Re: Βοήθεια για αγορά φωτογραφικής μηχανής
Επί του προκειμένου συμφωνώ με τον Τάσο (send) και τους λοιπούς στο εξής: Ότι ο πιο χρηστικός φακός για κάποιον που τώρα θα ασχοληθεί με το σπορ είναι ο βασικός ζουμ 24-70 ή τα όποια αντίστοιχα εστιακά μήκη σε μικρότερα φορμά. Άρα παίζουν σοβαρά οι φακοί 17-50 2.8 ή οι πιο ακριβοί και πιο φθηνοί 17-70 2.8-4.0 και 16-80 2.8-4.0 ή και ο 12-35 2.8 ο οποίος όμως είναι πολύ πιο ακριβός. Φυσικά παίζει και η RX100 III με τον εξαιρετικό φακό της, όπως και η LX100. To ότι αφήνει έξω την υπόθεση τηλεφακό απλοποιεί την υπόθεση και βάζει στο παιχνίδι τις δυο μηχανές με ενσωματωμένους φακούς.
Τί θέλει να κάνει ο φίλος μας; Αρχιτεκτονικά, τοπία πορτρέτα, νυχτερινά. Ανέφερε πουθενά για βίντεο; Μέχρι στιγμής όχι, αλλά φαντάζομαι ότι μπορεί να το θεωρεί δεδομένο, επομένως καλό είναι να το διευκρινήσει.
Αν θέλει να ασχοληθεί κυρίως με νυχτερινά τότε η δυνατότητα να ανεβεί στα iso είναι πρωτεύουσα όπως επίσης και ο συνδυασμός οπτικής σταθεροποίησης και μέγστου ανοιχτού διαφράγματος του φακού. Εδώ ο αισθητήρας της Nikon d5500 παίζει αλλού σε σχέση με όλους τους άλλους, πολύ απλά διότι είναι μια γενιά μπροστά. Επίσης έχει ακόμη μεγαλύτερα περιθώρια για να ανακτήσει κανείς τα σκοτεινά από ότι ξέραμε μέχρι τώρα, και αγγίζει τις δυνατότητες των FF δηλαδή σχεδόν 4 στοπ. Δηλαδή είναι μακριά πολύ πολύ μακριά από το 1 ή 1,5 στοπ των Μ4/3 ή ίσως 2 στοπ από τις πιο καινούριες υλοποιήσεις. Αν δεν θέλουμε να στοχεύσουμε τόσο ψηλά, τότε ο αισθητήρας της d3200 είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός (μάλλον καλύτερη υλοποίηση) από όλους τους άλλους apsc. Και η d3200 παίζει στα 330-350 ευρώ καινούρια στην Ελλάδα και η d3300 παίζει λίγο πιο πάνω, όχι περισσότερο από 400 ευρώ μόνο σώμα.
Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνούμε τους κανόνες της φυσικής, ότι μεγαλύτερη μάζα αποσβένει καλύτερα τους κραδασμούς. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τα συστήματα οπτικής σταθεροποίησης, είναι πολύ πολύ σημαντικό στοιχείο το κράτημα της μηχανής. Μια πιο βαριά μηχανή αποσβένει καλύτερα τις μικροκινήσεις και κουνήματα. Μια μηχανή που θα τη φέρεις στο μάτι σου και δεν θα την κρατάς σε απόσταση από το σώμα σου πάντα έχεις περισσότερες πιθανότητες να βγάλει κουνημένα κάδρα.
Σε πορτρέτα, αν θέλει να ξεφοντάρει, οι φακοί 17-50 2.8 στο 50 και σε apsc θα του δώσουν καλύτερο και περισσότερο ξεφοντάρισμα σε σχέση με τους φακούς των μικρότερων φορμά. Τοπία θα δουλέψει πολύ καλά με όλες τις μηχανές και εδώ μάλλον θα τον ικανοποιήσουν περισσότερο οι υλοποιήσεις της Olympus. Στο τοπίο, όπως και αρχιτεκτονικά σε ανοιχτούς χώρους, η υπόθεση σκόπευτρο (οπτικό ή έστω ηλεκτρονικό) δίνει άλλη διάσταση στη σκόπευση με συχνά πολύ καλύτερα κάδρα σε συνθήκες ντάλα ήλιου.
Μιλούμε πάντα για έναν και μόνο φακό, διότι αν μπει στην εξίσωση και δεύτερος τότε τα πράγματα αλλάζουν. Και επίσης μόνο για καινούριες.
Τί θα διάλεγα εγώ για έναν αρχάριο που θέλει να κάνει λίγο από όλα, να τραβά μόνο Jpgs, να έχει ένα φακό, να είναι φθηνή, πολύ φθηνή και όταν στο μέλλον θελήσει κάτι περισότερο να μην πρέπει να την ξεφορτωθεί;
Nikon d3300 + Sigma 17-50 OS HSM 2.8 = 400+370=750 μετά από ένα σχετικό παζάρι από Ελλάδα και μάλιστα από τα πιο αξιόπιστα φωτογραφικά καταστήματα όπως η photoagora ή όπως ο Σταυρινάκης.