Πρόβλημα εκκίνησης κομπρεσέρ αέρος

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
Καλημέρα

Το πρόβλημα εκκίνησης επανήλθε και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό. Τώρα δεν ξεκινάει καθόλου ούτε με βοήθεια με το χέρι, αλλά "μουγκρίζει" και πετάει το θερμικό.
Τις τελευταίες μέρες έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα:
- Άλλαξα τα 2 ρουλεμάν του ρότορα. Τα δικά του ήταν ελαφρά φαγωμένα. Υπέθεσα ότι επειδή τα ρουλεμάν είχαν λίγο τζόγο, ο ρότορας πλησίαζε τα τυλίγματα, μαγνητιζόταν πολύ και "κόλλαγε". Τα αντικατέστησα με 2 ιαπωνικά KOYO. Καμία διαφορά.
- Άλλαξα τον ιμάντα. Είχε Α37 940. Περιέργως δεν είχε ξεχειλώσει αλλά μικρύνει λίγο η εσωτ. περίμετρος σε περίπου 920 χιλιοστά. Στα πλαϊνά της διατομής του ήταν κάπως γυαλισμένος αλλά δεν γλιστρούσε στις τροχαλίες. Σκέφτηκα μήπως "σφήνωνε" μέσα στα αυλάκια των τροχαλιών. Τον αντικατέστησα με ένα νούμερο μεγαλύτερο, τον Α38 965 για να έχω περιθώριο να τεντώσω/λασκάρω το μοτέρ στους οδηγούς αφού με τον παλιό ιμάντα το μοτέρ ήταν τέρμα κοντά στο κυλινδροπίστονο με αποτέλεσμα σχεδόν να μη μπορώ να βάλω τον ιμάντα με τις βίδες του μοτέρ ξεσφιγμένες. Ευθυγράμμισα τέλεια τις 2 τροχαλίες για να γυρίζει χωρίς στρέβλωση ο ιμάντας. Καμία διαφορά με τον νέο ιμάντα.
- Πριν από τα παραπάνω, μέτρησα τον πυκνωτή εκκίνησης που είναι 40mF/450V. Τον βρήκα 39,1mF. Με φίλο του δώσαμε ρεύμα από πρίζα με καλώδιο και μετά τον δοκιμάσαμε βραχυκυκλώνοντας τους ακροδέκτες. Έκανε δυνατό τσαφ. Χθες τον έστειλα σε ηλεκτρονικό να τον ελέγξει.
- Γυρίζοντας με το χέρι τη μεγάλη τροχαλία του κυλινδροπίστονου νιώθεις σε κάποιο σημείο της διαδρομής του εμβόλου να αυξάνει αρκετά η αντίσταση, κάτι σαν τους βενζινοκινητήρες που στο πάνω νεκρό σημείο που το έμβολο συμπιέζει το καύσιμο, αυξάνει η αντίσταση. Σε σύγκριση, του φίλου το TOROS 3HP/150lt δεν έχει σχεδόν καθόλου αντίσταση σε κάποιο σημείο της διαδρομής γυρίζοντας με το χέρι τη μεγάλη τροχαλία, οπότε υποθέσαμε ότι μπορεί να είναι κάπως φραγμένη η ανεπίστροφη βαλβίδα που βρίσκεται στην είσοδο του αεροφυλακίου ή το φίλτρο εισαγωγής αέρα στο κυλινδροπίστονο. Ξεβίδωσα και απομάκρυνα φίλτρο και χάλκινο σωληνάκι που οδηγεί τον αέρα από το κυλινδροπίστονο προς το αεροφυλάκιο και σχεδόν έφυγε η αντίσταση κατά την περιστροφή με το χέρι της τροχαλίας. Τώρα, δεν μπορεί πάλι να ξεκινήσει μόνο του. Κάνει να γυρίσει αλλά δεν τα καταφέρνει να ανεβάσει στροφές, όμως αν βοηθήσω περιστρέφοντας γρήγορα τη τροχαλία με το χέρι, ξεκινάει το κομπρεσέρ. Αν ξαναβιδώσω το μπρούτζινο σωληνάκι πάνω στην έξοδο του κυλινδροπίστονου, δεν ξεκινάει ούτε με βοήθεια και ρίχνει το θερμικό.

