Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα

απο το λινκ του manou

HDMI 2.0a/b (4K 60 fps)προφανως εννοει οτι η 2.0 σου δινει μεχρι 30fps

Μια χαρα!
Ολες οι ταινιες που βλεπω ειναι στα 24.
Αυτη ειναι και η μεγαλη μου ελπιδα για να αντεξει η gpu μου τη δουλεια που θα της αναθεσω...
 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,721
Μαλλον ειναι λαθος μερικα απο αυτα που γραφει το λινκ του Μanu ,υποστηριζει 4Κ στα 60fps η 2.0,οπως και οτι δεν παιζει μεσαιες ρυθμισεις madvr μια καρτα 2g μια χαρα τις παιζει σε μενα
,αλλα οπως καλα το θυμομουν το HDR υποστηριζεται απο την 2.0a και μετα
HDMI 2.0a was released on April 8, 2015, and added support for High Dynamic Range (HDR) video with static metadata.[116]
Στο γερμανικο βικι εχει και πιο καλα τον πινακα..
 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,721
Βεβαια δεν ξερεις μπορει να υποστηριζονταν και "ανεπισημα" στην 2.0 δεν εχεις παρα να δοκιμασεις πριν προβεις σε κατι αλλο,εαν σε καλυπτει,πιστευω δεν θα χρειαστεις αλλον επεξεργαστη,πες μας λιγο και για την τιβι σου τι δυνατοτητες εχει?υποστηριζει hdr?c.d 10bit-12bit κλπ
 

Manou

New member
28 December 2006
92
Αθληνα
Μαλλον ειναι λαθος μερικα απο αυτα που γραφει το λινκ του Μanu ,υποστηριζει 4Κ στα 60fps η 2.0,οπως και οτι δεν παιζει μεσαιες ρυθμισεις madvr μια καρτα 2g μια χαρα τις παιζει σε μενα
,αλλα οπως καλα το θυμομουν το HDR υποστηριζεται απο την 2.0a και μετα
HDMI 2.0a was released on April 8, 2015, and added support for High Dynamic Range (HDR) video with static metadata.[116]
Στο γερμανικο βικι εχει και πιο καλα τον πινακα..

5 – Graphics Card

The majority of madVR processing is carried out on the graphics card. 4K playback is not the primary concern of picking a suitable card. Rather, upscaling any HD video to 2160p (4K) revolves around the use of costly image doubling — preferably, NGU. High definition scaling factors start at 2x (1080p -> 2160p) and can become as large as 3x (720p -> 2160p). An ideal 4K graphics card would allow for the use of image doubling plus artifact removal and post-processing for FHD content — often combining multiple shaders and upscaling under one profile. Cards with this power will have no problem playing 10-bit 4K UHD.

HEVC hardware decoding is also a consideration. The chosen GPU should be capable of decoding 10-bit HEVC with a full-function (not hybrid) hardware decoder capable of decoding high-bitrate HEVC without reducing the rendering performance of the GPU.

Up to 4GB of VRAM can be required when using normal queue sizes combined with NGU image scaling, common madVR processing and subtitles.

Considerations:

4GB+ of VRAM
Fixed-function 10-bit HEVC decoder
HDMI 2.0a/b (4K 60 fps)

Εκτός και αν αναφέρεσαι σε κάποιο αλλο σημείο, 2a/2b προτεινει.
 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,721
ναι προτεινει 2.0a -2.0b βαζοντας σε παρενθεση το 4κ 60fps,oμως το 4k 60fps το υποστηριζει και η 2.0,το σωστο θα ταν να βαλει σε παρενθεση το hdr..
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Βεβαια δεν ξερεις μπορει να υποστηριζονταν και "ανεπισημα" στην 2.0 δεν εχεις παρα να δοκιμασεις πριν προβεις σε κατι αλλο,εαν σε καλυπτει,πιστευω δεν θα χρειαστεις αλλον επεξεργαστη,πες μας λιγο και για την τιβι σου τι δυνατοτητες εχει?υποστηριζει hdr?c.d 10bit-12bit κλπ

10bit panel.
Υποστηριζει hdr...
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Ενα update απο τις πρωτες προσπαθειες που εκανα...

