι, πως;

Κύριε Δημοκηδή,

Αν δεν είχα κάνει σφάλμα στη χρήση των λέξεων που χρησιμοποίησα σε προηγούμενα μηνύματα, θα είχε δοθεί η ευκαιρία στο Μιχάλη να με διορθώσει;
Πολλές φορές από κάτι εσφαλμένο ερευνάται με μεγαλύτερη ασφάλεια το σωστό. Έτσι δεν είναι; Για κάποιους μπορεί να θεωρείται δεδομένο, για κάποιους άλλους μπορεί να μην είναι. Το θέμα είναι να γίνεται σε ένα κόσμιο περιβάλλον συζήτησης. Όλοι έχουμε να κερδίσουμε από κάτι τέτοιο.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,424
Θεσσαλονίκη
Η έννοια ''γρήγορος'' ενισχυτής έχει νόημα μόνο όταν αναφέρεται στον χρόνο ανόδου
του ενισχυτή , σε συνδυασμό με την γραμμικότητα του χρόνου ανόδου , του τετραγωνικού
σήματος και την ύπαρξη ή όχι overshoot..

Υποκειμενικά στο άκουσμα ένας ενισχυτής σε σχέση με κάποιον άλλο που μετράει πολύ χειρότερα
σε αυτούς τους τομείς και πάντα σε συνάρτηση με το ηχείο και τον χώρο που ακούμε μπορεί να ακουστεί πιο ''αργός''
όχι βέβαια στον χρόνο αναπαραγωγής του κομματιού , αλλά στην απόσβεση που έχει ο ήχος σε διάφορα σημεία
του φάσματος (οι νότες αν θέλετε) και στην ικανότητα του ενισχυτή να παρουσιάζει ένα πολύπλοκο πρόγραμμα
χωρίς να ''μπερδεύεται''.

Πολύ πιθανόν κάποιος να εννοεί αυτά τα στοιχεία και να μην έχει την ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου
ώστε να μας εξηγήσει τι εννοεί.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,835
Αθήνα
Μια χαρά ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου έχουν. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που γράφουν προέρχονται από πλάνη η οποία πλάνη με τη σειρά της δημιουργεί άλλες πλάνες σε όσους τυχαίνει να διαβάσουν ψάχνοντας πληροφορίες.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Μια χαρά ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου έχουν. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που γράφουν προέρχονται από πλάνη η οποία πλάνη με τη σειρά της δημιουργεί άλλες πλάνες σε όσους τυχαίνει να διαβάσουν ψάχνοντας πληροφορίες.
+1
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,424
Θεσσαλονίκη
Μια χαρά ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου έχουν. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που γράφουν προέρχονται από πλάνη η οποία πλάνη με τη σειρά της δημιουργεί άλλες πλάνες σε όσους τυχαίνει να διαβάσουν ψάχνοντας πληροφορίες.

Δεν έχω παρά να συμφωνήσω ειδικά με το δεύτερο σκέλος....
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Ο σκοπος ευοδωθηκε; ή απλως δοθηκε απαντηση εως τον επόμενο προβληματισμο;