Να σημειώσω ότι 1) τα τυλίγματα του στάτη τα μέτρησα με πολύμετρο και δίνουν μια τιμή γύρω στα 5-6 Ohm. Ο ρότορας είναι βαμμένος με κάτι σαν καφέ μίνιο που δεν ξέρω τι προσφέρει, αν δηλ. είναι κάποιο μονωτικό ή αν είναι μπογιά για προστασία από σκουριά. Σε κάποια σημεία έχει φύγει το χρώμα αυτό ή έχει κάποιες γραμμές. 2) Τον τελευταίο καιρό παρατήρησα ότι ξεβιδώνοντας κάτω από το τανκ (αεροφυλάκιο) τη βίδα για να φύγει το νερό από μέσα, στα δάχτυλα κόλλαγε λάδι. Αρχικά δεν έδωσα σημασία αλλά τώρα που το ξανασκέφθηκα υποθέτω ότι έχουν φαγωθεί τα ελατήρια του εμβόλου και περνάει λάδι από το έμβολο στον αέρα που στέλνει στο τανκ. Πάντως η στάθμη λαδιού φαίνεται εντάξει από το γυάλινο ματάκι, επομένως η ποσότητα λαδιού που διαφεύγει είναι μικρή. 3) χωρίς ιμάντα δηλ. αποσυνδεμένο το μοτέρ από το κυλινδροπίστονο (χωρίς φορτίο) ξεκινά και γυρίζει.

Η αίσθηση που μου δίνει το κομπρεσέρ, είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας των 2HP έχει γίνει πολύ αδύναμος και ζορίζεται πολύ έστω και με ελάχιστο φορτίο.

Παραθέτω μερικές φωτογραφίες.

Πριν πάρει τον δρόμο χωρίς επιστροφή και επειδή οικονομικά δεν είμαι για καινούργια αγορά, είπα να του δώσω εδώ μια τελευταία ευκαιρία.

Για πείτε....DSCF0100.JPGDSCF0107.JPGDSCF0108.JPGDSCF0003.JPGDSCF0001.JPG
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
32,160
Eastern Europe
Kαλημερα,

Ποσα χρονια εχετε το κομπρεσσερακι και το κυριοτερο, ποση χρηση του γινεται, του εχει γινει?
Ρωτω γιατι παντα υπαρχει ημερομηνια ληξης ενος μοτερ/εργαλειου η οποια επισπευδεται και απο την συχνοτητα χρησης αλλα και εαν δεν γινεται τακτικη/σωστη συντηρηση, αλλαγη λαδιων κλπ.
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
30 και βάλε. Συντήρηση ελάχιστη. Χρήση μπόλικη αλλά προσεκτική.
Δεν με πειράζει να το αποσύρω, έχει παραβγάλει τα λεφτά του. Με απασχολεί να βρω τι έχει πάθει. Να κουράστηκε και να αγκομαχά δεν το καταλαβαίνω.

(Χιώτης είμαι χωριανέ!)
 
  • Like
Reactions: Χιωτης

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
32,160
Eastern Europe
Ειχα μικρος ενα μοτοποδηλατο Garelli που αγκομαχουσε και αυτο στα τελευταια του, αλλα μολις του εκανα ρεκτιφιε το μοτερ... ξαναζωντανεψε!!

Νοτιόχωρα εισαι πατριωτη?
Ειμαι βορειόχωρα, απο το γνωστο χωριουδακι των εφοπλιστων αλλα εγω ουτε καπετανιος δεν εγινα :)
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
Μέσα στη Χώρα μένω, κρατάω από δυτικά βορειόχωρα. Χαίρομαι που βρίσκω συντοπίτες.

Μάλλον μόλις περισσέψουν λίγα χρήματα θα πάρω ένα 150-200 λίτρα να βάφω άνετα, γιατί πράγματι το 50ράκι με παίδευε με το μικρό του δοχείο. Απλά, θα ήθελα να βρώ τι έπαθε και αποδυναμώθηκε έτσι. Σαν τελευταία προσπάθεια θα πάρω ένα καινούργιο πυκνωτή να του βάλω.
 

nickmanak

Senior Member
10 January 2013
639
Β. Ελλαδα
Για να δοκιμασεις το μοτερ (αποσυνδεμενο απο τον ιμαντα), βαλτο μπρος και πιεσε με τα 2 χερια ενα ξυλινο ρόπαλο πάνω στο αυλακι της τροχαλιας του, να δεις αμα φρεναρει και σταματησει εντελως. Αν συμβει αυτό, έχει χαλασλενα πηνία. Αν δεν μπορεσεις να το σταματησεις με τη δυναμη σου, τοτε το μοτερ ειναι καλό.
Πολυ προσοχη σε αυτο το τεστ να μην γινει κανας τραυματισμος. Βρες μακρυ ροπαλο, κρατα το με τα δυο σου χερια απο τις ακρες και πιεσε στη μεση του ροπαλου, πανω στην τροχαλια του μοτερ. Αυτο το τεστ εχει και 2η παραλλαγη, οπου με σταματημενο το μοτερ πιέζεις από πριν με το ροπαλο την τροχαλια και ενας φιλος σου βαζει μπρος το μοτερ, για να δεις αν μπορεσει να υπερνικησει το φορτιο.
 

