Κι εγώ παιδιά έχω καταμπερδευτεί!! Είναι η πρώτη φορά που θα προβώ στην αγορά μιας βιντεοκάμερας (για τον νεογέννητο γιό μου) και το budget μου κυμαίνεται γύρω στα 500 Ευρώ. Ήμουν λοιπόν έτοιμος να αγοράσω την panasonic hdc-sd9 μέχρι που διάβασα την πρόταση του gorgy για την jvc gz-hd30. Πράγματι στην δοκιμή του camcorder-test βγαίνει καλύτερη η πρόταση της jvc.
Επιπλέον συζητώντας μ' έναν φίλο φωτογράφο μου πρότεινε την jvc γενικά σαν εταιρία, λεγοντάς μου ότι βγάζει μακράν πιο ποιοτικές κάμερες απ' ότι η panasonic. Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας από κοντά την panasonic, δεν μ' ενθουσίασε η ποιότητα κατασκευής της. Μου ανέφερε όμως ότι η υποστήριξη της jvc στην Ελλάδα (σε περίπτωση βλάβης) δεν είναι καλή, κι αυτό είναι όντως ένα μειονέκτημα.
Τώρα ένα μπέρδεμα είναι οι αισθητήρες που φοράνε οι δύο κάμερες. Της jvc είναι τεχνολογίας cmos 1/3'' 2.78 Mp και της panasonic 3xCCD 1/6'' 3x0.56 Mp. Απ' ότι έχω διαβάσει σε διάφορα threads του forum η τεχνολογία cmos δεν έχει ακόμα τελειοποιηθεί για βιντεοκάμερες όμως προσφέρει το πλεονέκτημα της υψηλότερης ανάλυσης. Ποιά είναι η δική σας γνώμη??
Ένα άλλο δίλλημα είναι το μέσο αποθήκευσης. Η jvc προσφέρει σκληρό δίσκο 80GB ο οποίος είναι υπεραρκετός για ερασιτεχνική χρήση, κάνοντας όμως την κάμερα βαριά και ευαίσθητη στην σκληρή χρήση λόγω των κινητών μερών του δίσκου. Από την άλλη η panasonic είναι πιο ελαφριά, μικρή και ανθεκτική λόγω απουσίας σκληρού δίσκου, επιβαρύνοντας όμως τον καθένα στην αγορά ακριβών μνημών (πάνω από 100 Ευρώ τα 16GB για σωστή εγγραφή σε full hd).
Για το format εγγραφής ούτε κουβέντα βέβαια, μιας που η jvc κάνει εγγραφή και σε mpeg2 και σε avchd, ενώ η panasonic μόνο σε avchd που απ' ότι κατάλαβα είναι ένα format που έχει απαιτήσεις και ανάγκη αγοράς νέου εξοπλισμού (bd-player, ισχυρό υπολογιστή για επεξεργασία κ.τ.λ.).
...ίσως κάποιος πιο έμπειρος χρήστης να μπορούσε να μας βοηθήσει...αν έκανε τον κόπο να δει τα χαρακτηριστικά των δύο καμερών στο camcorder-test.slashcam.com...
οι απόψεις για τη χρήση της βιντεοκάμερας είναι κάπως υπερβατικές ή διαφορετικές από των υπολοίπων.
Συγκεκριμένα πιστεύω ότι για οποιονδήποτε επιθυμεί μια κάμερα για να τραβά οικογενειακές στιγμές ή ταξιδιωτικά θέματα, αυτό που μετρά είναι η ευκολία χρήσης της κάμερας και η δική του ικανότητα να παίρνει από την κάμερα το περισσότερο που μπορεί να δώσει.
Από το 1992 που άρχισα να ασχολούμαι με το άθλημα (λέμε τώρα) έχω δει να φεύγουν εκατοντάδες χιλιάδες δρχ. ή εκατοντάδες ευρώ για να πάρουν φίλοι, γνωστοί και άγνωστοί την τάδε κι όχι τη δείνα κάμερα, γιατί κάνει αυτά που δεν κάνει η άλλη. Γιατί έχει αυτή την ποιότητα εικόνας.
Όμως 9/10 περιπτώσεις δεν αφιέρωσαν τις απαραίτητες 10 ώρες (εντατικές) που είναι απαραίτητο για να μάθουν τί κάνει η κάμερα και πώς το κάνει έτσι ώστε να το χρησιμοποιήσουν όταν πρέπει. Επίσης αποδείχθηκε ότι δεν ήταν έτοιμοι για τη συνεχή χρήση της κάμερας. Πολλές φορές άφηναν την κάμερα στο σπίτι ή το αυτοκίνητο γιατί δεν υπολόγιζαν τη στιγμή. Ή πάλι δεν φόρτιζαν τις μπαταρίες επειδή τις είχαν ξεχάσει. Ή όταν έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τρίποδο, δεν είχαν, δεν το ήθελαν, το είχαν ξεχάσει.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι συζητήσεις πριν την αγορά της κάμερας είναι μάλλον άτοπες, διότι αυτό που μετρά είναι να αποδείξει κάποιος ότι πραγματικά θα τη χρησιμοποιήσει την κάμερα.
Ειδικά για μωρά ξέρω τουλάχιστον 8 περιπτώσεις που αγόρασαν με πολύ μεράκι τον εξοπλισμό, αλλά μετά τις 2 πρώτες ώρες, η κάμερα έμενε στο συρτάρι και όλες οι άλλες λήψεις υπάρχουν μόνο στο κινητό (με ανάλυση 540Χ480 μέγιστο) κι αυτό γιατί το μεγάλωμα του παιδιού είναι πολύ κουραστική υπόθεση για να ασχολείσαι σοβαρά και με τη βιντεοσκόπησή της (συμφωνώ).
Η άλλη ένσταση που έχω είναι ότι όλοι δίνουν βαρύτητα στο HD και πόσο καλό είναι αυτό, αλλά χρησιμοποιούν την κάμερα μόνο σε ήλιο και μόνο εκεί βλέπουν καλά αποτελέσματα. Ελάχιστα home video έχω δει με καλές νυχτερινές λήψεις και σε εσωτερικό σπιτιού.Η συζήτηση:
-Έλα να δεις τα κάταπληκτικά που τράβηξα.
Πάω..
- Καρέ από καλοφωτισμένα πλάνα, πραγματικά η εικόνα ξυρίζει...
Στη συνέχεια όμως...
-Εδώ γιατί είναι κουνημένη;
-Κουράστηκα...
-Μα αυτό
δεν είναι δικαιολογία. Πού πήγε η ανάλυση; Περίπατο...
-Γιατί κιτρινίζουν τα πλάνα μέσα στο σπίτι;
-Μα είναι εσωτερικά!
-Καλά ρε μάπα τη ρύθμιση του white balance δεν την έμαθες;
-Τί πράγμα;
-Αυτό!
-Καλά κάθε φορά θα πρέπει να κάνω κι αυτό;
Μετά....
-Εδώ γιατί είναι καμμένα τα φωτεινά;
-Δεν ξέρω..
-Καλά αντιστάθμιση έκθεσης δεν έκανες;
-Άσε μας μωρέ τώρα....
-Κι εδώ γιατί είστε όλοι στα σκοτεινά και δεν φαίνονται τα πρόσωπα ;
-Δεν ξέρω, άσε με.
-Καλά το κουμπάκι του backlight που έλεγες ότι έχει αυτή κι όχι η άλλη κάμερα και γι αυτό την αγόρασες, δεν το πάτησες;
-Και πού θές να ξέρω πότε πρέπει να το πατώ;
Αυτοί είναι οι συνηθισμένοι διάλογοι που κάνω.
Δεν ξέρω αν πρόκειται να συμβεί το ίδιο.
θεωρώ όμως ότι ο κάθε πιθανός κάτοχος βιντεοκάμερας έχει πολύ περισσότερα να κερδίσει αν:
1. Αφιερώσει πολλές ώρες για να μάθει πώς λειτουργεί σε κάθε στιγμή η κάμερα και πώς το κάνει και να μάθει να το κάνει και μέσα στο σκοτάδι, κι όταν κάνει λήψη στο χέρι.
2. Αγοράσει και χρησιμοποιεί τρίποδο.
3. Ετοιμάζει από πριν τις λήψεις του και δεν τραβά τυχαία.
Άρα για μένα η PANASONIC/JVC/CANON είναι ερωτήματα δευτερεύοσυας σημασίας από τη στιγμή που όλες είναι HD. Όποιος μάθει να δουλεύει καλά την κάμερα και δει τα μειονεκτήματά της (όπως ο Μπάμπης και ο Γιάννης Σπύρου) αυτός τραβά καλά βίντεο. Οι άλλοι απλώς είμαστε κώτσοι των περιοδικών και των πωλητών.