Re: Απάντηση: ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ....
Για σταθείτε ρε παιδιά , εσείς προσπαθείτε να αλλάξετε το κατεστημένο , δεν γίνονται εύκολα αυτά τα πράγματα.
Μετά απο το χάσιμο ενός κιμπάρη πελάτη , ο οποίος είδε ενα προιόν σε μένα πρίν απο 3 περίπου χρόνια ακριβότερο απο αλλού αλλά με περιθώριο έκπτωσης το οποίο και δεν το έμαθε διότι δεν κάνει ποτέ παζάρια (σωστός) έβαλα στα είδη μου τις χαμηλότερες τιμές που μπορώ και πιστέψτε με είναι απο τις καλύτερες .
Ε λοιπόν πολλοί που έρχονται θέλουν παζάρια , με αποτέλεσμα να με χαρακτηρίζουν σκληρό σε αυτό το θέμα και πολλοί απο αυτούς προτιμούν να αγοράσουν κάτι παραπλήσιο , ασχέτως ποιότητας μάρκας και τιμής απο άλλο κατάστημα , που τους κάνει το χατήρι να τους κατεβάσει τις τιμές πιστεύοντας οτι είναι όντως ευκαιρία (για άλλο πήγα και άλλο πήρα γιατί ήταν ειδική περίπτωση).
Τι μου προτείνετε εσείς λοιπόν , να συνεχίσω την ίδια σκληρή πολιτική η να τους κάνω τα χατήρια ?
Στην πρώτη περίπτωση κερδίζω τον ενημερωμένο καταναλωτή που ξέρει τι θέλει , στην δεύτερη τους υπόλοιπους .
Ποιοί πιστεύεται ότι είναι περισσότεροι ?
Ταπεινή μου άποψη είναι να κρατήσεις τη στάση των μειωμένων τιμών όπου ήδη έχεις κάνει την έκπτωση και να μην διαπραγματεύεσαι παζάρια.
και εξηγώ το γιατί κατά την υποκειμενική μου άποψη πάντα.
Πιστεύω ότι πλέον έχει σχεδόν περάσει η εποχή των παζαριών, αν και μου άρεσε πιο πολύ.
Σήμερα, ούτε οι μανάβηδες στη λαική δεν διαπραγματεύονται κι ας το λένε παζάρι. Επίσης, οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, δεν κάνουν παζάρια, απλώς σου αναφέρουν την τιμή του προιόντος κι αν θες, το παίρνεις.
Φυσικά, υπάρχουν ακόμη και τα καταστήματα-ατομικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχοντας τις πιο πολλές φορές, πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, παζαρεύουν τις τιμές. (της παλιάς σχολής, αν θέλετε).
Σήμερα όμως όπου υπάρχουν δυο κατεστημένα, τα καταστήματα που παζαρεύουν και αυτά που δεν το κάνουν, πιστεύω οτι ο καταναλωτής μπερδεύεται και κουράζεται πιο πολύ.
βλέπετε, ολοένα και περισσότερα καταστήματα, πουλάνε π.χ. on line.
Εκεί, δεν μπορείς να κάνεις παζάρι.
Εγώ λοιπόν για παράδειγμα όπου βλέπω μια τιμή σε αυτό το on line κατάστημα θεωρώ οτι είναι και η τελική όπως και στις αλυσίδες καταστημάτων.
έχει αρχίσει λοιπόν πιστεύω να περνά στη συνείδηση του καταναλωτή οτι οι τιμές σήμερα στην αγορά είναι ήδη με την έκπτωση που πιθανόν μπορει να γίνει, για να είναι ανταγωνιστικές.
Τώρα, αν ένας καταστηματάρχης έχει στο μυαλό του να κανει παζάρια, εγώ πως να το ξέρω ?
βλέποντας λοιπόν μια αναγραφόμενη τιμή στο ράφι ή στο ίντερνετ, θεωρώ ότι είναι η τελική, με αποτέλεσμα να στραφώ αλλού αν την βρισκω ακριβή.
Δεν λέω οτι όλοι σκέφτονται σαν εμένα, θεωρώ όμως ότι υπάρχουν κι άλλοι με αυτή τη στάση.
Οπότε, καλό θα ήταν, σε περίπτωση όπου ο καταστηματάρχης διαπραγματεύεται την τιμή, καλό θα είναι να το έχει αποσαφηνίσει εκ των προτέρων, αναγράφοντάς το κάπου ώστε εγώ να το γνωρίζω.
Επειδή επίσης θεωρώ ότι όλα σήμερα κινούνται γρήγορα και όλοι τρέχουν για να κερδίσουν χρόνο, πρακτικά, το να γνωρίζω εκ των προτέρων την τιμή από ένα περιοδικό ή ιντερνετ ή από κάπου αλλού με βοηθά να κερδισω το χρόνο που θα χάσω, αν έκανα τον κόπο να πάω μέχρι ένα κατάστημα για να δω μέχρι που μπορεί να κατέβει η τιμή μέσω διαπραγμάτευσης της τιμής.
Τέλος, φυσικά και υπάρχουν οι πελάτες που θέλουν να κάνουν παζάρια.
Θεωρούν φυσικό όμως, ότι αν ένα κατάστημα έχει πολύ ακριβότερες τιμές από μια αλυσίδα για παράδειγμα, τότε ίσως ο καταστηματάρχης έχει μια νοοτροπία του τύπου ''όσα αρπάξω από τους αδαείς και τους μη ψαγμένους.
Σε αυτή την περίπτωση καλά κάνουν και παζαρεύουν.