panoss1

Supreme Member
8 July 2012
4,942
Κηφισιά
Καλημέρα

Το πρόβλημα εκκίνησης επανήλθε και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό. Τώρα δεν ξεκινάει καθόλου ούτε με βοήθεια με το χέρι, αλλά "μουγκρίζει" και πετάει το θερμικό.
Τις τελευταίες μέρες έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα:
- Άλλαξα τα 2 ρουλεμάν του ρότορα. Τα δικά του ήταν ελαφρά φαγωμένα. Υπέθεσα ότι επειδή τα ρουλεμάν είχαν λίγο τζόγο, ο ρότορας πλησίαζε τα τυλίγματα, μαγνητιζόταν πολύ και "κόλλαγε". Τα αντικατέστησα με 2 ιαπωνικά KOYO. Καμία διαφορά.
- Άλλαξα τον ιμάντα. Είχε Α37 940. Περιέργως δεν είχε ξεχειλώσει αλλά μικρύνει λίγο η εσωτ. περίμετρος σε περίπου 920 χιλιοστά. Στα πλαϊνά της διατομής του ήταν κάπως γυαλισμένος αλλά δεν γλιστρούσε στις τροχαλίες. Σκέφτηκα μήπως "σφήνωνε" μέσα στα αυλάκια των τροχαλιών. Τον αντικατέστησα με ένα νούμερο μεγαλύτερο, τον Α38 965 για να έχω περιθώριο να τεντώσω/λασκάρω το μοτέρ στους οδηγούς αφού με τον παλιό ιμάντα το μοτέρ ήταν τέρμα κοντά στο κυλινδροπίστονο με αποτέλεσμα σχεδόν να μη μπορώ να βάλω τον ιμάντα με τις βίδες του μοτέρ ξεσφιγμένες. Ευθυγράμμισα τέλεια τις 2 τροχαλίες για να γυρίζει χωρίς στρέβλωση ο ιμάντας. Καμία διαφορά με τον νέο ιμάντα.
- Πριν από τα παραπάνω, μέτρησα τον πυκνωτή εκκίνησης που είναι 40mF/450V. Τον βρήκα 39,1mF. Με φίλο του δώσαμε ρεύμα από πρίζα με καλώδιο και μετά τον δοκιμάσαμε βραχυκυκλώνοντας τους ακροδέκτες. Έκανε δυνατό τσαφ. Χθες τον έστειλα σε ηλεκτρονικό να τον ελέγξει.
- Γυρίζοντας με το χέρι τη μεγάλη τροχαλία του κυλινδροπίστονου νιώθεις σε κάποιο σημείο της διαδρομής του εμβόλου να αυξάνει αρκετά η αντίσταση, κάτι σαν τους βενζινοκινητήρες που στο πάνω νεκρό σημείο που το έμβολο συμπιέζει το καύσιμο, αυξάνει η αντίσταση. Σε σύγκριση, του φίλου το TOROS 3HP/150lt δεν έχει σχεδόν καθόλου αντίσταση σε κάποιο σημείο της διαδρομής γυρίζοντας με το χέρι τη μεγάλη τροχαλία, οπότε υποθέσαμε ότι μπορεί να είναι κάπως φραγμένη η ανεπίστροφη βαλβίδα που βρίσκεται στην είσοδο του αεροφυλακίου ή το φίλτρο εισαγωγής αέρα στο κυλινδροπίστονο. Ξεβίδωσα και απομάκρυνα φίλτρο και χάλκινο σωληνάκι που οδηγεί τον αέρα από το κυλινδροπίστονο προς το αεροφυλάκιο και σχεδόν έφυγε η αντίσταση κατά την περιστροφή με το χέρι της τροχαλίας. Τώρα, δεν μπορεί πάλι να ξεκινήσει μόνο του. Κάνει να γυρίσει αλλά δεν τα καταφέρνει να ανεβάσει στροφές, όμως αν βοηθήσω περιστρέφοντας γρήγορα τη τροχαλία με το χέρι, ξεκινάει το κομπρεσέρ. Αν ξαναβιδώσω το μπρούτζινο σωληνάκι πάνω στην έξοδο του κυλινδροπίστονου, δεν ξεκινάει ούτε με βοήθεια και ρίχνει το θερμικό.