Ή κατι κανω λαθος, ή αυτα που κυκλοφορουν στο ιντερνετ περι αναγκων τουλαχιστον 4 γιγα μνημης στην καρτα γραφικων ειναι επιεικεστατα παρατραβηγμενα.
Η ταπεινη 950 μου (των 2 γιγα μνημης) δουλεψε αξιοπρεπεστερα απο οτι θα περιμενα στελνοντας 2 1080αρια αρχεια που δοκιμασα σε 4Κ display. Το ενα ειχε μεσo rendering time 25ms και το αλλο μολις 18! Να τονισω οτι αυτο εγινε με image upscaler τον ΝGU (που ειναι ο καλυτερος κατα τον δημιουργο του madVR) και μαλιστα ρυθμισμενο στο high!
 

baspav

AVClub Addicted Member
21 January 2010
1,800
Ο MadVR έχει κ άλλα καλούδια εκτός από chroma και image upscale. Τα έχεις χρησιμοποιήσει;

Ρίξε μία μάτια εδώ, έχει αναλυτική περιγραφή.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188

Πάντα παίρνουμε μεγαλύτερη "ιπποδύναμη" από ότι θα χρειαστούμε. Δεν είναι καλό να παίζει η κάρτα στα όριά της συνέχεια και για ώρες. Θα την πάρεις στο χέρι κάποια στιγμή.
 

Manou

New member
28 December 2006
92
Αθληνα
Re: Απάντηση: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Ενα update απο τις πρωτες προσπαθειες που εκανα...

Ή κατι κανω λαθος, ή αυτα που κυκλοφορουν στο ιντερνετ περι αναγκων τουλαχιστον 4 γιγα μνημης στην καρτα γραφικων ειναι επιεικεστατα παρατραβηγμενα.
Η ταπεινη 950 μου (των 2 γιγα μνημης) δουλεψε αξιοπρεπεστερα απο οτι θα περιμενα στελνοντας 2 1080αρια αρχεια που δοκιμασα σε 4Κ display. Το ενα ειχε μεσo rendering time 25ms και το αλλο μολις 18! Να τονισω οτι αυτο εγινε με image upscaler τον ΝGU (που ειναι ο καλυτερος κατα τον δημιουργο του madVR) και μαλιστα ρυθμισμενο στο high!

Για δοκίμασε και ένα 2160 HDR αρχείο να δεις.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Ο MadVR έχει κ άλλα καλούδια εκτός από chroma και image upscale. Τα έχεις χρησιμοποιήσει;

Τα εχω χρησιμοποιησει. Επαιζα με madvr, απλα το ειχα παρατησει τα τελευταια 2 χρονια και ειχα χασει τις εξελιξεις. Τωρα χρησιμοποιησα τις ρυθμισεις που του ειχα αφησει τοτε, αλλαζοντας στην αρχη μονο το image upscale. Aρα ειχε ηδη ενεργοποιημενα και τα καλουδια που χρησιμοποιουσα τοτε.

Ρίξε μία μάτια εδώ, έχει αναλυτική περιγραφή.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188

Πάντα παίρνουμε μεγαλύτερη "ιπποδύναμη" από ότι θα χρειαστούμε. Δεν είναι καλό να παίζει η κάρτα στα όριά της συνέχεια και για ώρες. Θα την πάρεις στο χέρι κάποια στιγμή.

Μπα, η καρτα δεν παιζει στα ορια της...
Δοκιμασα να παιξω και με πιο βαρβατα settings. Σε αρχειο στο οποιο ανεβαινε στα 35-40 ms rendering time (και συνεπως εχανε frames κανοντας την ταινια να μη βλεπεται), το gpu load κυμαινοταν καπου στο 75-90%.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γρα

Για δοκίμασε και ένα 2160 HDR αρχείο να δεις.

Will do, αν και δεν ξερω αν αυτο θα τη δυσκολεψει επιπλεον.
Ισα-ισα που δε θα ζοριστει και καθολου να το κανει upscale, οπως αυτα που εχω δοκιμασει ως τωρα!
 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,721
Re: Απάντηση: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Ενα update απο τις πρωτες προσπαθειες που εκανα...

