Παιδιά το να μετρηθεί το contrast πάνω σε ένα ALR πανί (ακόμα και σε απλό βέβαια) είναι κάτι σχεδόν αδύνατο, αν κάποιος έχει τον τρόπο, είμαι όλος αυτιά. Επίσης μια μέτρηση στο πανί δεν θα μας πει και πολλά. Τι εννοώ, βάλε έναν JVC ναι παίξει σε ένα λευκό σαλόνι, και μετά βάλτον σε ένα φροντισμένο σκοτεινό δωμάτιο, η διαφορά στο contrast χάος. Παιζει ρόλο πόσο contrast αποδίδει φυσικά ο JVC?Οχι βέβαια, και στις δυο περιπτώσεις το ίδιο contrast έχει ο προβολέας.
Η οθόνη δεν παράγει contrast, η οθόνη είναι "το δωμάτιο". Βέβαια με την συγκεκριμένη έχω χάσει λιγάκι τη μπάλα όσο αφορά τι κάνει και τι δεν κάνει μια οθόνη...
Προσωπικά σήμερα κάθισα έφαγα ένα 5ωράκι περίπου πάνω στην οθόνη να φωτογραφίσω και να βγάλω βίντεο για το review που ετοιμάζω. (έρχεται και mega συγκριτικό ALR οθονών, ακρως ενδιαφέρον!)
Η εμπειρία μου μεγάλη πλέον, οπότε είναι εύκολο μετά από τόσες ώρες θέασης σε γνωστό υλικό να μπορώ να κάνω υποθέσεις. Αν έπρεπε να περιγράψω ντε και καλά με φανταστικά νούμερα το επίπεδο του contrast θα έλεγα ότι σε αυτή την οθόνη ένας προβολέας με native contrast 1000:1, ένας κοινός DLP δηλαδή, παίζει σχεδόν στο επίπεδο ή και ελαφρώς καλύτερα σε μαύρο και contrast από έναν Epson TW9300, δηλαδή 5.000:1 στη χειρότερη.
Αυτό λαμβάνουν τα μάτια μου. Ο δε JVC φτάνει σε αίσθηση μια OLED τηλεόραση, δεν υπερβάλω, το μαύρο του γίνεται αυτό μαύρης τρύπας. Οχι ΟΛΟΙ οι JVC, επαναλαμβάνω, αν διαθέτετε τις πρώτες δύο γενιές, HD1 και HD100, δεν μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την ALR, βασικά καμία ALR, δεν φτάνει η φωτεινότητα του προβολέα, απλά πράγματα. Χρειάζεται προβολέας που να βγάζει τουλάχιστον 900-1000 lumen, πραγματικά.
Ενδιαφέρον έχει και ένα πειραματάκι που έκανα, έριξα το φως του προβολέα να φτάσει σχεδόν στα επίπεδα της ALR σε λευκή οθόνη, έβαλα το φωτόμετρο μου να κοιτάει την οθόνη σε μία παγωμένη σκηνή στην ALR, έγραψε Χ νούμερο, μετά κατέβασα την λευκή οθόνη και έριξα το φως του προβολέα ώστε να γράψει το φωτόμετρο το ίδιο περίπου νούμερο. Καμία σχέση, στην ALR το επίπεδο μαύρου είναι αλλού στην κυριολεξία. Επίσης οι ανακλάσεις το ίδιο. Είναι σαν να μπορεί η ALR να διαχειρίζεται διαφορετικά τις ποσότητες φωτός που λαμβάνει (λεπτομέρειες στο review), ενώ στην λευκή τα πάντα κατεβαίνουν γραμμικά, και φυσικά οι ανακλάσεις παραμένουν ΟΣΟ και να ρίξεις την φωτεινότητα.
Αν ρίξεις στην ALR πολύ φως οκ, το διατηρεί κάπως με μια μείωση 20-30%, νορμάλ πράγματα, αν όμως της ρίξεις χαμηλά IRE ή 0 IRE, σαν να το απορροφάει ένα πράμα και σκουραίνει δίνοντας μαύρο πολλές φορές βαθύτερο και οχι το 20-30% που θα υπέθετε κανείς ή που θα δει κανείς σε μία κλασική γκρι οθόνη. Δεν ξέρω πως γίνεται αυτό, δεν βγάζει νόημα, απλά είναι κάτι που συμβαίνει.
Λευκή οθόνη, σαφώς περισσότερο φως, έχει νόημα όμως?Προσέξτε την ανάκλαση στο ταβάνι και φυσικά στο κάτω μέρος (δεν φαίνεται στη φωτό) πως χαλάνε την όλη θέαση
Μόλις κατεβάσω την μισή ALR κατευθείαν το ταβάνι σκοτεινιάζει, η διάχυση και οι ανακλάσεις μειώνονται αισθητά, επίσης το contrast πουσάρετε, με μείωση στη φωτεινότητα?σαφώς! που όμως δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση και δεν θα την έπαιρνα ΚΑΝ χαμπάρι αν δεν είχα δυο οθόνες να παίζω ταυτόχρονα, πιστέψτε με. Η αύξηση του dynamic range είναι το μυστικό, και αυτό μας δίνει στο μάτι μας φως, μαύρο, τα πάντα!
Μολις την κατεβάζω ολόκληρη, μαύρη τρύπα κανονικά, το δωμάτιο σκοτεινιάζει (μακάρι να μπορούσα να το αποτυπώσω, ίσως με μία 360 κάμερα) λες και είναι βαμμένο μαύρο, η εικόνα γίνεται ανάγλυφη και το contrast απογειώνεται..και φυσικά ο DLP αποκτά...μαύρο..
Οι φωτό με ίδιες ρυθμίσεις στη μηχανή χωρίς καμία επεξεργασία, έχει νόημα να δεις μετρήσεις?να τις κάνεις τι όταν βλέπεις αυτό το πράμα?
Αυτό το ALR είναι το μελλοντικό fiber για όλες τις οθόνες high contrast, αυτό είναι βέβαιο για εμένα. Και αυτό το διαβάσατε εδώ στο AVclub, να το θυμάστε.. :grinning-smiley-043
Επίσης όλες οι ALR από δω και πέρα θα βγαίνουν χωρίς μαύρα περιθώρια, δεν χρειάζονται πλέον, ακόμα και οι σταθερές, και αυτό εδώ το πρωτοδιαβάσατε, μη ξεχνιόμαστε..