Ας έχουν όμως και στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους ότι το καταστημα ισως έχει ήδη κάνει έκπτωση και απλά δεν μπορεί να πουλήσει φθηνότερα απο αυτούς που εισάγουν υπερχονδρική.
Βέβαια τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει αυτό, το μόνο που τον νοιάζει είναι να το πάρει όσον το δυνατόν φθηνότερο και καλά κάνει.
Εκεί πιστεύω ότι μερικές φορές οι καταστηματάρχες σκοπίμως σου λένε ότι αν πας απο το μαγαζί τους θα σου κάνουν και ενα παζάρι, μερικοί όμως το κάνουν μόνο και μόνο για να σε τραβήξουν στο μαγαζί και αφου εσύ (ο καταναλωτής) έχασες το χρονο σου, μερικές φορές λες, αφου ήρθα ας αγοράσω.
Καλό θα ήταν η αγορά να λειτουργούσε με έναν και μόνο τρόπο.
Ή με παζάρι ή με τελική τιμή.
Σε περίπτωση όπου όλοι ανεξαιρέτως πουλούσαν με διαπραγμάτευση, θα ήταν νομίζω χαμένος κόπος-χρόνος να επισκεπτόμαστε ένα ένα κατάστημα ξεχωριστά.
Αν τώτα όλοι πουλούσαν με τελική τιμή, το τοπίο θα ήταν πιο ξεκάθαρο, αφού θα ξέραμε όλοι εκ των προτέρων ποιος είναι ο φθηνότερος και θα στρεφόμασταν εκεί.
Αυτό θα ανάγκαζε βέβαια τους καταστηματάρχες να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές αφού, δεν θα μπορούσαν (μερικοί απο αυτούς) να μας εξαπατούν με δηθεν παζάρια και πλασματικές τιμές.
Αν συνέβαινε αυτό, μοιραία όλοι οι μικροκαταστηματάρχες δεν θα μπορουσαν να ανταγωνιστούν (που δεν μπορουν) τις τιμές των αλυσίδων και θα έκλειναν.
Έτσι, μερικοί (πολύ λογικό το βρίσκω εγώ, συγχωρέστε με) μερικές φορές καταφεύγουν στη λύση του παζαριού.
Αν ο πελάτης είναι ψαγμένος και κάνει παζάρι έχει καλώς, αν όχι, τότε αυτός θα πληρώσει τα σπασμένα της επιχείρησής μου.
Δεν λέω ότι όλοι σκεφτονται έτσι αλλά καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Για να τελειώσω θα πω το εξής :
Είχε δίκιο ο κόσμος που στάφηκε στις μεγάλες αλυσίδες κάποτε, γιατί τα παλαιότερα χρονια, εικά στις επαρχίες οπου πολλοί ήταν ανημέρωτοι οσον αφορά τα ηλεκτρονικά τουλάχιστον, οι έμποροι πουλούσαν όσο ήθελαν.
(Γίνεται και σήμερα απο μερικούς ).
Όταν εγώ πρωτοαπέκτησα ίντερνετ και είδα ορι κατι που με ενδιέφερε έκανε τι μιση τιμή στην Ιταλια για παράδειγμα τότε τα πήρα στο κρανίο.
Θεωρώ λοιπόν ότι μια κακή μερίδα καταστηματαρχών, έστρεψε τον κόσμο στα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Προσωπικά επειδή αγαπώ την Ελλάδα και τον Έλληνα κακόμοιρο πλέον συνάνθρωπο-πολίτη, θα ήθελα να αγοράζω από το κατάστημα της γειτονιάς όπως παλαιότερα που γινόταν πιο συχνά.
Δυστυχώς, ο μόνος τροπος για να γινει αυτο απο όλους είναι να αλλαξουν στάση ΠΡΩΤΑ οι καταστηματάρχες, όπου κατα τη γνωμη μου θα πρέπει να πουλούν με ξεκάθαρες τιμές προς όλους χωρίς αληθινά ή ψεύτικα παζάρια και να ειναι ανταγωνιστικοι στις τιμές τους.
αυτό φυσικά σημαίνει μικρότερο κερδος για αυτούς, αλλά κατά μεγαλο βαθμό το έχουν χασει το παιχνίδι λογω του ελεύθερου εμποριου και της παγκοσμιοποιησης. Ας σφιξουν λοιπόν το ζωνάρι τους, ας κερδίσουν λιγοτερο απο τους πελατες, πιστεύω όμως έτσι ότι υπαρχει τουλαχιστον ελπίδα ο καταναλωτης να γυρισει παλι στα μικρα μαγαζια ωστε να βγαλουν και το μεροκαματο κοι οι συμπολιτες μας καταστηματάρχες.
Αποψή μου είναι λοιπον, να μην γινονται παζαρια και να υπαρχει και ανταγωνιστικη τελικη τιμη ωστε να αποκτηθει η εμπιστοσυνη αναμεσα σε εμας και αυτους. (λόγω ατυχίας και χαρακτήρα πολλές φορές οταν αγορασα κατι που δεν το εψαξα το πληρωσα διπλά)
Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική μου άποψη και δεν ζητώ να υιοθετήσει κάποιος τις παραπάνω σκέψεις μου.
Ζητώ και συγνωμη, αν κάτι απο τα παραπάνω γραφόμενα έθιξαν καποιον ή καποιους, δεν υπηρχε σκοπιμοτητα, συγνωμη και παλι για τυχον κάποιων κακών διατυπώσεων ίσως.