Ή κατι κανω λαθος, ή αυτα που κυκλοφορουν στο ιντερνετ περι αναγκων τουλαχιστον 4 γιγα μνημης στην καρτα γραφικων ειναι επιεικεστατα παρατραβηγμενα.
Η ταπεινη 950 μου (των 2 γιγα μνημης) δουλεψε αξιοπρεπεστερα απο οτι θα περιμενα στελνοντας 2 1080αρια αρχεια που δοκιμασα σε 4Κ display. Το ενα ειχε μεσo rendering time 25ms και το αλλο μολις 18! Να τονισω οτι αυτο εγινε με image upscaler τον ΝGU (που ειναι ο καλυτερος κατα τον δημιουργο του madVR) και μαλιστα ρυθμισμενο στο high!
Στο λεγα και γω με την 1030 με 2g μια χαρα μου παιζε με μεσαιες ρυθμισεις madvr που γραφαν τα λινκ οτι δεν τις παιζει..
τωρα δοκιμασε το HDR αλλα ειναι πιθανο να μην στο παιξει ελεω 2.0 hdmi και οχι για τα 2g μνημης,αλλα μπορει και να χουν αναβαθμιστει οι οδηγοι,δοκιμασε και πες μας..
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γρα

Στο λεγα και γω με την 1030 με 2g μια χαρα μου παιζε με μεσαιες ρυθμισεις madvr που γραφαν τα λινκ οτι δεν τις παιζει..
τωρα δοκιμασε το HDR αλλα ειναι πιθανο να μην στο παιξει ελεω 2.0 hdmi και οχι για τα 2g μνημης,αλλα μπορει και να χουν αναβαθμιστει οι οδηγοι,δοκιμασε και πες μας..

Ναι...αυτο φοβαμαι κι εγω.
Το μονο αρχειο hdr που δοκιμασα πριν λιγο καιρο δεν το επαιξε παντως.
Κατι εβλεπα ομως οτι πρεπει να ενεργοποιησω και στις ρυθμισεις.
Θελει ρυθμισεις στο nvidia control panel? Στα windows? Στον mpc? Δεν εχω ασχοληθει ακομα...
Εντωμεταξυ ειχα τοσο καιρο να ασχοληθω με το σπορ του htpc που με το που ανοιγω mpc-hc μου βγαζει μνμ οτι πρεπει να αναβαθμισω τα lav filters...
 

Manou

New member
28 December 2006
92
Αθληνα
Δεν χρειαζεται καμμια ρυθμιση απο τα windows. To HDR στα Windows πρεπει να ειναι στο off. Τα πάντα γίνονται μέσω MADVR και το private API της Nvidia.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Δεν χρειαζεται καμμια ρυθμιση απο τα windows. To HDR στα Windows πρεπει να ειναι στο off. Τα πάντα γίνονται μέσω MADVR και το private API της Nvidia.

Αν εχεις την καλοσυνη μπορεις να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενος?
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Εξαιρετικός οδηγός. https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188

Το σημείο που σε ενδιαφερει τώρα ειναι στο 3ο post.

Καλημέρα.

Ευχαριστω.
Το ειδα εντελως προχειρα και δεν εχω προλαβει να μπω σε λεπτομερειες αλλα γιατι "target peak nits:200"?
Δεν θα επρεπε λογικα να βαλουμε τη μεγιστη φωτεινοτητα που μπορει να πιασει το προβολικο μας μεσο σε hdr?

Επισης, ανεφερες οτι πρεπει να πειραξουμε και κατι στις ρυθμισεις της nvidia?
 

Manou

New member
28 December 2006
92
Αθληνα
Re: Απάντηση: Re: Ποσο ρολο παιζει η CPU, αν χρησιμοποιουμε ξεχωριστη καρτα γραφικων?

Ευχαριστω.
Το ειδα εντελως προχειρα και δεν εχω προλαβει να μπω σε λεπτομερειες αλλα γιατι "target peak nits:200"?
Δεν θα επρεπε λογικα να βαλουμε τη μεγιστη φωτεινοτητα που μπορει να πιασει το προβολικο μας μεσο σε hdr?

Επισης, ανεφερες οτι πρεπει να πειραξουμε και κατι στις ρυθμισεις της nvidia?