Να σημειώσω ότι 1) τα τυλίγματα του στάτη τα μέτρησα με πολύμετρο και δίνουν μια τιμή γύρω στα 5-6 Ohm. Ο ρότορας είναι βαμμένος με κάτι σαν καφέ μίνιο που δεν ξέρω τι προσφέρει, αν δηλ. είναι κάποιο μονωτικό ή αν είναι μπογιά για προστασία από σκουριά. Σε κάποια σημεία έχει φύγει το χρώμα αυτό ή έχει κάποιες γραμμές. 2) Τον τελευταίο καιρό παρατήρησα ότι ξεβιδώνοντας κάτω από το τανκ (αεροφυλάκιο) τη βίδα για να φύγει το νερό από μέσα, στα δάχτυλα κόλλαγε λάδι. Αρχικά δεν έδωσα σημασία αλλά τώρα που το ξανασκέφθηκα υποθέτω ότι έχουν φαγωθεί τα ελατήρια του εμβόλου και περνάει λάδι από το έμβολο στον αέρα που στέλνει στο τανκ. Πάντως η στάθμη λαδιού φαίνεται εντάξει από το γυάλινο ματάκι, επομένως η ποσότητα λαδιού που διαφεύγει είναι μικρή. 3) χωρίς ιμάντα δηλ. αποσυνδεμένο το μοτέρ από το κυλινδροπίστονο (χωρίς φορτίο) ξεκινά και γυρίζει.

Η αίσθηση που μου δίνει το κομπρεσέρ, είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας των 2HP έχει γίνει πολύ αδύναμος και ζορίζεται πολύ έστω και με ελάχιστο φορτίο.

Παραθέτω μερικές φωτογραφίες.

Πριν πάρει τον δρόμο χωρίς επιστροφή και επειδή οικονομικά δεν είμαι για καινούργια αγορά, είπα να του δώσω εδώ μια τελευταία ευκαιρία.

Για πείτε....View attachment 199240View attachment 199241View attachment 199242View attachment 199243View attachment 199244
Τα λαμάκια βαλβίδες στη κεφαλή ,στην έξοδο αέρα απ' το πιστόνι να δεις...
80 ευρώ ο Νικολάου ...
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
Για να δοκιμασεις το μοτερ (αποσυνδεμενο απο τον ιμαντα), βαλτο μπρος και πιεσε με τα 2 χερια ενα ξυλινο ρόπαλο πάνω στο αυλακι της τροχαλιας του, να δεις αμα φρεναρει και σταματησει εντελως. Αν συμβει αυτό, έχει χαλασλενα πηνία. Αν δεν μπορεσεις να το σταματησεις με τη δυναμη σου, τοτε το μοτερ ειναι καλό.
Πολυ προσοχη σε αυτο το τεστ να μην γινει κανας τραυματισμος. Βρες μακρυ ροπαλο, κρατα το με τα δυο σου χερια απο τις ακρες και πιεσε στη μεση του ροπαλου, πανω στην τροχαλια του μοτερ. Αυτο το τεστ εχει και 2η παραλλαγη, οπου με σταματημενο το μοτερ πιέζεις από πριν με το ροπαλο την τροχαλια και ενας φιλος σου βαζει μπρος το μοτερ, για να δεις αν μπορεσει να υπερνικησει το φορτιο.
Το έκανα προχθές με ένα ταβλάκι-πηχάκι ξύλο οξιάς από πάτωμα. Με σχετικά λίγη πίεση σταματάει το μοτέρ. Εννοείται χωρίς ιμάντα στο ράουλο, σκέτο το μοτέρ. Νομίζω ότι το θέμα εδώ κλείνει, με διαφώτισες άψογα, μέρες τώρα το παλεύω να δω τι φταίει.
Και τι κάνω τώρα, ένα καινούργιο ίδιο μοτέρ 2 HP κάνει γύρω στα 150 ευρώ. Νομίζω δεν αξίζει. Ευκαιρία ζητούσα να πάρω ένα 150-200 λίτρα κομπρεσέρ. Από περιέργεια και μόνο, επισκευάζονται τα τυλίγματα ;
 

nickmanak

Senior Member
10 January 2013
639
Β. Ελλαδα
Επισκευάζεται ο ηλεκτροκινητήρας αλλά θα πρέπει να ρωτήσεις το κόστος σε μάστορα στο νησι σου για να δεις αν συμφερει. Αλλιως ψαξε για μεταχειρισμενο μοτερ στην περιοχή σου ή στο car.gr :
ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΜΟΤΕΡ
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
Σε ευχαριστώ πολύ. Θα ρωτήσω, αν και μάλλον θα μπω στα έξοδα καινούργιου με δόσεις. Καιρός να αποσυρθεί το 50αράκι.
 

mipi

Senior Member
30 June 2006
607
Χίος
Χμ.....βρίσκω αυτά. Είναι ίδια μοτέρ με το δικό μου που είναι μονοφασικό ασύγχρονο μάρκας BERNARD, τύπος Μ80/2, 2CV, 2850 rpm:



Το ξανασκέφτομαι αφού με πάνω-κάτω συνολικά 170-180 ευρώ μέσα και ιμάντας και ρουλεμάν που έχω αλλάξει) θα το έφτιαχνα.
 
Last edited: