Red Digital Cinema Camera Company

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Red Digital Cinema Camera Company - http://www.red.com/products


Βλέπω ότι η Red αναφέρεται ως παράδειγμα εταιρίας με κάμερες που υποστηρίζουν 4Κ ακόμα και από την Intel.

Ως συνήθως τα μεγαπίξελ όσο και ας μην εγγυούνται ποιότητα πάντα κοστίζουν.

Τα προϊόντα της Red πάντως είναι εντυπωσιακά από πλευράς χαρακτηριστικών, τα 4Κ δεν είναι η μεγαλύτερη ανάλυση … εάν ψάχνουμε απλά για νούμερα τα νούμερα είναι μεγάλα. Και φυσικά τα 8Κ είναι ηδη εδώ*


Πέραν των καμερών, υπάρχει και κάρτα video out για να καταφέρει κάποιος να τροφοδοτήσει κάποια από τις λίγες πανάκριβες 4Κ οθόνες (break out box -> 4x dual link dvi)

Υπόψη ότι οι κάρτες γραφικών για pc αυτή την εποχή μπορούν να τροφοδοτήσουν μέχρι 30” monitor στα 2560χ1600 μέσω ενός καλωδίου DisplayPort 1.2. Αλλά υποθέτω ότι χρησιμοποιώντας μια ATI eyefinity (ή δύο nvidia) μπορούμε να τροφοδοτήσουμε αντίστοιχα monitor-αναλύσεις χωρίς το παραπάνω breakout box - αλλα και πάλι με πολλά καλώδια.

Κάποιες εκτιμήσεις για την τιμή των καμερών έχει το Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Digital_Cinema_Camera_Company

Και κάποιες πληροφορίες για το ποιες ταινίες έχουν γυριστεί στο παρελθόν με Red και ποιες προκειται να γυριστουν με Red Epic που υποστηρίζει εξωφρενικά μεγάλες αναλύσεις…

The first major theatrical releases to be shot on the Epic will be the upcoming The Amazing Spider-Man, Bryan Singer's Jack the Giant Killer, Ridley Scott's Prometheus, Peter Jackson's The Hobbit, James Cameron's Avatar 2, David Fincher's The Girl with the Dragon Tattoo, Måns Mårlind's Underworld: Awakening, Michael J. Bassett's Silent Hill: Revelation 3D, and Ajith Kumar's Billa 2.


Μια ματιά στον επαγγελματικό κόσμο πάντα βοηθά να κατανοήσουμε και το μέλλον των οικιακών και χομπίστικων ή ημι-επαγγελματικών προϊόντων.
Πιθανά μια 4Κ-8Κ κάμερα να κοστίζει λιγότερο από το μέσο προβολής σήμερα…. Λέτε να αξίζει?

*
http://www.digitalversus.com/london-2012-olympics-filmed-3d-8k-news-20840.html
Οι ολυμπιακοί του Λονδίνου θα γυριστούν σε 8Κ
 

Alexandros_Wallace

Supreme Member
3 June 2007
4,005
Dystopia
Μια ερώτηση εντελώς θεωρητική, ξέρουμε σε τι colorspace και με τι bitrate αποθηκεύουν υλικό οι κάμερες 4Κ?

βασικά εννοώ σε τι είναι αποθηκευμένο το υλικό που έχουν οι ταινίες αυτές στην αρχική μορφή τους.
 
Last edited:

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Aφήστε ρε και κάτι για τους επαγγελματίες, που τα θέλετε όλα για οικιακή χρήση... :p :rofl:
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Σαν κάπου να είχα διαβάσει up to 250 Mbps. Η EPIC γράφει μέσω sata σε SSD και δίνουν επιλογή για raid-0-box.
Από το παραπάνω Wikipedia ‛A 16 GB card can hold around 8 minutes of 4K footage or 34 minutes of 2K footage.’
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Σαν κάπου να είχα διαβάσει up to 250 Mbps. Η EPIC γράφει μέσω sata σε SSD και δίνουν επιλογή για raid-0-box.
Από το παραπάνω Wikipedia ‛A 16 GB card can hold around 8 minutes of 4K footage or 34 minutes of 2K footage.’

Κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτό που γράφεις. Μια 32GB P2 κάρτα της Panasonic, γράφωντας στα 100MBpS γεμίζει με 30 λεπτά υλικού 720 50p ή 1080 50i. Υπάρχει και option για 1 ώρα υλικού στα 720 25p αλλά και πάλι μιλάμε για λιγότερο από το μισό bitrate από αυτό που αναφέρεις για την EPIC. 34 λεπτά υλικού 2Κ σε κάρτα 16Gb στα 250MBpS μου φαίνονται πολλά. Εκτός και αν στα 2Κ ρίχνει το bitrate στα 50MBpS. Και πάλι όμως αν θέλεις να τραβήξεις raw αρχεία είναι πολύ μικρό bitrate.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Αγαπητέ Photis, για αυτό γράφω ότι η πηγή είναι Wikipedia… δεν έχω εμπειρία με αντίστοιχες μηχανές.
Τα πραγματικά όρια του sata I interface είναι κοντά στα 150 Gbps ~= 150MBps και του sata II κοντά στα 2.4 Gbps ~= 300MBps

Δε γνωρίζω τι επιλογές μπορεί να προσφέρονται από την κάμερα ανάλογα με την ανάλυση και τα fps. Αλλά εφόσον χρησιμοποιούν sata I ή ΙΙ κάπου εκεί είναι τα μέγιστα.

Πιο σημαντικό είναι το τι ρυθμούς θα θεωρούσαν αποδεκτούς / ικανοποιητικούς οι τεχνικοί :)
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Αν μιλήσουμε για Full Aperture 4K σε 10 bit uncompressed RGB 4:4:4, για 24 καρέ ανά δευτερόλεπτο, βγαίνει κάτι ψιλά παραπάνω από 1 GByte/sec... :D
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Αν μιλήσουμε για Full Aperture 4K σε 10 bit uncompressed RGB 4:4:4, για 24 καρέ ανά δευτερόλεπτο, βγαίνει κάτι ψιλά παραπάνω από 1 GByte/sec... :D

Αρα να υποθέσω κανείς δε γραφεί uncompressed… ακόμα και στο raw ένα zip θα κάνουν… αν και πάλι δε πέφτει πολύ με αυτό τον τρόπο.
Οπότε μη τυχών και μιλάμε για mpeg2 / 4 πάντα σε αυτές τις αναλύσεις?
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Αρα να υποθέσω κανείς δε γραφεί uncompressed… ακόμα και στο raw ένα zip θα κάνουν… αν και πάλι δε πέφτει πολύ με αυτό τον τρόπο.
Οπότε μη τυχών και μιλάμε για mpeg2 / 4 πάντα σε αυτές τις αναλύσεις?

H RED εγγράφει συμπιεσμένα raw δεδομένα, με έναν αποκλειστικό απωλεστικό αλγόριθμο της εταιρείας, τον REDCODE RAW, ο οποίος δίνει αρχεία R3D (μπορούν να περιέχουν και ήχο, εκτός από εικόνα).

Αν θυμάμαι καλά, αυτή η συμπίεση πρέπει να δίνει περί τα 4-4,5 λεπτά διάρκεια εγγραφής για την κάρτα των 8GByte, αλλά νομίζω πως υπάρχει η δυνατότητα να γραφτεί και κατευθείαν ασυμπίεστο σήμα σε εξωτερικό server ή tape.

Άλλωστε, σε film-scanning και post-production facilities, δουλεύουν ούτως ή άλλως -κυρίως- με ασυμπίεστα φορμά, ενώ ήδη το 2003 ο Lucas έκανε γυρίσματα σε 1080p 4:4:4 10bit uncompressed @24fps (~220MByte/sec) on location... ;)

Για ερασιτεχνική τώρα ή τηλεοπτική χρήση, φυσικά και θα παίξει κάποια εκδοχή του Mpeg4. Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπολόγισε κατά προσέγγιση ένα επί 4 των σημερινών bitrates που χρησιμοποιούνται για 1080p...
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
αριθμολαγνεία :D
dvd 10 Mbit
brd 36 Mbit
4K 100-150 Mbit, not bad :)
(τα χ4 brd είναι οικονομικά πια σήμερα, όχι ότι αναγκαστικά θα βγει επόμενο φορμα)
Το 2003 220MBps δε πέρναγαν ούτε καν από ένα Ultra160… ήταν η χρονιά του UltraSCSI320, αλλά και πάλι έγραφε σε τρελούς ρυθμούς για την εποχή του ο Λούκας