madVR offers four methods for dealing with HDR10 metadata:
let madVR decide: The display capabilities are detected by madVR. Displays that are HDR-compatible receive the metadata via passthrough (untouched). Not HDR-compatible? The metadata is converted to SDR via pixel shader math at reasonable quality, but not the highest quality.
passthrough HDR to display: The display receives the regular HDR content untouched for conversion by the display (a setting of let madVR decide will also accomplish this). HDR passthrough should only be used for displays which natively support HDR playback. send HDR metadata to the display: Use Nvidia's/AMD's private APIs: requires a Nvidia/AMD GPU with recent drivers and a minimum of Windows 7. Use Windows 10 API (D3D 11 only): For Intel users; requires Windows 10 and use Direct3D 11 for presentation (Windows 7 and newer). HDR and WCG should be enabled in Windows display settings. This is important as the Windows API will not dynamically switch in and out of HDR mode. By comparison, the Nvidia/AMD API does dynamically switch HDR on and off when an HDR video is stopped and started allowing for perfect SDR and HDR playback. The Windows 10 API is all or nothing — all HDR all the time. The Nvidia/AMD API requires Windows 10 HDR and WCG is deactivated. AMD also requires two additional settings: Direct3D 11 for presentation (Windows 7 and newer) in general settings and 10-bit output from madVR (8-bits at the GPU is possible). You do not need to select 10-bit output for Nvidia GPUs; dithered 8-bit output is acceptable and sometimes preferable for some displays.
tone map HDR using pixel shaders: HDR is converted to SDR. The display receives SDR content. output video in HDR format: The display receives HDR content, but the HDR source is tone mapped/downconverted to the target specs.
tone map HDR using external 3DLUT: The display receives HDR or SDR content with the 3D LUT downconverting the HDR source to some extent. The 3D LUT input is R'G'B' HDR (PQ). The output is either R'G'B' SDR (gamma) or R'G'B' HDR (PQ). The 3D LUT applies some tone and/or gamut mapping.

Εσύ θα ασχοληθείς μόνο με το passthrough HDR to display. Τα target nits, ειναι για HDR--> SDR κυρίως για αυτούς που δεν εχουν HDR προβολικά.
Για τις ρυθμίσεις στο control panel της nvidia θα πρεπει να διαλέξεις rgb full (αρχικά στα 8bit και μετα βλέπουμε).
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
2-3 γενικές παρατηρήσεις σε όσα λέτε, και δίχως να έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με MADVR. Έχω ασχοληθεί όμως πολύ με transcoding σε H265 8 και 10 bit λόγω δουλειάς, κυρίως για συμπίεση και backup σε blue ray disks των πρωτότυπων μεγάλων αρχείων από τις 2 κάμερες που έχω εκ των οποίων η μία τραβά σε 10bit.

Όσον αφορά τις Nvidia, η 1030 είναι η μόνη Pascal που δεν υποστηρίζει hardware encoding. Δεν παίζει ρόλο φυσικά στο decoding, αλλά αν θέλετε να μετατρέψετε κάποιο αρχείο θα γίνει μέσω cpu και άρα αργά.
Επίσης στο encoding γνωρίζω από 1ο χέρι πως όσο ανεβαίνεις μοντέλο, τόσο πιο γρήγορη "μηχανή" encoding έχει η κάρτα. Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει και στο decoding, για ψάξτε το. Επίσης μπορείς να κάνεις encoding μέχρι 2 ταυτόχρονα αρχεία (νομίζω από κάποιο μοντέλο και άνω, ίσως την 1070, αυξάνει ο αριθμός σε 3)
Τα παραπάνω συν του ότι η 1050 έχεις περισσότερα pixel shaders από την 1030 για τυχόν μετατροπές, νομίζω ότι αξίζει κάποιος να πάει σε 1050 ειδικά αν δεν έχει ήδη την 1030 και αγοράσει τώρα. Και αν τον παίρνει οικονομικά σε 1050ti.

Όσο αφορά τις AMD, εδώ δεν έχουμε περιορισμούς στο πιο αδύναμο μοντέλο της σειράς (RX 550). Απλά σε σχέση με τις Nvidia καμία δεν υποστηρίζει 10bit hardware encoding και είναι λίγο πιο αργές σε 8bit, ίσως το ίδιο ισχύει και στο decoding. Από την άλλη σε αφήνουν να κάνεις encoding παράλληλα σε πολλά αρχεία εκμεταλευόμενος πλήρως την μηχανή (στο task manager των windows 10 στην RX 470 δείχνει διαθέσιμες 5 engines).

Συμπέρασμα δικό μου, αυστηρά για 4κ decoding 8 ή 10 bit, η πιο οικονομική κάρτα της αγοράς που καλύπτει όλες τις ελάχιστες προδιαγραφές και σε madvr, και στο Νetflix, με και χωρίς scaling/dithering/luts είναι η RX 550 4GB. Και η πιο ολοκληρωμένη σε λογική τιμή η Nvidia 1050ti λόγω καλύτερης συμβατότητας/υποστήριξης στα προγράμματα είτε σε decoding είτε σε encoding, ενώ είναι και σημαντικά πιο δυνατή γενικότερα σαν κάρτα με ίδια κατανάλωση ρεύματος με την RX550.