Και φαντάζομαι ότι όταν τα λεφτά δεν είναι θέμα, επιλέγεις και πολύ πιο εξωτικές λύσεις.
Έστω με την υποστήριξη sata (sas ? sata ΙΙΙ) από τη RED τo 1GBps θεωρητικά πιάνεται με μπόλικα κανάλια :)
16 lanes PCIe v2x: 8 GB/s

Και βλέποντας τα καρέ τους και τις αναλύσεις πάνω από τα 4Κ…
Βαλε και τα 3D
χεχεχε
I Will Work for Bandwidth και τα μυαλά στα κάγκελα

license-plate-bandwidth.jpg
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Αν θυμάμαι καλά, αυτή η συμπίεση πρέπει να δίνει περί τα 4-4,5 λεπτά διάρκεια εγγραφής για την κάρτα των 8GByte, αλλά νομίζω πως υπάρχει η δυνατότητα να γραφτεί και κατευθείαν ασυμπίεστο σήμα σε εξωτερικό server ή tape.

Κοντά έπεσα... Στη REDONE, o REDCODE RAW έχει 3 ρυθμίσεις: στα 28, 36 και 42 MByte/sec, δίνει δηλαδή από 3 έως 4,5 λεπτά διάρκεια στην κάρτα των 8GB.

H Epic, έχει και mode μικρότερης συμπίεσης, που γράφει υλικό 4Κ με ~200MByte/sec...

Παει το ξεφτιλισες εσυ.....:D

Εγώ; Το φορμά DPX που είναι το ντε φάκτο στάνταρ στα DI (Digital Intermediates), για 4Κ ανάλυση έχει bitrate ~1250MByte/sec... :D
 
19 June 2006
35,670
Απάντηση: Re: Red Digital Cinema Camera Company

Εγώ; Το φορμά DPX που είναι το ντε φάκτο στάνταρ στα DI (Digital Intermediates), για 4Κ ανάλυση έχει bitrate ~1250MByte/sec... :D


Εντυπωσιακό πραγματικά!!

Αλλά, ποια η ουσιαστική διαφορά αν έγραφε, φερ' ειπείν, στα 600MB/sec? Θα το βλέπει κανάς χαιεντάς της εικόνας και θα θεωρεί τα κάτω από 1000 bitrate ως divx??:D:D
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Re: Απάντηση: Re: Red Digital Cinema Camera Company

Εντυπωσιακό πραγματικά!!

Αλλά, ποια η ουσιαστική διαφορά αν έγραφε, φερ' ειπείν, στα 600MB/sec? Θα το βλέπει κανάς χαιεντάς της εικόνας και θα θεωρεί τα κάτω από 1000 bitrate ως divx??:D:D

Δεν έχει να κάνει με αυτό, Γιάννη. Το υλικό DI, είναι αυτό πάνω στο οποίο θα γίνει όλη η επεξεργασία (μοντάζ, color correction, κτλ.). Είναι βασικότατο το να βρίσκεται σε ασυμπίεστη κατάσταση, ώστε να περιορίσεις τις όποιες απώλειες ποιότητας στο ελάχιστο δυνατό ή/και μηδενικό επίπεδο...



Παρουσιάζει πάντως ενδιαφέρον ο παραλληλισμός σου με τους Hi-Endάδες... :D



Αυτή τη στιγμή, το πρωτογενές, ασυμπίεστο master μας των 1080p, καταλήγει από τα 220MByte/sec στα ~3,5MByte/sec για να διανεμηθεί οικιακά, μέσω του φορμά του BluRay κι όλοι παθαίνουμε πλάκα από την ποιότητα της εικόνας...

Είναι το αντίστοιχο, σε αναλογία συμπίεσης, του να έδινες το υλικό ενός συμβατικού Red Book Audio CD σε mp3 στα 24KBit/sec... :ROFLMAO: